Pagina 2 van 2
Re: Alternatieve VoIP providers (was: WeePee nieuwe Prijszetting)
Geplaatst: 07 feb 2019, 12:25
door MarkDM
Ja, ik had echo problemen op inkomende oproepen. Maar dat was in 2014. Ik zat toen bij Nomado. Die gebruikten ook Voxbone.
Ik ben daar uiteindelijk weggegaan.
Ik weet niet of dat probleem intussen opgelost is.
Re: Alternatieve VoIP providers (was: WeePee nieuwe Prijszetting)
Geplaatst: 07 feb 2019, 13:04
door WalterB1
MarkDM schreef:
Ik weet niet of dat probleem intussen opgelost is.
Zou toch moeten kunnen een account te hebben enkel voor uitgaande gesprekken. Zodat men de netwerkkwaliteit kan testen alvorens het nummer over te dragen.
Re: Alternatieve VoIP providers (was: WeePee nieuwe Prijszetting)
Geplaatst: 07 feb 2019, 13:23
door MarkDM
Het heeft geen zin om te testen op uitgaande gesprekken. Die gaan niet via Voxbone.
Het probleem was op sommige inkomende gesprekken. Je moet dus wel degelijk een DID hebben bij Localphone om het een tijd lang te testen.
Wij gaan toch onze uitgaande gesprekken niet via Localphone doen. Ze zijn te duur: 34 ct/min excl btw naar Jim en Mobile Vikings !
Allé, dat versta ik onder "Medialaan" bij hun tarieven.
Re: WeePee: nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
Geplaatst: 07 feb 2019, 17:06
door TanknaT
MarkDM schreef:
Hoe zit het momenteel bij OVH ? Daar was een probleem met regelmatige afgebroken gesprekken.
Zie vroegere topics op dit forum. Is dat nog ?
Ik heb daar vroeger problemen mee gehad. Achteraf bleek dat aan mijn opstelling te liggen. Er stond een 7340 Fritzbox achter de Bblox3 van Scarlet. Reden van deze opstelling was dat ik die 7340 ook gebruikte als printerserver en bijkomend AP. Op de Bbox3 kon ik de lijn van OVH niet instellen, dus dit leek mij destijds wel een goede oplossing.
Nadat ik in de plaats van de BBox3 een Fritzbox 7360 geplaatst had en daarop de lijn van OVH geinstalleerd, heb ik geen onderbreking van gesprekken meer gehad. De oplossing om toch de Bbox3 te gebruiken met een Fritzbox erachter, heb ik nooit gevonden. Ik ben dan ook een complete leek in het instellen van poorten ed.
Re: Alternatieve VoIP providers (was: WeePee nieuwe Prijszetting)
Geplaatst: 27 feb 2019, 13:19
door Ofloo
Een transfer van WeePee naar localphone zou 22€ zijn. Is het toeval dat dit ongeveer de prijs per jaar is bij WeePee?
Re: Alternatieve VoIP providers (was: WeePee nieuwe Prijszetting)
Geplaatst: 23 jul 2019, 09:57
door heist_175
Ik heb nog een paar maanden krediet bij WeePee, in de tussentijd hebben de andere providers hun prijzen ook kunnen aanpassen aan de nieuwe BIPT regels.
Tegen dat mijn krediet op is, wil ik wel kunnen beslissen:
- blijven bij WeePee €23/Y
- overstappen
+/- 40 inkomende oproepen per maand
MarkDM schreef:Ik hoop dat het niet Voxbone is, daarmee had ik vroeger al problemen van echo's toen ik een tijd lang bij Nomado zat.
(...)
Voorheen had ik daar veel echo's op inkomende gesprekken. Dit is wel al meer dan 5 jaar geleden.
(...)
Gezien de laagste prijs: 0,75 + btw = 0.91€ / maand zullen we naar daar overstappen.
Ben je uiteindelijk oversgestapt? Heb je klachten over Localphone/Voxbone (kwaliteit, echo, ...)?
Evergreen schreef:Reactie gekregen van localphone, nadat ze hadden gevraagd welk nummer ik van welke provider (weepee dus) wou porteren:
This is to confirm that the number range can be ported to Localphone.
Porting cost is €22.00 per number and €0.75 per number fo the monthly rental.
Let us know if you have any questions.
Tarief hierboven vermeldt €4,5 voor overdracht - via mail is het €22?
Dat zou de TVT wel doen stijgen natuurlijk...
Re: Alternatieve VoIP providers (was: WeePee nieuwe Prijszetting)
Geplaatst: 23 jul 2019, 11:40
door woutervh
Hoe zit het eigenlijk met noodnummers bij de alternatieve VoIP providers? Na jarenlang aandringen en vragen bij weepee komt er maar geen schot in de zaak. Dus...
Re: Alternatieve VoIP providers (was: WeePee nieuwe Prijszetting)
Geplaatst: 23 jul 2019, 13:33
door openaf
woutervh schreef:Hoe zit het eigenlijk met noodnummers bij de alternatieve VoIP providers? Na jarenlang aandringen en vragen bij weepee komt er maar geen schot in de zaak. Dus...
Bij OVH geen probleem om naar noodnummers te bellen. U kunt het zelf uit proberen bij het 117 te bellen.
Re: Alternatieve VoIP providers (was: WeePee nieuwe Prijszetting)
Geplaatst: 21 nov 2019, 14:53
door grace
ik probeer te vergeefs om bij ovh mijn bestaand ongebruikt nummer van weepee te porteren
een acount heb ik kunnen aanmaken nog niets betaald
heeft iemand daar ervaring mee met de stappen die ik moet nemen
"Lignes SIP sans téléphones" in dit vak selecteer ik belgie en dan loopt het vast
of moet je hier eerst een frans nummer selecteren om er nadien je 03/4xxx aan toe te voegen
kan je ovh ook op een gsm gebruiken om te bellen en gebelt worden met een belgis nummer ?
Re: Alternatieve VoIP providers (was: WeePee nieuwe Prijszetting)
Geplaatst: 21 nov 2019, 16:28
door openaf
In datzelfde vak (belgïe), is een ander licht schaduwd vak "zone désirée", daarin schrijf je dan "Anvers", wat verder moet je een account aanmaken, enz. Wat later geven ze een telefoonnummer, bv 03/1234567 dat omschakeld kan worden door jouw telefoonnummer (bv 03/7654321) zodat uw nummer te zien wordt.
Re: Alternatieve VoIP providers (was: WeePee nieuwe Prijszetting)
Geplaatst: 21 nov 2019, 20:25
door wied
...kan je ovh ook op een gsm gebruiken...
Vaste lijn oproepen laat ik doorschakelen naar mijn smartphone/simkaart (3 cent/minuut), en uitbellen doe ik met Zoiper softphone waarbij mijn belgisch nummer getoond wordt...