proximusboyke schreef:ik zat op 29 gb
Ah, voila. Ikzelf ben in ieder geval ook al verder geraakt dan 20, en ik dacht toch écht dat dat de limiet
was.
BertG3 schreef:Of wordt het Belgische gedeelte beheerd door een Vlaming ?
Ja. Of dat was toch zo i.i.g.
Die Vlaming had eerst zijn eigen website (dat nog steeds actief is), en daarna betaallijn.be. Dit domein is nog steeds van hem, maar hij biedt zijn diensten nog enkel aan via
http://www.thoorn.nl/be.
Een tweetal jaar geleden begon ik het te gebruiken, en het was gewoon een sympathieke Vlaming die antwoordde op het e-mailadres van dat Belgische internetdomein. Misschien dat het nu niet meer zo is, maar ik zou toch nog zeggen van wel...
Altijdonderweg schreef:Alleen maak ik me nu toch zorgen dat ik een red flag zou kunnen opwerpen bij Orange, want voor 40 GB moet ik dus €150 per maand opbellen aan de 0900 lijn. Dat zouden ze wel eens op het spoor kunnen komen en acties ondernemen zoals mijn nummer stopzetten ofzo.
Je doet absoluut niks tegen de wet. Orange zelf verdient ook nog steeds meer aan een 0900-gesprek, dan aan een gewoon gesprek (of ja, zij nu misschien niet omdat bellen bij hun belachelijk duur is).
Stel dat je graag belt met de sekslijn, en dit eens per maand enkele minuten doet, hebben ze dan het recht om jou af te sluiten of je de toegang tot die sekslijn te ontzeggen? Helemaal niet... Daarvoor dient hun dienst toch ook onder andere... Om te bellen?
Natuurlijk zijn de providers allemaal heel hypocriet, en denken ze in eerste instantie aan hun eigen portemonnee. Zo hebben ze er al voor gezorgd dat je niet langer kan herladen via je belkrediet via sites zoals herladen.com of beltegoed.nl. Dit kan omdat deze websites herlaadcodes van providers verkocht.
De betaallijn zelf kunnen ze niet neerhalen, en jouw nummer zullen ze hoogstwaarschijnlijk niet blokkeren. Het ergste dat kan gebeuren is dat ze het nummer van de betaallijn blokkeren, waardoor je er met Orange niet meer naar kan bellen (het nummer bestaat daarom nog steeds, maar via het Orange-netwerk kan je het dan niet meer bereiken).
Ik doe het al zo vaak op deze manier, voor 4G-routers, iPad-simkaarten en MiFi's... Nog nooit een probleem geweest.
Altijdonderweg schreef:Ik ben daarom toch nog maar wat aan het afwachten voor ik daar aan begin, en heb daarom in afwachting ook maar eens een Lycamobile kaartje aangevraagd. Ik zal zelf eens proberen of hun netwerk goed is. Er is dan wel geen tethering, maar dan zal ik zoveel mogelijk op mijn GSM zelf proberen doen. Ik heb in ieder geval al een radiorecorder voor Android gevonden, en al de rest dat ik doe op Windows zal ook wel lukken op Android (Netflix kan, TV streaming kan etc etc.), alleen jammer van het kleine schermpje waar ik dan moet op turen maar jah!! Je kan niet alles willen in het leven hé.
Altijdonderweg schreef:Maar nu heb ik wel gezien dat Lycamobile niet alleen tethering blokkeert maar ook nog eens iets heeft tegen VoIP programma's???
Lycamobile is niet
verschrikkelijk slecht, maar — zeker in vergelijking met Orange — wel minder goed. Ze gebruiken niet de hele infrastructuur van Orange en onderschatten op veel locaties hoeveel antenne's nodig zijn voor een goede dekking. Hierdoor is de dekking in een auto op de snelweg vaak rampzalig. Op drukke locaties heb je zo soms maar toegang tot 1 antenne, terwijl je er bij Orange misschien 5 hebt, zodat je met de snelste verbonden bent in een situatie waar die ene antenne misschien redelijk vol zit.
En dan uiteraard de internetverbinding die zich in Londen bevindt. Vorig jaar heeft Lyca er enkele landen afgehaald en op een link in Australië gezet, maar die internetverbinding in de UK deel je vandaag de dag nog steeds met de USA en vrijwel alle Europese landen waar ze diensten aanbieden.
Hierdoor krijg je soms ook de melding dat content niet beschikbaar is in jouw land (omdat het enkel voor Belgen is), maar krijg je soms ook toegang tot dingen die je in België niet hebt (zoals filmpjes die enkel voor de UK zijn, donaties op YouTube, sommige websites die eerst in de USA & UK gepubliceerd worden, ...)
Voordelen zijn uiteraard de geweldige bundels en goedkope tarieven. Je hebt ook toegang tot opties waar je normaal een abonnement zou voor nodig hebben bij Orange of Proximus, zoals gesprekken in wacht zetten, doorschakelen, wisselgesprekken en conference calls (groepsgesprekken).
Als je een Android hebt, kan je sowieso wel een app vinden waarmee je kan tetheren. Maar als je bijvoorbeeld via een browser op de computer online gaat, kan Lyca het wel zien, en ze dreigen ermee dat ze je kunnen afsluiten, maar ik weet niet in hoeverre dit echt gaat gebeuren. Hun apn voor tethering is gewoon geblokkeerd, dus ja...
En voor VoIP: ik dacht dat Skype gebruik maakte van P2P (het gaat meteen van één computer naar de andere), maar dit kan oftewel lang geleden zijn, oftewel vergis ik me met een andere service voor videobellen.
Lebara is iets dat lijkt op Lyca, maar dan gewoon nog slechter. Lyca blokkeert de VoIP-app van Lebara gewoon.
FaceTime Audio van Apple werkt in ieder geval wel via Lyca, en dit is ook VoIP... Hoewel VoIP uiteraard niet aan te raden is met deze provider, omdat je internetverbinding in Londen ligt, waardoor de reactiesnelheid wat hoger ligt (zeer belangrijk voor VoIP).
Tijdens piekmomenten gaat de latency wel eens over de 200 ms, en dit is not-done voor VoIP.
En dan heb je ook nog het feit dat het nummer van een forumlid onherroepelijk verwijderd werd, omdat hij zogezegd voor x-tal maand niet meer had betaald, terwijl dit niet het geval was. Maar hij is toch maar zijn nummer kwijt…
Plus het geval dat ikzelf heb voorgehad: dat ik een week lang niet kon bellen (wel gebeld worden). Het klonk alsof de andere beller in gesprek was, terwijl dit niet zo was.
En het rare fenomeen (dit heb ik nu nog zo), dat als een Lycamobile-gebruiker mij een sms stuurt, er bij mij staat dat ik die sms 1 uur geleden heb ontvangen wanneer hij net binnenkomt. Dit is niet altijd zo, maar er is nu één iemand waarvan ik weet dat hij Lyca is, waarmee het al een maand non-stop zo is (terwijl het vroeger af en toe zo was).
Dit kan iets te maken hebben met het feit dat ze UK-based zijn, waar het natuurlijk één uur vroeger is dan hier.
Misschien niet zo belangrijk voor iemand die vooral data nodig heeft, maar voor mij is het toch vervelend, omdat je niet zeker weet wanneer iemand je een sms gestuurd heeft.
Als je dan zo een sms krijgt à la “Kan je me komen halen?”, is het natuurlijk wel vervelend als het lijkt dat die persoon al 1 uur op jou staat te wachten.
Ik ken maar één iemand met een Lyca-nummer, maar met mijn eigen test-sim had ik het zelf ook soms wel / soms niet voor...
Maar natuurlijk is niks beter dan het eens zelf uit te proberen
... Let wel dat je ook rekening houdt met de omstandigheden: om 1 uur 's ochtends is Lyca misschien een stuk beter dan wanneer jij het effectief nodig gaat hebben, aangezien je vooral tijdens de dag je verbinding nodig hebt.
Mijn excuses voor dit gigantische bericht :/