Ja, excel is een rekenblad.
Maar je kan met Excel ook schetsen maken van plannen, kasten, ...
Op papier moet je altijd opnieuw beginnen, kan je niets simuleren etc
Digitaal kan je doen wat je wil.
Tuinaanleg voor een kleine tuin en voor een kleine prijs :-)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
Werk in regie, ik reken 80 euro per uur, en werk traag, ze zullen rap mee aan het helpen zijnJoe de Mannen schreef:En als je nu nog zegt hoeveel je voor dat werk wil hebben is de topicstarter ook geholpen
J.
![Angel :angel:](./images/smilies/icon_angel.gif)
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
nee, neeje neen!heist_175 schreef:Ja, excel is een rekenblad.
Maar je kan met Excel ook schetsen maken van plannen, kasten, ...
Op papier moet je altijd opnieuw beginnen, kan je niets simuleren etc
Digitaal kan je doen wat je wil.
Gebruik je ook een winkelkar ipv een kruiwagen om in de tuin grond te verzetten?
Gebruik dan op zijn minst iets dat gemaakt is om te tekenen (paint, sketchup, ...), niet om te rekenen. OK, een "t" en een "r", dat is het enige verschil, maar serieus...
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
Enne, wat ga je simuleren in excel? De som van de verplaatste aarde met een Als() functie?
Voor papier bestaat er ook iets om te corrigeren, 't is wel een curiosum, maar als je goed zoekt vind je het soms nog.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Oei. Zit je zo vast in een hokje?
Beschouw een Excel blad als tekenpapier met om de 10 pixels een lijntje (tip: je kan de breedte van de kolommen en de hoogte van de rijen aanpassen). Als je dan voor uzelf een schaal afspreekt, heb je de wereld aan uw voeten.
Je kan een kast tekenen, een huis, een tuin, ...
bv: tot op 2 cm nauwkeurig, op dat dressoir staat nu onze TV
![Afbeelding](https://s1.postimg.org/8b6otz3qjj/schandalig_excel_gebruik.gif)
Nog een geluk dat we hier op UB onder een pseudoniem mogen posten, of ik werd gelyncht door de Excel-politie![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Beschouw een Excel blad als tekenpapier met om de 10 pixels een lijntje (tip: je kan de breedte van de kolommen en de hoogte van de rijen aanpassen). Als je dan voor uzelf een schaal afspreekt, heb je de wereld aan uw voeten.
Je kan een kast tekenen, een huis, een tuin, ...
bv: tot op 2 cm nauwkeurig, op dat dressoir staat nu onze TV
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Afbeelding](https://s1.postimg.org/8b6otz3qjj/schandalig_excel_gebruik.gif)
Nog een geluk dat we hier op UB onder een pseudoniem mogen posten, of ik werd gelyncht door de Excel-politie
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- cadsite
- Elite Poster
- Contacteer:
Bwa nee, ik zit niet vast in een hokje, maar gebruik geen hamer om een schroef in te draaien.
Jouw tekening in excel, ik zie echt niet in wat dit beter/sneller/duidelijker/nauwkeuriger maakt dan een eenvoudige potloodtekening.
Maar goed, ieder zijn vak en "hoek-af" zeker?
Ter vergelijking, hier komen verkondigen dat je een woning van wifi gaat voorzien van repeaters, dat is goed genoeg.
Enne, mijn pseudoniem is met een heel klein beetje moeite genoeg om mijn adres, gsm, naam,... te achterhalen, dus ik zit alvast niet veilig.![Beerchug :beerchug:](./images/smilies/icon_beerchug.gif)
Jouw tekening in excel, ik zie echt niet in wat dit beter/sneller/duidelijker/nauwkeuriger maakt dan een eenvoudige potloodtekening.
Maar goed, ieder zijn vak en "hoek-af" zeker?
Ter vergelijking, hier komen verkondigen dat je een woning van wifi gaat voorzien van repeaters, dat is goed genoeg.
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Enne, mijn pseudoniem is met een heel klein beetje moeite genoeg om mijn adres, gsm, naam,... te achterhalen, dus ik zit alvast niet veilig.
![Beerchug :beerchug:](./images/smilies/icon_beerchug.gif)
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Voor je een potloodtekening kan afgeven, moet ze helemaal in orde zijn.cadsite schreef:beter/sneller/duidelijker/nauwkeuriger
Ik nodig u uit om met een gom aan de slag te gaan, het wordt al snel een boeltje.
Bovenstaande kan je snel uitrekenen (op schaal), kopiëren (de schuiven zijn allemaal dezelfde, idem linkse en rechtse kast).
Ik beweer niet dat Excel dé tekentool is.
Wel dat een tekentool ook heel laagdrempelig kan. Iemand die nog nooit met Visio of SketchUp gewerkt heeft, maar wel met Excel, maakt bovenstaande tekening op 2 minuten. Dat lukt die persoon nooit in Visio of SU.
- cadsite
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik versta je wel hoor, ik ben tekenaar, voor mij is een tekening een product dat ik maak om andere dingen te laten maken, dingen te verkopen, voorstellen te maken,...
Mijn tekening is een product op zich.
Als iemand zijn doel kan bereiken met excel, dan moet die dat maar doen, maar ik blijf het héél eigenaardig vinden. Nu, je bent niet de eerste die me dit zegt hoor, ik heb al "plannen" ontvangen in excel en zelfs al eens in word.![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Mijn tekening is een product op zich.
Als iemand zijn doel kan bereiken met excel, dan moet die dat maar doen, maar ik blijf het héél eigenaardig vinden. Nu, je bent niet de eerste die me dit zegt hoor, ik heb al "plannen" ontvangen in excel en zelfs al eens in word.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)