heist_175 schreef:Grappig dat er hier gepleit wordt voor méér parking.
Pleit ik voor meer parking?
Eerlijk antwoord: neen.
De waarheid is dat er in mijn persoonlijk geval parkeerplaatsen
waren, die door
slecht beleid van de gemeente onbruikbaar gemaakt werden, denk aan die bomen van een privé persoon die zo overgroeien waardoor ze vol vogels zitten die elke auto die er een tijdje onderstaat gewoon volschijten.
Die bomen snoeien zou niet plots leiden tot minder open ruimte, maar de gemeente vertikt het om de eigenaar aan te spreken, omdat dat familie is van iemand waar ze uit ontzag niets durven tegen zeggen...
Een andere hoop parkeerplaatsen zijn verdwenen, omdat ze nu plots "privé" zijn, door een concessie van de gemeente.
heist_175 schreef:In heel wat steden en gemeenten en (ik kan me vergissen) op Vlaamse niveau ook, wordt er net gepleit voor MINDER parkeerplaatsen.
Zolang je iedereen een firmawagen "geeft" (voor de langtenen en Calimeros: ik heb zelf al 10J een firmawagen) en openbare ruimte opoffert om (duur) ijzer te stallen, zijn mensen niet bezig met een "modal shift".
Ik heb géén firmawagen, en heb die dus zelf betaald.
Het zijn altijd van die veralgemeningen van mensen zoals jij die tot problemen leiden.
Je vertelt van alles, en er klopt niets van, en een ander is dan de schuldige.
heist_175 schreef:Maar we dreigen terug te komen bij een stellingen
oorlog die hier al meermaals gevoerd is: mensen die flexibiliteit claimen, maar die flexibiliteit enkel interpreteren met hun kont op een verwarmde autostoel etc
.
Wat ik zie is dat je van alles beweert over een ander dat je niet weet, en ook niet klopt.
heist_175 schreef:Als ik 's zondags met de kinderen met de fiets naar de bakker rij om croissants, is het toch opvallend hoeveel mensen (alle leeftijden) per sé met hun heilige koe komen wringen aan de bakker, als het moet op of over het fietspad rijdend. Dan is er toch nog wel wat te winnen qua mobiliteit hé
.
Het gaat nu toch niet over de bakkerij op zondag, maar dat is zo'n typisch voorbeeld dat politici gebruiken om ergens een schuldgevoel aan te praten.
Het gaat om je eigen straat, of de straat ernaast.
heist_175 schreef:Om helemaal eerlijk te zijn:
- firmawagen
- dubbele garage
- oprit waar zeker 8 auto's op passen en 4 parkeerplaatsen op openbaar terrein voor ons huis
Dus ik heb geen parkeerprobleem, zelfs niet bij feestjes
.
Wie is er dan de egoïst?
Jij zegt dus "ik heb hier goed geld uitgegeven, woon op een grote oppervlakte, heb een ruime oprit, ik heb geen last".
Het is een typisch voorbeeld van "ik heb geen last en dus kan de rest ontploffen."
En dan maar de anderen egoïsten noemen
heist_175 schreef:@verandering op 30J
Natuurlijk verander er wel vanalles, maar van een stadscentrum maken ze niet plots een autosnelweg of van een buitenwijk maken ze niet plots een stadscentrum vol "events". Als je in Werchter gaat wonen, moet je niet komen janken over lawaai, evenmin Zaventem, Steenokkerzeel, ... of bij een spoorweg.
Altijd de zaken ontkennen.
Evenementen die vroeger tot 23:00 duurden, duren nu meestal tot 01:00 uur, en ze beginnen vroeger.
Vaak waren ze vroeger enkel op zondag, nu op zaterdag en zondag.
En er zijn er meer op een jaar.
Als we in een stellingenoorlog terechtkmen, is het misschien omdat jij altijd alles ontkent, en zelf er van alles bijverzint (zoals dat ik een firmawagen zou hebben, of in Werchter zou wonen).