Wifi deurbel met camera

Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

NuKeM schreef:Helaas is zo'n Ubiquiti gesloten waardoor je aan hun (gesloten) ecosysteem hangt.

Moest er een kwalitatieve omsluiting/case zijn voor een ESP32-module dan zou ik er zelf aan beginnen (type TTGO case maar dan kwalitatief en meer bel-focus). Kan zelf eventueel via ethernet dan (bv. met Olimex ESP32-POE modules).
Er zal ergens toch wel een systeem bestaan met een vrij protocol.
Vrees dat je echter steeds een goede app functionaliteit zal missen met gebruiksvriendelijke meldingen, tenzij je daar ook zelf een app voor wil maken.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
BasicQ
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 jun 2003, 17:46
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Kijk eens naar Doorbird, kan je volledig offline gebruiken, moet niet.
Api documentatie beschikbaar.

Deze kan bv externe api call doen bij een event (beweging, knop)

Wel niet goedkoop...

Verstuurd vanaf mijn H8324 met Tapatalk
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

honda4life schreef:
NuKeM schreef:Helaas is zo'n Ubiquiti gesloten waardoor je aan hun (gesloten) ecosysteem hangt.

Moest er een kwalitatieve omsluiting/case zijn voor een ESP32-module dan zou ik er zelf aan beginnen (type TTGO case maar dan kwalitatief en meer bel-focus). Kan zelf eventueel via ethernet dan (bv. met Olimex ESP32-POE modules).
Er zal ergens toch wel een systeem bestaan met een vrij protocol.
Vrees dat je echter steeds een goede app functionaliteit zal missen met gebruiksvriendelijke meldingen, tenzij je daar ook zelf een app voor wil maken.
Angelcam werkt met Ubiquiti (UniFi): Models with h264 and RTSP are working fine
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

seagull schreef:
honda4life schreef:
NuKeM schreef:Helaas is zo'n Ubiquiti gesloten waardoor je aan hun (gesloten) ecosysteem hangt.

Moest er een kwalitatieve omsluiting/case zijn voor een ESP32-module dan zou ik er zelf aan beginnen (type TTGO case maar dan kwalitatief en meer bel-focus). Kan zelf eventueel via ethernet dan (bv. met Olimex ESP32-POE modules).
Er zal ergens toch wel een systeem bestaan met een vrij protocol.
Vrees dat je echter steeds een goede app functionaliteit zal missen met gebruiksvriendelijke meldingen, tenzij je daar ook zelf een app voor wil maken.
Angelcam werkt met Ubiquiti (UniFi): Models with h264 and RTSP are working fine
Zelfs een simpele app als VLC zou dat moeten kunnen.
Het zijn de notificaties die een meerwaarde bieden.
Of zelfs sommige apps die beloven ... Gezichtsherkenning.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 838
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 45 keer

Gelukkig & gezond 2022!
chriske1980
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jun 2017, 21:21
Bedankt: 1 keer

Ik heb sedert juni de Eufy video deurbel batterypowered samen met Eufycam2 in de tuin. Beelden worden opgeslaan in de homebase met 16gb opslag. Homebase dient tevens als bel. De deurbel kan ook aangesloten worden op de bestaande bekabeling van oude deurbel. Deze beschikt ook over nachtzicht en filmt in 2K. Batterij gaat volgens eufy 6 maanden mee maar in werkelijkheid is dit ongeveer 2 a 3 maanden. Ik heb deze sedert vorige week aangesloten op mijn beltransfo zodanig dat ik deze niet meer moet afhalen om op te laden. De eufycam2 in mijn tuin gaat volgens eufy 1 jaar op zijn batterij deze hangt er nu bijna 5 maanden en er zit nu nog 68 % op de batterij!

https://www.coolblue.be/nl/product/8578 ... y-set.html

Omschrijving
De Eufy Video Doorbell Battery Set is een slimme deurbel met basisstation, die je draadloos bij je voordeur installeert. De beelden van de deurbel zijn overal te bekijken, maar je hebt hiervoor geen cloudabonnement nodig. Het basisstation slaat beelden namelijk lokaal op (16 GB geheugen), waarna je ze via een versleutelde verbinding in de app ziet. Bovendien maakt het basisstation geluid als er iemand aanbelt. Bezoekers zijn scherp in beeld dankzij de 2K resolutie. Via de app communiceer je direct met jouw bezoekers. De Eufy Video Doorbell geeft meldingen bij beweging en herkent het verschil tussen mensen en dieren. Je koppelt hem eenvoudig aan de Google Assistant of Amazon Alexa.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

chriske1980 schreef:Ik heb sedert juni de Eufy video deurbel batterypowered samen met Eufycam2 in de tuin. Beelden worden opgeslaan in de homebase met 16gb opslag. Homebase dient tevens als bel. De deurbel kan ook aangesloten worden op de bestaande bekabeling van oude deurbel. Deze beschikt ook over nachtzicht en filmt in 2K. Batterij gaat volgens eufy 6 maanden mee maar in werkelijkheid is dit ongeveer 2 a 3 maanden. Ik heb deze sedert vorige week aangesloten op mijn beltransfo zodanig dat ik deze niet meer moet afhalen om op te laden. De eufycam2 in mijn tuin gaat volgens eufy 1 jaar op zijn batterij deze hangt er nu bijna 5 maanden en er zit nu nog 68 % op de batterij!

https://www.coolblue.be/nl/product/8578 ... y-set.html

Omschrijving
De Eufy Video Doorbell Battery Set is een slimme deurbel met basisstation, die je draadloos bij je voordeur installeert. De beelden van de deurbel zijn overal te bekijken, maar je hebt hiervoor geen cloudabonnement nodig. Het basisstation slaat beelden namelijk lokaal op (16 GB geheugen), waarna je ze via een versleutelde verbinding in de app ziet. Bovendien maakt het basisstation geluid als er iemand aanbelt. Bezoekers zijn scherp in beeld dankzij de 2K resolutie. Via de app communiceer je direct met jouw bezoekers. De Eufy Video Doorbell geeft meldingen bij beweging en herkent het verschil tussen mensen en dieren. Je koppelt hem eenvoudig aan de Google Assistant of Amazon Alexa.
se (

Mooi systeem in combinatie met de homebase (verder uitbreiden).
Helaas ook weer de matige kijkhoek, mijn huidige deurbel hangt op gewone schakelaarhoogte, dus vrees dat ik alleen maar borsten zal filmen zo :angel:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
chriske1980
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jun 2017, 21:21
Bedankt: 1 keer

Eigenlijk valt dit best mee. Die videodeurbel hangt bij mij op 1m20 en ik heb niet de indruk dat ik enkel borsten zie :-D .
Maar normaal kom je ook niet op 20 cm van de deurbel staan hé :wink:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Er zijn vrouwen op leeftijd bij wie je de borsten ziet als de camera op een halve meter hoogte hangt. Het is dus relatief.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Ernie schreef:Deze is misschien een optie: https://www.action.com/nl-be/p/lsc-smar ... o-deurbel/
Ah, lap, ik ben te laat... Net het bericht op Tweakers gelezen daarover. Ze zijn bedraad en niet achter een transfo. Zucht, ga ik toch echt geen nieuwe draad trekken.

Ging in de comments ook over privacy, goh ja, alles wat connected is en in een cloud werkt...
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

honda4life schreef:
seagull schreef:
honda4life schreef:
NuKeM schreef:Helaas is zo'n Ubiquiti gesloten waardoor je aan hun (gesloten) ecosysteem hangt.

Moest er een kwalitatieve omsluiting/case zijn voor een ESP32-module dan zou ik er zelf aan beginnen (type TTGO case maar dan kwalitatief en meer bel-focus). Kan zelf eventueel via ethernet dan (bv. met Olimex ESP32-POE modules).
Er zal ergens toch wel een systeem bestaan met een vrij protocol.
Vrees dat je echter steeds een goede app functionaliteit zal missen met gebruiksvriendelijke meldingen, tenzij je daar ook zelf een app voor wil maken.
Angelcam werkt met Ubiquiti (UniFi): Models with h264 and RTSP are working fine
Zelfs een simpele app als VLC zou dat moeten kunnen.
Het zijn de notificaties die een meerwaarde bieden.
Of zelfs sommige apps die beloven ... Gezichtsherkenning.
Bij Angelcam kan je meldingen instellen, bijvoorbeeld bij bewegingsdetectie of bij aanbellen.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Je komt daar wat laat mee. :D
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Oei, en ik die dacht dat ik een primeur had. :-D
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

CCatalyst schreef: Ubiquiti store: 199 USD (168.55 EUR)
Sales tax: 0 USD
Verzending VS: 0 USD
Verzending VS naar Belgie: TBD
Invoerrechten 0% (85176990): 0 EUR
BTW 21%: 35.40 EUR
===
203.95 EUR + verzending naar Belgie.
Verzending naar hier ondertussen bekend, totale prijs / aantal items gebundeld = 24.20 USD (20.33 EUR) met FedEx INTL Economy.

De verwachte leverdatum van de winkels in de EU is Februari 2021.

Ondertussen nog kosten moeten maken:
Schneider Electric A9A15215 transformator = 32 EUR
24V chime = 16 EUR
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Scherp geprijsd die verzending, al kan ik eventueel nog wel wachten tot de EU store ;-)
Moet nog eens goed de specificaties doornemen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

honda4life schreef:Scherp geprijsd die verzending.
Vooral dankzij de zeer kleine verpakking én het lage gewicht (1.1 lbs), waardoor het tarief van de laagste gewichtscategorie (0-2 lbs) van toepassing is.

Als verpakkingen groter worden moet je al snel "dimensioneel gewicht" gaan hanteren en dan gaat de verzendprijs omhoog ook al weegt het niet veel, e.g. wordt iets van 500 gram aan het tarief van 3 kilo gerekend oid.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Dilemma Eufy of UniFi
Eufy staat nu voor 150€ voor black friday, vind de hub ook wel mooi om later uit te breiden zoals het "alarmsysteem".
Natuurlijk hoe lang de ondersteuning blijft bij zulke gadgets is de eeuwige vraag.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Unifi lijkt me vooral iets als je al in het ecosystem zit of wil in komen. En dan vooral het Protect ecosystem, want er is vooralsnog geen integratie tussen Protect en SDN.

Het wordt anders wel behoorlijk kostelijk als je enkel maar de Unifi deurbel hebt, want dan moet je ook nog een Protect NVR aanschaffen. In mijn geval staat die er uiteraard al als NVR voor de Unifi camera's.

Maar de voordelen van Unifi zijn natuurlijk niet te onderschatten: geen video-opslag op de servers van iemand anders en geen abonnementskosten.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

CCatalyst schreef:want dan moet je ook nog een Protect NVR aanschaffen.
Er zijn verschillende opties voor Protect...

- NVR
- UDM Pro
- CK2+
- Docker image (niet supported)

Vooral dat laatste is een beetje spijtig, Unifi Video had namelijk wel een PC based install.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Ik hoop vooral dat de protect lijn niet dezelfde weg gaat als de video - op heel korte tijd EOL.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 20 keer

CCatalyst schreef:Unifi lijkt me vooral iets als je al in het ecosystem zit of wil in komen. En dan vooral het Protect ecosystem, want er is vooralsnog geen integratie tussen Protect en SDN.

Het wordt anders wel behoorlijk kostelijk als je enkel maar de Unifi deurbel hebt, want dan moet je ook nog een Protect NVR aanschaffen. In mijn geval staat die er uiteraard al als NVR voor de Unifi camera's.
Sta me toe om hier om hier op in te pikken. Je bent helemaal niet verplicht om de dure NVR te kopen als je de beelden van de camera (heb hier 2 G3 bullets staan) wilt opslagen. Ik zou het zelf ook compleet afraden. Een leuke NAS (synology 218+) met docker en je installeert de unifi controller software erop. Exact hetzelfde. T’is misschien niet zo plug en play als de nvr maar dit is wel een veel beter alternatief (en goedkoper). Ben quasi zeker dat dat ook werkt voor de deurbel. Voor diegene die interesse hebben kijk even naar :https://m.youtube.com/watch?v=-acn1exo_aw
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Nexus1980 schreef:Ben quasi zeker dat dat ook werkt voor de deurbel.
Zo zeker ben ik dat niet.

Als je enkel maar de beelden wilt opslaan, geen probleem, zolang je aan de stream kan.

Maar de rest van de specifieke deurbel functionaliteit? Notificaties, motion detection, berichtje erop zetten, 2-way comm, en kan je hem uberhaupt wel configureren zonder Protect controller? Ik weet dat de klassieke Unifi camera's idd hun eigen webGUI hebben waarmee dat kan, maar van de deurbel weet ik het niet. Ik zal het eens proberen als ik hem heb.

En idd met Protect NVR bedoel ik het hele gamma dat DarkV beschrijft. Zelf heb ik een CloudKey Gen2+.
DarkV schreef:Vooral dat laatste is een beetje spijtig, Unifi Video had namelijk wel een PC based install.
AFAIK was dat een van de redenen van de switch naar Protect. Ze willen enkel nog "proprietary" toestellen.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

CCatalyst schreef:
Nexus1980 schreef:Ben quasi zeker dat dat ook werkt voor de deurbel.
Zo zeker ben ik dat niet.

Als je enkel maar de beelden wilt opslaan, geen probleem, zolang je aan de stream kan.
Ik geloof er zelfs helemaal niets van... camera's kan inderdaad via een rstp stream, maar de deurbel gaat niet veel doen vrees ik.

Trouwens geen idee waarom je UBNT camera's zou kopen als je deze aan een Synoloy gaat hangen.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

devilkin schreef:Ik hoop vooral dat de protect lijn niet dezelfde weg gaat als de video - op heel korte tijd EOL.
Zo is het ook gegaan met hun mFi reeks. Zelfs hele wiki’s over mFi hebben ze ondertussen offline gehaald (schema’s waar in de fora naar verwezen wordt zijn nergens meer te vinden), ik vind het allemaal erg spijtig. Steeds goed oppassen met Ubiquiti dus, mijn vertrouwen zijn ze hierdoor kwijt.
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 20 keer

DarkV schreef: Trouwens geen idee waarom je UBNT camera's zou kopen als je deze aan een Synoloy gaat hangen.
Je kan ook gewoon een vraag stellen zonder kritisch te worden. :wink:

Ik was op zoek naar goede motion camera’s op poe zonder abbonement. Het feit dat ze zonder problemen net met synology werken was juist voor mij een argument om ze te kopen. Nvr is zoals al gezegd in dit draadje redelijk duur ook al omdat je met de nvr alleen ja beelden opneemt voor de rest niet veel anders ermee kan.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Nexus1980 schreef:Je kan ook gewoon een vraag stellen zonder kritisch te worden. :wink:
Ik zal er in het vervolg een vraagteken achter zetten als het niet duidelijk was :wink:
Nexus1980 schreef:Ik was op zoek naar goede motion camera’s op poe zonder abbonement.
Rare uitleg want de UBNT camera's doen zelf geen motion detection... dat is je NVR software die dat doet (en daar is een BleuIris bijvoorbeeld heel wat beter in dan Protect... welke je toch niet gebruikt als je een Synology hebt).

UBNT camera's zijn in verhouding zelfs duur en hebben geen ONVIF ondersteuning.
Nexus1980 schreef:Nvr is zoals al gezegd in dit draadje redelijk duur ook al omdat je met de nvr alleen ja beelden opneemt voor de rest niet veel anders ermee kan.
Daarom dat het vooral interessant is voor mensen die reeds een CK2+ of UDM Pro hebben.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Ben na heel wat zoeken voor de eufey 2k wired gegaan, stond in promotie op Amazon nog eens ook dus leuk meegenomen

Iemand ervaringen hier?
Tevens nog op zoek naar montagebeugel met schuine hoek

Tips welkom
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”