r2504 schreef:Bizarre vraag... onze normen en waarden behouden (en dat gaat van halal voeding, via het zwemuurtje tem. respect voor bepaalde groepen in onze samenleving).
De politici die het hardste "onze normen en waarden behouden" roepen, zijn zij die het hardst moeite doen om die te ondergraven.
- Rechtstaat, alle regels dezelfde voor iedereen.
> Recent heeft Francken (met goedkeuring van de regering) een 3de rangsburger gecreëerd. Als er "vermoeden is van..." mag een persoon uitgezet worden.
> Diezelfde partij wilde ook de noodtoestand kunnen uitroepen. Vraag maar wat ze er in Frankrijk mee gedaan hebben, met hun noodtoestand. Idem Turkije. Iedereen vloekt op Erdogan en Turkije, maar hij heeft die zetten maar kunnen doen omdat de noodtoestand van kracht was.
- Vrijheid van meningsuiting (en dus ook religie)
> Het was een
liberaal OpenVLD'er die vond dat mensen die radicale ideëen hadden, opgesloten moesten worden. Ik herhaal: we gaan mensen opsluiten omdat ze een idee/filosofie/gedachtegoed genegen zijn. De staatspolitie van de DDR is er niets bij...!
> Er zijn heel wat politici (en ook tooghangers) die geloof maar willen verbieden, beginnende bij de islam.
Om maar te zeggen: onze normen en waarden worden harder aangepakt en vernietigd van binnenuit dan van buitenaf.
Bovenstaande zijn ideëen/ballonnetjes/suggesties van de partijen die aan de macht zijn hé. Dat is niet de mening van een zotte Borgerhoutenaar die een rokje te kort vindt (ieder zijn mening) of een arm of been niet bedenkt genoeg (opnieuw: ieder zijn mening).
Als er strafbare feiten gepleegd worden, is het aan de politie om op te treden. Of het nu een moslim is die niet van de meisjes kan afblijven of iemand met het gedachtengoed van DSK/..., maakt dat veel uit?
De mars in Parijs of Rome tegen het homohuwelijk, waren dat misschien allemaal moslims?
De klachten wegens partnergeweld, dat zijn allemaal migranten zeker?
Af en toe is het goed om naar de cijfers te kijken.
Als de cijfers veranderen, verander ik mijn mening ook.