Ideaal formaat om cd's te rippen
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Met een lossy formaat gooi je altijd muzikale data weg. Welke data die verdwijnt hangt af van de interpretatie van de ontwikkelaar van het formaat. De ene persoon tegen de andere zal in een bepaald frequentiebereik dat horen of net niet. Ook leeftijd is heel bepalend hier in.
Streamdiensten zouden lossless moeten aanbieden, maar dat is spijtig genoeg niet zo. Ook de verkoop van muziek is eigenlijk afzetterij in een lossy formaat.
En vergeet ook niet dat er op het mp3-formaat een patentrecht rust, terwijl flac vrij te gebruiken is.
Zoals ITnedadmin stelt : als opslag of bandbreedte geen probleem vormen is lossless altijd de goeie keuze.
Streamdiensten zouden lossless moeten aanbieden, maar dat is spijtig genoeg niet zo. Ook de verkoop van muziek is eigenlijk afzetterij in een lossy formaat.
En vergeet ook niet dat er op het mp3-formaat een patentrecht rust, terwijl flac vrij te gebruiken is.
Zoals ITnedadmin stelt : als opslag of bandbreedte geen probleem vormen is lossless altijd de goeie keuze.
- MaT
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
Sinds deze maand niet meer https://tweakers.net/nieuws/124263/frau ... r-mp3.htmlpetrol242 schreef: En vergeet ook niet dat er op het mp3-formaat een patentrecht rust, terwijl flac vrij te gebruiken is.
Maar dat maakt een technologie uit 1992, toen opslagcapaciteit nog klein en duur was, daarmee nog niet veel beter imho. Na 25 jaar kan je wel stellen dat het zwaar verouderd is en er betere/modernere alternatieven bestaan.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Als je vortexbox 2.3 op iets zoals dit installeert, heb je een gratis bitperfecte flac ripper, nas en media server:
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=73&t=50149
Enkel nog een (kleine) sata HDD in te stoppen en klaar.
Best niet in de woonkamer zetten....
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=73&t=50149
Enkel nog een (kleine) sata HDD in te stoppen en klaar.
Best niet in de woonkamer zetten....
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Wat nog maar ns bewijst dat 20j patenten in IT eigenlijk in de praktijk levenslange bescherming bieden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Enkele jaren geleden heb ik mijn (beperkte) CD collectie nog eens op de computer gezet, en toen waren er al een aantal CDs met fouten die 5 jaar tevoren nog perfect geript werden, terwijl ze in de tussentijd toch ongebruikt bleven.
- petrol242
- Elite Poster
CD's zijn, in tegenstelling wat in den beginne beweerd werd, niet eeuwig. Eigenaardig maar de geperste CD's gaan minder lang mee dan de zelf gebrande, op organische basisgebaseerde CD's.
Rippen is dus geen overbodige luxe.
- petrol242
- Elite Poster
fre:ac eens proberen? Het is voor meerdere platformen beschikbaar en opensource.
http://www.freac.org/
Of onder linux SoundConverter : http://soundconverter.org/
http://www.freac.org/
Of onder linux SoundConverter : http://soundconverter.org/
- WalterB1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
In de tijd van toen, toen massaal CD-r's gebakken werden, kon ik eens kiezen tussen goedkope no-names op een spindle of CD-r's van BASF in een aparte jewel case. Ik had toen die van BASF gekozen. Ik bakte toen tegen een veel lagere snelheid dan de schrijver kon (ik had het idee dat het dan misschien beter was gedaan) en ik voerde na het bakken steeds een verificatietest uit.petrol242 schreef:CD's zijn, in tegenstelling wat in den beginne beweerd werd, niet eeuwig. Eigenaardig maar de geperste CD's gaan minder lang mee dan de zelf gebrande, op organische basisgebaseerde CD's.
Een aantal van die CD-r's van BASF die perfect gebakken waren en niet speciaals mee gedaan was waren onleesbaar 3 maanden later. Sindsdien heb ik bijna geen CD's meer gebakken. Ik zag het nut er niet van in. Het zal wel een kwestie van geluk zijn of je ze zelf bakt of gekochte hoelang die leesbaar zijn.
- James.
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 34 keer
Indertijd waren CD's van het merk of de fabrikant Taiyo Yuden begeerlijk, te herkennen aan de matte binnenring die contact maakt met het roterende deel van de cd-speler of -schrijver.
Belangrijk was om te weten dat Taiyo Yuden CD's door verschillende merken werden doorverkocht.
Belangrijk was om te weten dat Taiyo Yuden CD's door verschillende merken werden doorverkocht.
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
foobar2000 met de nodige extensions en lame geïnstaleerd.johand schreef:Klein bijvraagje; Ik heb ook al mijn CD's op de QNAP staan in flac. Is er een programmaatje dat alles in 1 keer dubbelt in mp3 voor op de smartphone ed?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 67 keer
De BASF van in de tijd van de CDR's was niet de BASF van de Chrome of Ferro muziekcassettes. BASF was toen steen goed als het over magnetische media ging. Maar BASF heeft die media afdeling van de hand gedaan. Helaas brachten de nieuwe eigenaars allerlei rommel op de markt, zonder kwaliteit of duurzaamheid.
Er zijn op dit moment nog zo bedrijven die rommel verkopen onder de naam van een merk dat decennia voordien voor kwaliteit stond.
Er zijn op dit moment nog zo bedrijven die rommel verkopen onder de naam van een merk dat decennia voordien voor kwaliteit stond.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
OK ik heb mijn 380 cd's geript en ook onmiddellijk geupload naar 'OneDrive' dit alle in FLAC- formaat. Ik heb de albums allemaal een naam gegeven om te maken dat ze op one drive alfabetisch weergegeven worden in 3 mappen die ik gecreëerd heb ngl. het genre (mappen 'jazz', 'klassiek' en 'pop'). Geluidskwaliteit is inderdaad gelijk aan de originele cd. Dank dus voor de vele tips.
Ik ben nu bezig de handel te uploaden naar mijn google music bibliotheek vanaf mijn lokale onedrive map die gesynchroniseerd is ondertussen met mijn online onedrive mappen.
Ik heb nog 2 vragen:
In google music krijgen albums een nieuwe naam waardoor de eerder vermelde logische en praktische ordening (genre > albums alfabetisch) verloren gaat. Bv. Vivaldi- The best of wordt na upload in de google bibliotheek The best of Vivaldi. Daar gaat dus de alfabetische ordening.
Ik gebruik niet graag een andere player omdat ik vlot met deze player van pc, tablet en telefoon desnoods kan streamen naar mijn audio chromecast aangesloten op de hifi keten. Iemand enige oplossing voor dit probleem of moet ik in google play de namen allemaal manueel opnieuw bewerken van elk album?
Voor alle zekerheid heb ik ook nog eens een backup gemaakt van de hele handel op een externe harde schijf als backup medium. Iemand enig idee hoe ik deze map 'music' waar alle 'geflacte' cd's zich in bevinden kan beschermen tegen toevallige wijzigingen. Mijn bedoeling is dat wanneer ik toevallig iets zou veranderen (bv. album deleten of verslepen naar een andere map) dat dit onmogelijk is ...
Dank eens te meer voor jullie reacties !
Ik ben nu bezig de handel te uploaden naar mijn google music bibliotheek vanaf mijn lokale onedrive map die gesynchroniseerd is ondertussen met mijn online onedrive mappen.
Ik heb nog 2 vragen:
In google music krijgen albums een nieuwe naam waardoor de eerder vermelde logische en praktische ordening (genre > albums alfabetisch) verloren gaat. Bv. Vivaldi- The best of wordt na upload in de google bibliotheek The best of Vivaldi. Daar gaat dus de alfabetische ordening.
Ik gebruik niet graag een andere player omdat ik vlot met deze player van pc, tablet en telefoon desnoods kan streamen naar mijn audio chromecast aangesloten op de hifi keten. Iemand enige oplossing voor dit probleem of moet ik in google play de namen allemaal manueel opnieuw bewerken van elk album?
Voor alle zekerheid heb ik ook nog eens een backup gemaakt van de hele handel op een externe harde schijf als backup medium. Iemand enig idee hoe ik deze map 'music' waar alle 'geflacte' cd's zich in bevinden kan beschermen tegen toevallige wijzigingen. Mijn bedoeling is dat wanneer ik toevallig iets zou veranderen (bv. album deleten of verslepen naar een andere map) dat dit onmogelijk is ...
Dank eens te meer voor jullie reacties !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
LInux + read only mount.
Geen idee of dat in windoze ook kan.
Je kan uiteraard ook file permissies zetten ,maar als de processen als admin draaien of root, dan heeft het weinig zin.
In linux heb je ook chattr, chattr +i en zelfs root kan niks meer overschrijven.
Wil je nog meer fancy dan kan je met selinux permissies spelen.
Geen idee of dat in windoze ook kan.
Je kan uiteraard ook file permissies zetten ,maar als de processen als admin draaien of root, dan heeft het weinig zin.
In linux heb je ook chattr, chattr +i en zelfs root kan niks meer overschrijven.
Wil je nog meer fancy dan kan je met selinux permissies spelen.
-
- Premium Member
- Bedankt: 14 keer
pfff... alle t is te zeggen... Als iedereen dat gaat doen, hoeveel Tb's worden er dan niet nutteloos verspild? Volstaat een USB drive niet om een backup-ke te maken?koenraaddeconinck schreef:OK ik heb mijn 380 cd's geript en ook onmiddellijk geupload naar 'OneDrive' dit alle in FLAC- formaat...
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
1 van de voordelen van digitale muziek is dat je ze niet in mapjes hoeft onderverdelen, dus waarom zou je dat uberhaupt doen ?
Je platen collectie zet je die alfabetisch ? of op genre ? of op release date ? en wat doe je met de verzamel lp's ?
Dat probleem heb je niet meer met digitale muziek, dus waarom wil je dit dat toch terug invoeren door je muziek in mapjes te gaan steken ?
Je platen collectie zet je die alfabetisch ? of op genre ? of op release date ? en wat doe je met de verzamel lp's ?
Dat probleem heb je niet meer met digitale muziek, dus waarom wil je dit dat toch terug invoeren door je muziek in mapjes te gaan steken ?
-
- Premium Member
- Bedankt: 14 keer
Omdat dat standaard gebeurd bij een album rippen? En eerlijk gezegd, ik heb toch ook liever dat alles makkelijk terug te vinden is in mappen (tvv deleten, moved,...etc)iceke schreef:1 van de voordelen van digitale muziek is dat je ze niet in mapjes hoeft onderverdelen, dus waarom zou je dat uberhaupt doen ?
- mailracer
- Elite Poster
google music gebruikt de tags die opgeslagen zijn in de bestanden. Je kan deze met mp3tag editeren.
http://www.mp3tag.de/en/
Zo kan je de albums noemen hoe je zelf wil, kan je bijv de tracknummers laten bestaan uit 2 digits. En als je er handig mee kunt omspringen kan je sommige zaken ook automatisch laten verlopen. En kan je de namen van de bestanden genereren volgens een bepaald patroon, bijv altijd %artist% - %album%\%track%. %artist% - %title%.flac
of Various Artist - %album%\%track%. %artist% - %title%.flac
Zo kan je de albums noemen hoe je zelf wil, kan je bijv de tracknummers laten bestaan uit 2 digits. En als je er handig mee kunt omspringen kan je sommige zaken ook automatisch laten verlopen. En kan je de namen van de bestanden genereren volgens een bepaald patroon, bijv altijd %artist% - %album%\%track%. %artist% - %title%.flac
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik zet persoonlijk ook nog alles steeds in een map per album... maar op zich heeft het weinig toegevoegde waarde.johand schreef:En eerlijk gezegd, ik heb toch ook liever dat alles makkelijk terug te vinden is in mappen (tvv deleten, moved,...etc)
Het belangrijkste is dat je tags correct staan... die worden namelijk gebruikt door je player om je muziek te vinden (al blijft Groove mij onder Albums steeds "Diverse artiesten" (zelfs in iedere taal) tonen terwijl dat ik geen enkele tag van m'n ganse collectie staat.
- testertje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 68 keer
Bij mij gebeurt dat soms met bepaalde programma's wanneer de tag 'compilation' is aangekruist of 'Albums Artist' anders dan 'Artist' is ingevuld.r2504 schreef:Het belangrijkste is dat je tags correct staan... die worden namelijk gebruikt door je player om je muziek te vinden (al blijft Groove mij onder Albums steeds "Diverse artiesten" (zelfs in iedere taal) tonen terwijl dat ik geen enkele tag van m'n ganse collectie staat.
Victory Not Vengeance
-
- Deel van't meubilair
Audiograbber heeft ook een "compilation disc" checkbox... maar uiteindelijk heeft dat geen enkele invloed op de uiteindelijke tags.
Het enige verschil is dat je per nummer al dan niet een uitvoerder moet ingeven.
Het enige verschil is dat je per nummer al dan niet een uitvoerder moet ingeven.
-
- Elite Poster
Bedankt mailracer. Ik heb dit programma gedownload. Is het dan praktisch zo dat ik elke cd (map per album) op mijn lokale onedrive schrijf importeer in 'mp3tag', vervolgens alle nummers selecteer en de naam van het album en de uitvoerder aanpas in de velden onderaan opdat deze voor elk nummer (en dus ook voor elk album) dezelfde 'metadata' hebben ? Indien dus voor een bepaalde zanger bv. Leonard Cohen in de mappen met alle nummer per album dezelfde titel (Leonard Cohen- titel album) en uitvoerder (Leonard Cohen) ingevoerd wordt, zullen deze ook in de google music player samen gegroepeerd worden ... of begrijp ik het verkeerd.mailracer schreef:google music gebruikt de tags die opgeslagen zijn in de bestanden. Je kan deze met mp3tag editeren.
Waarschijnlijk is het onmogelijk om rechtsreeks te 'editen' en te bewerken met dit programma vanuit de google music bibliotheek?
Finaal vermoed ik dat ik dan mijn muziekbibliotheek moet leegmaken in de google music player en alle albums met de aangepaste tags als resultaat van de bewerking met MP3tag terug moet uploaden ... ?
-
- Deel van't meubilair
Type muziek (genre ?) vind ik niet realistisch... dit is enorm moeilijk om te catalogiseren en kan verschillen per track zelfs.heist_175 schreef:Ik werk ook met "type muziek"\mapje per cd
Of beperk je je dan tot pop, klassiek, ... en nog enkele hoofd genre's ?
Maar wat dan met dingen zoals NOTP... is dat pop of klassiek ?
Inderdaad.koenraaddeconinck schreef:Is het dan praktisch zo dat ik elke cd (map per album) op mijn lokale onedrive schrijf importeer in 'mp3tag', vervolgens alle nummers selecteer en de naam van het album en de uitvoerder aanpas in de velden onderaan opdat deze voor elk nummer (en dus ook voor elk album) dezelfde 'metadata' hebben ?
MP3Tag vereist file access tot de muziek om de tags te kunnen (her)schrijven.koenraaddeconinck schreef:Waarschijnlijk is het onmogelijk om rechtsreeks te 'editen' en te bewerken met dit programma vanuit de google music bibliotheek?
Als je ook de bestandsnamen aanpast dan moet je eerst gans je bibliotheek leegmaken... pas je louter tags aan dan kan je in de meeste music players gewoon opnieuw synchroniseren.koenraaddeconinck schreef:Finaal vermoed ik dat ik dan mijn muziekbibliotheek moet leegmaken in de google music player en alle albums met de aangepaste tags als resultaat van de bewerking met MP3tag terug moet uploaden ... ?
-
- Elite Poster
Eens te meer zeer veel dank.
Zou dus alle mappen uit de lokale onedrive map open in het programma MP3 tag en aanpassen.
Ik heb in google music de optie aangeduid 'muziek automatisch uploaden naar de google bibliotheek als deze aan deze mag (lokale onedrive met muziek) wordt toegepast. Misschien synchronoiseert hij dan automatisch ... ?
Zou dus alle mappen uit de lokale onedrive map open in het programma MP3 tag en aanpassen.
Ik heb in google music de optie aangeduid 'muziek automatisch uploaden naar de google bibliotheek als deze aan deze mag (lokale onedrive met muziek) wordt toegepast. Misschien synchronoiseert hij dan automatisch ... ?
- mailracer
- Elite Poster
Importeer best je originele bestanden. Je kan alles tegelijk inbrengen in mp3 tag.Is het dan praktisch zo dat ik elke cd (map per album) op mijn lokale onedrive schrijf importeer in 'mp3tag', vervolgens alle nummers selecteer en de naam van het album en de uitvoerder aanpas in de velden onderaan opdat deze voor elk nummer (en dus ook voor elk album) dezelfde 'metadata' hebben ?
Dan stel je de tags in zoals je zelf wil.
Nadien kan je de albums van een artiest converteren naar een mapstructuur met alt+1 (convert tag-file)
Ik gebruik dan %artist% - %album%\%track %artist% - %title%
Hij converteert dan alles wat geselecteerd is naar een map (artiest en album naam) met daarin de tracks van dit album.
Verzamelalbums converteer ik naar VA - %album%\%track %artist% - %title%
zodat je dus een mapstructuur krijgt met "VA - albumnaam" met daarin de track van het album
Het vraagt wat oefening, maar eens je het doorhebt is het een routineklus
Indien dus voor een bepaalde zanger bv. Leonard Cohen in de mappen met alle nummer per album dezelfde titel (Leonard Cohen- titel album) en uitvoerder (Leonard Cohen) ingevoerd wordt, zullen deze ook in de google music player samen gegroepeerd worden ... of begrijp ik het verkeerd.
Ze zullen samen worden gegroepeerd als je zoekt of sorteert op zanger.
rechtstreeks gaat niet, best is van je originele te starten, eenmaal je tevreden bent kan je ze opslaan in de cloudWaarschijnlijk is het onmogelijk om rechtsreeks te 'editen' en te bewerken met dit programma vanuit de google music bibliotheek?
Finaal vermoed ik dat ik dan mijn muziekbibliotheek moet leegmaken in de google music player en alle albums met de aangepaste tags als resultaat van de bewerking met MP3tag terug moet uploaden ... ?
Als de tags in orde zijn en de mapstructuur van de bestanden staat je aan, dan pas kan je een bibliotheek samenstellen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Hier toch ook oldschool: al mijn FLACs en MP3s komen in een directory structuur: genre-beginletter-albumartist-albumname .
Dus bvb Kind Of Blue staat dan in M:\MP3 of FLAC\JAZZ\D\Miles Davis\Kind Of Blue. Maar inderdaad, de enige reden is voor mezelf om wat gemakkelijker albums terug te vinden als ik bvb MP3 tags moet corrigeren e.d. want bij de players kijk ik nooit op basis van file/directory name maar puur op basis van de tags.
Klassieke muziek is overigens veel moeilijker te taggen. Op de Squeezebox forums zijn gigantische threads te vinden over hoe mensen hun muziek managen en taggen.
Dus bvb Kind Of Blue staat dan in M:\MP3 of FLAC\JAZZ\D\Miles Davis\Kind Of Blue. Maar inderdaad, de enige reden is voor mezelf om wat gemakkelijker albums terug te vinden als ik bvb MP3 tags moet corrigeren e.d. want bij de players kijk ik nooit op basis van file/directory name maar puur op basis van de tags.
Klassieke muziek is overigens veel moeilijker te taggen. Op de Squeezebox forums zijn gigantische threads te vinden over hoe mensen hun muziek managen en taggen.
-
- Deel van't meubilair
Dus een letter voor de achternaam... maar het is niet altijd eenvoudig om bij iedere naam nu te zeggen of Miles nu de achternaam is of Davis, laat staan wat je doet bij een duo en andere uitzonderingen (om nog maar niet te spreken over zaken zoals van, de, the, mc, ...). Ik kan me ook niet voorstellen dat je denkt... nu ga ik eens muziek zoeken van "Davis", en dan in de D-map duikt ? Je gaat trouwens ook niet alle muziek van Miles Davis onder de D vinden... want mogelijks staan er ook tracks van hem op een verzamel CD.Tomby schreef:Dus bvb Kind Of Blue staat dan in M:\MP3 of FLAC\JAZZ\D\Miles Davis\Kind Of Blue.
Ik begrijp dus niet meteen waarom je dergelijke artificiele classificatie doet... persoonlijk hou ik het gewoon op een map per CD (uiteindeijk is dat iets fysieks dus daar is geen discussie mogelijk). Voor alle andere dingen heb je je music player waar je kan zoeken op zowat alles (dus op zich is een map structuur niet nodig al wil je ook geen 10.000 bestanden in één map stoppen).
-
- Elite Poster
Domme vraag misschien maar moet ik in het veld 'albumnaam' onderaan "%" gebruiken - vb. %Vaya Con Dios´%- %Album naam% of mag ik gewoon gebruik maken van een slash "/" of is dat van belang ij het uitlezen door google music player van een MP3tag .. ???mailracer schreef: Importeer best je originele bestanden. Je kan alles tegelijk inbrengen in mp3 tag.
Nadien kan je de albums van een artiest converteren naar een mapstructuur met alt+1 (convert tag-file)
Hij converteert dan alles wat geselecteerd is naar een map (artiest en album naam) met daarin de tracks van dit album.
zodat je dus een mapstructuur krijgt met "VA - albumnaam" met daarin de track van het album
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Heb je die al eens door mp3tag gedraaid ? Ik heb vroeger ook zitten kloten met zo'n toestanden, mp3tag gaf zoveel opties dat ik dat daar wel altijd goed in kreeg...r2504 schreef: Het belangrijkste is dat je tags correct staan... die worden namelijk gebruikt door je player om je muziek te vinden (al blijft Groove mij onder Albums steeds "Diverse artiesten" (zelfs in iedere taal) tonen terwijl dat ik geen enkele tag van m'n ganse collectie staat.
Het leuke aan mp3tag is dat je daar ineens een hoop songs kan in batchtaggen (en dat is vooral makkelijk om dingen te verwijderen, ik ga bv. nooit op releasedatum zoeken, die delete je dan gewoon met 10.000 songs tegelijkertijd)
Ook voor de hoesjes die ontbreken in itunes bv. kan je mp3tag gebruiken, die zoekt ze gewoon op & steekt ze mee in de songs.
en het laatste voordeel is dat je ook je mp3 namen ermee kan aanpassen genre "artist - album - track - songname.mp3" zodat je een uniforme mp3 collectie krijgt.
- mailracer
- Elite Poster
http://help.mp3tag.de/main_converter.htmlkoenraaddeconinck schreef:Domme vraag misschien maar moet ik in het veld 'albumnaam' onderaan "%" gebruiken - vb. %Vaya Con Dios´%- %Album naam% of mag ik gewoon gebruik maken van een slash "/" of is dat van belang ij het uitlezen door google music player van een MP3tag .. ???mailracer schreef: Importeer best je originele bestanden. Je kan alles tegelijk inbrengen in mp3 tag.
Vul de tags in de lijst in zonder %, wat ik weergeef is hoe je converteerde naar een bestand, dan werk je met strings. Mss dat de link je beter vooruithelpt
-
- Deel van't meubilair
Ja, ik gebruik dat al vele jaren... al m'n CD's zijn ermee gedaan en hun tags staan dan ook allemaal perfect.iceke schreef:Heb je die al eens door mp3tag gedraaid ?
Is vermoedelijk een rariteit van Groove (wat trouwens geen Flac wil streamen vanuit OneDrive... maar wel Alac ).
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Idd, genre.r2504 schreef:Type muziek (genre ?) vind ik niet realistisch... dit is enorm moeilijk om te catalogiseren en kan verschillen per track zelfs.heist_175 schreef:Ik werk ook met "type muziek"\mapje per cd
Of beperk je je dan tot pop, klassiek, ... en nog enkele hoofd genre's ?
Aangezien het mijn collectie is, vind ik ook alles perfect terug.
Voor mij is Norah Jones of Diana Krall "JAZZ", iemand anders zal het misschien als "pop" klasseren.
Verder: kindermuziek, klassiek, jaren 60-70-80-90 (PreHistorie cd's), OST, single's, ...
Allemaal niet echt dubbelzinnig
-
- Elite Poster
mailracer schreef:
Importeer best je originele bestanden. Je kan alles tegelijk inbrengen in mp3 tag.
WERKT SUPER !!!!! Zeer veel dank en inderdaad het werken met de "%" tekens en taggen is as simple as can be.
ZEER, ZEER VEEL DANK AAN IEDEREEN VOOR DE HULP IN DIT TOPIC !!!!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Zoals ik al zei is het puur voor de filesystem structuur. Voor het afspelen ervan gebruik ik die totaal niet. Ik wil gewoon niet 1 folder hebben waar dan ineens 1000+ subfolders staan voor al mijn CDs, vandaar het verder opsplitsen (al is die beginletter inderdaad misschien wel overdreven, want al bij al een paar honderd artiesten dus zonder die letter zou ik een paar honderd folders hebben).r2504 schreef:Ik begrijp dus niet meteen waarom je dergelijke artificiele classificatie doet... persoonlijk hou ik het gewoon op een map per CD (uiteindeijk is dat iets fysieks dus daar is geen discussie mogelijk). Voor alle andere dingen heb je je music player waar je kan zoeken op zowat alles (dus op zich is een map structuur niet nodig al wil je ook geen 10.000 bestanden in één map stoppen).
-
- Deel van't meubilair
Ik heb zonet een nieuwe CD aangekocht en deze geripped naar Flac... maar in Plex zie ik geen album art ?
De Flac files hebben nochtans embedded covers en de folder heeft tevens een folder.jpg
De Flac files hebben nochtans embedded covers en de folder heeft tevens een folder.jpg
-
- Elite Poster
Heb ooit analoog probleem gehad. De oplossing bestond er voor mij in via 'Album Art' de cover van de cd te zoeken en de jpg folder in de map met cd- nrs te overschrijven met het gedownloade bestand ...
Naast Plex, heb ik het probleem recent ook gehad met Groove die plots voor een welbepaalde cd (op basis van metadata in de files met songs ???)
een totaal andere cover liet zien van de cd dan diegene in de folder.jpg in de map.
Sedert ik mijn cd geript heb naar flac en vervolgens getagged met MP3tag, heb ik dit probleem niet meer; Hoop dat het ook voor u een oplossing is ...
Naast Plex, heb ik het probleem recent ook gehad met Groove die plots voor een welbepaalde cd (op basis van metadata in de files met songs ???)
een totaal andere cover liet zien van de cd dan diegene in de folder.jpg in de map.
Sedert ik mijn cd geript heb naar flac en vervolgens getagged met MP3tag, heb ik dit probleem niet meer; Hoop dat het ook voor u een oplossing is ...
-
- Elite Poster
MP3Tag is een zeer degelijke tool (heb hem zelfs aangekocht) maar voor klassieke muziek is het - zoals iemand hier al aangaf - wat omslachtiger werken omdat titels van cd tracks veel leestekens bevatten zoals '&', ':', "/" etc waar het programma blijkbaar over struikelt ... of is dit inherent aan tags in flac, MP3- formaat etc.