heist_175 schreef:Het is net andersom: het huidige beleid dwingt mensen in de file. Het huidige autogebruik dwingt mensen om vuile lucht te ademen.
again... oplossing: bedrijven spreiden ipv mensen te laten verhuizen of te straffen omdat ze niet wonen waar de bedrijven zich zetten.
sorry hoor, maar ik vind nog steeds dat IK voor ga op een BEDRIJF. een bedrijf is puur monetair, ik ben daarentegen een levend iemand.
en je kan dan dus kiezen: verhuizen ver weg van iedereen en alles dat je kent, of boeten omdat je graag blijft waar je opgegroeid bent?
kom, geef dan maar mijn paspoort en wat centjes en ik bol het wel af uit dit land... absurdistan lijkt me nog normaler dan dit,
zoals daarstraks op de radio...
"het is de schuld van de mensen op het platteland dat er files zijn, en dat er grote kosten zijn aan het OV"
excuseertumijastubliefnondedju? de files beginnen richting brussel vanaf aarschot/leuven en richting antwerpen vanaf herentals/ranst ...
rij rond op de autostrade "opt platteland" en je ziet geen kat... laat staan file.
en kosten in het OV? ja, lees de gazet er eens op na hoeveel er al geinvesteerd is in het station van hasselt... of kijk eens hoeveel busverbindingen er zijn.... jaja, wat een enorme kost om absoluut niets te doen en mensen dan te verplichten van met de wagen naar bxl te gaan.
=> je steekt veel van het werk in bxl
=> investeert amper in deftig OV, en hoe verder weg uit brussel hoe minder investering
=> en steekt dan de schuld van het probleem op zij die al 2x gekloot zijn
wie niet ruiken kan dat dat discriminatie én kortzichtigheid is... die moet iets tegen de verkoudheid hebben.
heist_175 schreef:Oei, heb je de reactie van de transportsector misschien gemist? Zij smeken om een algemene kilometerheffing.
en jij bent het altijd eens met wat de vakbonden zeggen zeker...
ik heb quasi dagelijks te maken met chauffeurs en heb er nog maar 1 gevonden die erover te spreken was... en dat was enkel omdat het in ZIJN PERSOONLIJK GEVAL goedkoper uitkwam dan een vignet.
verder is er geen een chauffeur tevreden mee, en zijn er véél die binnenbaantjes zijn beginnen nemen.
heist_175 schreef:
Globaal is er geen verbetering, maar in de vakanties en op brugdagen, als er een zeker % mensen verlof heeft en dus met beperkt minder verkeer, loopt het verkeer veel beter. Dus het target is niet het verkeer halveren ofzo.
ook zonder de kilometerheffing was dat voordeel er in de (school)vakanties, en ook als je bedrijven zou spreiden is dat er.
heist_175 schreef:
Er zijn niet zo veel locaties die je vlot kan bereiken hé. Als je dan nog 2taligheid in uw diensten wil integreren, hang je vast aan Leuven, Brussel, Luik en misschien ook Aalst/Gent.
excuseertuwelastublieft zeg... moedig 2taligheid aan en zorg voor minder ruzie tussen de vlamingen en de walen (wat door de politiek steeds maar gebruikt blijft worden voor schuld te verleggen) en dan is het hele land 2talig.
en "hang je vast", yeah right... we zouden dus volgens jou in -pakweg landen of voeren, om naar wat platteland te gaan) niet 2talig zijn en dat niet kunnen oplossen? kijk dan eens naar ierland... er verhuist volk naar ginder voor jobs.
dus je kan perfect mensen meer spreiden en toch alle voordelen houden.
overigens ben ik vrij zeker dat de kant roeselare/kortrijk ook veel 2taligen bevat dankzij de grens met frankrijk.
en vlot bereikbaar? als je gemiddeld 3u onderweg bent is het hele land vlot bereikbaar met een iet of wat deftig spreidingsplan.
maar again, dat zou problemen oplossen zijn en dat doen we in belgie absoluut niet (kijk naar het herstellen van de wegen: 5km afzetten, 1 vierkantje van 1 op 1 uitgraven en opvullen, werken klaar.)
ik wacht echt nog steeds op iemand die mij mét bruikbare argumenten tegenspreekt over het feit dat een spreiding de beste oplossing is...
een spreiding is:
=> minder file (dus al ben je 2u onderweg, dat ben je nu evenzeer + er is minder vervuiling van stilstaande wagens + minder economische overlast)
=> vrijere keuze (je kan kiezen om te rijden, of je kan verhuizen, of je kan meer kiezen van bedrijven: nu ben je voor veel jobs verplicht voor bxl en zeg niet dattet niet waar is)
=> minder drukte (en dus minder opeenhoping/stress/aggressie - zaken die sneller gebeuren als je mensen te dicht op elkaar hokt)
=> eerlijkere economische spreiding in het land (wat theoretisch ook de werkloosheid en knelpuntberoepen zou moeten verminderen)
=> beter gebruik van reeds bestaande zoneringen
=> verlichten van de druk op het wegennet, waardoor ook het onderhoud minder vaak zou moeten gebeuren
...
maar he... al die zaken zouden weer negatief uitpakken voor de kilometerheffing, en dat doen we niet hé... hanee, zo makkelijk verdiend!
*zucht*
heist_175 schreef:En hoeveel mensen wonen er in de buurt van die steden of geraken er vlot?
De grootste bevolkingsdichtheid in VL zit in de ruit hé.
... toevallig familie van dat volk dat tegen de luchthaven gaat wonen omdat het daar goedkoper is,
en vervolgens DHL het land uitjaagt omdat er teveel lawaai is?
de mensen worden VERPLICHT om kort bij het werk te gaan wonen, en dat werk steken ze allemaal om een of andere reden in brussel...
dus MOET je daar dichtbij gaan wonen, of aanvaarden dat ministers van mobiliteit jou de schuld geven blijkbaar.
laroyj schreef:
kijk in de ons omlingende landen, veel meer, beter en betaalbaarder openbaar vervoer en veel meer extra wegen aangelegd....
een verademing zijn de werken in nederland.
ik kom regelmatig voorbij maastricht/voeren/luik en dan heb je de werken in maastricht,
heel de autostrade aan het herinrichten en eigenlijk amper last... dan kom je in luik en daar moet je kijken dat je niet van de autostrade afvalt door de werken bij wijze van spreke.
(al moet ik nageven: in voeren hebben ze wél efficient en goed werk verricht op de autostrade... aan 1 kant)
r2504 schreef:
Het is gewoon een absurd idee... file uren zijn volgens het artikel doorlopend van 7 tot 19u !
was jaren geleden al voorspeld en toen werd het weggelachen van "tegen dan hebben we wel een oplossing".
bewijst alweer dat de politiek niet de beste instantie is om mobiliteit te regelen.