Pagina 2 van 3
Re: telenet onderzoekt nieuwe wigo
Geplaatst: 06 mei 2019, 21:08
door lukadad
Paar vraagjes, want de Telenet website heeft het weer zo goed verstopt dat ik het niet vind :
- Kan je bij deze nieuwe Wigo-abo's de digicorder binnenbrengen zodat je er geen huur meer voor moet betalen? Hoeveel bedraagt deze huur binnen het abo, 9 euro? Of zit je opgescheept met hun nieuwste cloud-recorder, die enkel gehuurd kan worden?
- Als ik het goed bekijk, dan kan je bij de goedkoopste Wigo (dus met mobiel abo) kosteloos bellen, vast en mobiel, ook buiten daluren?
De Wigo Home biedt enkel kosteloos bellen tijdens daluren? En hoeveel bedraagt Freephone Belgium dan bij dit abo?
De Wigo S met 2 sims abo aan 83 euro komt dan, mits mindering huur digicorder, aan 74 euro? Dit zou ik dan eventueel eens bekijken voor mijn (schoon)ouders, nu ze allen een smartphone hebben.
Re: telenet onderzoekt nieuwe wigo
Geplaatst: 06 mei 2019, 22:23
door Parshift
En welk abonnement neemt een single nu?
Wigo 4GB met 1 sim voor €95 lijkt verdwenen, je mag direct €8 bijleggen voor een 2e sim die je niet kan gebruiken!
Ofwel moet je Wigo Home nemen met mobiel apart, maar dan zit je nog aan minstens €4 meer voor minder data en geen Free G meer
Re: telenet onderzoekt nieuwe wigo
Geplaatst: 07 mei 2019, 08:57
door Rverm
lukadad schreef:- Kan je bij deze nieuwe Wigo-abo's de digicorder binnenbrengen zodat je er geen huur meer voor moet betalen? Hoeveel bedraagt deze huur binnen het abo, 9 euro? Of zit je opgescheept met hun nieuwste cloud-recorder, die enkel gehuurd kan worden?
Klantendienst op Twitter is vrij actief
Bij deze een poging (ik heb niks met Telenet te maken):
Bij Wigo Home / Wigo Home S staat de digicorder apart in het prijslijstje, die zou dus (logisch gezien) te schrappen zijn zoals bij de Whop/Whoppa. Scheelt € 9,20, je kijkt dan tv met een kaartje (of een aangekochte digicorder, wat je wil). In de normale Wigo / Wigo S is de digicorder inbegrepen in het totaalpakket, m.a.w. niet te schrappen.
lukadad schreef:- Als ik het goed bekijk, dan kan je bij de goedkoopste Wigo (dus met mobiel abo) kosteloos bellen, vast en mobiel, ook buiten daluren?
De Wigo Home biedt enkel kosteloos bellen tijdens daluren? En hoeveel bedraagt Freephone Belgium dan bij dit abo?
In de normale Wigo / Wigo S is bellen altijd inbegrepen. In de Wigo Home / Wigo Home S enkel tijdens de daluren. Optie Anytime Europe is € 7,50 per maand; de website is niet geheel duidelijk / up to date hierover.
lukadad schreef:De Wigo S met 2 sims abo aan 83 euro komt dan, mits mindering huur digicorder, aan 74 euro? Dit zou ik dan eventueel eens bekijken voor mijn (schoon)ouders, nu ze allen een smartphone hebben.
Neen, gaat niet. In de Wigo / Wigo S is de digicorder een inbegrepen geheel van het pakket dat niet te schrappen is, is mij enkele maanden geleden bevestigd door Telenet. Wigo S met 2 simkaarten zal dus € 83 blijven.
Re: telenet onderzoekt nieuwe wigo
Geplaatst: 07 mei 2019, 09:30
door DarkV
Blijkbaar is het hier nog niemand opgevallen... maar gratis bellen binnen de EU met je vaste lijn is ook verdwenen
Een mooie prijsstijging en ondertussen verdwijnen er nog dingen uit het aanbod ook !
Re: telenet onderzoekt nieuwe wigo
Geplaatst: 07 mei 2019, 12:14
door Abusimbal
Rverm schreef:
Klantendienst op Twitter is vrij actief
Bij deze een poging (ik heb niks met Telenet te maken):
Bij Wigo Home / Wigo Home S staat de digicorder apart in het prijslijstje, die zou dus (logisch gezien) te schrappen zijn zoals bij de Whop/Whoppa. Scheelt € 9,20, je kijkt dan tv met een kaartje (of een aangekochte digicorder, wat je wil). In de normale Wigo / Wigo S is de digicorder inbegrepen in het totaalpakket, m.a.w. niet te schrappen.
Ik ga eens informeren, of je Wigo Home kan nemen zonder decorder, enkel via Yelo TV app, voor 83 - 9,20= 73,80 euro.
Re: telenet onderzoekt nieuwe wigo
Geplaatst: 07 mei 2019, 12:20
door Rverm
Abusimbal schreef:Ik ga eens informeren, of je Wigo Home kan nemen zonder decorder, enkel via Yelo TV app, voor 83 - 9,20= 73,80 euro.
Telenet zal dat met 99,9% zekerheid bevestigen dat dat kan bij de 'Home' variant, maar niet bij de 'normale'
Staat ook nog in de kleine lettertjes zie ik net:
* Liever een andere hardware oplossing? Contacteer dan onze Klantendienst of ga langs bij een Telenet-winkelpunt in je buurt. Ik ben benieuwd naar je feedback
Re: telenet onderzoekt nieuwe wigo
Geplaatst: 07 mei 2019, 13:32
door proximusboyke
Re: telenet onderzoekt nieuwe wigo
Geplaatst: 07 mei 2019, 14:25
door amedeeus
Als ik zie wat ze bij Ziggo allemaal gratis krijgen, dan zitten ze er toch nog ver van.
Daar zit sport en movies ook in die abbonementen.
Re: telenet onderzoekt nieuwe wigo
Geplaatst: 07 mei 2019, 15:43
door MrBlueSky
Ik vind dit artikel eigenlijk gebakken lucht?
Hoewel beiden van Liberty Global zijn en beiden ook dezelfde modems en TV boxen gebruikt, heeft de marketingnaam Wigo toch niets te zien met een mogelijke fusie met Ziggo
Verder vind ik de naamsverandering naar Wigo ook best gebakken lucht. 200GB voor een tripleplaypakket aan €70,52..
Re: telenet onderzoekt nieuwe wigo
Geplaatst: 07 mei 2019, 16:15
door wied
Bovendien beschikt Ziggo in Nederland niet over vergelijkbare ¨monopolie¨ hefbomen zoals TN in de belgische baronie
Re: telenet onderzoekt nieuwe wigo
Geplaatst: 07 mei 2019, 16:31
door lukadad
Rverm schreef:lukadad schreef:- Kan je bij deze nieuwe Wigo-abo's de digicorder binnenbrengen zodat je er geen huur meer voor moet betalen? Hoeveel bedraagt deze huur binnen het abo, 9 euro? Of zit je opgescheept met hun nieuwste cloud-recorder, die enkel gehuurd kan worden?
Klantendienst op Twitter is vrij actief
...
Heb mijn vraag via Twitter gesteld, maar ze doen er al drie uur over om een antwoord te geven... ben benieuwd.
Re: telenet onderzoekt nieuwe wigo
Geplaatst: 07 mei 2019, 16:52
door pevepe
Ik had Whop met gratis freephone buitenland tijdens de daluren.
Vandaag ontvang ik een brief met de vermelding dat Whop omgezet wordt naar Wigo home S, alleen de naam verandert maar voor de rest verandert er niets volgens die brief.
Ik ga naar Mijn Telenet en stel vast dat de freephone daluren enkel nog geldt voor het binnenland.
Op de website van Telenet bij de promotie van Wigo home S staat duidelijk dat de freephone daluren ook geldt voor het buitenland.
EDIT: website is ondertussen aangepast: nu is het enkel nog binnenland.
Gebeld met 015666666: die vriendelijke en geduldige bediende bevestigt dat de freephone enkel voor het binnenland geldt.
Wie kan dit nog volgen? Dat zou voor mij een prijsverhoging zijn van gemiddeld 45€ per maand!!!!!
Re: telenet onderzoekt nieuwe wigo
Geplaatst: 07 mei 2019, 17:00
door Senne
De brief is juist.
Bestaande klanten die geforceerd gemigreerd worden behouden hun Freephone Europe voordelen. Nieuwe klanten of mensen die uit eigen beweging eindigen in een Wigo Home (S) kunnen enkel naar het binnenland bellen na 16h en in het weekend.
Geen idee hoe ze dit op Mijn Telenet zichtbaar maken, want zo creëer je natuurlijk verwarring.
Re: telenet onderzoekt nieuwe wigo
Geplaatst: 07 mei 2019, 17:47
door lukadad
Ik kreeg na 5 uur volgend antwoord op mijn vragen :
Op jullie webpagina https://www2.telenet.be/nl/tarieven/wigo/ … vind ik het product Wigo S met 3GB (2 simkaarten) niet terug. Vandaar mijn vragen :
1. Huur digicorder verplicht? Zo niet, mindering van 9,20 euro van abo?
2. altijd gratis bellen voor vast en mobiel binnen België, niet enkel tijdens daluren?
Antwoord Telenet :
Hey, goede vraag die je hier stelt. De huur van de decoder zit standaard in WIGO. Je kan zeker en vast gratis bellen in de piek en daluren. Indien je nog verdere vragne hebt, stel ze gerust.
Je kan al raden wat mijn volgende vraag gaat zijn...
Re: telenet onderzoekt nieuwe wigo
Geplaatst: 07 mei 2019, 17:55
door pevepe
Senne schreef:De brief is juist.
Bestaande klanten die geforceerd gemigreerd worden behouden hun Freephone Europe voordelen. Nieuwe klanten of mensen die uit eigen beweging eindigen in een Wigo Home (S) kunnen enkel naar het binnenland bellen na 16h en in het weekend.
Geen idee hoe ze dit op Mijn Telenet zichtbaar maken, want zo creëer je natuurlijk verwarring.
Bedankt voor deze info.
Is dit informatie vanuit Telenet? De vriendelijke dame met wie ik uitvoerig gebeld heb kent deze info blijkbaar niet.
Re: telenet onderzoekt nieuwe wigo
Geplaatst: 07 mei 2019, 20:00
door Converted
DarkV schreef:Blijkbaar is het hier nog niemand opgevallen... maar gratis bellen binnen de EU met je vaste lijn is ook verdwenen
Een mooie prijsstijging en ondertussen verdwijnen er nog dingen uit het aanbod ook !
Inderdaad! Weeral dingetjes wegnemen en gewoon onomwonden de prijs opdrijven. Ze doen het zelfs niet meer in het geniep.
Ja wow, 36u terugkijk. Amai, wat een “cadeau”
Re: telenet onderzoekt nieuwe wigo
Geplaatst: 07 mei 2019, 20:24
door Lukada
En als er hier een kritische noot richting die geldwolven valt moet je oppassen of het verdwijnt gewoon...
Dit is weer een typische zet van telenet om te zien wat het totaal aan winst gaat doen.
Als ze een paar procent klanten verliezen weegt dat niet op tegen de extra inkomsten!
Klanten: spreek met uw geld en zoek de goedkoopste oplossing in plaats van u te laten stropen.
Re: telenet onderzoekt nieuwe wigo
Geplaatst: 07 mei 2019, 21:08
door Senne
pevepe schreef:
Is dit informatie vanuit Telenet? De vriendelijke dame met wie ik uitvoerig gebeld heb kent deze info blijkbaar
Klopt. Sowieso zou ik eerder een officiële briefwisseling van Telenet uit geloven, dan een medewerker die zijn briefing niet volledig gelezen heeft, of mogelijk onvoldoende tijd kreeg om alles in detail door te nemen.
Denk gewoon omdat het zo'n brede waaier aan veranderingen zijn, groot en klein, dat niet iedereen alles volledig door heeft. Als je 3x belt krijg je mogelijk in de eerste weken 3x een ander antwoord. Een legio aan verwarrende productennamen hebben helpt niet natuurlijk.
Persoonlijk zou ik er niet van schrikken als ze het Europees bellen opeens ook laten vallen bij de geforceerde na een paar maanden als het stof is gaan liggen. Toevallig net op het moment dat er een soort van optie Europe calling beschikbaar komt die nu al bestaat voor de gewone Wigo's. (Even ter verduidelijking dit laatste kon, of wilde niemand bevestigen of ontkennen :'))
Re: telenet onderzoekt nieuwe wigo
Geplaatst: 08 mei 2019, 08:28
door Rverm
Lukada schreef:Klanten: spreek met uw geld en zoek de goedkoopste oplossing in plaats van u te laten stropen.
Welke alternatieven zijn er nog, als je geen mogelijkheid hebt om een provider op de telefonie kabel te kiezen? Dan rest enkel Orange nog? Die tactische pakketten (als in: alles of niks) hebben en uiteindelijk niet zo héél veel goedkoper zijn?
Re: telenet onderzoekt nieuwe wigo
Geplaatst: 08 mei 2019, 08:40
door amedeeus
De meeste alternatieve providers zijn moeten stoppen omdat de meeste klanten toch bij Telenet en Proximus liever meer betalen.
En als er een iets wat grote concurrent was, werd deze gewoon overgekocht door Proximus (Scarlet)
Nu heb je Orange en Edpnet maar zelf bij deze providers verdient Telenet of Proximus nog veel geld.
De overheid had beter hun kabel netwerk niet verkocht en deze gewoon verhuurd met een fixed price per klant, dan hadden er meer providers kunnen inprikken op de kabel, nuja het enige probleem is met de overheid is dat die altijd verlieslatend zijn omdat het 5 keer zo duur kost als op de prive.
Van Whoppa naar WIGO Home: wat verandert nog?
Geplaatst: 08 mei 2019, 10:12
door Flippi
Nog een "detail" indien je overschakelt van Whoppa naar WIGO Home: het aantal toestellen waarop je de Triiing app kunt installeren gaat van 5 naar 2...
Ik zou zeker niet vrijwillig de overstap doen van Whoppa naar WIGO Home, want dan stem je sowieso in met de wijzigingen.
Eventjes alles op een rij over wat de overstap van Whoppa naar WIGO Home met zich meebrengt:
- van 81,18 € (Whoppa) naar 83,00 € (WIGO Home) per maand
- 36 uur terugkijkTV inbegrepen bij WIGO Home
- freephone EU tijdens daluren vervalt bij WIGO Home
- van 5 (Whoppa) naar 2 (WIGO Home) toestellen met de Triiing app
36 uur inbegrepen terugkijkTV kan in sommige gevallen interessant zijn voor wie slechts in beperkte mate terugkijkt en daar nu 11,95 €/maand voor Play voor moet betalen terwijl er misschien helemaal geen interesse is in de extra films en series.
In dat geval moet je wel de rekening maken wat het verlies aan freephone EU en het aantal Triiing installaties vour jou betekent.
Re: telenet onderzoekt nieuwe wigo
Geplaatst: 08 mei 2019, 10:20
door dbiphoner
Waar halen ze de arrogantie, weeral prijsverhoging...
Wat met de beloftes van snelheidsverhoging, we blijven op 200 mbit?
De optie speedboost is blijkbaar zelfs komen te vervallen?
En dan nog die belabberde beeldkwaliteit van series en films op aanvraag, wordt precies alleen maar erger.
Ik heb een aantal weken play gehad bij het overschakelen naar whoppa in januari. Nu 14 dagen geleden mij geabonneerd op play, werkt nog steeds niet na tientallen telefoontjes naar technische dienst. Gisteren SMS gekregen dat ze nog bezig zijn om een oplossing te zoeken. Ze zijn te druk bezig om nieuwe aboformules te lanceren om ons nog meer geld af te troggelen me dunkt...
Schande!!!
Re: telenet onderzoekt nieuwe wigo
Geplaatst: 08 mei 2019, 13:49
door proximusboyke
dbiphoner schreef:Waar halen ze de arrogantie, weeral prijsverhoging...
Wat met de beloftes van snelheidsverhoging, we blijven op 200 mbit?
De optie speedboost is blijkbaar zelfs komen te vervallen?
En dan nog die belabberde beeldkwaliteit van series en films op aanvraag, wordt precies alleen maar erger.
Ik heb een aantal weken play gehad bij het overschakelen naar whoppa in januari. Nu 14 dagen geleden mij geabonneerd op play, werkt nog steeds niet na tientallen telefoontjes naar technische dienst. Gisteren SMS gekregen dat ze nog bezig zijn om een oplossing te zoeken. Ze zijn te druk bezig om nieuwe aboformules te lanceren om ons nog meer geld af te troggelen me dunkt...
Schande!!!
mmmm begrijp ik niet goed, iedereen zit te klagen dat een schande is dat ze 15€ vragen voor speedboost, en als de optie op het eerste gezicht verdwenen is klagen jullie terug dat het er niet meer is.
Maar geen nood deze is nog te krijgen :
https://www2.telenet.be/nl/producten/in ... boost-400/
waarschijnlijk zal het te maken hebben met een nieuwe speedboost in aantocht, dat ze deze voor het ogenblik wat verbergen. En bij miljoenen aansluitingen zal er altijd xx antal procent foutlopen. Foutloos bestaat niet bij geen enkele provider ter wereld.
Re: telenet onderzoekt nieuwe wigo
Geplaatst: 08 mei 2019, 17:02
door Senne
dbiphoner schreef:
De optie speedboost is blijkbaar zelfs komen te vervallen?
Op de bestelpagina bij opties van internet staat ie er nog steeds gewoon bij,
Gisteren SMS gekregen dat ze nog bezig zijn om een oplossing te zoeken. Ze zijn te druk bezig om nieuwe aboformules te lanceren om ons nog meer geld af te troggelen me dunkt...
Ik neem aan dat je beseft dat de technische (achterliggende) dienst die je probleem aan het onderzoeken is, niets te maken heeft met de marketing machine?
T geen je aangeeft Is trouwens iets wat volgens mij vaker voorvalt de laatste tijd. Heeft dacht ik iets te maken met de proefperiode die afloopt terwijl je een abonnement op Play of Play more hebt genomen in de desbetreffende proefperiode. Desalniettemin zo'n issue moet het snel(ler) opgelost worden.
Re: telenet onderzoekt nieuwe wigo
Geplaatst: 08 mei 2019, 17:28
door Abusimbal
Ziggo verhoogt haar prijzen met 2,50 euro,
https://tweakers.net/nieuws/152566/zigg ... -euro.html
Ziggo is zelfde groep dan Telenet, groeien inderdaad naar elkaar toe.
Re: telenet onderzoekt nieuwe wigo
Geplaatst: 08 mei 2019, 20:50
door dbiphoner
Senne schreef:dbiphoner schreef:
De optie speedboost is blijkbaar zelfs komen te vervallen?
Op de bestelpagina bij opties van internet staat ie er nog steeds gewoon bij,
Gisteren SMS gekregen dat ze nog bezig zijn om een oplossing te zoeken. Ze zijn te druk bezig om nieuwe aboformules te lanceren om ons nog meer geld af te troggelen me dunkt...
Ik neem aan dat je beseft dat de technische (achterliggende) dienst die je probleem aan het onderzoeken is, niets te maken heeft met de marketing machine?
T geen je aangeeft Is trouwens iets wat volgens mij vaker voorvalt de laatste tijd. Heeft dacht ik iets te maken met de proefperiode die afloopt terwijl je een abonnement op Play of Play more hebt genomen in de desbetreffende proefperiode. Desalniettemin zo'n issue moet het snel(ler) opgelost worden.
Achterliggende dienst? Ik krijg al grijze haren van dat woord... en nee, miin proefperiode is al 2 maand verlopen.. toch geen Telenet medewerker?
En in speedboost ben ik niet geïnteresseerd, maar het feit dat het niet meer te vinden was beloofde niet veel goeds, vergeet niet dat ons al enige tijd geleden een gigabit netwerk beloofd was.
Re: telenet onderzoekt nieuwe wigo
Geplaatst: 08 mei 2019, 21:11
door Sasuke
Lukada schreef:
Klanten: spreek met uw geld en zoek de goedkoopste oplossing in plaats van u te laten stropen.
De goedkoopste oplossing is niet altijd de beste oplossing ... het klopt dat we ivgl met andere landen teveel betalen, maar het verschil tussen de providers onderling is niet groot en voor dat beetje meer heb je een veel snellere verbinding, een zeer stabiele lijn en goede en snelle service. Als het effectief iets zou zijn dat gewoon duurder is dan op een ander, zonder ook maar enige meerwaarde, dan had Telenet geen draagvlak om dit te doen.
En op hierboven, ik heb nog maar net 2 weken geleden de speedboost besteld en gekregen, die is zeker niet weg.
Re: telenet onderzoekt nieuwe wigo
Geplaatst: 08 mei 2019, 21:37
door Senne
dbiphoner schreef:Achterliggende dienst? Ik krijg al grijze haren van dat woord... en nee, miin proefperiode is al 2 maand verlopen.. toch geen Telenet medewerker?
En in speedboost ben ik niet geïnteresseerd, maar het feit dat het niet meer te vinden was beloofde niet veel goeds, vergeet niet dat ons al enige tijd geleden een gigabit netwerk beloofd was.
Laten we zeggen mijn start bij Telenet niet bepaald vlekkeloos was verlopen... En de dupe (lees: aanspreekpunt) van de halve familie als ze problemen hebben. Het beestje moet een naam hebben zeker. Bij Proximus noemen ze het vaak second line, bij Telenet meestal de achterliggende dienst, TBO of back office afhankelijk van met wie je spreekt. Heb wel de indruk dat ze bij Proximus meer mogen of kunnen op sommige vlakken voordat ze het moeten omhoog sturen in de hiërarchie.
Heb zelf het hele gedoe rond de netwerf op het einde van vorig jaar vrij kort opgevolgd en was teleurgesteld dat ze plots de pagina aangepast hadden en er nu bijna een half jaar later nog geen duidelijkheid over is wat ze nu van zin zijn..
Die gigabit snelheid boeit me eigenlijk weinig maar een ruimere fup Is altijd welkom, en het feit dat ze de prijzen maar blijven verhogen onder de noemer van de netwerf) investeringen zonder resultaat is ook maar belachelijk.
Re: telenet onderzoekt nieuwe wigo
Geplaatst: 08 mei 2019, 23:00
door amedeeus
In begin deden ze geen mobiel internet, en sinds dat ze base overgenomen hebben zit hun focus alleen daar nog op.
Volgens mij komt er geen hogere snelheid voor 2020.
Re: telenet onderzoekt nieuwe wigo
Geplaatst: 09 mei 2019, 15:27
door Abusimbal
Rverm schreef:Abusimbal schreef:Ik ga eens informeren, of je Wigo Home kan nemen zonder decorder, enkel via Yelo TV app, voor 83 - 9,20= 73,80 euro.
Telenet zal dat met 99,9% zekerheid bevestigen dat dat kan bij de 'Home' variant, maar niet bij de 'normale'
Staat ook nog in de kleine lettertjes zie ik net:
* Liever een andere hardware oplossing? Contacteer dan onze Klantendienst of ga langs bij een Telenet-winkelpunt in je buurt. Ik ben benieuwd naar je feedback
Juist Telenet klantendienst aan de lijn gehad.
Wigo Home is verplicht met decorder als je Yelo play app wil gebruikern. Yelo play app werkt niet zonder decorder, is gekoppeld met opnames.
Re: telenet onderzoekt nieuwe wigo
Geplaatst: 09 mei 2019, 16:40
door Rverm
Abusimbal schreef:Juist Telenet klantendienst aan de lijn gehad.
Wigo Home is verplicht met decorder als je Yelo play app wil gebruikern. Yelo play app werkt niet zonder decorder, is gekoppeld met opnames.
Yelo Play is toch dat appje waarmee je TV kan kijken op bvb je tablet? Werkt hier perfect en ik heb geen digicorder, enkel TV met kaartje. Ik hoop dat je dus fout geïnformeerd bent en niet dat ik binnenkort geen TV meer kan kijken op m'n tablet
Re: telenet onderzoekt nieuwe wigo
Geplaatst: 09 mei 2019, 16:52
door Abusimbal
@Rverm: Ik heb Telenet Whoppa bijna 2 jaar geleden af laten sluien. Gebruik sindsdien EDPnet en als ik iets van TV moet kijken dan kijk ik via VRT NU, VTM Go of via site Vier/Vijf gecast naar de TV.
Dat werkt opzich goed, enkel Vier/Vijf heeft geen app met cast support, anders was het geweldig.
Ik wilde gewoon eens informeren.
Er is ook een verschil tussen iets dat wel opzich werkt, wat ondersteund is en wat Telenet zelf bepaald.
Re: telenet onderzoekt nieuwe wigo
Geplaatst: 09 mei 2019, 17:09
door ITnetadmin
Da's wel merde dat dat ineens zo is.
Ik was aant overwegen om te downgraden van het te dure whoppa naar een whop, maar gebruik regelmatig freephone om naar het buitenland te bellen 's avonds.
Andere optie zou het aankopen van een digicorder zijn, maar ik heb nog een AD2000, omdat die zijn laatste menu update nog van de tijd was dat een menu geen half scherm in beslag nam zoals de onhebbelijke MS Metro gewoonte, maar nog gewoon klein en onopvallend werkte.
Re: telenet onderzoekt nieuwe wigo
Geplaatst: 09 mei 2019, 18:04
door proximusboyke
op zich naar het buitenland bellen is nu ook geen ramp é.
met freevoipdeal betaal ke bvb 0.022 naar nederland 0.036 naar frankrijk.
en vanaf 15 mei 0.23€ met alle operatoren in belgie.
Re: telenet onderzoekt nieuwe wigo
Geplaatst: 09 mei 2019, 18:23
door ITnetadmin
Idd. Tijd om ns echt met voip te gaan spelen.
Benieuwd wat telenet doet als je hun nr wegporteert maar de lijn/contract zelf niet wil opzeggen
Re: telenet onderzoekt nieuwe wigo
Geplaatst: 09 mei 2019, 19:11
door proximusboyke
want vanaf 15/05 gaat de nieuwe europese regelgeving in. Maar toch blijven ze triing promoten ipv vast of gsm om naar buitenland te bellen. dus neem ik aan dat dit nog gratis zal zijn 2000 min.
Re: telenet onderzoekt nieuwe wigo
Geplaatst: 10 mei 2019, 08:59
door DarkV
ITnetadmin schreef:Ik was aant overwegen om te downgraden van het te dure whoppa naar een whop, maar gebruik regelmatig freephone om naar het buitenland te bellen 's avonds.
Maakt toch niet uit... beide hebben geen Europese gratis calls meer.
In plaats van er als klant op vooruit te gaan ga je er bij Telenet precies steeds op achteruit voor een steeds duurdere prijs.
Re: telenet onderzoekt nieuwe wigo
Geplaatst: 10 mei 2019, 09:26
door proximusboyke
Je moet via triiing bellen
Re: telenet onderzoekt nieuwe wigo
Geplaatst: 10 mei 2019, 10:07
door philippe_d
DarkV schreef:Maakt toch niet uit... beide hebben geen Europese gratis calls meer.
Maakt wel uit!
- - bestaande whoppa klanten behouden de huidige voorwaarden (prijs, freephone europe).
- nieuwe klanten komen op het nieuwe het nieuwe aanbod.
De kans is groot, dat dit laatste ook gebeurt, als je van whoppa naar whop downgradet, of omgekeerd
.
Re: telenet onderzoekt nieuwe wigo
Geplaatst: 10 mei 2019, 10:11
door DarkV
Die info kan ik alvast niet vinden op
https://www2.telenet.be/nl/producten/wi ... wigo-home/ of
https://www2.telenet.be/nl/producten/wi ... go-home-s/
Het enige dat ik hier zie is...
Onbeperkt bellen naar Belgische vaste en mobiele nummers tijdens de daluren.
Met Triiing bellen vanop je smartphone via Wifi (max. 2 Triiing apps per vaste lijn)