Pagina 2 van 2

Re: Dommel schrapt nummer van andere operator: kan dit? Wat te doen?

Geplaatst: 19 okt 2018, 10:39
door tb0ne
Dank voor de update!
Wat mij vooral interesseert is hoe dit zich zal vertalen naar mijn Dommel verleden.
Jullie CRM denkt immers dat ik nog een actief nummer heb maar mijn nummer zit al meer dan een jaar bij Scarlet.

Re: Dommel schrapt nummer van andere operator: kan dit? Wat te doen?

Geplaatst: 19 okt 2018, 10:48
door Joe de Mannen
Time to cleanup...

Re: Dommel schrapt nummer van andere operator: kan dit? Wat te doen?

Geplaatst: 22 okt 2018, 23:57
door Aquino
Woensdag blazen we 3 kaarsjes uit... 3 weken dus.

Als leek is dat compleet onbegrijpelijk. Ik krijg hier op userbase meer uitleg van mijn ex-provider dan van mijn huidige provider die enkel zegt "het dossier samen te stellen".

Hoe kan het dat dit eigenlijk zo'n proporties aanneemt? Wie blundert er hier big time? Dit is echt niet meer normaal.

Re: Dommel schrapt nummer van Scarlet: kan dit? Wat te doen?

Geplaatst: 23 okt 2018, 18:04
door Aquino
Ongelofelijk... Scarlet geeft zelfs geen verklaring aan de ombudsdienst.

Blijkbaar is er daar een beerput open gegaan...

Re: Dommel schrapt nummer van Scarlet: kan dit? Wat te doen?

Geplaatst: 24 okt 2018, 09:41
door raf1
Doe je verhaal eens bij numbering (at) bipt.be
Deze dienst van het BIPT ziet toe of alles correct verloopt bij de operatoren.

Re: Dommel schrapt nummer van Scarlet: kan dit? Wat te doen?

Geplaatst: 24 okt 2018, 13:43
door Aquino
Oef, vandaag te horen gekregen toen ik zelf weeral eens belde naar Scarlet dat alles in orde zou moeten. Telefoon herstarten en inderdaad, eindelijk netwerk.

De ware toedracht hoe dit zo scheef is kunnen lopen, die uitleg zullen we wel nooit krijgen. Zowel Dommel als Scarlet zijn echt wel enorm slecht in hun communicatie.

Ik kan niet zeggen dat ik een tevreden klant ben.

Re: Dommel schrapt nummer van Scarlet: kan dit? Wat te doen?

Geplaatst: 24 okt 2018, 14:38
door philippe_d
Compleet onaanvaardbaar!
Ik zou nu ook compensatie eisen voor de 3 weken dat je geen netwerk had...

Re: Dommel schrapt nummer van Scarlet: kan dit? Wat te doen?

Geplaatst: 24 okt 2018, 14:47
door boonpwnz
Zo een situatie heb ik ook met een persoon gehad alleen waren het dan vaste diensten en met een ander betrokkene.

Ik zeg mijn abbonement op en neem een nieuw abbonement beide onder beheer van proximus maar er moest een installatie komen ook met scarlet trouwens.

Installatie van proximus gebeurd en opzeg van scarlet gedaan. Blijkt dat zowel ik als een andere persoon die geen opzeg had uitgevoerd beide toch opgezegd waren. Die persoon die niet wou opgezegd worden heeft toch moeten terug een andere technieker van scarlet moeten vragen om terug alles in orde te brengen(dit alles duurde ook 3 tal weken). Heeft uiteindelijk geen installatiekosten moeten betalen en een maand gratis klant kunnen zijn bij scarlet.

Re: Dommel schrapt nummer van Scarlet: kan dit? Wat te doen?

Geplaatst: 24 okt 2018, 14:53
door raf1
Aquino schreef:De ware toedracht hoe dit zo scheef is kunnen lopen, die uitleg zullen we wel nooit krijgen.
Net daarom moet je deze wanpraktijken aanklagen bij [email protected]
Je hebt bovendien recht op compensatie: https://www.bipt.be/nl/consumenten/tele ... overdracht

Re: Dommel schrapt nummer van Scarlet: kan dit? Wat te doen?

Geplaatst: 24 okt 2018, 17:28
door payphoneuser
Ik vind ook dat je dit nu toch wel op het bot moet laten uitzoeken (en hier posten natuurlijk)

Re: Dommel schrapt nummer van Scarlet: kan dit? Wat te doen?

Geplaatst: 24 okt 2018, 19:13
door Joe de Mannen
heeft er dan iemand een bod gedaan ?

edit: dankjewel

Re: Dommel schrapt nummer van Scarlet: kan dit? Wat te doen?

Geplaatst: 24 okt 2018, 19:22
door payphoneuser
:roll:

Re: Dommel schrapt nummer van Scarlet: kan dit? Wat te doen?

Geplaatst: 26 okt 2018, 20:40
door Aquino
Ik heb het gevraagd, maar ga het waarschijnlijk nooit krijgen...

Re: Dommel schrapt nummer van Scarlet: kan dit? Wat te doen?

Geplaatst: 03 nov 2018, 07:36
door Aquino
Al twee mails terug gehad, maar op de vraag hoe dit komt, geen antwoord.

Re: Dommel schrapt nummer van Scarlet: kan dit? Wat te doen?

Geplaatst: 03 nov 2018, 09:55
door philippe_d
Ik vind dat je (schriftelijk) een compensatie moet aanvragen bij Scarlet!
  • - voor 3 weken dat je zonder telefoon zat: de teruggave van de abonnementskosten voor deze periode.
    - bovenop een compensatie per dag zoals voorzien in de telecomwet (zie post raf1 hierboven).
Scarlet is wettelijk verplicht om jou deze compensatie uit te betalen (al treffen ze geen schuld). Zij moeten dan maar uitzoeken aan wie ze deze kost kunnen doorbelasten.

Indien geen positief antwoord van Scarlet > Ombudsdienst inschakelen.

Re: Dommel schrapt nummer van Scarlet: kan dit? Wat te doen?

Geplaatst: 20 nov 2018, 12:00
door criminala
Heb zo ook al eens een paar keer compensatie toegewezen gekregen .
Resultaat is dat de operator dit gewoon niet betaalde (ondanks aandringen van Ombudsman en mijzelf) .
Ombudsman heeft geen rechtsbevoegdheid en dus moet je uiteindelijk naar de rechter om een compensatie van ±300€ te eisen . (als je al de chance hebt om zo'n hoog bedrag toegewezen te krijgen , meestal gaat het om ±50€ of zelfs minder)
Ombudsman helpt hierin niets , vanaf hier moet je het allemaal zelf regelen met advocaat enzovoort .

Dit doet volgens mij niemand , dus zo komen ze er mooi onderuit elke keer :)

Re: Dommel schrapt nummer van Scarlet: kan dit? Wat te doen?

Geplaatst: 20 nov 2018, 12:03
door krisken
Klopt helemaal, toen ik van Lycamobile naar Orange ging heb ik ook 4 weken moeten wachten op de overdracht. En ook daar zei de ombudsdienst dat ze geen rechtsbevoegdheid hebben.

Re: Dommel schrapt nummer van Scarlet: kan dit? Wat te doen?

Geplaatst: 27 nov 2018, 19:47
door Aquino
Ja ik ben helemaal klaar met Scarlet.

Ik heb dus nooit een deftig antwoord gehad op de vraag hoe dit komt, ook al vroeg ik er expliciet naar. We weten niet hoe dit komt maar het zal zeker nooit opnieuw gebeuren. Hoe kan je dat garanderen als je niet weet hoe het kan? De laatste keer waren ze zelfs bitsig: u heeft gekozen voor de ombudsdienst, dus verdere communicatie zal via deze weg verlopen.

Mijn gedacht: waarschijnlijk een probleem met permissies op het Proximus netwerk. Is het zo? Ik ben een leek in deze materie, dus we gaan het nooit weten.

Ik ben intussen veranderd naar een operator die geen gebruik maakt van Proximus. Dat lijkt me de beste garantie dat ik zulke toeren niet meer tegen kom.

Dus een halve happy ending maar... :?