Bon,
EDIT: Ik heb net reactie van EDPnet gekregen. Onder die 207 euro kosten, raak ik volgens hen niet uit
Wat de test en label betreft, dit is een verplicht onderdeel van Proximus.
Zij testen op dat moment het koperpaar op stabiliteit en of het een rechtstreeks paar betreft.
Op dat moment gaan ze ook de technische situatie op het koperpaar zetten (met CID nummer) zodat het aan u toegewezen wordt.
De activatie spreekt voor zich dat is natuurlijk het activeren van de VDSL op uw lijn zodat deze klaar is voor gebruik.
Ik zou wel elders een modem kunnen op de kop trachten tikken, en zo pakweg 40 euro besparen.
Ik ben er nog altijd niet uit, en misschien stap ik wel gewoon naar... Telenet. Ik vind de 207 euro die EDP me wil aansmeren om klant te "mogen" worden bij hen (wat een privilege) er een beetje over. Als ik dat bedrag bereken over 24 maanden (doorgaans de periode die ik bij één provider blijf) dan kom ik op 8,6 euro per maand uit. Als ik er dan nog die 5 euro bij reken om goedkoop te kunnen bellen, en de 25 euro die ik bij Telenet moet betalen voor DTV, kom ik op 73,6 euro per maand.
Als ik bij Telenet Fluo (Business) met TV neem, kom ik op 92 euro (incl btw) uit. Een verschil van 18 euro per maand. Ik heb dan wel Yelo tv, en 200/30 Mbps, dus download snelheden die in de praktijk meer dan dubbel zo hoog gaan liggen. Dat is dan niet onbeperkt, maar aan 3 terrabyte zijn we hier nog nooit gekomen (maximum was 1.8 en dat was uitzonderlijk, doorgaans rond de 1.2 TB). Bij Fluo geen installatie/activatie kosten en gratis bellen naar vaste nummers, en 2000 gratis minuten in daluren naar GSM.
Als ik dan toch voor trager internet over DSL ga, ongelimiteerd, dan kan ik evengoed naar Internet en Bellen stappen en 150 euro in mijne zak steken.