Pagina 2 van 5

Re: Aanpassing voorwaarden Mobile Vikings

Geplaatst: 25 jan 2017, 10:19
door johcla
Inderdaad: als het systeem van 0900-lijnen bestaat, waarvan een deel ook naar de provider gaat, is het toch niet van belang of ik naar een sexlijn, naar een horoscooplijn, naar ... of naar beltegoed bel?

Re: Aanpassing voorwaarden Mobile Vikings

Geplaatst: 25 jan 2017, 13:19
door bruma
aha nu valt mijn eurocent
Vandaar dat men gisteren in het nieuws komaf wil maken van het dure 070 nummer van cardstop (0,30€/min)
Iemand zou wel eens met het geld van MV kunnen gaan lopen :bang:

Re: Aanpassing voorwaarden Mobile Vikings

Geplaatst: 30 jan 2017, 04:06
door jantje81
Het mag toch duidelijk zijn dat als je nationale vaste of mobiele nummers belt de kost voor de operator veel kleiner is dan wanneer je 0900-lijnen belt. Als een operator met verliesmarges opereert is het gebruik van zo'n cashbacklijn een extra kostenpost. Als mensen massaal sexlijnen gaan bellen zoals dat nu gebeurt met cashback (die praktijk is zoals ik hier lees wijd verspreid) zullen ze daar ook wel maatregelen tegen moeten nemen.

Je kan toch niet verwachten dat je maand na maand voor 50% van 15 euro die hele voordeelbundel kan opsouperen. Eigenlijk schieten ze met hun bundel met gratis SMS, onderling bellen en data én dan ook nog eens je beltegoed kunnen opbellen in hun eigen voet. Dat systeem is gewoon niet te houden, dat zie je vanaf een afstand en dat blijkt nu ook.

Re: Aanpassing voorwaarden Mobile Vikings

Geplaatst: 30 jan 2017, 10:45
door Didymus
Wat vooral blijkt is dat MV het originele businessmodel heeft verlaten, van het kostenverhaaltje geloof ik geen zier. De extra kosten van een betaallijn worden gewoon integraal aan de consument doorgerekend; MV krijgt een deel van de koek en maakt heus geen verlies op die gesprekken, anders hadden ze gewoon al die dure nummers geblokkeerd.

Het is geen toeval dat het verbod op het gebruik van betaallijnen voor cashback en een vervaldatum voor belwaarde zowat gelijktijdig zijn ingevoerd. Ze hebben gewoon berekend hoeveel geld er zo buitenvloeit en geoordeeld dat daar extra winst valt te halen.

Re: Aanpassing voorwaarden Mobile Vikings

Geplaatst: 30 jan 2017, 17:08
door jantje81
Didymus schreef:van het kostenverhaaltje geloof ik geen zier. De extra kosten van een betaallijn worden gewoon integraal aan de consument doorgerekend; MV krijgt een deel van de koek en maakt heus geen verlies op die gesprekken, anders hadden ze gewoon al die dure nummers geblokkeerd.
Wel, die dure nummers blokkeren is exact wat nu gebeurt. Om het kostenplaatje te illustreren want of jij dat nu gelooft of niet, er is wel degelijk een groot verschil.

- voor 15 euro bellen naar 0900-lijn: MV betaalt aan die 0900-serviceprovider tussen 10 en 12 euro (afhankelijk van afgesloten contracten). Ze verkopen jou hier dus bijvoorbeeld 4GB internet, 2000 SMS en gratis bellen onderling voor 3 euro per maand.

- voor 15 euro normaal bellen krijg je in dit pakket 50 minuten (0,3 euro/min). MV betaalt hiervoor 0,02 euro/min naar een vaste lijn en 0,14 euro/min naar een GSM (ik heb hier de tarieven genomen die Weepee rekent, dus het is in de praktijk waarschijnlijk nog minder). Als je 25 minuten GSM en 25 minuten vaste lijnen belt kost dit MV 0,5 euro voor de vaste lijnen en 3,5 euro voor de GSM-gesprekken. Hier houden ze dus 11 euro over voor het afdekken van de hele bundel.

Dan moet je toch het verschil kunnen begrijpen als een grote groep plots op de eerste manier gaat werken?

Re: Aanpassing voorwaarden Mobile Vikings

Geplaatst: 30 jan 2017, 19:11
door bruma
wel vreemde prijzen welke je voor MV gebruikt
wij kopen nu in voor een gesprek tussen 2 gsm's van 25min in aan 12ct incl BTW
en voor gesprek tussen 2 vaste toestellen 35,10ct incl BTW

en dat ze er niet aan uitgeraken voor gesprekken heeft dan te maken omdat ze hun rekening niet hebben gemaakt, immers op elk type gesprek heeft een vooropgestelde kostprijs en je mag volgens de belgische wetgeving niet met verlies verkopen.

Daarbij dat maakt mijn rekening niet IK heb BELWAARDE gekocht (en volgens hun site al de rest gratis gekregen)

Re: Aanpassing voorwaarden Mobile Vikings

Geplaatst: 01 feb 2017, 12:19
door petervm
Ook ik vind de maatregel van MV jammer, maar volg de redenering van jantje81. Bovendien is het model van MV eveneens gebouwd op het verkrijgen van belwaarde door aankopen via hun deals en het peterschap. Het lijkt me moeilijk houdbaar als klanten die gratis belwaarde nog eens recupereren in cash! En het gaat om veel belwaarde als ik MV mag geloven: https://vikingco.com/nl/mobile-vikings/ ... ing-deals/. Ik heb zelf op 19 maanden tijd ongeveer 160 euro belwaarde ontvangen. En ja, ik besef dat de gratis belwaarde betaald werd door de derde partij, met name de bedrijven uit de deals (of door MV zelf bij het peterschap). En ja, ieder neemt een formule, bij een provider naar zijn of haar keuze, die aansluit bij zijn of haar bel- en koopgedrag...

Re: Aanpassing voorwaarden Mobile Vikings

Geplaatst: 02 feb 2017, 17:24
door satsurfer
ja, en hoe komt het dat Orange wel dit model kan behouden? Zonder je als crimineel te beschouwen? :eek:

Sorry, al hun third party 'deals' hoef ik niet.

Is de volgende stap dat ze ons gaan verbieden via voip en 4g te bellen? en je MOET via hun netwerk bellen? Hun voipapp is afgeschaft heb ik hier ergens gelezen?

Nee, dan kies ik liever voor het betere 4G netwerk voor zelfde prijs en 100% ca$hback.

Toen ik de sim kreeg 2 jaar terug van Orange vond ik de enveloppe wel heel geslaagd....'weinig bla bla of zoiets' en MV is gewoon een marketingmachine geworden met hun aandeelhouders.

Veel succes nog aan de verdedigers van MV. Sinds de overname van medialaan gaat het duidelijk bergaf. En blijven jullie hen maar verdedigen....
In het begin was dit ook zo als je niet snel genoeg herlaadde, en je was een profiteur. 'Je maakte misbruik van het systeem'.

Bij Orange kan ik dag voor vervaldag herladen, en cumuleert mijn data. Zonder als crimineel bestempeld te worden.

https://www.orange.be/nl/opties-en-dien ... en-factuur
https://corporate.orange.be/nl/news-med ... rekenen-de

Re: Aanpassing voorwaarden Mobile Vikings

Geplaatst: 02 feb 2017, 18:08
door petervm
satsurfer heeft ongetwijfeld gelijk om voor Orange te kiezen. Zoals ik schreef: "... ieder neemt een formule, bij een provider naar zijn of haar keuze, die aansluit bij zijn of haar bel- en koopgedrag...". Ik hoef bijvoorbeeld geen Google Play stuff te kopen.

Re: Aanpassing voorwaarden Mobile Vikings

Geplaatst: 05 feb 2017, 00:09
door nete
satsurfer schreef:ja, en hoe komt het dat Orange wel dit model kan behouden? Zonder je als crimineel te beschouwen? :eek:

Sorry, al hun third party 'deals' hoef ik niet.

Is de volgende stap dat ze ons gaan verbieden via voip en 4g te bellen? en je MOET via hun netwerk bellen? Hun voipapp is afgeschaft heb ik hier ergens gelezen?

Nee, dan kies ik liever voor het betere 4G netwerk voor zelfde prijs en 100% ca$hback.

Toen ik de sim kreeg 2 jaar terug van Orange vond ik de enveloppe wel heel geslaagd....'weinig bla bla of zoiets' en MV is gewoon een marketingmachine geworden met hun aandeelhouders.

Veel succes nog aan de verdedigers van MV. Sinds de overname van medialaan gaat het duidelijk bergaf. En blijven jullie hen maar verdedigen....
In het begin was dit ook zo als je niet snel genoeg herlaadde, en je was een profiteur. 'Je maakte misbruik van het systeem'.

Bij Orange kan ik dag voor vervaldag herladen, en cumuleert mijn data. Zonder als crimineel bestempeld te worden.

https://www.orange.be/nl/opties-en-dien ... en-factuur
https://corporate.orange.be/nl/news-med ... rekenen-de
Waar Orange dan weer belachelijk in is: hun "kolibrie" met 8 euro en 100MB data (honderd !). Schaamtelijk om zoiets nog op de markt te durven zetten.
Bij MV abo heb je voor 10 euro dan toch 1GB en 100 minuten bellen.

Re: Aanpassing voorwaarden Mobile Vikings

Geplaatst: 10 feb 2017, 11:37
door satsurfer
nete schreef:Waar Orange dan weer belachelijk in is: hun "kolibrie" met 8 euro en 100MB data (honderd !). Schaamtelijk om zoiets nog op de markt te durven zetten. Bij MV abo heb je voor 10 euro dan toch 1GB en 100 minuten bellen.
Bij Orange heb je dan ook wel weer UNLIMITED SMS inbegrepen in die prijs. Maar daar las je wss. -toevallig- over? :eek:

Nee, ik vind dat abbo ook niet interessant, maar heb het wel, gewoon om internet+tv te kunnen hebben. :-D Ik heb het -voor mij- over het interessante prepaidaanbod bij Orange! :-D

En Orange verbiedt niets, zeker niet om apps/games te kopen/netflix abbo te betalen met belkrediet. Da's iets anders bij het 'o zo sympathieke' Hasseltse bedrijfje die prijsbreker was, maar door geldwolven overgenomen werd" Ieder zijn meug.

Re: Aanpassing voorwaarden Mobile Vikings

Geplaatst: 10 feb 2017, 12:57
door Stiaan
satsurfer schreef: Bij Orange heb je dan ook wel weer UNLIMITED SMS inbegrepen in die prijs. Maar daar las je wss. -toevallig- over? :eek:

Nee, ik vind dat abbo ook niet interessant, maar heb het wel, gewoon om internet+tv te kunnen hebben. :-D In heb het -voor mij- over het interessante prepaidaanbod bij Orange! :-D

En Orange verbiedt niets, zeker niet om apps/games te kopen/netflix abbo te betalen met belkrediet. Da's iets anders bij het 'o zo sympathieke' Hasseltse bedrijfje die prijsbreker was, maar door geldwolven overgenomen werd" Ieder zijn meug.
Een paar nuances hier zijn wel op zijn plaats:

Het is niet moeilijk om "onbeperkt" sms'en aan te bieden als het je quasi niets kost en de populariteit ervan drastisch daalt (wie gebruikt dat nu echt nog 1000 en meer sms'en per maand?). Als je dit ik het achterhoofd houdt dan is €8 nog veel voor wat je krijgt...

Je moet ook de twee bedrijven met elkaar vergelijken. Orange vs Mobile Vikings, ik denk dat het makkelijker is voor een gigant als Orange om deze opties mogelijk te maken (en te behouden en en dus al je inkomsten gaan doorsluizen naar externe bedrijven aan Google Play, PlayStation, thoorn.nl,etc.). Orange stort al je krediet door terwijl jij je maandelijkse bundels krijgt, veel houden ze dan niet over aan jou als klant maar dat is geen probleem want er zijn miljoenen andere klanten die dit "opvangen". Als je zo'n situatie bij Mobile Vikings gaat bekijken waar quasi iedereen tot voor kort een herlaadkaart had dan zie je toch dat dit niet kan werken? Als je als bedrijf al je inkomsten om te kunnen blijven functioneren moet doorstorten aan derden dan zal het schip snel zinken.

De overname door Medialaan is volgens mij ook complexer dan het lijkt hoor, Mobile Vikings stond vrij machteloos en al hun beslissingen werden bepaald door Base (die op zijn beurt zo veel mogelijk dwars wou liggen om te vermijden dat Base-klanten naar Mobile Vikings zouden gaan). Zonder twijfel zijn er nog zoveel belemmeringen en problemen die ze niet als kleine speler konden overwinnen. Er zit dus echt wel meer achter dan dat. Dus het "sympathieke" bedrijfje (wat ze ook echt wel zijn) werd zo ver ik het hoekje geduwd dat ze allicht geen kant meer op konden.

Re: Aanpassing voorwaarden Mobile Vikings

Geplaatst: 10 feb 2017, 15:07
door petervm
Ik volg de gemaakte nuances...

Blijkbaar vindt niemand het fijn dat een kleine speler en een uitdager verkocht wordt aan een groot bedrijf. Ook ik vind dit jammer en vrees voor een status quo in de innovatieve dynamiek van MV. Maar ik lees al een paar keer termen als 'geldwolven' en andere in dit verband. Bij de verkoop van MV was er meer dan 8 miljoen verlies in de MV kassa... Een bedrijf als Orange (in Franse handen) geeft in België volgende cijfers weer voor 2016: een omzet van 1,24 miljard euro en een EBITDA van 300 miljoen euro. Een bijkomende nuance was hier op zijn plaats vond ik.

Re: Aanpassing voorwaarden Mobile Vikings

Geplaatst: 10 feb 2017, 15:27
door wied
Het businessmodel van deze uitdager was dus duidelijk niet levensvatbaar 8)

Re: Aanpassing voorwaarden Mobile Vikings

Geplaatst: 10 feb 2017, 16:08
door Joe de Mannen
Misschien wel als de achterpoortjes van het begin toegepast waren geweest zoals ze in de voorwaarden stonden.

J.

Re: Aanpassing voorwaarden Mobile Vikings

Geplaatst: 10 feb 2017, 21:38
door nete
satsurfer schreef: Bij Orange heb je dan ook wel weer UNLIMITED SMS inbegrepen in die prijs. Maar daar las je wss. -toevallig- over? :eek:
Tja, ik stuur gemiddeld een vijftal SMS-en per maand, dus niet moeilijk dat ik erover kijk als het over duizenden SMS gaat :-D

Re: Aanpassing voorwaarden Mobile Vikings

Geplaatst: 11 feb 2017, 16:10
door satsurfer
tja, ik vind die unlimited sms ook bullshit. Alles via whatsapp en consoorten nu. is idd. duur voor wat het is.

En voor alle verdedigers van MV. Goed zo. Zijn jullie er ook klant? Ik alvast ben 2jaar en een half klant bij Orange. En het belangrijkste is wat ik op het einde van de rit betaal. En mocht Orange hier ook mee stoppen, dan zoek ik wel een goed -Orange- abbo. Maar bij Orange moet ik alvast geen wroeging hebben wat ik met mijn belkrediet doe, wat velen hier proberen je aan te smeren.

Mocht iedereen bij aankopen deze normen hanteren, we leefden in een ideale wereld. :-D En als je T-shirt van 5 € koopt in H&M of een broek voor 10 €. Dan weet je ook dat het met kinderhandjes gemaakt is toch? Laat je het dan ook consequent links liggen? Dit volledig off-topic.

Re: Aanpassing voorwaarden Mobile Vikings

Geplaatst: 11 feb 2017, 17:16
door WalterB1
Ik ga ook weg bij MV. Ik gebruik het enkel voor data. Het systeem was herladen voor 10 euro, 1gb gratis. Later het belkrediet omzetten via Thoorn. Uiteindelijk ongeveer een 5 euro per gb.

Nu ga ik naar JimMobile. Dat is eigenlijk nog beter. Herladen voor 10 euro (400mb) of 15 euro (1gb) en gratis data krijgen. En dan het belkrediet opdoen tegen 5 euro krediet voor 1GB.

Re: Aanpassing voorwaarden Mobile Vikings

Geplaatst: 13 feb 2017, 17:49
door satsurfer

Re: Aanpassing voorwaarden Mobile Vikings

Geplaatst: 13 feb 2017, 19:39
door James.

Re: Aanpassing voorwaarden Mobile Vikings

Geplaatst: 22 feb 2017, 22:16
door satsurfer
maar dan heb je wel geen gratis sms'en meer na 30 dagen? Tja, blijft Orange toch pak interessanter op alle vlakken.

Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 23 apr 2017, 13:30
door petrol242
Al een tijdje gebruikte ik de website van thoorn.nl om mijn beltegoed te recupereren op mijn Mobile Vikings prepaid(s).
De lijn is blijkbaar sinds kort geblokkeerd en krijg je een bezettoon bij het inbellen. Op de website staat volgende vermelding :

"Sinds 20 april ervaren klanten van Mobile Vikings een bezettoon bij de betaallijn. Het lijkt erop dat ons nummer is geblokkeerd. Wij zoeken zo snel mogelijk naar een oplossing."


Kan een provider dit zomaar? Het is uiteraard tegen MV's eigen belang, maar toch. Zijn sites als thoorn.nl dan illegaal? Misschien moet ik MV eens aan de tand voelen.

Re: Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 23 apr 2017, 13:32
door Kenniey
Staat nu in hun algemene voorwaarden dat ze dit mogen blokkeren als ik me niet vergis.

Re: Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 23 apr 2017, 13:52
door wied
het zijn echte ''vikings'' geworden blijkbaar :-D

Re: Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 23 apr 2017, 14:01
door petrol242
Ik koos vroeger voor MV omdat ze een "frisse" noot hadden tussen al die klassieke providers. De recente overnames hebben inderdaad de viking afgemaakt.

Ik moet er zeker die Algemene Voorwaarden eens op nalezen, maar ik doe uiteindelijk toch met mijn beltegoed wat ik wil? Afwachten hoe thoorn.nl dit gaat oplossen. Ik ga mijn licht ook eens opsteken bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie.

Re: Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 23 apr 2017, 14:06
door AndRo555
petrol242 schreef:Ik koos vroeger voor MV omdat ze een "frisse" noot hadden tussen al die klassieke providers. De recente overnames hebben inderdaad de viking afgemaakt.

Ik moet er zeker die Algemene Voorwaarden eens op nalezen, maar ik doe uiteindelijk toch met mijn beltegoed wat ik wil? Afwachten hoe thoorn.nl dit gaat oplossen. Ik ga mijn licht ook eens opsteken bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie.
Je zou met je belkrediet moeten kunnen doen wat je wil. Echter krijg je de data bij MV 'gratis' en wordt deze betaald doordat jij voor 15 euro oplaad en belt aan (in verhouding) relatief dure minuten. Indien je dat geld gaat opbranden aan thoorn schiet er niets meer over voor MV. Als iedereen dat ga doen kan je volgende maand een nieuwe provider gaan zoeken. MV is als vrij kleine speler daar relatief gevoelig voor, ze hebben immers geen grote postpaid markt die nog wel omzet levert (zoals Orange etc. dat wel hebben).

Re: Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 23 apr 2017, 14:13
door petrol242
Voor een stuk krijgen ze toch return? Ik moet er voor bellen, dat kost ook beltegoed en met de verworven centen koop ik toch ook nieuwe bundels aan?

Re: Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 23 apr 2017, 14:27
door Bababa
Als je die 15 euro opdoet aan sms, bellen en data; ontvangen zij echt 15 euro om de kosten mee te betalen. Als je die verdoet via Thoorn, krijgen ze van die 15 euro maar 3-4 euro om alles te betalen. Het is niet houdbaar als een grote groep klanten dat doet

Re: Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 23 apr 2017, 14:30
door krisken
Tja dat hun businessmodel dat zo bekijkt is niet mijn probleem. Als ik 15 euro op doe aan 0900 nummers als die van Thoorn of aan andere nummers mag niet uitmaken hé...

Re: Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 23 apr 2017, 14:36
door wied
hun businessmodel is trouwens al veel eerder dan vandaag onleefbaar gebleken...

Re: Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 23 apr 2017, 14:56
door petrol242
Bababa schreef:Als je die 15 euro opdoet aan sms, bellen en data; ontvangen zij echt 15 euro om de kosten mee te betalen. Als je die verdoet via Thoorn, krijgen ze van die 15 euro maar 3-4 euro om alles te betalen. Het is niet houdbaar als een grote groep klanten dat doet
Dat moet je dan eens grondiger uitleggen aan mij. Ik betaal elke maand 15 euro aan MV voor mijn bundel.

Re: Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 23 apr 2017, 15:26
door bruma
Er zijn ook nog andere nummers waar er meer aangerekend wordt dan enkel maar thoorn, wat dus zou willen zeggen dat zij daar verlies aan doen, laat me niet lachen - vrijheid van communicatie, ik denk als we een stapje verder zouden gaan ze wel aan t kortste eind zouden trekken, maar ja voor 15€ start je geen procedure. We kunnen wel eens een klacht neerleggen bij de ombudsman met de vraag of een TELCO zomaar een premiumnummer mag blokkeren.

Verstuurd vanaf mijn Hi10 met Tapatalk

Re: Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 23 apr 2017, 15:29
door q-tec
Dat moet je dan eens grondiger uitleggen aan mij. Ik betaal elke maand 15 euro aan MV voor mijn bundel.
EN je gebruikt 2GB kost hen bij wijze van spreken €3
je gebruikt al je smsen €3
Je belt naar gewone 04 nummers €3

Dan hebben ze €6winst.

Bel je naar 0900 zal er geen winst meer overschieten anders zouden ze het niet blokkeren.

Re: Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 23 apr 2017, 15:31
door AndRo555
petrol242 schreef:
Bababa schreef:Als je die 15 euro opdoet aan sms, bellen en data; ontvangen zij echt 15 euro om de kosten mee te betalen. Als je die verdoet via Thoorn, krijgen ze van die 15 euro maar 3-4 euro om alles te betalen. Het is niet houdbaar als een grote groep klanten dat doet
Dat moet je dan eens grondiger uitleggen aan mij. Ik betaal elke maand 15 euro aan MV voor mijn bundel.
Ik weet de exacte verhoudingen niet, maar (voorbeeld) jij betaalt 15 euro aan MV, krijgt 7.5 terug via thoorn en MV betaalt +-11 euro aan thoorn. Dan schiet er nog 4 euro over onder aan de lijn. Dat zal misschien nog niet eens de vaste kosten van MV dekken.

tl;dr Met gebruik van thoorn/betaallijnen wordt MV gewoon een doorgeefluik van geld, waar jij een deel van terug krijgt een (groot) stuk bij thoorn blijft plakken.

Re: Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 23 apr 2017, 15:59
door proximusboyke
iedere provider mag zij beleid voeren zoals ze willen.
En de anderen zullen wel volgen.
Zoals hier vermeld is dit verlieslatend, als ik me nie vergis is het 80-20% of 85-15%
nu ze minder en minder verdienen, gaan de openstaande deurtjes eerst van al dicht.

edit : verlieslatend is het niet echt maar als alle klanten hun geld opdoen via 0900 nrs komt er veel minder geld binnen dan als geld gebruiken om sms voice data of verloren laten gaan.

Re: Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 23 apr 2017, 16:00
door liegebeestig
Maar begrijp ik het dan goed dat ze voor hun businessmodel dan maar beter alle 0900- en aanverwante lijnen sluiten?

Re: Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 23 apr 2017, 16:42
door petrol242
AndRo555 schreef: Ik weet de exacte verhoudingen niet, maar (voorbeeld) jij betaalt 15 euro aan MV, krijgt 7.5 terug via thoorn en MV betaalt +-11 euro aan thoorn. Dan schiet er nog 4 euro over onder aan de lijn. Dat zal misschien nog niet eens de vaste kosten van MV dekken.

tl;dr Met gebruik van thoorn/betaallijnen wordt MV gewoon een doorgeefluik van geld, waar jij een deel van terug krijgt een (groot) stuk bij thoorn blijft plakken.
Hier ga je ervan uit dat ik geen enkele belminuut in mijn bundel gebruikt heb, en de volle 15 euro opbel aan Thoorn. In de praktijk is dat natuurlijk niet zo en ligt het beltegoed aan het einde van de maand een pak lager. Meestal heb ik er zo'n 10 euro al van opgebeld. Ik zou het ze nog lastiger kunnen maken als ik die gesprekken via Voip had gevoerd, maar dat gun ik hen nu nog.

Ik begrijp dat het doorn in het oog is van MV, maar dat hebben ze voor een stuk ook aan zichzelf te danken door de hoge prijzen buiten de bundels. Wat belet hen trouwens hetzelfde te doen als Thoorn en de cash zelf te innen?

Waar ik een probleem mee heb is dat ze zomaar nummers gaan blokkeren omdat dat niet in hun kraam past.

Minder winst is tegenwoordig verlies. Als je ziet wat Unleashed (Medialaan) vijl had voor MV heb ik toch sterk mijn twijfels wat betreft "het verlies" dat ze zouden leiden. De grootste infrastructuur- en werkingskosten worden al gedekt door de groep die er achter staat.

Re: Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 23 apr 2017, 17:31
door AndRo555
petrol242 schreef:
AndRo555 schreef: Ik weet de exacte verhoudingen niet, maar (voorbeeld) jij betaalt 15 euro aan MV, krijgt 7.5 terug via thoorn en MV betaalt +-11 euro aan thoorn. Dan schiet er nog 4 euro over onder aan de lijn. Dat zal misschien nog niet eens de vaste kosten van MV dekken.

tl;dr Met gebruik van thoorn/betaallijnen wordt MV gewoon een doorgeefluik van geld, waar jij een deel van terug krijgt een (groot) stuk bij thoorn blijft plakken.
Hier ga je ervan uit dat ik geen enkele belminuut in mijn bundel gebruikt heb, en de volle 15 euro opbel aan Thoorn. In de praktijk is dat natuurlijk niet zo en ligt het beltegoed aan het einde van de maand een pak lager. Meestal heb ik er zo'n 10 euro al van opgebeld. Ik zou het ze nog lastiger kunnen maken als ik die gesprekken via Voip had gevoerd, maar dat gun ik hen nu nog.
Of het nu de volle 15 euro is of slechts enkele euros maakt niet zoveel uit. Onder de streep gaat er veel geld van MV naar thoorn etc. dat eigenlijk naar MV zou (moeten) gaan. Het systeem zit nu eenmaal zo in elkaar omdat België echt een prepaid land is. Wat ik zou doen als ik MV was is voor de 15 euro geen krediet geven, maar een bundel met 4GB/duizenden sms/xx bel min. Dat vormt dan weer een probleem bij roamende mensen in het buitenland, want van waar betaal je de roamingtarieven? (straks enkel een probleem buiten EU).

Ik begrijp dat het doorn in het oog is van MV, maar dat hebben ze voor een stuk ook aan zichzelf te danken door de hoge prijzen buiten de bundels. Wat belet hen trouwens hetzelfde te doen als Thoorn en de cash zelf te innen?
Dan kunnen ze evengoed een goedkoper tarief/bundel in de markt zetten....
Waar ik een probleem mee heb is dat ze zomaar nummers gaan blokkeren omdat dat niet in hun kraam past.
Wat is het alternatief? Duurdere bundels? Dat is geen optie in deze markt. Een systeem waar geen krediet is en alles in bundels zit (wel prepaid)? Geeft problemen met roamingtarieven en ALLE betaalnummers (de lijn etc ook). Geen prepaid maar enkel abo? Geen optie want vele belgen willen prepaid.
Minder winst is tegenwoordig verlies. Als je ziet wat Unleashed (Medialaan) vijl had voor MV heb ik toch sterk mijn twijfels wat betreft "het verlies" dat ze zouden leiden. De grootste infrastructuur- en werkingskosten worden al gedekt door de groep die er achter staat.
Als ze er echt geen last van hebben betekent dat dat er serieuze marges zijn en dat het dus mogelijk moet zijn om betere en goedkopere telco diensten aan te bieden. Wat toch niet echt zo snel te vinden is in België. (toch niet rond 15 euro prepaid punt, vooral op data gericht)

Re: Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 23 apr 2017, 18:02
door ITnetadmin
Prepaid a la carte?
We kiezen zelf hoeveel belminuten/smsjes/data we willen en betalen a la carte ipv een volledig menu?
Zal wel niet winstgevend zijn omdat de klanten de minst winstgevende delen van het pakket willen.

Ik heb een aantal simkaarten die ik "in leven" houdt door af en toe ns op te laden.
Die ga ik toch ook ns moeten ontladen met zo'n dienst hoor.


Trouwens, vraagje:
Als je oplaadt, zijn je belminuten altijd geldig.
Ik heb een kaart die ik jaarlijks voor 5 euro oplaadt, en waar al jaren niet meer mee gebeld is.
Ik zou dus ineens de volle 30 euro deze maand kunnen opbellen.
Je opgelade data echter vervalt na 30 dagen.
Het argument dat ik af en toe hoor daarover is dat "die data ook ingekocht moet worden en er anders mensen dat zouden opsparen en in een keer gebruiken".
Ik snap dus nog altijd niet waarom data die niet vervalt economische zelfmoord zou zijn, maar belminuten die al 5 jaar bestaan dat niet zouden zijn?

Re: Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 23 apr 2017, 18:36
door KRL100
Zelfde als bij Orange dus, ik heb klacht ingediend bij ombudsman telecom en FOD Economie, omtrent inbreuk privacy en zo (ik bel toch met MIJN beltegoed naar wie IK wil). Zaak is lopende...