Pagina 2 van 3

Re: Mobile Vikings - Nieuwe bundels: focus op wat je gebruik

Geplaatst: 21 sep 2015, 13:06
door Joe de Mannen
Je krijgt toch berichten als je bundel vervallen is ?

J.

Re: Mobile Vikings - Nieuwe bundels: focus op wat je gebruik

Geplaatst: 21 sep 2015, 13:24
door kippewit
Heb het net gecheckt, en achter "Mijn data is bijna opgebruikt" staat een vinkje bij "SMS". Toch heb ik niets ontvangen. Misschien heeft dat ook iets te maken met wat Mobile Vikingsman zei? "We hebben pas juiste data als de internetverbinding een keer verbroken is"?

Re: Mobile Vikings - Nieuwe bundels: focus op wat je gebruik

Geplaatst: 21 sep 2015, 16:21
door skynetbbs
criminala schreef:IAls een persoon aangeeft niets buiten bundel te willen gebruiken , en het gratis viking uur is op dan verbreekt men de connectie , klaar .
Base biedt die feature aan sinds 2011 ofzo... (disconnectbundle optie)....maar MV gebruikt niet alle features die het ter beschikking heeft... t'is een checkbox voor hun bij het bepalen van de bundel...

Re: Mobile Vikings - Nieuwe bundels: focus op wat je gebruik

Geplaatst: 21 sep 2015, 16:26
door skynetbbs
bij de disconnect wordt er idd tot op de byte "afgerekend" maar elke zoveel bytes komt de zendmast wel vragen aan MV van "mag die klant nog wel blijven bellen?" en geeft "MV" telkens zijn goedkeuring en "reserveert" het weer zoveel Kbytes... (reservatie mechanisme)

anders zou je een hele dag aan't leechen zijn en opeens een 1500euro afrekening kunnen krijgen terwijl je maar 15 euro hebt staan :-)

Re: Mobile Vikings - Nieuwe bundels: focus op wat je gebruik

Geplaatst: 21 sep 2015, 16:27
door skynetbbs
Joe de Mannen schreef:Je krijgt toch berichten als je bundel vervallen is ?

J.
ze hebben dat gewijzigd... ze sturen een melding dat eerdaags (tot op de dag) je bundel zal komen te vervallen...
als je dat berichtje niet goed leest...en dus die dag niet herlaad...ben je je belkrediet aan't opgebruiken

Re: Mobile Vikings - Nieuwe bundels: focus op wat je gebruik

Geplaatst: 21 sep 2015, 16:42
door kippewit
skynetbbs schreef:
kippewit schreef:Heb het net gecheckt, en achter "Mijn data is bijna opgebruikt" staat een vinkje bij "SMS". Toch heb ik niets ontvangen. Misschien heeft dat ook iets te maken met wat Mobile Vikingsman zei? "We hebben pas juiste data als de internetverbinding een keer verbroken is"?
bij de disconnect wordt er idd tot op de byte "afgerekend" maar elke zoveel bytes komt de zendmast wel vragen aan MV van "mag die klant nog wel blijven bellen?" en geeft "MV" telkens zijn goedkeuring en "reserveert" het weer zoveel Kbytes... (reservatie mechanisme)

anders zou je een hele dag aan't leechen zijn en opeens een 1500euro afrekening kunnen krijgen terwijl je maar 15 euro hebt staan :-)
Maar als je dus nog data in je bundel hebt zitten, moet je wel disconnecten als je wil weten hoeveel data je effectief nog hebt. Want zolang je niet hebt gedisconnect, krijg je verouderde gegevens te zien. En daar gaat het mij dus om. Hoe moet ik als klant weten dat ik eerst moet disconnecten om de juiste gegevens te krijgen? Als mijn gsm met internet is verbonden zonder onderbreken, ik start de MV app op, en die zegt "0 seconden geleden geupdate", dan ga ik ervanuit dat de gegevens die daar staan wel correct zijn, en niet nog gegevens van de vorige keer dat ik gedisconnect heb. Maar volgens MVman is het mijn fout dat ik vertrouwde op die gegevens.

Re: Mobile Vikings - Nieuwe bundels: focus op wat je gebruik

Geplaatst: 21 sep 2015, 16:48
door jnsvr
Ter info; op de website is het wel mogelijk om een 'ongoing data session' te zien. Dit wilt dus zeggen dat die sessie nog lopende is en nog niet bij het verbruik is geteld kunnen worden.
Voor diegene die een Mobile Vikings SIM hebben en een dataconnectie open hebben staan, dan kan je het hier bekijken:
https://vikingco.com/nl/my-viking/products/sim/usage/

Re: Mobile Vikings - Nieuwe bundels: focus op wat je gebruik

Geplaatst: 23 sep 2015, 23:00
door proximusboyke
mobistar begint nu wel echt af te steken met hun panter 60

Re: Mobile Vikings - Nieuwe bundels: focus op wat je gebruik

Geplaatst: 23 sep 2015, 23:05
door jnsvr
proximusboyke schreef:mobistar begint nu welecht af te steken met hun panter 60
Af te steken? Wat bedoel je daar mee of wat betekent dat?

Re: Mobile Vikings - Nieuwe bundels: focus op wat je gebruik

Geplaatst: 23 sep 2015, 23:17
door proximusboyke
sorry west vloams tegenovergestelde van uitblinken.

Re: Mobile Vikings - Nieuwe bundels: focus op wat je gebruik

Geplaatst: 27 sep 2015, 11:02
door devilkin
Voor mij is het een besparing van 5e/maand. Ik kom toe met 1GB traffic, en bellen doe ik nauwelijks naar niet-vikings. Perfect dus ;)

Re: Mobile Vikings - Nieuwe bundels: focus op wat je gebruik

Geplaatst: 27 sep 2015, 11:15
door satsurfer
en 100% ca$hback bij aankopen google play store of bus/parkeertickets (bij IOM). :beerchug:

Re: Mobile Vikings - Nieuwe bundels: focus op wat je gebruik

Geplaatst: 27 sep 2015, 11:41
door liegebeestig
Parkeertickets? Bijvoorbeeld voor 4411 moet je toch een abonnement hebben? Anders verloopt de betaling via een aparte factuur (omdat je je dan moet inschrijven). Proximus en mobistar abonnees moeten niet inschrijven en zien de betalingen op hun gsm factuur. Of mis ik iets?

Re: Mobile Vikings - Nieuwe bundels: focus op wat je gebruik

Geplaatst: 27 sep 2015, 11:46
door Trojan
Ik snap de prijzenpolitiek van de nieuwe bundel niet echt.

Waarom zou je €50 betalen voor 10GB als je voor 2x €25 12GB, of voor 3x €15 ook 12GB krijgt.

Als de focus echt op de data ligt is dat niet bepaald een interessante keuze. Het enige doorslaggevende is het aantal belminuten, maar voor iemand die nooit belt en nooit sms't is dat dus irrelevant. (ik dus)

Re: Mobile Vikings - Nieuwe bundels: focus op wat je gebruik

Geplaatst: 27 sep 2015, 12:23
door Dima_2005
satsurfer schreef:en 100% ca$hback bij aankopen google play store
Hoezo? Met MV krediet betalen op Play store werkt toch niet?

Re: Mobile Vikings - Nieuwe bundels: focus op wat je gebruik

Geplaatst: 27 sep 2015, 13:06
door Vaganzza
Dima, er staat in zijn post IOM tussen haakjes, gaat dus over Internet-on-Mobile.

Re: Mobile Vikings - Nieuwe bundels: focus op wat je gebruik

Geplaatst: 27 sep 2015, 13:09
door jantje81
Trojan schreef: Waarom zou je €50 betalen voor 10GB als je voor 2x €25 12GB, of voor 3x €15 ook 12GB krijgt.
Dat is bij de normale bundels ook het geval. 2x €25 = 3 + 3 GB, 1x €50 = 5 GB.
Als je alleen data verbruikt is het voordeligste om de €15-bundel te gebruiken en gewoon te herladen wanneer de bundel is opgebruikt.
Enige voordeel van de bundels boven €15 zijn de lagere beltarieven en nóg meer SMS'jes.

Re: Mobile Vikings - Nieuwe bundels: focus op wat je gebruik

Geplaatst: 29 sep 2015, 15:10
door satsurfer
Dima_2005 schreef:
satsurfer schreef:en 100% ca$hback bij aankopen google play store
Hoezo? Met MV krediet betalen op Play store werkt toch niet?
proximusboyke schreef:mobistar begint nu wel echt af te steken met hun panter 60
ik bedoelde om proximusboyke bij te treden....ze (MV) zetten zich op alle gebied buitenspel. :oops: Ik had af te steken juist tegenovergestelde geïnterpreteerd. Mij interesseert die klantentrouwheid van viking naar viking bellen niets. I don't care. Beter een goed 4g netwerk, veel data, veel sms. Rest is zever. Maar ieder belprofiel is een ander hé. :-D

Re: Mobile Vikings - Nieuwe bundels: focus op wat je gebruik

Geplaatst: 29 sep 2015, 15:14
door satsurfer
liegebeestig schreef:Parkeertickets? Bijvoorbeeld voor 4411 moet je toch een abonnement hebben? Anders verloopt de betaling via een aparte factuur (omdat je je dan moet inschrijven). Proximus en mobistar abonnees moeten niet inschrijven en zien de betalingen op hun gsm factuur. Of mis ik iets?
sms-parkeren lukt niet meer via belkrediet gsm-operator helaas. :-(

Re: Mobile Vikings - Nieuwe bundels: focus op wat je gebruik

Geplaatst: 29 sep 2015, 21:03
door Block
Hangt van dienst tot dienst af blijkbaar.

http://www.parkmobile.be/helpdesk/mobie ... paid_kaart

Re: Mobile Vikings - Nieuwe bundels: focus op wat je gebruik

Geplaatst: 04 okt 2015, 09:40
door webDOLfijn
skynetbbs schreef:
criminala schreef:IAls een persoon aangeeft niets buiten bundel te willen gebruiken , en het gratis viking uur is op dan verbreekt men de connectie , klaar .
Base biedt die feature aan sinds 2011 ofzo... (disconnectbundle optie)....maar MV gebruikt niet alle features die het ter beschikking heeft... t'is een checkbox voor hun bij het bepalen van de bundel...
Interessant , dat wist ik niet . Ik dacht echt dat ze hiervoor nog dingen moesten gaan ontwikkelen .
Spijtig dat ze telkens mijn advies negeren dan als het hen eigenlijk zo weinig moeite kost om het te implementeren .

Re: Mobile Vikings - Nieuwe bundels: focus op wat je gebruik

Geplaatst: 04 okt 2015, 10:29
door johcla
Ik heb eens een discussie gehad met MV omdat er geen automatische herlading gebeurde en ik vroeg ook waarom ze de connectie niet verbreken als de bundel op is. Toen heeft MV me willen wijsmaken dat ze zoiets wettelijk niet mochten.
Toen ik antwoordde dat Px enzo dan illegaal bezig zijn omdat zij het wel doen, werd het stil. De betaalde MB's heb ik dan wel terugbetaald gekregen.

Re: Mobile Vikings - Nieuwe bundels: focus op wat je gebruik

Geplaatst: 05 okt 2015, 11:28
door Vaganzza
Wat ook nieuw is blijkbaar (net mail ontvangen):

Daarnaast hebben we ook alle data van je Vikingvoordeel naar een maand gebracht. Geen gratis 60 belminuten en 300 sms’en per dag dus, maar gratis 1800 minuten en 9000 sms’en per maand naar alle Belgische Mobile Vikings*. Zo heb je nu in je account op de website en in je Viking App al je verbruik per maand. Lekker overzichtelijk, toch?

*We blijven hier een Fair Use-beleid hanteren van 60 minuten en 300 sms’en per dag.



Persoonlijk vind ik dit geen goede zaak, ofwel verander je je policy ofwel laat je het zoals het is. Ik vind het net zeer slecht dat het nu per maand wordt getoond terwijl er eigenlijk niets verandert.

Re: Mobile Vikings - Nieuwe bundels: focus op wat je gebruik

Geplaatst: 05 okt 2015, 11:34
door jnsvr
Houdt in dat het give or take 60 minuten is per dag. Als je nu iets te lang belt zal je dus geen kosten ondervinden, wat voordien wel het geval was.

Vroeger was het ook zo: elke nacht werd er een nieuwe bundel van 60 minuten en 300 sms'en toegekend en de huidige inactief gezet. Dit hield in dat je op middernacht (als je aan het bellen was) moest stoppen met bellen en opnieuw starten, anders zat je te betalen om naar Vikings te bellen.
Dat zal nu ook niet meer voorkomen.

Re: Mobile Vikings - Nieuwe bundels: focus op wat je gebruik

Geplaatst: 05 okt 2015, 11:37
door Vaganzza
Ik heb de nieuwe app geïnstalleerd en daar staat wel nog steeds 60m/300 sms, maar waarschijnlijk verandert dat wanneer ik een nieuwe bundel activeer. Dus jij zegt dat je nu wel meer dan 60 min gratis kan bellen/dag? Die fair use policy doet wel iets anders uitschemeren (let op: ik zeg niet dat ik tegen een fair use policy ben).

Op zich vind ik de app wel overzichtelijker (en precies ook sneller) dan ervoor :)

Re: Mobile Vikings - Nieuwe bundels: focus op wat je gebruik

Geplaatst: 05 okt 2015, 11:43
door jnsvr
Klopt, binnenkort ga je 30*300 sms'en zien en 30*60 minuten zien in de app.
En ik zeg inderdaad dat je nu niet afgestraft wordt als je toch wat meer dan 60 minuten belt (van zodra je dus 1800 minuten ziet staan)

Van het design ben ik ook supertevreden. Pak overzichtelijker en je ziet je verschillende bundels en verschillende vervaldatums. En topup scherm heeft ook een hele cleanup ontvangen.

Re: Mobile Vikings - Nieuwe bundels: focus op wat je gebruik

Geplaatst: 05 okt 2015, 11:47
door Vaganzza
Ok, dan is het wel een verbetering ivm die vikingvoordelen :)

Re: Mobile Vikings - Nieuwe bundels: focus op wat je gebruik

Geplaatst: 05 okt 2015, 12:14
door FunkStar
Ben wel tevreden, destijds héél veel feedback gegeven op de app via de group.
Nu lijkt deze echt compleet (en mooi!)

Re: Mobile Vikings - Nieuwe bundels: focus op wat je gebruik

Geplaatst: 05 okt 2015, 13:00
door johand
nu nog 15€ voor 200 min bellen en 1 Gb data

Re: Mobile Vikings - Nieuwe bundels: focus op wat je gebruik

Geplaatst: 05 okt 2015, 15:40
door jnsvr
Iedere Viking heeft nu ook standaard Viking Talk actief (te gebruiken via de Viking App) en krijgt 30 minuten gratis bellen om uit te proberen.
Meer info over Viking Talk:
https://vikingco.com/nl/viking-talk/offer/

Re: Mobile Vikings - Nieuwe bundels: focus op wat je gebruik

Geplaatst: 05 okt 2015, 16:09
door Zorba
Hoe zit het met de BASE dekking tegenwoordig? Jammer dat je geen gratis testSIM kan nemen bij Mobile Vikings, ze hebben wel wat pluspunten ten opzichte van Internet On Mobile.

Re: Mobile Vikings - Nieuwe bundels: focus op wat je gebruik

Geplaatst: 05 okt 2015, 16:16
door Vaganzza
Voor mij persoonlijk (en ik kom regelmatig op vrij veel plaatsen in Vlaanderen) komt Mobistar er zo goed als altijd veel beter uit qua dekking (het blijft uiteraard altijd een lokaal gebeuren om echt te vergelijken). Ik merk zelfs de laatste paar maanden nog steeds verbeteringen bij Mobistar, waar het bij Base blijft hangen. Ik gebruik dan ook de combinatie van die 2, voor mij de perfecte combinatie: onderweg Mobistar via mifi en als ik ergens ben (meestal geen dunbevolkt gebied) gaat het wel goed met Base.

EDIT: let wel: ik heb het hierboven de data kwaliteit. Over belkwaliteit kan ik geen vergelijking maken, maar ik veronderstel dat die wel ongeveer meevolgt met de data kwaliteit?

Re: Mobile Vikings - Nieuwe bundels: focus op wat je gebruik

Geplaatst: 05 okt 2015, 16:20
door Zorba
Thanks Vaganzza, normaal vermijd ik zulke vragen omdat het zoals je zegt een heel relatief gegeven is.

Balkwaliteit maakt is inderdaad niet zo belangrijk, data des te meer.

Re: Mobile Vikings - Nieuwe bundels: focus op wat je gebruik

Geplaatst: 05 okt 2015, 16:23
door jnsvr
Zorba schreef:Hoe zit het met de BASE dekking tegenwoordig? Jammer dat je geen gratis testSIM kan nemen bij Mobile Vikings, ze hebben wel wat pluspunten ten opzichte van Internet On Mobile.
Gratis IOM sim aanvragen bij Mobistar en vervolgens bij Mobile Vikings een simkaart met nummeroverdracht (=gratis) :-)

Re: Mobile Vikings - Nieuwe bundels: focus op wat je gebruik

Geplaatst: 05 okt 2015, 17:21
door Ontheronix
Ik heb een data-only simkaart (2GB voor 12EUR). Nu kan je met een gewone simkaart 2GB voor 10EUR krijgen.. te gek voor woorden of zie ik iets over het hoofd? :eek:
Spijtig ook dat bellen aan 0.15EUR/min niet meer mogelijk is bij een gewone sim :-(

Re: Mobile Vikings - Nieuwe bundels: focus op wat je gebruik

Geplaatst: 05 okt 2015, 17:46
door jnsvr
2GB voor 10 euro? 1000MB voor €10 (https://vikingco.com/nl/mobile-vikings/ ... s-data/10/), en als je dubbele data hebt, dan wel 2000MB voor €10 (https://vikingco.com/nl/mobile-vikings/ ... g/#content).
Maar anders niet. Binnenkort hopelijk een ferme upgrade voor het data only aanbod :-)

En hoe bedoel je?
Focus data: €15: 4GB, 30c/min (https://vikingco.com/nl/mobile-vikings/ ... focus-data)
Focus bellen: €15: 2GB: 15c/min (https://vikingco.com/nl/mobile-vikings/ ... us-calling)

Re: Mobile Vikings - Nieuwe bundels: focus op wat je gebruik

Geplaatst: 05 okt 2015, 18:51
door Ontheronix
Oh, nu begrijp ik het :) Ik dacht dat het downloadvolume doorstreept was omdat er door de promotie nieuwe voorwaarden gelden.
Ik zie dat je bij Focus bellen, 15EUR - 0,2EUR/min betaalt buiten je bundel. Was dat al altijd zo? Zoja dan is het mij nooit eerder opgevallen, vandaar de verwarring :)

Re: Mobile Vikings - Nieuwe bundels: focus op wat je gebruik

Geplaatst: 05 okt 2015, 19:11
door jnsvr
Ja, dat was voordien ook al.
Na je bundel vervallen de gratis voordelen en wordt het beltarief dat van het €10 euro product: €0,2/min.

In élk geval geen promotie. Vanaf nu heb je dus de keuze tussen 8 mogelijkheden, 4 met focus bellen, 4 met focus data.

Re: Mobile Vikings - Nieuwe bundels: focus op wat je gebruik

Geplaatst: 06 okt 2015, 09:26
door Joe de Mannen
Vandaag is de app ook bij mij geüpdate, maar ik krijg alleen maar foutmeldingen, "sorry, maar je Bundel kan op dit moment niet worden geladen".

Errug vervelend.

EDIT: deze namiddag werkte het plots wel.


J.

Re: Mobile Vikings - Nieuwe bundels: focus op wat je gebruik

Geplaatst: 06 okt 2015, 21:39
door jnsvr
Klopt, update achterliggend heeft ervoor gezorgd dat nu iedereen zonder problemen zijn krediet moet kunnen raadplegen. Laat maar weten als er nog wat fout lijkt te lopen !