Pagina 2 van 4

Re: Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Geplaatst: 03 nov 2015, 17:31
door Fallschirmjaeger
Muziekbos schreef:
wied schreef:de val? Keihard? Komt niks van, het belgisch duopolie is onbreekbaar :-(
Ik besef dat ook, het duopolie staat boven alles. Wordt langs alle kanten in bescherming genomen door onze beleidsmensen (en enkele anderen hier). Er zal toch wel ooit een kentering in komen als de mensen de facturen niet meer kunnen ophoesten / betalen. De huidige prijsverhoging bij Proximus komt bovenop alle andere prijsstijgingen die ons in 2016 te wachten staan. Wetende dat de lonen nog altijd tot stilstand zijn gekomen. (wees er maar zeker van dat men tegen de volgende volgende indexsprong een nieuwe maatregel zal nemen, zodat die er opnieuw niet komt).
Ik had vroeger adsl plus, discovery line, belgacomt tv en een sport boeket en zat aan meer als €110 per maand. Nu heb ik hetzelfde met een maxi pack + tv zonder vaste lijn voor €65 per maand. Mij ga je dus zeker niet horen klagen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Geplaatst: 03 nov 2015, 20:37
door fluppie
Het koppelen v/d snelheden aan (eventuele) prijsverminderingen,voor het internet heeft het in Nederland ook niet gehaald,de reden waarom weet ik niet.
We zijn verplicht om onze hoop op Mobistar te zetten,want zowel Proximus als Telenet willen elkaar zeker geen pijn doen,dat is nu wel zeker.'
Wanneer Mobistar er zal komen met zijn triple play is ook nog koffiedik kijken hoor.

Re: Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Geplaatst: 03 nov 2015, 22:51
door VOiD
Van de upload had ik toch wel wat meer verwacht. Zeker nu ze 4G+ promoten waarvan de upload een pak sneller is dan van hun vast aanbod.

Re: Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Geplaatst: 03 nov 2015, 23:27
door lucdec
fluppie schreef: We zijn verplicht om onze hoop op Mobistar te zetten,want zowel Proximus als Telenet willen elkaar zeker geen pijn doen,dat is nu wel zeker.'

Met 3 vind ik nog altijd een monopolie hoor...Mochten er maar 3 voedingsketens zijn in Vlaanderen, je zou de prijs van de voeding nogal zien stijgen.
Je moet trouwens niet teveel van Mobistar verwachten, hun gsm tarieven zijn ook niet van de poes...

Re: Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Geplaatst: 03 nov 2015, 23:35
door lacer
Lord Utopia schreef:...
Trouwens, de nieuwe snelheden zullen zijn;
Start: 60/4, Comfort: 100/6, Maxi: 100/8
't is daarmee dat mijn start abonnement nu reeds een hogere download meet tijdens een speedtest van Testaankoop :-)
Speed.png

Re: Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Geplaatst: 04 nov 2015, 00:22
door Gray
Muziekbos schreef:
wied schreef:de val? Keihard? Komt niks van, het belgisch duopolie is onbreekbaar :-(
Ik besef dat ook, het duopolie staat boven alles. Wordt langs alle kanten in bescherming genomen door onze beleidsmensen (en enkele anderen hier). Er zal toch wel ooit een kentering in komen als de mensen de facturen niet meer kunnen ophoesten / betalen. De huidige prijsverhoging bij Proximus komt bovenop alle andere prijsstijgingen die ons in 2016 te wachten staan. Wetende dat de lonen nog altijd tot stilstand zijn gekomen. (wees er maar zeker van dat men tegen de volgende volgende indexsprong een nieuwe maatregel zal nemen, zodat die er opnieuw niet komt).
Vergeet niet dat (bijna) 56% van de aandelen van Proximus tot de Belgische staat behoord, Proximus brengt de Belgische staat (U en ik) dankzij de dividenden alleen al, jaarlijks 500 miljoen euro op.
Een verlaging van de prijs heeft ook impact op dat dividend. Die 500miljoen euro zou dan elders moeten gezocht worden (meer belastingen of btw...)

Re: Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Geplaatst: 04 nov 2015, 07:41
door fernand
fluppie schreef: We zijn verplicht om onze hoop op Mobistar te zetten,want zowel Proximus als Telenet willen elkaar zeker geen pijn doen,dat is nu wel zeker.
Als proximus klant kan je toch voor scarlet,edpnet gaan,vallen die niet mee dan,dan moet je je hoop ook niet richten op mobistar,Als volgens jou de 2 grote het voor het zeggen hebben wordt mobistar gewoon 'n flop.

Re: Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Geplaatst: 04 nov 2015, 09:05
door ubremoved_539
fernand schreef:Als volgens jou de 2 grote het voor het zeggen hebben wordt mobistar gewoon 'n flop.
Waarom zou het een flop worden... het zal gewoon een kleine speler blijven met enkele procenten marktaandeel (en dus weinig laten bewegen).

Re: Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Geplaatst: 04 nov 2015, 09:46
door philippe_d
lacer schreef: 't is daarmee dat mijn start abonnement nu reeds een hogere download meet tijdens een speedtest van Testaankoop :-)
Idem hier:
test aankoop.JPG

Re: Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Geplaatst: 04 nov 2015, 10:45
door fluppie
Wat de kwaliteit zal worden voor Mobistar,valt af te wachten,het is moeilijk daar nu iets over te zeggen,als je geen tester bent.
Ik ben ook bij scarlet,maar men moet goed beseffen dat dit ook Proximus is.Scarlet is gewoon een goede formule voor iemand die niet teveel wil betalen,maar nu met trio zijn er ook heel wat TV zenders verdwenen t.o.v. One destijds,ok snelheden worden meer ingeperkt.
Ik vind EDPnet wel intresant,maar aangezien er s'avonds nogal wat gebeld word,met vaste tel hier,is het zeker niet zo voordelig,in mijn geval.Ik heb ze hier thuis trouwens nog niet zover gekregen om een schotel te plaatsen,ze vinden dat lelijk.
Als men zo eens over het forum loopt,dan kan men inderdaad stilaan zien dat mensen mogelijkheden zoeken,om hun uitgaven te beperken.

Re: Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Geplaatst: 04 nov 2015, 11:34
door fernand
Op test aankoop zou ik niet te hard rekenen.
Daar krijg ik telkens 20Mbps meer dan het maximum.

Re: Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Geplaatst: 04 nov 2015, 12:54
door lacer
Zou wel eens kunnen...voor Start eens elders gemeten:
Speedtest.net geeft mij iets van 47 down
SpeedOf.Me geeft een goeie 48 down

Hoe komt het dat testaankoop dan 55 aangeeft ? Gefoefeld met de cijfertjes ?

Re: Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Geplaatst: 04 nov 2015, 12:56
door krisken
Lord Utopia schreef:
krisken schreef: Volledig akkoord! Tenminste op voorwaarde dat iemand die 100/10 KAN hebben ook kan kiezen voor een lager profiel (met dezelfde producteigenschappen).
en iemand die met 10 Mbps genoeg heeft, die gewoon 10 euro per maand laten betalen? Want daarmee ga je zeker uit de kosten geraken als provider :roll: Want uiteindelijk zijn die snelheden tot 100 Mbps enkel nodig voor downloaders die met veel zijn, of mensen op Userbase.

Trouwens, de nieuwe snelheden zullen zijn;
Start: 60/4, Comfort: 100/6, Maxi: 100/8
Nu dat jij daar de prijs van €10/maand op kleeft en daarmee een hele stelling in het belachelijke trekt is niet mijn probleem.
Blijkbaar dringt het bij jou niet door wat velen hier al eerder hebben gezegd : snelheid is leuk, maar niet voor iedereen haalbaar. En dit omwille van een puur technische reden.
Als ze 10mbit down en 1mbit up (puur theoretisch) zouden verkopen met een downloadlimiet van 100GB/maand dan is dit zeker mogelijk om hier mee uit de kosten te geraken. En nog niet eens zo moeilijk ook...

Re: Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Geplaatst: 04 nov 2015, 13:10
door Abusimbal
Muziekbos schreef:Nog iets die omhoog gaat. Het melken van de bevolking gaat op alle lagen maar onverminderd verder. Er moet dus dringend harde concurrentie komen in de telecom sector. Een harde speler die Proximus en Telenet eens goed wakker schud. Telenet zal de komende weken wel volgen, zoals gewoonlijk in een duopolie. en dan durft men nog beweren dat er geen prijs afspraken worden gemaakt. Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ... ik ben mijn geloof in sprookjes volledig kwijt. Enkel nog de harde realiteit van mijn portemonnee telt, hier is het sponsoren van deze bedrijven gestopt of tot een absoluut minimum beperkt. Mijn loon staat al stil sinds 1 januari 2013, dat is dus reeds 3 jaar en er is geen verbetering op komst, enkel gigantische verhogingen van belastingen die vanaf volgend jaar keihard toeslaan.
Zal de overheid als aandeelhouder ook voordeel aan hebben aan deze prijs verhoging.

Re: Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Geplaatst: 04 nov 2015, 13:15
door ubremoved_539
krisken schreef:Als ze 10mbit down en 1mbit up (puur theoretisch) zouden verkopen met een downloadlimiet van 100GB/maand dan is dit zeker mogelijk om hier mee uit de kosten te geraken. En nog niet eens zo moeilijk ook...
Waarom die moeite doen als mensen nu gewoon de volle pot betalen ?

Bedrijven streven niet naar het goedkoopste product... maar naar het hoogste rendement op de eenvoudigste manier.

Re: Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Geplaatst: 04 nov 2015, 13:57
door krisken
Je spreekt nu over bedrijven. Maar particulieren beginnen stilaan door te hebben dat hoewel ze netto meer verdienen dan pakweg 20 jaar terug, er netto minder overblijft op het eind van de maand.

20 jaar geleden was er geen internet abonnement dat je moest betalen. Had je geen 15 euro per gezinslid aan GSM kosten (laten we een gemiddelde nemen). Als je al deze dingen samentelt qua kosten begin ik het plaatje wel te begrijpen. Het zijn allemaal dingen geworden die vanzelfsprekend zijn en een luxe die niemand kwijt wilt (ik evenmin hoor) maar die wel wegen op je gezinsbudget als je het eens bekijkt. Je moet maar eens proberen aan een job te geraken zonder een e-mailadres of GSM nummer op te geven, maar enkel een vast telefoonnummer. Of solliciteren via ordinaire brieven. In bepaalde bedrijven maakt men er zelfs geen geheim van dat men enkel reageert op sollicitaties per e-mail. Of - en dat vind ik persoonlijk al héél straf - een bedrijf dat ik ken (in de IT sector) stelt dat een sollicitatiemail moet komen van een e-mailadres dat een eigen domeinnaam is.

Als mensen die wat euro's kunnen besparen op hun internetabonnement dan zullen ze dat ook doen. Tenminste degene die verder kijken dat alle mediacampagnes die beweren dat je supersnel moet kunnen surfen en dat 200Mbps een groot verschil is met 10Mbps voor een website te laden...

Re: Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Geplaatst: 04 nov 2015, 15:31
door ubremoved_539
krisken schreef:Als mensen die wat euro's kunnen besparen op hun internetabonnement dan zullen ze dat ook doen.
Vandaar m'n vraag... hoeveel zijn er verleden jaar gaan lopen bij TN en hun prijsstijging ?

De spreekwoordelijke vijf man en een paardenkop vrees ik.

Re: Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Geplaatst: 04 nov 2015, 15:51
door krisken
Klopt, omdat men dikwijls van niet beter weet. Onlangs (vorige week) nog iemand over de vloer gehad die klaagde dat zijn internet traag ging en si en la. Een bezoekje later en na een belletje naar Telenet kon ik hem vertellen dat hij nog een abonnement had van 13 (!!!) jaar oud! Telenet is vandaag ter plaatse geweest om hem een update te geven van alles.

Re: Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Geplaatst: 04 nov 2015, 18:24
door Muziekbos
krisken schreef: 20 jaar geleden was er geen internet abonnement dat je moest betalen. Had je geen 15 euro per gezinslid aan GSM kosten (laten we een gemiddelde nemen). Als je al deze dingen samentelt qua kosten begin ik het plaatje wel te begrijpen. Het zijn allemaal dingen geworden die vanzelfsprekend zijn en een luxe die niemand kwijt wilt (ik evenmin hoor) maar die wel wegen op je gezinsbudget als je het eens bekijkt. .
Hier om budgettaire redenen al flink in het aanbod gehakt. Vaste telefonie naar VOIP en kabel + digitale televisie vervangen door Netflix. Gewoon puur uit maandelijkse besparing. De komende taksen op water, gas, elektriciteit, zorgverzekering, brandstof, ...... moeten ergens gehaald worden. De bomen rijken bij mij niet tot in de hemel.

Ik heb nu een reken bestand lopen met een overzicht van alle extra kosten (voor zo ver ze gekend zijn de dag van vandaag) en wat er tegenover staat van besparingen. Zolang het uiteindelijk saldo positief is, is het ok voor mij. Telkens er nieuwe dingen uit de lucht vallen of bedragen concreet worden, wordt het bestand bijgewerkt. Indien de nul te dicht bijkomt, zal er verder gesnoeid worden in de kosten. Ondertussen een lijst aan het maken (bijwerken) van waar er nog meer kan gesnoeid worden. Daar zitten ondertussen ook al gsm en toestanden bij .... jammer maar helaas ...

Re: Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Geplaatst: 04 nov 2015, 18:27
door fluppie
Als men enkele weken geleden de uitzending voor hetzelfde geld gezien heeft,kan men zeggen dat veel mensen op een verkeerd been gezet zijn,niet alleen door Telenet,maar ook in het algemeen,sommige misverstanden blijven groeien.

Re: Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Geplaatst: 04 nov 2015, 18:35
door jackho
Reclame is ook zo'n mooi voorbeeld en is niet anders dan mensen proberen op het verkeerde been te zetten,
als je dan nog weet hoeveel % dit bijdraagt aan de totaalprijs van het product of dienst, dan zou voor minder je haren recht komen te staan.

Re: Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Geplaatst: 04 nov 2015, 19:05
door fernand
Er is maar een manier om de prijzen naar beneden te krijgen
Downgraden naar het goedkoopste abonement.

Re: Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Geplaatst: 04 nov 2015, 20:02
door jackho
Dan vrees ik dat het goedkoopste ook wel zal stijgen.

Re: Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Geplaatst: 04 nov 2015, 20:28
door fernand
jackho schreef:Dan vrees ik dat het goedkoopste ook wel zal stijgen.
Dat gebeurt nu ook.Maar het blijft wel het goedkoopst.

Re: Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Geplaatst: 04 nov 2015, 20:37
door krisken
Dat is exact wat ik heb gedaan. Belgacom is betaald door t werk (so i don't care), Telenet is het goedkoopste en dan heb ik ook nog Wireless België als backup hier. En laat deze laatste nu nog de snelste van allemaal zijn van tijd tot tijd :-) (En is upload zeker!)

Re: Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Geplaatst: 04 nov 2015, 21:36
door Flup
Ik vind EDPnet wel intresant,maar aangezien er s'avonds nogal wat gebeld word,met vaste tel hier,is het zeker niet zo voordelig,in mijn geval.Ik heb ze hier thuis trouwens nog niet zover gekregen om een schotel te plaatsen,ze vinden dat lelijk.

Een andere voip provider nemen en probleem is opgelost
't is daarmee dat mijn start abonnement nu reeds een hogere download meet tijdens een speedtest van Testaankoop
Bij trio is de cap ook 50/4 terwijl ze adverteren met 30/4. Een aanzienlijk deel van de klanten krijgt dus hogere snelheden.
Bij test-aankoop zoeken ze altijd makkelijke sensatie om dan iets te bereiken dat slechter is dan tevoren.
Test-aankoop stond ook te roepen dat de distributietarieven van telenet (intercommunales) niet overal gelijk zijn...denken die dan echt dat telenet overal de laagste prijs gaat invoeren?? Integendeel de prijs is nu inderdaad gelijk (en maar triomferen bij TA) maar gemiddeld betaald nu iedereen meer (daar liggen ze bij TA ni wakker van, ze hebben de media weer eens gehaald))
Nu dat jij daar de prijs van €10/maand op kleeft en daarmee een hele stelling in het belachelijke trekt is niet mijn probleem.
Blijkbaar dringt het bij jou niet door wat velen hier al eerder hebben gezegd : snelheid is leuk, maar niet voor iedereen haalbaar. En dit omwille van een puur technische reden.
Als ze 10mbit down en 1mbit up (puur theoretisch) zouden verkopen met een downloadlimiet van 100GB/maand dan is dit zeker mogelijk om hier mee uit de kosten te geraken. En nog niet eens zo moeilijk ook...
Die keuze is er al.. je kan naar start + Volume pack unlimited als je geen hoog profiel kan halen. Ik moet je toch ook niet uitleggen dat maxi met een 20mbit profiel een beetje gek is? De grote massa die het niet weet ligt er volgens mij ook niet wakker van
Hoeveel klanten met een laag profiel zitten daadwerkelijk op start? Hoeveel zijn er niet gewoon van Adsl Multi overgegaan op maxi?

De Return on investment is volgens mij groter in de steden. De kost van Px is gewoon groter 'op den buiten' en de inkomsten kleiner maar staatsbedrijf RTT heeft altijd en overal dezelfde prijs gevraagd voor telefonie en internet... Nu dat (een deel van de) stedelingen betere snelheden halen dan (een deel van de) mensen op den buiten gaan jullie roepen dat het niet eerlijk is..

Goedkoopste 'traag' internet via adsl bestaat (scarlet adsl) aan 25€ 12/0.6 (wat ik bij mijn ouders heb geïnstalleerd).... Scarlet (PX) zal hiermee uit de kosten komen maar het doelpubliek is klein en commercieel niet interessant. Is fout om te denken dat die formule succesvol zouden zijn moesten ze beschikbaar zijn bij TN/PX

Re: Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Geplaatst: 04 nov 2015, 22:44
door lucdec
Muziekbos schreef: De bomen rijken bij mij niet tot in de hemel.
hahaha grapjas :-D

Re: Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Geplaatst: 04 nov 2015, 22:55
door dragonflo
Flup schreef: Die keuze is er al.. je kan naar start + Volume pack unlimited als je geen hoog profiel kan halen.
Je kan dat pack niet meer bestellen.

Re: Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Geplaatst: 05 nov 2015, 04:59
door Muziekbos
Ik vraag me af wanneer deze info hier op de voorpagina van de website gaat verschijnen. Het ligt hier altijd al moeilijk om negatief nieuws (verhoging van de tarieven) in combinatie met Proximus op een objectieve manier te benaderen. Met de grote fan basis hier die jaar in, jaar uit dit bedrijf de hemel in prijzen. (zie het blijvend negeren dat de nieuwe technologieën en snelheden enkel voor de "happy-few" zijn.). Ben benieuwd hoe objectief Userbase gaat zijn .... :beerchug: ... santé

Re: Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Geplaatst: 05 nov 2015, 08:48
door johan.devos
dragonflo schreef:
Flup schreef: Die keuze is er al.. je kan naar start + Volume pack unlimited als je geen hoog profiel kan halen.
Je kan dat pack niet meer bestellen.
Ik vind dit inderdaad niet meer op hun website maar het staat nog altijd in hun productfice:

http://www.proximus.be/dam/cdn/sites/ip ... art_nl.pdf

Re: Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Geplaatst: 05 nov 2015, 08:55
door kloon
dragonflo schreef:
Flup schreef: Die keuze is er al.. je kan naar start + Volume pack unlimited als je geen hoog profiel kan halen.
Je kan dat pack niet meer bestellen.
Lap zeg hoe belachelijk is dit nu.
Ik zit vast op 50/5 dus mijn keuze was al gemaakt.

Re: Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Geplaatst: 05 nov 2015, 10:22
door fluppie
Het is nooit leuk te moeten horen dat je volgend jaar meer zal betalen,maar UB kan men maar moeilijk beschuldigen van 'fan' te zijn van proximus.
Wel is het zo dat er hier nogal wat mensen zijn op UB,(werknemers,of ex werknemers)van Proximus die anderen met problemen(VDSL) proberen te helpen,en dat is toch wel zeer mooi,en daar mag men toch wel respect voor hebben vind ik.
Het bericht v/d prijsverhoging is wel belangrijk genoeg om ook vooraan op de site te komen,dat is waar,en dat zal dan ook zo zijn met volgende prijsverhoging van Telenet.

Re: Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Geplaatst: 05 nov 2015, 10:29
door Lord Utopia
Muziekbos schreef:Ik vraag me af wanneer deze info hier op de voorpagina van de website gaat verschijnen. Het ligt hier altijd al moeilijk om negatief nieuws (verhoging van de tarieven) in combinatie met Proximus op een objectieve manier te benaderen. Met de grote fan basis hier die jaar in, jaar uit dit bedrijf de hemel in prijzen. (zie het blijvend negeren dat de nieuwe technologieën en snelheden enkel voor de "happy-few" zijn.). Ben benieuwd hoe objectief Userbase gaat zijn .... :beerchug: ... santé
Och eeuwige negatieveling, die frontpage wordt al zolang niet meer bijgehouden. Heeft niets te maken met bedrijven bevooroordelen of "fanboyisme".

Re: Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Geplaatst: 05 nov 2015, 10:32
door fernand
1 euro prijsverhoging wat is daar mis aan.Het kon nog veel hoger.Geen frontpagina waardig.
1 euro per maand is gewoon 'n peulschil als je ziet hoeveel electriciteit,water,brandstof,drank,verzekeringen,rusthuizen,doctersbezoek ,huur enz......ineens de hoogte inschieten.
Internet prijzen zullen blijven stijgen.Het zal niet bij 1 euro blijven.
Ga in Nederland maar eens 'n auto kopen,of wegenbelasting,brandstof , ziektebijdrage, woninghuur,vergelijken met hier.

Re: Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Geplaatst: 05 nov 2015, 11:06
door johan.devos
johan.devos schreef:
dragonflo schreef:
Flup schreef: Die keuze is er al.. je kan naar start + Volume pack unlimited als je geen hoog profiel kan halen.
Je kan dat pack niet meer bestellen.
Ik vind dit inderdaad niet meer op hun website maar het staat nog altijd in hun productfice:

http://www.proximus.be/dam/cdn/sites/ip ... art_nl.pdf
Ik heb naar aanleiding van bovenstaande aan Proxumus via mail volgende vraag gesteld:
Beste
Kan ik als nieuwe klant bij Internet Start nog eeen volume pack unlimited bestellen?
De info van deze volume pack unlimited is namelijk niet meer te vinden op jullie website:
http://www.proximus.be/nl/id_cr_volp/pa ... packs.html
en (verbazend snel) volgend nutteloos antwoord gekregen:
Beste meneer Devos,
Wij hebben uw mail goed ontvangen, waarvoor onze dank.
Enkel bij een comfort pack krijgt u het volume pack unlimited gratis bij.
Als u nog verdere vragen hebt kan u ons steeds contacteren via onze klantendienst 0800.22.800 van maandag t/m zaterdag en dat van 8u t/m 22u.
Wij danken voor het vertrouwen in Proximus
Met vriendelijke groeten
Yves,
Het Proximus team

Re: Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Geplaatst: 05 nov 2015, 11:24
door johan.devos
Net eens naar de klantendients gebeld als zijnde een "nieuwe klant"

Eerst volledig verkeerde info gekregen (zoals "Internet Start heeft geen volume packs meer en is unlimited")

Daarna wat rond de pot gedraaid en finaal, na navraag: onze website is niet volledig maar je kunt nog altijd bij Internet Start de volume pack unlimited bijkopen via MyProximus.

Re: Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Geplaatst: 05 nov 2015, 12:02
door Kenw00t
In bepaalde gevallen gaat het met meer dan een euro omhoog hé, afhankelijk van hoe je het bekijkt.

In juli kondigden ze nog aan dat de huurprijs v5 mini/compact decoder van 4 naar 8 euro ging, wat dezelfde prijs is als de gewone v5 decoder met hdd (ok ja, die verdwijnt waarschijnlijk).

Vroeger kon je via een truc die gewone v5 decoder in de winkel omwisselen voor een v5 mini/compact, waardoor je 4 euro korting kreeg op je abonnement.

Je kon zo dus een Pack Comfort (Internet + TV) van 53,95 naar 49,95 terugbrengen. Nu is die truc van de baan en komt er nog eens een euro bij. Dus eigenlijk is dit voor sommige mensen een prijsstijging van 5 euro.

Het probleem met Proximus is dat ze gewoon een hoop zever in die packs steken waar weinig mensen om geven. Die simkaarten met belachelijk lage volumes, die 10 GB cloud storage (geeuw), die premium club punten die je in het oog moet houden omdat ze vervallen...

Ik hoor al iemand zeggen dat je dan maar naar Scarlet moet overschakelen, en ja da's inderdaad een interessante optie, ware het niet dat installatiekost van 99 euro de terugverdientijd toch serieus kan rekken. Catch 22 dus als het verschil te klein is tussen beide. :?

Re: Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Geplaatst: 05 nov 2015, 12:28
door Lord Utopia
In juli kondigden ze nog aan dat de huurprijs v5 mini/compact decoder van 4 naar 8 euro ging, wat dezelfde prijs is als de gewone v5 decoder met hdd (ok ja, die verdwijnt waarschijnlijk).
Correct, maar de V5 mini was toen sowieso al bedoeld als tweede decoder, dus de gestegen kostprijs was eigenlijk maar 1 euro (voor de Packs van na juli 2012).
Natuurlijk niet voor de mensen die expliciet een V5 mini als eerste decoder wilden; dat was er niet op voorzien.
Diegene met een V5 mini is het voorstel gedaan om de decoderaan te kopen voor een klein bedrag zodat ze er alsnog voordeel uit gingen halen, met garantie van 2 jaar.

Daarnaast is de functionaliteit van de V5 mini er enkel op vooruit gegaan + andere voordelen van deze box tgo die mét harde schijf:
* opnames blijven 60 dagen bewaard ipv 30
* je kan onbeperkt opnames doen (dus je zit niet aan de limiet van de harde schijf)
* je kan meer opnames tegelijk uitvoeren
* het verbruik ligt lager
* het toestel is kleiner
* de afstandsbediening werkt met radiofrequenties
Het probleem met Proximus is dat ze gewoon een hoop zever in die packs steken waar weinig mensen om geven. Die simkaarten met belachelijk lage volumes, die 10 GB cloud storage (geeuw), die premium club punten die je in het oog moet houden omdat ze vervallen...
Ik kan je het tegenovergestelde zeggen. Ik zie heel veel klanten die die simkaart juist wel gebruiken (maar zie er meer die het gebruiken die een Pack hebben, dan die met enkel internet) Dat is mijn persoonlijke ervaring.

Re: Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Geplaatst: 05 nov 2015, 12:39
door Patje
Bwa 1 € erbij is nooit leuk he op een pack, maar ik heb nog een bijkomende korting op mijn pack van 10% wegens lid vd gezinsbond. Bij Telenet is dit slechts 1,25 € per maand korting.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Geplaatst: 05 nov 2015, 12:51
door jackho
Plus nog de 12 maandelijkse trouwe klantenkorting die velen gekregen hebben zelf al twee jaar achtereen.
Maar mss is die nu ook afgeschaft, dat weet ik niet juist.