Als de externe firma geen inzage heeft, dan is dat de fout van het bedrijf, niet van de vakbonden.CCatalyst schreef: Nogmaals, de oorzaak zijn de vakbonden, niet het bedrijf. Nu, ik denk dat ze verplicht zijn om met externen te werken, anders krijgen ze die achterstand wellicht nooit weg. Die externe firma zal wellicht 1) geen inzage hebben in heel dat voorkeuren gedoe 2) gewoon de opdracht gekregen hebben van bpost om een vracht vol pakketten af te leveren 3) misschien gisteren begonnen zijn maar om wat voor reden dan ook niet op tijd hebben kunnen afwerken waardoor ze vandaag pas konden komen. Maak u geen illusie: last mile aan residentiele adressen leveren is een enorm tijdrovend werk!
Last mile is tijdrovend, inderdaad. Net daarom is de afleverinfo zo belangrijk. Nu interpreteert Bpost dat uiteraard als belangrijke info voor zichzelf om zo rendement te halen. Dat de externe firma bij gebrek aan die info minder goed presteert kan hun wellicht niet schelen. En op de laatste plaats komt dan nog de ontvanger/klant, die de moeite gedaan heeft om die info te geven maar in ruil hiervoor geen betere dienstverlening krijgt.
Het blijft een triestig bedrijf.
Ik was blij toen de overname van PostNL door Bpost mislukte, want het plan daarachter was gewoon een concurrent wegruimen.
Met de huidige prestaties (operations en op de beurs) zal het niet verbazen als binnenkort PostNL Bpost overneemt.