Gray schreef:
Misschien moet het "neoliberaal beleid" die opleidingen gewoon afschaffen (kunst, geschiedenis)?
Ik maak de bedenking "8 jaar" verder gestudeerd en al 2 jaar geen werk kunnen vinden (ondanks dat de laatste 2 jaar er nog
nooit zoveel vacatures zijn geweest)
Die diplomas moeten echt wel waardeloos zijn.
Ik ken landen waar de staat bepaald wat je studeert, alleen: ik zou er niet zou graag wakker worden. Nu niet en in de toekomst niet.
Inderdaad, in ogen van een neo-liberalist zijn kunst en geschiedenis waardeloze opleidingen want die kennen in hun leven maar één ding: eurotekens en gesjoemel allerhande met geld.
Kunst en geschiedenis zijn economisch niet rendabel maar als de politiek er publiciteit kan uit halen, pakken ze er maar al te graag mee uit.
Binnenkort zijn in hun ogen verpleging en geneeskunde en farmacie ook waardeloze opleidingen, want die kosten de staat massa's geld zeker met de grijzer worden populatie.
Zeer gevaarlijke redenering van u ! Misschien weet u niet dat er bv. sommige jongeren zijn die momenteel amper nog iets weten over de wereldoorlogen, Viëtnam zegt hun al zeker niets meer. Nochtans, hier kan de mensheid m.i. zeer veel uit leren.
heist_175 schreef:
- Ik zou proberen om de CV te pimpen met vrijwilligerswerk. Ik doe ook sollicitatiegesprekken bij ons, zowel schoolverlaters als ervaren profielen. Vrijwilligerswerk acht ik en achten wij als meerwaarde, idem scouts/chiro/... (wat ook een vorm van vrijwilligerswerk is).
Het vrijwilligerswerk van mijn zoon heeft me ook al aardig wat duiten gekost. Bij deze een klein ovezichtje:
- Hij gaat af en toe spreken voor en schrijft artikels voor heemkundige kringen. Vorig jaar heeft hij voor één of andere gelegenheid een referaat gegeven over zijn thesis nav. één of ander evenement van de provincie.
- Twee jaar geleden heeft hij hier mensen geholpen met de publicatie van een boek n.a.v. het 125- jarig bestaan van hun parochie of kerk en (gratis) de geschiedenis ervan helpen reconstrueren. Verder heeft hij in het verlengde daarvan ook een tentoonstelling helpen organiseren.
- Nu vraagt een ex-leraar geschieden hem om ook voor een vakblad een samenvatting van zijn thesis te publiceren.
Ook in 'De Standaard' is immers al verwezen naar zijn eindwerk.
Zo kan ik nog even doorgaan. Allemaal graag gedaan omdat het zijn CV oppimpt maar van de vervoerskosten, kosten voor drukwerk edm. tot op heden nog niet veel terug gezien.
Zeer duur dat vrijwilligerswerk maar ja, alles voor de toekomst van de zoon natuurlijk.[/quote]
heist_175 schreef:
- Waarom heeft uw zoon niets bijgestudeerd tijdens die 2 jaar
Misschien omdat ik als éénverdiener hem al 7 jaar univ. heb laten studeren, nog een andere zoon heb die ook zijn kans graag gaat (zit in zijn 4° jaar rechten) en ik niet de wedde heb van parlementariërs die vette zitpenningen opstrijken zonder aanwezig te moeten zijn omdat ze op dat moment andere jobs moeten cumuleren.