http://www.myce.com/news/users-shouldnt ... ion-75939/nickz schreef:Moest de NSA mijn WhatsApp-berichten toch kunnen lezen (ondanks de end-to-end encryptie), dan is dat maar zo.
ik snap ook wel dat je kan zeggen "het mag niet helemaal veilig zijn want dan kan het misbruikt worden"; maar dat gaat niet op.
dan kan je ook zeggen dat auto's moeten gebouwd worden met motoren die niet sneller kunnen dan 120, alcohol moet illegaal worden, ...
en oja, laat ons ook gelijk camera's door de politie in ons huis installeren kwestie van "we zijn toch geen terroristen dus we hebben niks te verbergen".
ik blijf me eraan storen hoe duidelijk het is dat het systeem van telkens een beetje privacy in te leveren voor zogenaamde veiligheid werkt om elke vorm van privacy aan te tasten - en dat, gecombineerd met hoe snel mensen oordelen over situaties, is echt geen goede zaak.
er is tegenwoordig zelfs een "verbeterde tor" die volledig anoniem is tot iemand vraagt voor de gegevens van de gebruiker...
goed, er is dan wel over nagedacht (5 admins in 5 andere juridische gebieden moeten elk meewerken), en ik kan het compromis wel begrijpen, daar niet van... maar dat wil niet zeggen dat ik het er eens mee moet zijn. (of het normaal moet vinden dat anderen zo'n dingen als de normaalste zaak van de wereld beschouwen)
overigens, even volledig terug on topic: dat whatsapp nu gratis is lijkt me geen toeval... het is eigendom van facebook en facebook doet alles om maar zoveel mogelijk aan data mining te kunnen doen... dus toegang tot je contactenlijst (kunnen ze gelijk vergelijken met hun fb lijst) en (ongetwijfeld op een of andere manier deels) overzicht over je gebruik van whatsapp is gewoon meer waard.