FlightRadar24 Hardware

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
pfuhu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

buthead schreef: 18 nov 2022, 21:26 Na wat issues weer online.

Wat is jullie Max range en hoeveel vliegtuigen zien jullie per 24h?

Men range is 160-180 Max en 2500-3000 vliegtuigen per dag ziet de antenne beetje afh. van seizoen
Hier exact dezelfde resultaten. Zelfde range, iets lager aantal vliegtuigen (2200-2500)

Staat gemonteerd op de lage schoorsteen (7 m boven maaiveld en 180° vrij zicht).

Naar de hoge schoorsteen verplaatsen is een optie (15m hoog, 360° vrij zicht (ik woon boven op een heuvel/berg). Antennemast voor de wifilink van 2,5km met mijn ouders staat er al. Maar kan de RPI er niet vlakbij plaatsen (tenzij in een kastje op de antennemast of onder de pannen). Alternatief is een antenneverlengkabel van 10m, maar dat gaat veel verlies geven). 10€ voor een kabel zou ik nog zien zitten (maar gaat héél veel verlies geven). En een fortuin aan een goede kabel geven: geen zin in.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer
Recent bedankt: 2 keer

buthead schreef: 18 nov 2022, 21:26 Men range is 160-180 Max en 2500-3000 vliegtuigen per dag ziet de antenne beetje afh. van seizoen
160-180 nm? Aka 333 km, dat is behoorlijk impressionant.

Mijn gemiddelde range is 120 nm aka 222 km, het verste dat hij ooit ontvangen heeft in de laatste 6 maanden was 202 nm aka 375 km, eind augustus was dat.

Gemiddelde 1852 vliegtuigen per dag in de laatste 30 dagen; in de piek van het IATA zomerseizoen dit jaar was dat ~2500/dag.

Hier wat nadelen van stedelijke omgeving en een bedrijf in de directe omgeving dat tijdens de werkuren flink wat RFI veroorzaakt, zelfs met een filter niet volledig te verhelpen.
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 64 keer

https://www.flightradar24.com/account/f ... /?id=13304
Locatie kempen.

Ik heb helaas toch veel bomen rondom staan, vooral naar het oosten. Dat perkt mijn max range in tot zo'n 128nm. Ik zie 2000 à 2200 vluchten per dag.
Ik reboot wel elke nacht om 3u omdat het anders random uitvalt. Ik gebruik wel een goede antenne (~80 euro collineair van eBay) en filter.

Binnenkort ga ik een tweede radar zetten in Zeeland, mooie line of sight naar alle richtingen. Ik kijk er alvast naar uit :-D
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 127 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Komende lente/zomer ga ik proberen antenne hoger te krijgen.

Rondom zit ik zelf wat Blokked qwa los.

Huizen aan de ene zijde en hoge bomen aan andere zijde.

Desondanks zie ik op fr24 en Pia een vrij mooi ronde cirkel qwa zicht.

Probleem was dat WiFi soms wegviel, antenne staat op tuinhuis en de PI binnenin lekker droog.

Vandaag de fritz verplaatst van garage naar woonruimte ( toch handig dat AVM dat allemaal meelevend die koppel stukjes).

WiFi in tuin vrijwel Max snelheid nu en de rest van de woning ook dus “happy”.
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”