Electrische wagen met 200pk en 500km bereik voor een prikje
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
De belangrijkste reden om elektrisch te rijden: Islamitisch jihadisme draait op jouw euro's die je uitgeeft aan de benzinepomp: https://decorrespondent.nl/2316/wie-fin ... 8-a67d9bba
-
- Elite Poster
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 105 keer
Behalve als die geleased wordt. En laat nu toevallig de meeste van die wagens leasingwagens zijndecat schreef:Een recente diesel / benzine met wat vermorgen > 163 pk inschrijven is peanuts ivm met een paar jaar geleden / Brussel of Wallonie.
Wat de model 3 betreft: iedereen is daar laaiend enthousiast over, maar wat koop je nu effectief voor 35.000 eur? Welke batterijcapaciteit en motorvermogen? Daar is bij mijn weten nog geen enkele informatie over vrijgegeven.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 451 keer
Iets met 4 wielen dat je de eerste 2 jaar niet voor je deur hebt staan. Echter in tussentijd koop je dan maar een Model S welke je niet echt zoveel kost (boekhoudkundig) op dit moment. Beetje zonnepaneel subsidies verhaal zeker...SpecialK schreef: Wat de model 3 betreft: iedereen is daar laaiend enthousiast over, maar wat koop je nu effectief voor 35.000 eur? Welke batterijcapaciteit en motorvermogen? Daar is bij mijn weten nog geen enkele informatie over vrijgegeven.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
- Locatie: Bevergem :-)
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Maar als je zonnepanelen op je dak legt om je electrische wagen zelf op te laden mag je opeens wel injectietarief betalen.
Als je electrische wagens moet opladen aan betalende oplaadpunten is de kost per km opeens heel wat minder aantrekkelijk. In DE zijn er al heel wat plaatsen waar je 60cent/kWh betaalt aan snelladers. Hiermee is diesel opeens voordeliger dan electriciteit.
Die electrische wagens en de subsidies hierop zijn terug een zeepbel die binnen een paar jaar zal ontploffen omdat de staat geen inkomsten meer zal hebben door akzijnsen op benzine.
In de voorlaatste c't hebben ze 2 betaalbare electrische wagens getest. Conclusie: enkel voordeligers als je ze zelf kunt opladen met eigen zonnepanelen.
Als je electrische wagens moet opladen aan betalende oplaadpunten is de kost per km opeens heel wat minder aantrekkelijk. In DE zijn er al heel wat plaatsen waar je 60cent/kWh betaalt aan snelladers. Hiermee is diesel opeens voordeliger dan electriciteit.
Die electrische wagens en de subsidies hierop zijn terug een zeepbel die binnen een paar jaar zal ontploffen omdat de staat geen inkomsten meer zal hebben door akzijnsen op benzine.
In de voorlaatste c't hebben ze 2 betaalbare electrische wagens getest. Conclusie: enkel voordeligers als je ze zelf kunt opladen met eigen zonnepanelen.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dan moet je tijdens de dag de auto opladen, en 's nachts rijden?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Indien 80% in Europa elektrisch zou rijden zouden we 150 (!) extra kerncentrales nodig hebben !Dizzy schreef:Het tweede probleem is nog ernstiger. Waar gaan we al die stroom halen mocht iedereen zo'n wagen bezitten?
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160927_02490059 ... zouden de groene jongens nu nog zo dol blijven op elektrische wagens ?
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ik weet niet of je veel groene jongens gaat vinden die elektrische wagens promoten .
De groene jongens willen de transitie naar elektrische wagens net aangrijpen om ten gronde over mobiliteit te praten.
Dat van die 150 kerncentrales dat is door de groene jongens al lang geleden berekend, maar toen hebben de klassieke media dat niet opgepikt.
@140GW windmolens: aan het tempo dat er windmolens vergund en gebouwd worden, zou ik mijn geld er niet op durven inzetten dat je op 10 jaar 140GW gaat opleveren
De groene jongens willen de transitie naar elektrische wagens net aangrijpen om ten gronde over mobiliteit te praten.
Dat van die 150 kerncentrales dat is door de groene jongens al lang geleden berekend, maar toen hebben de klassieke media dat niet opgepikt.
@140GW windmolens: aan het tempo dat er windmolens vergund en gebouwd worden, zou ik mijn geld er niet op durven inzetten dat je op 10 jaar 140GW gaat opleveren
-
- Elite Poster
- Berichten: 1674
- Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
Geen nood de volgende belasting staat er aan te komen: kilometervergoeding, ongeacht de brandstof en supplementair op de fossiele brandstofjohan.devos schreef: Die electrische wagens en de subsidies hierop zijn terug een zeepbel die binnen een paar jaar zal ontploffen omdat de staat geen inkomsten meer zal hebben door akzijnsen op benzine.
Inderdaad, ik heb wel de ct niet gelezen maar als je enkel rekent met het verbruik dat de wagen aangeeft 15kWh/100km stad en 25kWh/100km snelweggebruik en de elektriciteitsprijzen in BE dan kom je net onder of zelfs al boven de prijs van dieselwagenIn de voorlaatste c't hebben ze 2 betaalbare electrische wagens getest. Conclusie: enkel voordeligers als je ze zelf kunt opladen met eigen zonnepanelen.
Tot op heden heb ik geen cijfermateriaal gevonden van wat een elektrische wagen echt verbruikt (teller buiten de wagen), gezien de lader en de batterij geen 100% rendement leveren.
- Block
- Erelid
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Als ik al een kleine berekening doe met 20 kWu heb je al een idee
20 kWu/100 kilometer * 25 cent = 5 euro
Dan hou je nog geen rekening met het verlies van oplader en batterij, dat is blijkbaar rond de 20% lees ik op egear.be
25 cent heb ik van ecopower. Je zit met natuurlijk met verschillende intercummunales.
Een bescheiden wagen loopt ook rond de 5 liter per 100 km. Veel verschil is er in ieder geval niet.
20 kWu/100 kilometer * 25 cent = 5 euro
Dan hou je nog geen rekening met het verlies van oplader en batterij, dat is blijkbaar rond de 20% lees ik op egear.be
25 cent heb ik van ecopower. Je zit met natuurlijk met verschillende intercummunales.
Een bescheiden wagen loopt ook rond de 5 liter per 100 km. Veel verschil is er in ieder geval niet.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
- Locatie: Bevergem :-)
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
uit de c't:
enDen Nissan
Leaf haben wir während unseres Tests
über rund 2000 km mit einen durchschnittlichen
Verbrauch von 15 kWh pro
100 km bewegt. Der Renault Zoe lag im
Test auf rund 500 Kilometer mit 14 kWh
pro 100 km etwas darunter.
Beim Stromtanken muss man die
Preise jedoch sehr genau vergleichen: An
manchen öffentlichen Säulen fallen 0,50
bis 2,50 Euro als Startentgelt an und die
Preise klettern auf bis zu 60 Cent je Kilowattstunde.
Viele Raststätten oder Einkaufscenter
bieten die Ladung hingegen
kostenlos an, um Kunden anzulocken.
Manche Säulen an stark frequentierten,
Plätzen rechnen wiederum nach Minuten
ab; schließlich sollen geladene Autos die
begehrten Plätze nicht unnütz stundenlang
belegen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Elektrische wagens zijn alleen "groen" als de centrales die de elektriciteit opwekken dat ook zijn.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Klopt, kwestie van de juiste leverancier te kiezen: http://mijngroenestroom.be/klassement/ITnetadmin schreef:Elektrische wagens zijn alleen "groen" als de centrales die de elektriciteit opwekken dat ook zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 105 keer
De Duitse autotijdschriften maken in hun testen telkens een berekening van de CO2-uitstoot van elektrische wagens, op basis van de stroommix in Duitsland. Een Tesla Model X P90D kwam zo bv op 150g CO2. Dat komt overeen met een reëel (dus niet normverbruik!) van 5,6 liter diesel/100km. Da's goed voor zo'n wagen (pakweg een BMW 520d zit rond de 6,5 reëel) maar nu ook niet echt uitzonderlijk.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Een elektrische wagen is op zich leuk, maar vraag mij af of het praktisch is (voor mij persoonlijk). Een range van 500km is niet slecht, maar als ik eens een daguitstap doe naar de Ardennen is deze nipt. Uiteraard kan ik ergens de wagen parkeren en hopen dat een hotel of restaurant mij dan van stroom wilt voorzien. Maar hoeveel vind je er zo?
Opladen voor de deur is bij mij helemaal nogo : ik heb geen eigen oprit (auto staat dus op straat), en heb niet altijd de kans om voor mijn deur te staan.
Ik denk dat er nog heel wat water naar zee gaat lopen voor Jan Modaal gaat kiezen voor een elektrische wagen...
Opladen voor de deur is bij mij helemaal nogo : ik heb geen eigen oprit (auto staat dus op straat), en heb niet altijd de kans om voor mijn deur te staan.
Ik denk dat er nog heel wat water naar zee gaat lopen voor Jan Modaal gaat kiezen voor een elektrische wagen...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Als een telefoon al 'draadloos' kan opladen, hoelang gaat het dan nog duren eer men zoiets bij auto's kan en kan inbouwen in het asfalt bvb.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Geloof me, dat zal nog wel enige jaren duren eer we een auto via inductie kunnen opladen hoor. Overigens : hoe ga je dat dan weer controleren?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 6018
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Maar in theorie zijn ze wel altijd groener omdat een centrale op fossiele brandstof efficiënter is dan die in een wagen.ITnetadmin schreef:Elektrische wagens zijn alleen "groen" als de centrales die de elektriciteit opwekken dat ook zijn.
Op inductie zie ik nog niet snel gebeuren, nog teveel verlies.
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Zou je denken??krisken schreef:Geloof me, dat zal nog wel enige jaren duren eer we een auto via inductie kunnen opladen hoor. Overigens : hoe ga je dat dan weer controleren?
http://news.vattenfall.com/nl/article/d ... -opgeladen
http://www.amt.nl/techniek/nieuws/2013/ ... e-10113835
http://www.ad.nl/rotterdam/rotterdam-ee ... ~acb374c0/
http://www.autoblog.nl/archive/2009/12/ ... -nederland
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Het is spijtig dat de technolgie van de echte Tesla onderdrukt is geweest. Ik bedoel dan niet de automaker.
Dan reden we allemaal electrisch.
Dan reden we allemaal electrisch.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Vrij zeker van zelfs. Wat krantenartikels dat het er aan komt en dat men volop aan het testen is wilt niks zeggen imho.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 451 keer
Nee, zelfs als de energie van kool komt is het nog beter dan die vervuilende benzine/diesels die zoveel energie weg gooien.... wist je dat er in jouw benzine tank meer dan 1000kWh zit. Stel je komt er 1000km mee... de EV's doen dat getal /4 easy inclusief laadverliezen.raf1 schreef:Klopt, kwestie van de juiste leverancier te kiezen: http://mijngroenestroom.be/klassement/ITnetadmin schreef:Elektrische wagens zijn alleen "groen" als de centrales die de elektriciteit opwekken dat ook zijn.
Ze kunnen zelfs veel efficiënter de brandstof verbranden in centrales waar dan gewoon een EV kan van laden.
Je moet de "well to wheel" efficiëntie eens opzoeken, van zodra je zelfs de transport mee rekend is het gewoon te gek voor woorden dat de verbrandingsmotor gewonnen heeft vroeger.
Hier zelfs 100% groen, energie solar gaat instant in auto. Ik kan hier overdag laden en wat er geproduceerd wordt gaan naar de wagen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Die Opel heeft 60kWh aan batterij, en daar doet ie theoretisch 500km mee, wellicht in de praktijk 450.Tim.Bracquez schreef: Nee, zelfs als de energie van kool komt is het nog beter dan die vervuilende benzine/diesels die zoveel energie weg gooien.... wist je dat er in jouw benzine tank meer dan 1000kWh zit. Stel je komt er 1000km mee... de EV's doen dat getal /4 easy inclusief laadverliezen.
Met 1 kWh doet hij dus 7.5 km.
Mijn volvo heeft een 50L tank, daar doe ik aan 5.5L / 100km dus ongeveer 900km mee.
1L diesel = mazout komt overeen met 10,641 kWh volgens deze site:
https://www.aanbieders.be/energie/faqs/ ... ter-mazout
Dus 50L = 532,05kWh voor 900km, dus met 1 kWh diesel doet hij 1,69 km
Electrisch is inderdaad meer dan een factor 4 beter.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1674
- Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
60kWh waarvan 80% bruikbaar is, soit neem nog die 60
60/15= 400km stad
60/25=240km snelweg
Zonder supplementaire verbruikers
60*0,275€/kWh binnen gaselwest
Sent from my D6000 using Tapatalk
60/15= 400km stad
60/25=240km snelweg
Zonder supplementaire verbruikers
60*0,275€/kWh binnen gaselwest
Sent from my D6000 using Tapatalk
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 451 keer
En dan hou je nog niet rekening met:ub4b schreef: Electrisch is inderdaad meer dan een factor 4 beter.
- De olie tankers (ruwe olie)
- De raffinaderijen
- De transport tot je tankstation
- Het tanken zelf
- ... etc
Heb ooit op een presentatie het totale sommetje "geschat" gezien. Het is zo een ramp.
Nu 9 860kWh gebruikt incl laadverliezen voor 41 691 KM of 2070 Euro of aan een 5 cent per KM moest alles thuis geladen zijn zonder solar (nacht). Dit is dus inclusief wegenbelasting en inschrijvingstax. Eigenlijk kan je zelfs lager in energieprijs gaan als je over de 10 000kWh gaat.
Eigenlijk is ongeveer een 70% geladen bij de SuperChargers, dus free.
Als we nu een hotel kiezen vragen we waar we gratis kunnen laden en maken we op basis daarvan onze keuze. Iets makkelijker in de beslissing
EV'en is echt cool nu er nog weinig zijn...
Als je dat gaat vergelijken met zelfde klasse wagen (inlcusief PK's - want je moet niet apelen met peren vergelijken) is dit bijzonder goedkoop. Ik ken geen luxe sedan met 400+pk die onder de 5 Euro per 100KM doet.
De electrische wagen die de TS post verbruikt zelfs normaal minder, en kan ook gratis laden. Er zijn bijzonder veel laadalen die gratis aangeboden worden zolang er nog niet zoveel zijn... https://chargemap.com/points/results
Wantja stroom kost eigenlijk voor grootgebruikers niet zoveel (bedrijven/winkels). Die zitten rond de 6-7 cent per kWh
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Opgepast, als we de totaalsom gaan maken wat het meest groen is, incl de aanmaak/transportkost van de benzine tot aan de pomp, en incl de elektriciteitscentrales, dan moet je ook de fabricage (en latere verwerking) van de batterijen meetellen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 451 keer
@ITnetadmin: Zeker, en ook de fabricage van de trucks voor de benzine transport, schepen en raffinaderijen...
De reden dat we met brandstof rijden is mede doordat het vroeger een afvalproduct was en een grote lobby er rond want het is zo inefficient als het maar zijn kan.
De reden dat we met brandstof rijden is mede doordat het vroeger een afvalproduct was en een grote lobby er rond want het is zo inefficient als het maar zijn kan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1106
- Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Veel van Tesla's ideeën waren pure science fiction. Zelfs al heb je gelijk dat die "onderdrukt" zijn geweest, veel was er nooit van gekomen.ub4b schreef:Het is spijtig dat de technolgie van de echte Tesla onderdrukt is geweest. Ik bedoel dan niet de automaker.
Dan reden we allemaal electrisch.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 105 keer
Dat is gemiddeld 23 kWh/100 km, met dat verbruik zou de Opel nog 260 km ver raken met zijn 60 kWh batterij.Tim.Bracquez schreef: Nu 9 860kWh gebruikt incl laadverliezen voor 41 691 KM
Met een verbruik van 5,5 liter diesel zit je aan zo'n 58 kWh/100 km, dus jouw elektrische auto doet het factor 2,5 keer beter.
Het blijft moeilijk om die twee te vergelijken, omdat je van de elektriciteit niet altijd weet hoe ze opgewekt is. De Duitse autotijdschriften rekenen met een CO2-uitstoot van 559 gram per geproduceerde kWh elektriciteit. Sidenote is dat er in Duitsland redelijk wat steenkoolcentrales staan, met zeer hoge CO2-uitstoot. 23 kWh/100 km aan 559 gram/kWh is 130 gram/km of een reëel verbruik van 4,9 liter diesel/100 km. Again, goed, maar niet factor 4 beter dan een gewone dieselmotor.
Het valt me trouwens altijd op dat Tesla-rijders (zeker die met Nederlandse plaat) braaf tegen 110 op de rechterrijstrook rijden. Ik heb nog nooit een Tesla tegen 180 zien voorbij komen. Ofwel zijn het allemaal hoffelijke chauffeurs ofwel staren ze angstvallig naar de autonomie-teller
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
En vergeet ook vooral het kernafval niet. Smeerlapperij waar we nog 100den (honderden!!!) jaren mee gekloot zitten.ITnetadmin schreef:Opgepast, als we de totaalsom gaan maken wat het meest groen is, incl de aanmaak/transportkost van de benzine tot aan de pomp, en incl de elektriciteitscentrales, dan moet je ook de fabricage (en latere verwerking) van de batterijen meetellen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Dat is de officiële versie ja, en rarara die komt van dezelfde partijen die niet willen dat je dit weet.gm123 schreef:Veel van Tesla's ideeën waren pure science fiction. Zelfs al heb je gelijk dat die "onderdrukt" zijn geweest, veel was er nooit van gekomen.ub4b schreef:Het is spijtig dat de technolgie van de echte Tesla onderdrukt is geweest. Ik bedoel dan niet de automaker.
Dan reden we allemaal electrisch.
Er zijn zelfs aanwijzingen dat er met de fysica is geknoeid zodat de vindingen van Tesla niet meer kunnen met de huidige formules. Omdat onze huidige ingenieurs het niet op de schoolbanken zien, bestaat het bijgevolg niet meer, en de skeppers bevestigen dan dat het niet bestaat en het daarom wel sci-fi moet zijn .....
http://www.rense.com/general75/simpl.htm
- Dafke
- Elite Poster
- Berichten: 2755
- Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Oei?Jack Daniels schreef: Beetje serieus blijven en de boel niet in het belachelijke trekken. Niet iedereen gaat ooit een elektrische auto bezitten, verre van zelfs. En je elektrische auto voltanken: nooit bij stil gestaan dat er ook nog zoiets bestaat als nachttarief? Stroom aan de helft van de prijs. Wat maakt het voor een bezitter van een E-auto uit of hij die auto oplaadt om 6 uur 's avonds of vanaf 21 of 22 uur (al naargelang de netbeheerder)? Enne diegenen met een wellness/sauna/zwembad/... persoonlijk ken ik zo niemand. Ook hier weer de spreekwoordelijke druppel op de hete plaat.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160605_02324931
En nu?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
ja die tesla, diejen had nen ellentrieken auto van 1000pk en die reed 10.000 km op een batterijke van uit een casio horloge.
Echt spijtig dat dat geheim ergens in een kluis ligt.
Echt spijtig dat dat geheim ergens in een kluis ligt.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ik heb een andere ervaring.Het valt me trouwens altijd op dat Tesla-rijders (zeker die met Nederlandse plaat) braaf tegen 110 op de rechterrijstrook rijden. Ik heb nog nooit een Tesla tegen 180 zien voorbij komen.
Gemiddeld komen ze niet in uw gat duwen zoals wel vaker gebeurd bij alles vanaf een 3-reeks of een A3, maar braaf 110 Laagvliegen
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 451 keer
En daar hou je weeral niet rekening met de productie van de brandstof welke vervuilender is dan er mee te rijden...SpecialK schreef:23 kWh/100 km aan 559 gram/kWh is 130 gram/km of een reëel verbruik van 4,9 liter diesel/100 km. Again, goed, maar niet factor 4 beter dan een gewone dieselmotor. -
http://www.pluginindia.com/blogs/calcul ... c-vehicles (hier iets specifiek voor India)
Hier rekenen well to wheel en zie je factor 2,5 en uitstoot zelfs met kool veel minder.
Die opel zal wel veel minder doen, zeker omdat de wagen met een 2,3Ton veel meer is als de opel en veel groter is. Het rijden is ook iets sportiever met de 400+ pkSpecialK schreef: Dat is gemiddeld 23 kWh/100 km, met dat verbruik zou de Opel nog 260 km ver raken met zijn 60 kWh batterij.
110 op de autostrade gebeurde hier ook in het begin "range anxiety", nu steek ik zowat iedereen voorbij (op cruise)