r2504 schreef:Prijs is meer dan wat je iedere maand moet betalen... er bestaat zoiets als TCO (Total cost of ownership). Vandaag moet veel mensen beroep doen op vrienden of met hun PC terug naar de winkel (en die doen dat heus ook niet gratis - vaak met verlies van data tot gevolg) voor problemen die in het nieuwe concept gewoon inbegrepen zijn in de service.
Het staat vast dat je in het nieuwe model wel regelmatig zal moeten betalen, of er iets mis is of niet maakt niet uit. Toestel kan ook naar de winkel moeten want MS zal zeker niet aan huis komen om het te fiksen. Je hangt ook af van hen om de boel te repareren en aan te rekenen ipv dat je het zelf of iemand anders kan laten doen, eerder een nadeel dus.
r2504 schreef:Always connected is de toekomst... er worden zelfs speciaal nieuwe laptops gemaakt op basis van ARM processors zodat zelfs de batterij geen probleem meer is. Je gaat dus naar een device dat je gans de dag overal kan gebruiken.
Het is inderdaad de toekomst... omdat het nu bijlange niet altijd werkt of mogelijk is. Trouwens ik kan mijn laptop nu ook overal en altijd gebruiken, ook zonder verbinding en zonder maandelijkse kost.
Dizzy schreef:Tablets zijn al geruime tijd op de return... mensen beseffen ondertussen dat indien ze iets meer willen doen het totaal niet voldoet. Met dit concept zal echter een tablet terug een volwaardige PC worden... je lokale kracht of OS is niet meer van belang, je connecteerd naar jou PC in de cloud.
Tablets zijn op return omdat iedereen die er eentje wil en wel eentje heeft. De betere gaan ook jaren mee en doen wat velen wensen, internet, mail, sociale media en games. Dit concept doodt de volwaaardige PC en geeft u een minderwaardige terminal waar je niets meer over te zeggen hebt. Je hebt inderdaad geen lokale kracht meer en uw koopkracht wordt ook aangepakt.
r2504 schreef:De beschikbaarheid/veiligheid van je data ligt nog steeds veel hoger dan wanneer je het zelf doet... en zoveel problemen kan ik me niet herinneren bij een Azure, Amazon of Google (mensen hebben zelf veel meer problemen met hun eigen PC).
Heb in meer dan 20 jaar geen problemen gehad met veiligheid. Het is dus best mogelijk dit zelf te doen al zullen sommigen dit minder goed kunnen, nu is er wel keuze. Het concept gaat ervan uit dat je even dwaas bent als de terminal die ze u verkopen... oeps verhuren.
Op enkele seconden zijn -tig berichten over problemen te vinden.
r2504 schreef:En wie zegt dat dit niet mogelijk zal zijn in combinatie met dergelijke service ? Trouwens als er iets fout gaat met die disk ben je alles kwijt... en wat snelheid betreft, een professioneel storage systeem gaat het nog altijd beter doen dan jou PC disk.
Wie gebruikt maar 1 disk? dat is zoals hierboven al gezegd een probleem voor sommigen die het nog niet voorgehad hebben of het niet beseffen. Een gevorderd gebruiker die zijn eigen PC wil zal ondertussen wel het woord "backup" kennen. Ik heb het gemerkt met LR, niemand werkte in onze groep sneller met de nieuwe versie dan ik met mijn PC en Samsung disk. Ze moesten wel geregeld heropstarten omdat de boel vastgelopen was.
r2504 schreef:Logisch lijkt me... en de dag dat je niet langer wil betalen copieer je eerst je data terug lokaal.
Leuk als je enkele TB aan foto's hebt
Dit is wel degelijk de doelgroep want LR bestaat net voor die groep en werd gemaakt omdat PS te zwaar was. Wie gaat anders een maandelijks bedrag betalen voor een paar foto's om de zoveel maanden? Wie bewerkt zijn foto's met LR als je er niet minstens een beetje van fotografie kent? De meeste toeristen hebben nog nooit van raw gehoord.
r2504 schreef:Daar is inderdaad niets mis mee... maar begin de prijs ervan dan ook niet te vergelijken met constant een nieuwe wagen te hebben.
Maar ik wil geen nieuwe wagen. Ze willen me een wagen opdringen die ik niet wil noch nodig heb. Ik wil mijn bestaande wagen houden en oprijden zolang ik zelf wil. Het succes van leasing ligt enkel en alleen aan de absurde en enkel in België bestaande regeling rond gesponsorde wagens. Moest iedereen ze volledig zelf kunnen betalen zou men veel langer met een wagen rijden.