Pagina 2 van 9

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 24 nov 2018, 09:29
door JamesEarlGray
JamesEarlGray schreef:Hier geen LTE meer sinds wissel van simkaart enkele uren geleden, ik krijg H+ in de plaats.

Iemand die weet of dit verschijnsel tijdelijk van aard is?
Niks aan de hand, blijkbaar stond mijn Android telefoon na SIM-kaartwissel ingesteld op WCDMA-preferred ipv LTE-preferred.

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 28 nov 2018, 19:24
door nightwish
Op 19/11 ben ik (tegen beter weten in) aan boord gestapt van het Mobile Vikingsschip met als bedoeling de herlaadkaart enkel sporadisch als tweede (data)sim te gebruiken in mijn dual sim smartphone. Tot op vandaag heb ik deze slechts een drietal keer gebruikt om mijn mails te checken. Volgens mijn bundel zou dit overeenkomen met 57,5 MB verbruik wat best aanneemlijk is.

Afbeelding

Tot ik mijn verbruik in detail ga bekijken en plots een openstaand saldo van € 44,91 zie staan en dit allemaal voor een herlaadkaart die ik nauwelijks gebruikt heb. :eek: :bang:

Afbeelding

Wat is hier aan de hand? Zijn er nog forumleden die hetzelfde voorhebben?

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 29 nov 2018, 00:39
door jantje81
Toen ik net naar het nieuwe systeem was omgezet had ik ook wat rare aangerekende kosten. Die zijn echt voor het einde van de bundelperiode rechtgezet.

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 30 nov 2018, 17:22
door liegebeestig
Vrijdag avond, iedereen bijna weg van zijn mailbox en minder alert. Tijd dus om onpopulaire maatregelen aan te kondigen! Tegen maandag is iedereen ze toch vergeten.
Vanaf 31/12/2018 vervallen Vikingpunten gekoppeld aan Mobile Vikings-accounts zonder een actieve Mobile Vikings-simkaart. Meer informatie vind je in onze Help & Support.
Ook de voorwaarden rond het gebruik van de Viking Deals hebben we met de fijne borstel doorgenomen en toegevoegd in Artikel 21.
We hebben de voorwaarden rond onbeperkt gebruik van onze diensten verder verduidelijkt om zo oneigenlijk gebruik te voorkomen.
In het kader van nieuwe wetgeving hebben we ons privacybeleid wat meer in detail bijgespijkerd. Ook dat wordt actief op 31/12/2018. Het huidige privacybeleid vind je hier, en het nieuwe vind je op deze pagina.
Ook je voorkeuren voor communicatie over bijvoorbeeld nieuws of nieuwe features, zal je vanaf 31/12/2018 makkelijker kunnen aangeven in je My Viking-account.
Vooral de eerste vind ik frappant.

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 30 nov 2018, 17:53
door wied
Frappant!? Ik vind het frappant dat mensen simkaarten hebben om spullen te kopen in winkeltjes, en niet om mee te telefoneren :-D

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 30 nov 2018, 17:57
door sdecoster
Wat bedoelt MV trouwens met 'het verdwijnen' van die vikingpunten?
Ik heb een simkaart die ik een paar keer per jaar oplaad. De overige tijd zit ze ongebruikt (en dus inactief) in m'n gsm. Betekent dat dan dat als die simkaart op 31/12 niet 'opgeladen' is, ik al mijn vikingpunten kwijt ben?
En wat als ze inactief wordt op 2 januari? Dan behoud ik mijn punten?
Kan op hun supportpagina's precies niets vinden hierover.

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 30 nov 2018, 18:49
door Tim.Bracquez
**

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 30 nov 2018, 19:45
door Joe de Mannen
Hebben jullie dan voor elke kaart een ander account ? hier staan alle kaarten gewoon onder hetzelfde account, de punten komen in 1 pot en die blijven dus want er zitten heel actieve kaarten tussen.
J.

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 30 nov 2018, 19:50
door Didymus
sdecoster schreef:Wat bedoelt MV trouwens met 'het verdwijnen' van die vikingpunten?
Ik heb een simkaart die ik een paar keer per jaar oplaad. De overige tijd zit ze ongebruikt (en dus inactief) in m'n gsm. Betekent dat dan dat als die simkaart op 31/12 niet 'opgeladen' is, ik al mijn vikingpunten kwijt ben?
En wat als ze inactief wordt op 2 januari? Dan behoud ik mijn punten?
Kan op hun supportpagina's precies niets vinden hierover.
Ze bedoelen mensen zoals ik die MV zijn geweest, ondertussen zijn overgestapt, maar wel nog Vikingpunten verzamelen. Ik deed dit met het oog op een eventuele terugkeer van zodra ze naar Orange overstappen. Die kans dat ik nog terugkeer is hiermee weer een stuk geslonken. Van de sympathieke challenger blijft ondertussen niks meer over. Dankjewel, Medialaan.

edit: Gevonden op hun site (4 minuten geleden geüpdatet):
Hoe lang zijn mijn Vikingpunten geldig?
De Vikingpunten in je Viking Wallet vervallen 31 dagen nadat de laatste simkaart in je Mobile Vikings-account is gedeactiveerd, én je op dat moment geen beheersrechten meer hebt op andere simkaarten.

Als je een abonnement hebt, ontvang je binnen de 28 dagen na je deactivatie nog een eindfactuur/eindaanrekening voor je verbruik. Eventuele bevestigde en gereserveerde Vikingpunten in je Viking Wallet zullen dan nog gebruikt worden om die (deels) te voldoen.

Als je een herlaadkaart hebt, heb je na de deactivatie van je laatste simkaart dus nog 31 dagen de tijd om die eventuele Vikingpunten via onze website te delen met een andere Mobile Viking. Na 31 dagen vervallen alle bevestigde, in wacht staande (of hoe schrijf je dat?) en gereserveerde Vikingpunten in je Viking Wallet.

Dus: zolang je een actieve Mobile Vikings-simkaart of beheersrechten op een simkaart hebt, blijven de Vikingpunten in je Viking Wallet geldig.
https://support.vikingco.com/hc/nl/arti ... en-geldig-

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 30 nov 2018, 19:56
door MaT
We hebben de voorwaarden rond onbeperkt gebruik van onze diensten verder verduidelijkt om zo oneigenlijk gebruik te voorkomen.
Waarover gaat dit? SMS bij een abonnement?

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 01 dec 2018, 07:54
door jantje81
Didymus schreef: Ze bedoelen mensen zoals ik die MV zijn geweest, ondertussen zijn overgestapt, maar wel nog Vikingpunten verzamelen. (...)
Als je deze zin nu zelf leest... kan het toch niet anders dan doordringen dat dit niet de bedoeling van het systeem is? Ofwel ben je bij MV en neem je deel aan het systeem van Vikingpunten ofwel ben je bij een andere operator en maak je gebruik van de daar geldende voordelen. De vraag hier is eigenlijk waarom dat niet altijd onmogelijk was.

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 01 dec 2018, 08:29
door Joe de Mannen
Dat klopt inderdaad. Je spaart punten bij een leverancier waar je geen klant bent...

Het lijkt er bijna op dat de Vikings goedgelovig waren en ervan uit gingen dat iedereen eerlijk genoeg is om niet van hen te profiteren. Naief misschien…

J.

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 01 dec 2018, 08:53
door Didymus
jantje81 schreef:Als je deze zin nu zelf leest... kan het toch niet anders dan doordringen dat dit niet de bedoeling van het systeem is?
En waarom niet? Externe partners betalen MV wel voor die punten en dat geld staat ter beschikking van MV zonder dat ze daar momenteel iets tegenover moeten stellen.

Ik mag toch ook sparen voor een tegoedbon van een winkel waar ik nog nooit geweest ben?

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 01 dec 2018, 08:56
door liegebeestig
Als ze nu eens gewoon zonder gedoe zouden zeggen: we geven je deze superlage prijs voor bellen en internetten. Punt gedaan. Geen puntjes, deals, whatever. Dat zou het voor iedereen makkelijker maken. Ze doen zo ingewikkeld om het te doen lijken alsof je een voordeel kunt doen. In de praktijk is het te ingewikkeld om echt te winnen. Maar als er dan toch klanten te zijn die alle moeite doen om deel te nemen aan de acties dan is dat natuurlijk hun doel voorbijgeschoten. En dan wordt dat ingeperkt.

Kleine cursus marketing.

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 01 dec 2018, 09:16
door StinkyPanda
Ik denk ze eerder doelen op diegenen dat via AdWords vikingpunten verzamelen (referral van 15vp bij elke nieuwe sim aanvraag) en dan daarna op verschillende fora en zelfs via 2dehands.be deze punten doorverkopen. En dit gaat dan blijkbaar over honderden vikingpunten/€ per maand als bijverdienste.
Totale verliespost voor MV

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 01 dec 2018, 09:20
door Didymus
Maakt voor MV toch geen verschil met een referral delen met vrienden en familie? Zij krijgen er een nieuwe klant bij, de referralgever zijn 15 punten.

Dat er een handel in punten is ontstaan is natuurlijk iets dat ze zelf in de hand hebben gewerkt. Maar als iemand echt honderden euro's per maand hier aan verdient, dan zal die er niet mee inzitten om een simkaartje actief te houden voor ruwweg 30 EUR per jaar.

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 01 dec 2018, 09:26
door StinkyPanda
Toch wel want de nieuwe klanten die via de 'ad' zijn zijn binnengekomen zouden anders via de gewone website klant zijn geworden en dus geen referral meedragen.

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 01 dec 2018, 09:29
door Didymus
Of helemaal geen klant zijn geworden, met die optie moet je ook rekening houden.

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 01 dec 2018, 09:34
door johan.devos
Verkopen en kopen van Vikinpunten is ook verboden in de nieuwe algemene voorwaarden. Enkel wegschenken is nog toegelaten.

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 01 dec 2018, 09:38
door liegebeestig
johan.devos schreef:Verkopen en kopen van Vikinpunten is ook verboden in de nieuwe algemene voorwaarden. Enkel wegschenken is nog toegelaten.
Oh staat dat er letterlijk in?

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 01 dec 2018, 12:07
door Joe de Mannen
Ik denk dat de prijs van vikingpunten gaat kelderen…

J.

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 01 dec 2018, 13:43
door johan.devos
liegebeestig schreef:
johan.devos schreef:Verkopen en kopen van Vikinpunten is ook verboden in de nieuwe algemene voorwaarden. Enkel wegschenken is nog toegelaten.
Oh staat dat er letterlijk in?
Doet er dan niemand de moeite om de nieuwe voorwaarden te lezen? We hebben een mail gekregen met de samenvatting van de wijzigingen met een link naar de volledige text.
21.2.3 Weigering of intrekking
Unleashed heeft het recht om eenzijdig, zonder voorafgaande kennisgeving en zonder recht op schadevergoeding voor de Viking, de aanvraag voor Viking Deals te weigeren, dan wel in te trekken en/of de toekenning van Vikingpunten te weigeren, dan wel in te trekken, in de volgende gevallen:
• bij gebruik door de Viking van de Viking Deals/Vikingpunten strijdig met deze voorwaarden, de Algemene Voorwaarden, met wettelijke of reglementaire bepalingen, met de openbare orde of goede zeden, of op een wijze waarbij de goede werking of de integriteit van de dienstverlening wordt beschadigd;
• bij bewijs (of vermoeden) van fraude of misbruik door de Viking met betrekking tot de Viking Deals/Vikingpunten of indien de Viking daartoe een poging doet. Unleashed beschouwt de volgende gevallen onder meer als fraude of misbruik:
▪ de verkoop of veiling van Vikingpunten en de onderhandelingen daarover;
▪ de aankoop van Vikingpunten en de onderhandelingen daarover;

• indien de Viking in het verleden reeds (een poging tot) fraude of misbruik heeft gepleegd met betrekking tot de
Viking Deals/Vikingpunten;
• indien de Viking een geschil heeft met Unleashed;
• bij het opgeven door de Viking van een valse, verkeerde of onvolledige identiteit of het gebruik van
identificatiedocumenten die als gestolen gerapporteerd worden bij de identificatie van de Viking;
• ingevolge een gerechtelijke uitspraak of op eerste verzoek van de gerechtelijke of politionele instanties.
In geval van objectieve vermoedens van het bestaan van één of meerdere van de hierboven vermelde gevallen heeft Unleashed het recht om de Viking Wallet te blokkeren en dit voor een periode die nodig is om de omstandigheden van de zaak te onderzoeken.
Indien de Viking zich schuldig maakt aan één van de hierboven vermelde gevallen heeft Unleashed het recht om (i) de door de Viking verkregen Vikingpunten terug te roepen, waarbij Unleashed een vergoeding kan vorderen van de Viking gelijk aan het bedrag van de verschuldigde Vikingpunten indien de balans van de Viking Wallet onvoldoende blijkt, onverminderd het recht van Unleashed om een schadevergoeding te vorderen en (ii) de Overeenkomst (​i.e. de Overeenkomst met betrekking tot de mobiele diensten beschreven in de Algemene Voorwaarden) met de Viking te beëindigen als gevolg waarvan tevens de volledige Viking Wallet komt te vervallen.
De Viking kan geen enkele aanspraak jegens Unleashed laten gelden indien de aanvraag tot het Viking Deals-programma geweigerd of ingetrokken wordt, indien de toekenning van Vikingpunten geweigerd of ingetrokken wordt of indien de Overeenkomst beëindigd wordt, om één van de hierboven vermelde redenen.

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 01 dec 2018, 20:46
door johcla
Waarom zorgen ze dan niet dat je geen punten meer kan overdragen naar een andere account?
Dan is het verhandelen toch geblokkeerd?
Als een gezin alle nummers in 1 account steekt, kan iedereen binnen het gezin er gebruik van maken.

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 01 dec 2018, 20:48
door liegebeestig
Ik heb hier nog een kaartje met 5 euro erop. Iemand interesse?

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 01 dec 2018, 21:13
door Joe de Mannen
johcla schreef: Als een gezin alle nummers in 1 account steekt, kan iedereen binnen het gezin er gebruik van maken.
Tot de kindjes het huis uitgaan en je ze iets wil meegeven van punten bvb…

J.

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 01 dec 2018, 22:52
door devilkin
Je kan ze nog wegschenken he.

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 02 dec 2018, 06:35
door Joe de Mannen
Niet als de overdracht wordt afgeschaft zoals voorgesteld.
J.

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 02 dec 2018, 08:06
door johan.devos
Waar heb je dat gehoord?

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 02 dec 2018, 08:08
door Joe de Mannen
Een paar posts naar boven... :bang:
johcla schreef:Waarom zorgen ze dan niet dat je geen punten meer kan overdragen naar een andere account?
Dan is het verhandelen toch geblokkeerd?
Als een gezin alle nummers in 1 account steekt, kan iedereen binnen het gezin er gebruik van maken.

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 02 dec 2018, 14:49
door jantje81
Didymus schreef: Ik mag toch ook sparen voor een tegoedbon van een winkel waar ik nog nooit geweest ben?
Ik heb een klantenkaart van mijn bakker. Elke keer als ik een brood bij hem koop krijg ik een stempel en na 10 stempels een gratis brood. Als mijn buurman zijn brood altijd in de supermarkt koopt krijgt hij geen stempel van mijn bakker en ook geen gratis brood. Maar die krijgt dan weer elke dinsdag een brood gratis als hij er 3 tegelijk koopt.

Ik ben bij MV en spaar voor gratis herladingen Vikingpunten, mijn buurman is bij Orange en krijgt elke maand korting op zijn tv- en internetabonnement.

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 02 dec 2018, 15:22
door Didymus
Je vergelijking slaat nergens op.

Vergelijk het met een supermarkt die en spaaractie houdt per aankoopschijf van 10 EUR en na maanden sparen krijg je uiteindelijk een ticket voor een pretpark. Het moment dat je ja aanbiedt bij dat pretpark zegt de mevrouw aan de kassa: "Sorry meneer, maar u bent hier het voorbije jaar niet geweest en bovendien heeft u niet betaald voor uw ticket, dus moeten wij dat niet aanvaarden.".

Supermarkt heeft dat ticket niet zomaar gekregen hé, ze hebben er harde cash voor betaald, net als die handelaren waar je Vikingpunten krijgt bij een aankoop.

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 02 dec 2018, 20:57
door Bo.
Foute vergelijking

Wat hier gebeurd is dat je iedereen met uw kaart naar de supermarkt laat gaan, zonder er zelf klant te zijn, om dan de bonuspunten verder te verkopen aan de hoogstbiedende...

Weer eens zijn het de profiteurs en valsspelers die het voor de gewone klant verprutsen

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 02 dec 2018, 21:05
door Didymus
De externe partners die hiervoor geld op tafel leggen ontbreken volledig in de jouwe...
.
Zelf heb ik overigens nooit een Vikingpunt verkocht. Niemand wordt benadeeld door iemand als ik die punten spaart om later zelf te gebruiken of aan familie weg te geven.

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 02 dec 2018, 21:15
door Bo.
De promo in de supermakt is thans betaald door de leveranicer van de producten, dusja...

En als je geen misbruik maakt heb je dan ook niet te vrezen hé

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 02 dec 2018, 21:40
door Didymus
Promo wel, maar niet de bonuspunten. Dus nee, gaat niet op.

En ik heb wel iets te vresen: mijn punten worden mij namelijk eind deze maand ontnomen als ik ze niet weggeef.

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 02 dec 2018, 21:43
door Bo.
Ah, maar gij zit dus in het kamp “wel profiteren maar niet consumeren”
Tja, tijd om van leverancier te veranderen en uw mobile vikings terug te activeren,
Dan kan je de punten naar hartelust gebruiken

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 02 dec 2018, 21:52
door liegebeestig
Even een gratis kaartje aanvragen en naar de account van mobile vikings verhuizen? Dan heb je weer een jaartje een Sim.

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 02 dec 2018, 22:00
door Didymus
Bo. schreef:Ah, maar gij zit dus in het kamp “wel profiteren maar niet consumeren”
Zolang ik niet opnieuw een actieve simkaart heb, heb ik nergens profijt van en op geen enkele manier wordt hiermee een partij benadeeld.

@liegebeestig: Dat is inderdaad een optie, maar eerlijk gezegd heb ik het gehad met hun fratsen. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard, geldt hier ook.

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 02 dec 2018, 22:22
door bambipower
Als we punten maken, heeft mv nog steeds een percentje... de nieuwe maatregel is enkel om mensen bang te maken zodat ze niet vertrekken. Maar kan wel eens averrechts werken

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 02 dec 2018, 22:28
door Joe de Mannen
Iedereen die z'n punten kwijt wil mag ze aan mij schenken. Uiteraard gratis want kopen/verkopen mag niet...
Je krijgt wel mijn eeuwige dank.

J.