Bovendien is identiteitsfraude geen misdrijf volgens het Belgisch strafwetboek. De misdrijven die met de aangenomen identiteit worden gepleegd (o.a. schriftvervalsing, oplichting, misbruik van vertrouwen, etc.) zijn natuurlijk wel strafbaar.r2504 schreef:Volgens mij kan hij dat niet want zijn identiteit is niet misbruikt... dat moet de gehackte persoon doen.Quid pro quo schreef:Laat een PV opstellen voor identiteitsfraude en stuur deze door naar Boku
geen commentaar nodig maar tips gescammed in real life
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
- Bedankt: 91 keer
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 61 keer
Correct dat dient door de kennis van de TS te worden aangevraagd (was niet duidelijk in mijn post mea culpa)r2504 schreef:Volgens mij kan hij dat niet want zijn identiteit is niet misbruikt... dat moet de gehackte persoon doen.Quid pro quo schreef:Laat een PV opstellen voor identiteitsfraude en stuur deze door naar Boku
Anderzijds kan de TS wel een PV voor oplichting laten opstellen waar hij-/zijzelf het slachtoffer van is
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Quid pro quo schreef: Anderzijds kan de TS wel een PV voor oplichting laten opstellen waar hij-/zijzelf het slachtoffer van is
Die werd al vrijdag opgesteld 2 uur na de oplichting

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Toch nog aan toevoegen dat je hier (helaas) niet veel van hoeft te verwachten.boonpwnz schreef:Die werd al vrijdag opgesteld 2 uur na de oplichtingQuid pro quo schreef: Anderzijds kan de TS wel een PV voor oplichting laten opstellen waar hij-/zijzelf het slachtoffer van is
Je kan je nog laten registreren als slachtoffer op de rechtbank ofzoiets. Je zal dan even later wellicht een brief krijgen dat je zaak doorgestuurd is naar de CCU en dan ga je er niets meer van horen.