Ik heb mij ook vragen gesteld bij een moederbord dat ik had aangekregen, duidelijk vetvlekken aanwezig op de pcb voor een of andere reden ook met colsonbandjes aan beschermingsplastic vast gemaakt op een amateuristische wijze.
Ben ook niet zo zeker meer of ik daar nog spullen zal bestellen.
Alternate en garantie
-
- Pro Member
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 23 keer
Wat gaan de moderators hier toch kort door de bocht....de reden dat ik niet meer openlijk wou reageren is omdat hier bepaalde forumleden het blijkbaar niet konden nalaten van mijn objectieve vaststellingen steeds opnieuw in twijfel te trekken en een andere moderator, selder, al een opmerking maakte over de wijze waarop ik reageerde met zelfs een lichte dreiging het topic te sluiten indien dit zou “ontaarden” ; uit respect hiervoor en inderdaad om niet in een oneindig welles nietes verhaal te belanden gaf ik aan niet meer openlijk te reageren tenzij men hier expliciet om verzocht...en nu dat ik inderdaad de mensen die wel een positieve inbreng hebben, zoals blaatpraat, dan maar via pm contacteer is het weer niet goed...vandaar toch nog deze reactie!FlashBlue schreef:Bon, als de TS dingen via PM gaat bespreken omdat hij geen meningen wil horen/lezen/zien die niet-conform zijn eigen visie zijn, dan gaat dit topic geen lang leven meer beschoren zijn natuurlijk he.
Zoals Flashblue dan stelt in zijn hierboven aangehaalde opmerking kan ik dan hetzelfde zeggen over de moderators....wanneer zij niet zien verschijnen wat binnen hun visie past enz....
De mensen die in mijn ogen een positieve inbreng hadden kregen een bedankje en waar ik het nodig vond een pm....het is tenslotte een topic dat door mij opgestart werd dus waarom zou ik dit niet kunnen doen....zonder commentaar te krijgen van de moderators
Om terug on topic te komen, ik heb alle reacties - in tegenstelling tot de bewering van Flashblue - wel degelijk gelezen en ondertussen ook wat opzoekwerk gedaan.
Ik kan inderdaad enkel maar de conclusie trekken dat hetgeen ik vermoede,maar in eerste instantie nog niet kon staven, correct is. Het is niet aan mij als consumer om aan te tonen dat er een defect is, maar aan de verkoper om aan te tonen dat hij een niet defect artikel geleverd heeft. Deze info heb ik teruggevonden vertrekkende vanuit de informatie die ik verkreeg van blaatpraat.
Ondertussen werd er door ons( mijn werkgever) al een mail gestuurd naar Alternate met de verwijzing naar de wettekst en informatie op de website van economische zaken die dit topic behandeld en het verzoek om aan hun wettelijke verplichting te voldoen.
Ik wacht nu op een reactie van hen en zal de reactie hier posten als ik er een krijg...
Wordt vervolgd
-
- Pro Member
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 18:47
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 47 keer
Hier heb je het dus mis... Alleen al door het feit dat er een factuur gevraagd werd door een staatsinstelling, is er GEEN RECHT op garantie. De garantiewetgeving is hierin heel duidelijk. Deze geldt niet van zodra de aankoop gedaan werd door een onderneming/rechtspersoon/staatsinstelling. Het feit dat de aankoop gedaan werd op dezelfde wijze als door een particulier (moet je me wel eens uitleggen) is van geen belang.murdock447 schreef:@Didymus
Het gaat hier over een staatsinstelling die de aankoop deed en geen handelaar, alhoewel met factuur aangekocht werd deze aankoop op dezelfde wijze uitgevoerd als voor een particulier...dus dezelfde garantie!!
Het hele gedoe van het defect wordt verondersteld aanwezig geweest te zijn binnen de 6 maand na aankoop is een non-issue. Hooguit kan je je beroepen op verborgen gebreken, maar de uitkomst hiervan is heel onzeker omdat jij dit zal moeten bewijzen. En net daar heb je een probleem.
P.
- selder
- Moderator
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Is het nu bijna gedaan met daar steeds weer op terug te komen!murdock447 schreef:[...]omdat hier bepaalde forumleden het blijkbaar niet konden nalaten van mijn objectieve vaststellingen steeds opnieuw in twijfel te trekken en een andere moderator, selder, al een opmerking maakte over de wijze waarop ik reageerde met zelfs een lichte dreiging het topic te sluiten indien dit zou “ontaarden”[...]
Voor de aller-laatste keer: Niemand hier heeft gezegd dat het gij het kapot gedaan hebt, iedereen zegt dat het moeilijk zal zijn om uw geval aan alternate uit te leggen en garantie te verkrijgen. Als je dit niet wilt begrijpen na 10 keer dan vrees ik dat er geen plaats is voor deze thread op UB.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Pro Member
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 23 keer
@selderselder schreef:Is het nu bijna gedaan met daar steeds weer op terug te komen!murdock447 schreef:[...]omdat hier bepaalde forumleden het blijkbaar niet konden nalaten van mijn objectieve vaststellingen steeds opnieuw in twijfel te trekken en een andere moderator, selder, al een opmerking maakte over de wijze waarop ik reageerde met zelfs een lichte dreiging het topic te sluiten indien dit zou “ontaarden”[...]
Voor de aller-laatste keer: Niemand hier heeft gezegd dat het gij het kapot gedaan hebt, iedereen zegt dat het moeilijk zal zijn om uw geval aan alternate uit te leggen en garantie te verkrijgen. Als je dit niet wilt begrijpen na 10 keer dan vrees ik dat er geen plaats is voor deze thread op UB.
ja ja selder het is al goed!....alhoewel ik al jaren dit forum volg post ik zelf heel weinig...de reden....de wijze waarop de moderators hier optreden;....wat ik vaststel is dat wanneer een topic niet verloopt naar hun goesting of zoals zij het willen horen en zien men direct op de vingers getikt wordt en vaak met tegenstrijdige opmerkingen zoals ook hier is gebeurd ...de ene(selder) ziet me liever zwijgen en de andere(Flashblue) is dan verontwaardigd als ik niet meer openlijk reageer maar besluit - om de rust te bewaren - een paar zaken in pm te bespreken!
Men kan dus blijkbaar nooit goed doen....
Wat mij betreft mag je op dit topic gerust een slotje doen, ik weet genoeg en zal me van verdere openlijke commentaar onthouden!
Wees dan wel zo eerlijk/fair van deze laatste publieke post in dit topic niet te censureren!
Als er echter nog iemand hierover iets te zeggen heeft doe dit dan aub in pm daar hebben de moderators tenminste geen inspraak over!!
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Tja, je maakt ervan wat je zelf wil natuurlijk.
Feit blijft dat niemand zegt dat jij het gedaan hebt maar dat het heel moeilijk zal zijn om het te bewijzen.
J.
Feit blijft dat niemand zegt dat jij het gedaan hebt maar dat het heel moeilijk zal zijn om het te bewijzen.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Plus Member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 14 apr 2011, 21:39
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik ben er volledig mee akkoord hoe de moderators dit forum om zeep helpen.murdock447 schreef:@selderselder schreef:Is het nu bijna gedaan met daar steeds weer op terug te komen!murdock447 schreef:[...]omdat hier bepaalde forumleden het blijkbaar niet konden nalaten van mijn objectieve vaststellingen steeds opnieuw in twijfel te trekken en een andere moderator, selder, al een opmerking maakte over de wijze waarop ik reageerde met zelfs een lichte dreiging het topic te sluiten indien dit zou “ontaarden”[...]
Voor de aller-laatste keer: Niemand hier heeft gezegd dat het gij het kapot gedaan hebt, iedereen zegt dat het moeilijk zal zijn om uw geval aan alternate uit te leggen en garantie te verkrijgen. Als je dit niet wilt begrijpen na 10 keer dan vrees ik dat er geen plaats is voor deze thread op UB.
ja ja selder het is al goed!....alhoewel ik al jaren dit forum volg post ik zelf heel weinig...de reden....de wijze waarop de moderators hier optreden;....wat ik vaststel is dat wanneer een topic niet verloopt naar hun goesting of zoals zij het willen horen en zien men direct op de vingers getikt wordt en vaak met tegenstrijdige opmerkingen zoals ook hier is gebeurd ...de ene(selder) ziet me liever zwijgen en de andere(Flashblue) is dan verontwaardigd als ik niet meer openlijk reageer maar besluit - om de rust te bewaren - een paar zaken in pm te bespreken!
Men kan dus blijkbaar nooit goed doen....
Wat mij betreft mag je op dit topic gerust een slotje doen, ik weet genoeg en zal me van verdere openlijke commentaar onthouden!
Wees dan wel zo eerlijk/fair van deze laatste publieke post in dit topic niet te censureren!
Als er echter nog iemand hierover iets te zeggen heeft doe dit dan aub in pm daar hebben de moderators tenminste geen inspraak over!!
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
Ik ben er volledig mee akkoord hoe de moderators dit forum om zeep helpen...
dit schijnt je alvast niet te beletten om de draadjes hier alsnog te blijven volgen
dit schijnt je alvast niet te beletten om de draadjes hier alsnog te blijven volgen

Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
- Garpenlov
- Premium Member
- Berichten: 703
- Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 50 keer
Alternate heeft geweldig veel voor een winkeltje in België.
Heb er altijd al m'n IT spullen gekocht omdat Tones nogal een vreselijk klein aanbod heeft en snel oudere hardware weg doet.
Maar ik heb het zelf ook al meegemaakt dat Alternate qua garantie niet je beste vriend is...
Ik kon 6 weken wachten voor een RMA moederbord terug naar de fabriek te sturen.
Geld terug of omruil is er geen sprake van..
Alhoewel vroeger toen m'n Logitech G15v2 vocht schade had in de verpakking, hadden ze direct deze omgeruild.
Toen was er langs dat zijweggetje in Aartselaar nog een appart kantoortje voor garantie en technische dienst.
Heb er altijd al m'n IT spullen gekocht omdat Tones nogal een vreselijk klein aanbod heeft en snel oudere hardware weg doet.
Maar ik heb het zelf ook al meegemaakt dat Alternate qua garantie niet je beste vriend is...
Ik kon 6 weken wachten voor een RMA moederbord terug naar de fabriek te sturen.
Geld terug of omruil is er geen sprake van..
Alhoewel vroeger toen m'n Logitech G15v2 vocht schade had in de verpakking, hadden ze direct deze omgeruild.
Toen was er langs dat zijweggetje in Aartselaar nog een appart kantoortje voor garantie en technische dienst.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2759
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Gigabyte heeft over het algemeen een goeie naam maar in de specs van mijn vorige Gigabyte mobo stond dat het DDR3 van 1.5v ondersteunde terwijl het BIOS pas begon vanaf 1.60v (en waarschijnlijk nog wat hoger) waardoor een nieuw setje ram van 1.5v niet foutvrij kon werken.
-
- Pro Member
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 23 keer
Vandaag bij Alternate langs geweest, het moederbord werd volgens hen door Gigabyte "gerepareerd" waarna wij er op stonden om het door de mensen van Alternate zelf te laten monteren om er zeker van te zijn dat alles in orde was. Na een klein uurtje wachten ter plaatse bleek alles ok te zijn....pc is momenteel aan het installeren. Eind goed al goed....