Pagina 2 van 2
Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen
Geplaatst: 14 feb 2019, 18:35
door liegebeestig
Bij mij ging het ook ineens snel. Ik denk dat je het best de volledige aanvraag in die oude manager doet.
Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen
Geplaatst: 14 feb 2019, 18:38
door fryelectro
Pff ik heb dus op 6/2 een Ligne individuelle aangevraagd en ook de eerste 0,99 EUR betaald maar het order is nog steeds niet verwerkt. Ticket gelogged dit weekend, geen antwoord, geen update. Wat is me dat allemaal :/
Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen
Geplaatst: 14 feb 2019, 18:40
door liegebeestig
Het geheim: bellen en volhouden. Maarja, niemand wil of durft nog bellen tegenwoordig. Toegegeven. Je moet even volhouden, maar alles raakt makkelijker opgelost in een gesprek (in het Frans).
Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen
Geplaatst: 14 feb 2019, 19:54
door silencer
Hoe vraag je een nieuw nummer aan op een bestaande inactieve account bij OVH ? Iemand screenshots daarvan?
Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen
Geplaatst: 14 feb 2019, 21:12
door nezriel
silencer schreef:Hoe vraag je een nieuw nummer aan op een bestaande inactieve account bij OVH ? Iemand screenshots daarvan?
Inloggen op uw account, bestellen van ligne sip individuele, na het invullen van naam vraagt hij of deze bij uw account bij te voegen....
Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen
Geplaatst: 14 feb 2019, 21:53
door kaarsenbril
Hier is de portering van Weepee naar ovh ook succesvol afgerond.
Je moet het inderdaad doen via de manager V4, dan gaat het zeer vlot.
Je dient wel op tabblad nummer klikken en daar de portering starten. Daar ook het formulier uploaden...
Leuk dat wij ons nummer gratis kunnen stallen bij OVH. Ik begrijp nog altijd niet wat Weepee bezielt...
Dank aan userbase mensen voor alle waardevolle tips! Samen staan we sterker.
Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen
Geplaatst: 14 feb 2019, 22:37
door liegebeestig
Leuk zou zijn als we elk geporteerd nummer ook nog konden doorschakelen ofzo. Iemand al geprobeerd?
Een van de nummers die ik nu portret naar Ovh dient eigenlijk als faxnr. Iemand een idee hoe ik dat klaarkrijg met een ligne sip indiv?
Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen
Geplaatst: 15 feb 2019, 01:42
door AfAX
liegebeestig schreef:Leuk zou zijn als we elk geporteerd nummer ook nog konden doorschakelen ofzo. Iemand al geprobeerd?
Doorschakeling naar je OVH nummer kan in configuration - redirection d'appels
Naar buitenlijn : Pour faire une redirection vers une ligne externe, il vous faut configurer votre numéro en File d’appels.
Nog een par tips :
Ik geef mijn geteleporteerd nummer door ipv het bestaande OVH nr. als ik iemand opbel.
Als je nummer bezet is krijgt de opbeller je OVH nummer te horen aan de andere kant van de lijn, wat verwarrend kan zijn. Hiervoor kan je een eigen soundfile opladen om in de plaats te laten afspelen.
Vergeet ook je configuratie van je Gigaset of zo niet aan te passen. Weepee heb ik verwijderd en 0800 nummer gebeuren nu via OVH.
Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen
Geplaatst: 15 feb 2019, 06:04
door Jack Daniels
AfAX schreef:
Ik geef mijn geteleporteerd nummer door ipv het bestaande OVH nr. als ik iemand opbel.
Eigenlijk de logica zelve. Jouw geporteerd nummer is dat nummer wat iedereen kent/in zijn telefoonboek heeft staan. Beetje idioot om mensen uw nieuw OVH nummer te geven.
Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen
Geplaatst: 15 feb 2019, 08:13
door liegebeestig
Waw, leuke tip voor die fil d’appels. Merci.
Bij bezet of niet opnemen is er bij mij volgens mij een Ovh antwoordapparaat dat ik ooit heb ingesproken. Dat geldt dan voor alle geporteerde nummers toch?
En inderdaad, wat bezielt die gasten van weepee toch om alles te laten vertrekken. Nu zijn ze de kruimels ook nog kwijt, zeg maar.
Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen
Geplaatst: 15 feb 2019, 08:23
door Jack Daniels
Een beetje van het goede teveel met al die antwoordapparaten, toch in mijn geval
OVH
Fritzbox
Fritzfon
Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen
Geplaatst: 15 feb 2019, 08:24
door liegebeestig
In principe heeft fritzbox antwoordapparaat voorrang. Maar als er eens geen internet is moet er ook nog een bericht te horen zijn Vind ik.
Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen
Geplaatst: 15 feb 2019, 08:28
door nezriel
liegebeestig schreef:In principe heeft fritzbox antwoordapparaat voorrang. Maar als er eens geen internet is moet er ook nog een bericht te horen zijn Vind ik.
Fritzbox heeft een voicemail bij geen antwoord en niet bij bezet
Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen
Geplaatst: 25 feb 2019, 08:21
door liegebeestig
Intussen staan alle nummers vanuit weepee netjes geparkeerd bij Ovh onder mijn ene ligne sip individuelle.
Natuurlijk, nu weet ik vanuit mijn fritzbox niet meer wie op welk nr belde. Zou er geen mogelijkheid zijn in de fritzbox om toch dat onderscheid te maken, door bij Ovh een trunk aan te maken en dan in de fritzbox een hoofdnummer en bijnummers te maken (dat laatste kan alvast).
Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen
Geplaatst: 25 feb 2019, 11:05
door fryelectro
Met een trunk zal dat wel lukken, helaas wel iets duurder

Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen
Geplaatst: 26 feb 2019, 19:39
door fryelectro
liegebeestig schreef:Jaja, maar zonder de manager, rechtstreeks vanuit de Ata/Fritz?
Vrees dat dit helaas niet mogelijk is... toch niet een tijd geleden. Misschien eens vragen aan OVH zelf en hier het antwoord posten?
Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen
Geplaatst: 03 maa 2019, 11:43
door satsurfer
Betaal je nu 2X 1,19 € als je nummer geporteerd werd?
Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen
Geplaatst: 03 maa 2019, 11:46
door liegebeestig
Ik heb er nu zes nummers en een ligne sip en ik heb ook een foute rekening gekregen. Normaal gratis maar 1 nr werd aangerekend omdat het ooit in een lang verleden afkomstig was van hen dus vermoedelijk makkelijk recht te zetten.
Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen
Geplaatst: 03 maa 2019, 16:06
door Tomsworld
satsurfer schreef:Betaal je nu 2X 1,19 € als je nummer geporteerd werd?
ovh_dubbel.jpg
ovh_dubbel2.jpg
Nee toch 1 x 0,99 = abonnement = 1,19
En 0,97 euro gesprekken buiten het gratis forfait ( naar gsm ? gesprekken langer dan 1 uur, meer dan 99 verschillende nummers ? )
Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen
Geplaatst: 07 maa 2019, 17:43
door liegebeestig
Satsurfer,
Heb jij al een antwoord waarom je nummer extra wordt gefactureerd? Ik wel... Mijn 011-nummer kwam in een ver verleden oorspronkelijk van bij OVH, daarna uitgeporteerd naar Weepee, maar nu het terug is willen ze het blijven factureren omdat het een bijkomend nummer is... Tja, goedkoper dan bij weepee, had het liever niet, maar ik kan er even geen kant mee op.... JIj enig creatief idee om een extra jaarlijkse kost van 15 eur te vermijden/ontlopen?
Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen
Geplaatst: 07 maa 2019, 18:44
door jphermans
Sinds vandaag is mijn nummer overgezet naar ovh. Heeft wel even geduurd.
Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen
Geplaatst: 22 aug 2019, 12:34
door proz
Waar vind ik dat 'portabilty formulier' in OVH-manager v4?
Re: Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen
Geplaatst: 22 aug 2019, 14:02
door krisken
Je moet gaan naar de classic versie.
https://www.ovh.com/auth/?action=gotoma ... sidiary=nl
Telecom klikken
Telefonie klikken
Demander une portabilité klikken