Misschien eens de eerste post van deze tread herlezen?crackjack schreef:Waarom zou ik één of meerdere toestellen direct achter de HGW modem hangen, en niet achter mijn eigen router?
Deze topic gaat over gebruikers, die meer functionaliteit willen dan wat de Telenet HGW biedt.
In principe gaan zulke gebruikers kiezen voor een modem-only en daaracher een eigen router.
Deze discussie gaat dus over:
- 1) hoe kan je best een eigen netwerk configureren achter een modem-only om bestaande functies (zoals DNLA) van de HGW te behouden?
2) hoe kan je best een eigen netwerk configureren achter een HGW, als je deze niet wenst in te ruilen voor een modem-only?
Ik denk dat je het goed bedoeltSylvester schreef:Voor zover ik weet moet je toch de HGW modem in DMZ-mode zetten, en niet eigen router, door het IP adres van de DMZ instelling in 'Mijn Telenet' te wijzigen van 192.168.1.1 naar het IP adres van eigen router achter de HGW modem.
Voor zover ik die DMZ begrijp staat zo'n modem altijd in DMZ (demilitarized zone). 192.168.1.1 wil zeggen dat hij naar zichzelf in DMZ staat. Als je dat wijzigt naar de router ACHTER de HGW, dan heb je de HGW in DMZ gezet voor de daarop volgende router.

Je moet inderdaad het IP adres van jouw router in de DMZ zetten op je Telenet modem. Met andere woorden: de router zit dan in de DMZ (waar jij sprak van de Telenet modem in DMZ zetten), vandaar het misverstand.
Wat betreft de IP adressen in jouw voorbeeld:
- - Het IP adres van de Telenet HGW is normaal 192.168.0.1
- Standard staat DMZ ingesteld op 192.168.0.0, met andere woorden: er is geen DMZ
- Je moet dus jouw router in de DMZ zetten, dus 192.168.0.0 wijzigen naar 192.168.0.xxx