Beste oplossing om alleen tv te kijken en te telefoneren ?

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

9livesuni schreef:Als bompa zijnde zou ik alleszins internet in huis halen om het weinige volk dat over de vloer komt geen excuses te geven om weg te blijven.
Als bompa is het ook niet fijn als je kinderen enkel aandacht hebben voor hun tablet en bompa bekijken als "lucht" (maar dat is een andere discussie).

Ik ken families waar de kleinkinderen binnen komen en hun telefoon meteen in een mandje leggen... en de blijft daar tot ze naar huis gaan.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@Stroper

OVH doet een degelijke check qua domicilie, waardoor hulpdiensten/noodnummers gelukkig wel gebruikt kunnen worden :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
gunnix
Member
Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 15 jun 2018, 15:13
Bedankt: 5 keer

Voip telefonie via de Flybox zou ik niet overwegen wegens het af en toe moeten herstarten van de router (verliest wel eens de connectie om de zoveel dagen). Verder wel tevreden over die Flybox..

Voor het gemak zou ik voor Proximus pakket Telephony + TV gaan voor 40€ per maand. Dat is voor digitale tv en telefonie goedkoper dan Telenet(met digibox). Mijn grootmoeder heeft dit pakket en is er tevreden over. Vroeger ook met internet maar er werd geen gebruik van gemaakt.

Scarlet Trio is ook wel interessant. Jammer is wel geen gratis bellen naar mobiel in daluren, dit kan wel mits bijbetaling 5€.

Van TVV dvbt2 vraag ik me toch af hoelang dat product op de markt zal blijven. Je wil niet binnen twee jaar terug veranderen. Het is wel de goedkoopste optie.

De tv van Telenet met CI+ module is toch een betere keuze dan TVV indien er kabel ligt en zonder digibox gewerkt wil worden.

Het zou wel mooi zijn mocht de VRT zorgen voor een gebruiksvriendelijke app bruikbaar door oudere mensen met een smarttv. Hetzelfde probleem stelt zich bij mij ouders die kijken ook nog via de antenne en hoeven geen andere zenders.

Verder is EDPnet ook wel interessant wat betreft de vaste lijn door de lage telefoniekosten indien ook in piekuren gebeld wordt. Er is wel geen gratis bellen in de daluren. Bellen naar vaste lijn is slechts 2,5c/min. Dan heb je ook internet voor bezoekers en dit voor 25€ (in vergelijking met 22€ bij Proximus voor vaste lijn). En dit eventueel in combinatie met telenet CI+ aan 17,9€, dan kom je aan 43€ maar heb je wel meer zenders dan bij Scarlet. Groot nadeel is wel de opstartkost van 150€.


Ten laatste valt het me op dat bellen met vaste telefoon erg duur is bv bij Telenet in piekuren 70c/min naar mobiel, lijkt me toch overdreven. Zie dit ook bij mijn ouders, rekening telefonie loopt al snel op tot 15à20€ extra per maand bij Proximus (bovenop de vaste kost van de lijn). Ik probeerde hun te overtuigen niet meer buiten de daluren te bellen met de vaste lijn maar in de plaats met hun Dommel Mobile Freedom gsm. Dit is veel goedkoper maar moeilijk erin te krijgen sinds men er steeds vanuit gaat dat de vaste lijn goedkoper is.

Hier nog een interessant artikel over vaste telefonie, blijkbaar loopt dit tot zijn einde in Frankrijk:
http://m.standaard.be/cnt/dmf20180827_03684985
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”