Pagina 2 van 2

Re: Coolblue stopt met gespecialiseerde websites

Geplaatst: 01 jan 2017, 19:23
door CCatalyst
r2504 schreef:
CCatalyst schreef:Verbaast mij ook wel dat Coolblue zo populair is, zeker gezien de relatief dure prijs tov bv Amazon.
Amazon is buitenland hé...
Coolblue ook :-)
r2504 schreef: Misschien ook het onbekende van als je garantie nodig hebt... welke kosten hangen er dan aan vast en zo.
Ik contacteer gewoon de fabrikant, nooit problemen gehad met aankoopbewijs van Amazon (welke amazon dan ook). Sommigen hebben ook liever niet dat je Amazon contacteert.

Re: Coolblue stopt met gespecialiseerde websites

Geplaatst: 01 jan 2017, 19:38
door ubremoved_539
CCatalyst schreef:Coolblue ook :-)
Nederland wordt vaak nog aanzien als niet echt buitenland vanwege de gezamelijke taal... en Coolblue heeft ondertussen ook drie fysieke winkels in Belgie.
CCatalyst schreef:Ik contacteer gewoon de fabrikant, nooit problemen gehad met aankoopbewijs van Amazon (welke amazon dan ook).
Veel te veel gedoe voor sommigen... ook de drempel voor het terugsturen is groter bij Amazon.

Ik heb zo ooit eens geheugen gekocht in Nederland zelfs... ik kreeg dan wel nieuw geheugen maar de kosten voor het opsturen lagen gewoon hoger dan de waarde van het geheugen (en dan vraag je je soms af of je niet beter fysiek hier in een iets duurdere winkel kan kopen).

Re: Coolblue stopt met gespecialiseerde websites

Geplaatst: 01 jan 2017, 20:02
door CCatalyst
r2504 schreef: Veel te veel gedoe voor sommigen... ook de drempel voor het terugsturen is groter bij Amazon.
Wel, daar is mijn ervaring net omgekeerd.

Bij Amazon iets terugsturen (zonder opgave motief): naar orderoverzicht gaan, klik-klik-klik, label printen, naar postpunt brengen, paar dagen later geld terug op kredietkaart.

Bij Coolblue iets terugsturen (zonder opgave motief): naar orderoverzicht gaan, klik-klik, form invullen, paar uur later: "om onze dienstverlening te verbeteren hadden we toch graag geweten wat er met het item scheelt", 5 minuten verliezen aan antwoord schrijven, klik-klik, paar uur later: email met label, label printen, naar postpunt brengen, paar dagen later: "graag hadden wij uw rekeningnummer geweten voor terugstorting", 2 minuten verliezen aan antwoord schrijven dat het "terug naar de original form of payment mag (PayPal) want anders zou ik mijn rekeningnummer wel ingevuld hebben natuurlijk", volgende dag geld ontvangen op PayPal.

Soit, is al ruim meer dan een jaar geleden en dat inefficient geklungel was 1 van de hoofdredenen (samen met een andere klantendienst mishap) van mij om daar niet meer te kopen. Kan ondertussen veranderd zijn ofc.

Re: RE: Re: Coolblue stopt met gespecialiseerde websites

Geplaatst: 02 jan 2017, 11:06
door springfield
r2504 schreef:
CCatalyst schreef:Verbaast mij ook wel dat Coolblue zo populair is, zeker gezien de relatief dure prijs tov bv Amazon.
Amazon is buitenland hé... voor sommige mensen is dat toch een stap te ver.

Misschien ook het onbekende van als je garantie nodig hebt... welke kosten hangen er dan aan vast en zo.
Amazon heeft ook een goede support. Mijn dirt devil stofzuiger was kapot. Ik had gewoon rechtsreeks contact opgenomen met Dirt devil en zij vroegen om dit op te sturen naar repair center in Nederland. Wat ik gedaan heb. Daarna contact opgenomen met Amazon ivm de verzendkosten. Deze zijn netjes terug betaald.

Re: Coolblue stopt met gespecialiseerde websites

Geplaatst: 02 jan 2017, 11:18
door MClaeys
Zelf nog niet echt slechte ervaringen gehad met Coolblue. 1 keer hebben ze de next day delivery niet kunnen waarmaken, maar er zijn wel grotere rampen in t leven :-) . Ik vergelijk de prijs wel steeds met Amazon om te zien of het de moeite is daar te bestellen en tik het ook steeds eens in de pricewatch in op Tweakers of Hardware.info .
Ik snap hun redenering wel niet volledig, want als ze de domeinnamen dumpen kunt ge er van op aan dat er kapers op de kust zullen liggen om er valste stores bij onder te brengen (ze werden volgens mij best veel gebruikt). Houden ze deze wel dan kunnen ze deze evengoed laten doorverwijzen naar de correcte categorie in plaats van naar de hoofdsite natuurlijk :). Zij zelf hebben natuurlijk het beste inzicht in de trafiek dat via die domeinen binnenkomt.

Re: Coolblue stopt met gespecialiseerde websites

Geplaatst: 02 jan 2017, 11:23
door Goztow
Die domeinen gaan ze uiteraard houden, maar er zal nog slechts één website zijn waar ze naar verwijzen. Het is ook goedkoper om één huisstijl te onderhouden.