Mobistar vast internet en TV

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 34 keer

Wat mij opvalt is dat ik met serieus snelheidsverschil te kampen heb tussen LAN en WIFI.

LAN: 95.07 mpbs down/10.69 mbps up
WIFI: 131.55 mbps down/12.04 mbps up

Kan het zijn dat er op mijn LAN poorten een soort van begrenzing zit, haal nooit hoger dan 100 mbps.

Iemand hier een idee van?
Zou het aan de netwerkkaart (Dell Wireless 1702 802.11b/g/n) van mijn laptop liggen (Dell Inspirion N7110)
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Dat kan liggen aan:
a) netwerkkaart van de laptop (er zijn nog steeds fabrikanten die er 100 mbps insteken ipv 1 gbps)
b) de kabel kan te slecht zijn/niet alle aderparen aangesloten
c) de hub/switch kan max 100 zijn.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

95Mbps is een typische max limiet die je haalt op apparatuur waar ergens de throughput beperkt wordt door een 100Mbps link. Die kan zoals qless al zegt aan een aantal factoren liggen. (kan je normaal ook zien in taakbeheer in windows of bij de netwerk settings)

Hetzelfde heb je met gigabit (of 10 gigabit) connecties. Als je daarop een gigabit PC aansluit krijg je 950Mbps up en down. Zoals hieronder. :-D
steve_jaspers
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 20 sep 2005, 19:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

ff voor de duidelijkheid ...

die snelheidstest was via een 5ghz netwerk van een linksys router.. niet direct van mobistar box wifi dus...
bekabeld is trouwens exact hetzelfde resultaat voor mij ...
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Maat van mij is tester voor mobistar internet en die zegt dat hem problemen heeft met netflix, de boel stokt en cirkeltje die bijft draaien.
Via telenet die hem ook nog heeft heeft die dat niet voor.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Hoe stel je het modem in? Bv. poorten openen of andere dingen...?
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Mobistar internet en tv is hier beschikbaar om te testen, maar je moet een abo hebben bij hen. IOM voldoet niet...
Beschikbaar in jouw gemeente maar ...
Onze Internet & TV-diensten zijn beschikbaar in jouw gemeente, maar je kan er nog geen gebruik van maken. Dit aanbod is immers enkel voor onze particuliere klanten met een Mobistar-abonnement.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

:x
Seledotbe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 nov 2015, 16:11
Bedankt: 3 keer

Heb me hiervoor ingeschreven en kreeg dit in de email.
Hallo Kevin,

Bedankt voor je interesse in de diensten Mobistar Internet & TV.
Je aanvraag werd met succes geregistreerd.

Een van onze medewerkers zal je binnen
dit en 2 weken terugbellen om je aanvraag te behandelen.

Wil dit nu betekenen dat ik het ga mogen testen of is dit niet zeker?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jaco3700
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:57
Twitter: rudi3700
Locatie: Tongeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer

Ik denk dat je mag testen. Ik heb dezelfde mail gehad en een paar dagen later kreeg ik telefoon om te vragen of ze Mobistar bij mij mochten installeren.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Seledotbe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 nov 2015, 16:11
Bedankt: 3 keer

jaco3700 schreef:Ik denk dat je mag testen. Ik heb dezelfde mail gehad en een paar dagen later kreeg ik telefoon om te vragen of ze Mobistar bij mij mochten installeren.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ah zou tof zij,tijd geleden kon ik mij nog niet inschrijven hiervoor in regio maldegem wegens niet beschikbaar toen.
wittmann
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 dec 2014, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Bij ons is er sinds vorige week ook internet en tv van mobistar.
Na een vdsl abo bij scarlet met een snelheid van slechts 15mbps wegens te ver van de centrale is dit een serieuze verbetering. Bekabeld haal ik 95mbps, via wifi +- de helft.
De interface van de tv werken ze nog continu bij met updates en is veelbelovend.
Op zondagavond viel de snelheid wel eens terug naar 10 a 15: nog geen idee wat hier de oorzaak was. Ofwel het netwerk bij hen, maar ik denk eerder aan de coax die ik zelf nog getrokken heb om de modem dichter bij de apple tv en mediaspeler te plaatsen zodat ook deze bekabeld internet kunnen hebben, want de tv werkte wél goed.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

ik hoop dat ze met een deftig aanbod komen ala

- internet: 100/10 (eventueel met fix ip), eventueel limiet van 500gb
- tv: de meest bekeken zenders (vrt, vtm, 2be, vt4, vijf, vitaya, ned1-3, ngc, ...) + de duitsers (die zijn best moeilijk te vinden in budget-oplossingen), met 1 decoder inbegrepen
- eventueel fix telefonie
- voor 45 euro of minder
dat zou 1) een mooie pack zijn, 2) concurrentieel zijn voor zelfs scarlet aanbod en 3) in de tijd van tegenwoordig niet teveel gevraagd, denk ik zo?

het is nog eens tijd dat er nog eens wat "openbreekt" zoals vroeger door bv realdsl en adsl2fit (ondanks hun relatief korte leven) is gebeurd met de limieten.
sinds de triple-play zit je gewoonweg vast aan ofwel TN ofwel PXM (scarlet being PXM dus) want er is gewoon geen alternatief (en kom niet aan met TVV, een schotel hangen + kabels bijtrekken + als het slecht weer is met je vingers draaien + nog steeds een koperpaar nodig)
ook qua prijs kan je door koppelverkoop niet echt lager gaan door geen pack te nemen (je kan proximus tv niet meer als 'naked tv' bestellen dus zit je altijd met fix of internet gekoppeld)
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

"Mobistar kan beginnen af te tellen naar de lancering van zijn kabelaanbod. De conferentie van Belgische regulatoren is het eens geworden over de toegangstarieven voor de kabel. Nu moet de Europese Commissie haar zeg nog doen."

http://m.trends.knack.be/economie/e-bus ... 33215.html
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

ook zo'n leuke:
Vanwege de nakende vakantie begint die kalendermaand pas op 4 januari te lopen. Als de CRC de opmerkingen op 4 februari binnen heeft, moet ze daarover nog zelf overleggen en een besluit nemen.
met andere woorden: ze mogen dus weer een maandje slapen ipv hun job te doen ginder, en dus kan mobistar het wéér vergeten om dit jaar nog een aanbod te lanceren...
het zou thans mooi zijn moesten ze kunnen lanceren voor de prijzen van pxm/tn weer maar eens omhoog gaan, nu missen ze weer een mooie kans om onmiddelijk klanten af te snoepen van de groten.

ben persoonlijk (historisch gegroeid) geen fan van mobistar, maar als ze het duopolie wat kunnen aanvechten en een gelijkwaardig maar goedkoper product in de markt kunnen zetten zou toch mooi zijn.
maar voor bv 5 euro minder schakel ik niet over (die besparing kan ik zo ook verkrijgen door wat trouwe-klant kortingen, de klantendag van pxm, en op tijd en stond mijn producten aan te passen)
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Splitter schreef:ik hoop dat ze met een deftig aanbod komen ala

- internet: 100/10 (eventueel met fix ip), eventueel limiet van 500gb
- tv: de meest bekeken zenders (vrt, vtm, 2be, vt4, vijf, vitaya, ned1-3, ngc, ...) + de duitsers (die zijn best moeilijk te vinden in budget-oplossingen), met 1 decoder inbegrepen
- eventueel fix telefonie
- voor 45 euro of minder
dat zou 1) een mooie pack zijn, 2) concurrentieel zijn voor zelfs scarlet aanbod en 3) in de tijd van tegenwoordig niet teveel gevraagd, denk ik zo?

het is nog eens tijd dat er nog eens wat "openbreekt" zoals vroeger door bv realdsl en adsl2fit (ondanks hun relatief korte leven) is gebeurd met de limieten.
sinds de triple-play zit je gewoonweg vast aan ofwel TN ofwel PXM (scarlet being PXM dus) want er is gewoon geen alternatief (en kom niet aan met TVV, een schotel hangen + kabels bijtrekken + als het slecht weer is met je vingers draaien + nog steeds een koperpaar nodig)
ook qua prijs kan je door koppelverkoop niet echt lager gaan door geen pack te nemen (je kan proximus tv niet meer als 'naked tv' bestellen dus zit je altijd met fix of internet gekoppeld)
Eigenlijk wil je een whop met een zwaardere limiet aan 45 in plaats van 65.5 euro met enkel de exotische zenders eraf.
Denk dat ze er dan hun broek aan scheuren als je weet wat ze aan Telenet moeten betalen. Daarboven komen nog de kosten voor commissie aan verkopers, kosten voor installatie, administratie en technische bijstand.
Denk dat het eerder in de lijn van een 55 euro zal zijn met een korting op de mobiele abonnementen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

+1

Je wilt dus quasi aan de prijs van scarlet:
een 3X zo hoge download/uploadsnelheid
decoder inbegrepen
Duitse zenders? (toch makkelijk via sat?)
500 GB limiet, terwij scarlet maar 300 GB limiet heeft en whop 150 GB :-o

mobistar gaat niet voor prijsbreker spelen, zeker niet als je ziet wat ze van vergoeding betalen. Mobistar zal ook meer voor service gaan, dan een budget provider.

Ik reken op 50-55 €/maand (indien telefonie en zo erbij)....

Ik zou ook graag tv+internet+ hoge limiet rond de 50 €. :-D ook graag een CI-module!
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

- ik wil ongeveer de up/down dat ik nu heb in mijn comfort pack, aan een lagere prijs
- 300gb limiet is mij ook goed hoor, gewoon wat ruimer dan 150 (250 lukt ook wel)
- duitse zenders via sat: moet je nog sat zetten + kabels trekken + decoder extra
- 1 decoder inbegrepen idd, das zo'n beetje de standaard tegenwoordig he, ze duwen je toch hun eigen stuff door de keel, dan mag het ook inbegrepen zijn :)

- service? hum, dan mogen ze daar toch extra investeren, want mobistar is ook niet de beste qua service voor zover het me nog bijstaat. (al moet ik toegeven dat mijn laatste contacten wél heel goed waren met hun, dus dat kan idd wel gebeterd zijn)

- 55 euro: waar zet je jezelf dan in de markt? duurder als scarlet, goedkoper als TN,
maar (?) geen wi-free of fon, geen tv-overal of yelo, geen klantendagen, ...
en als je een pxm comfort pack hebt (63.95) en klantenkorting hebt (-5?) scheelt het niet veel hé.

- telefonie mag voor mij gewoon optioneel, als dat de prijs dan bv naar 45 zou brengen (en 50 met telefonie, bv)

het lijkt me gewoon niet eenvoudig om een nieuw triple-play aanbod uit te brengen, en dat dan aan een prijs die (alles bij elkaar geteld) amper scheelt van de "gevestigde waarden".
je moet mensen ook nog overtuigd krijgen de installatie te betalen en de "moeite" te nemen om over te schakelen (en daar een dag voor thuis te zijn)

bovenop dat zijn er meer als genoeg mensen die zoiets hebben van "hun tv aanbod is al eens geflopt, waarom zouden we dat (opnieuw) riskeren" en moeten ze ook hun dsl klanten (ex-base, ex-euphonynet, en eigen aanbod) overtuigd krijgen om op coax over te gaan, of ze zitten dubbele technologie te ondersteunen zonder dat dat noodzakelijk is (kan ook niet goedkoop zijn).

ik ben iemand die zo rond deze periode altijd kijkt naar alternatieve opties, en als ik dan bv zie:
ik wil mijn snelheid wat gelijk houden, dus comfort: 54,95 vanaf volgend jaar
- 5 trouwe klant
----> 50 euro / maand en ik heb (jaarlijks 1x) korting voor een pretpark + al de "extra's" van tv overal en fon.

dus als ze een aanbod int+tv brengen met dezelfde limieten als whop aan 50 euro is het mij niet interessant.
en als het 50 euro is met dezelfde specs als pxm, waarom zou ik dan omschakelen?
als ze het aan 45 euro kunnen met *vergelijkbare* specs en zonder die extra's zoals fon, dan wil ik het wél bekijken.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Ik denk dat je het aanbod best vergelijkt met huidige concurrerende aanbiedingen en niet de -historische- korting die je al dan niet hebt kunnen bekomen.
Zo heb ik in de prille VDSL2 dagen ook Belgacom TV + 30/6 verbinding (met "hoge" limieten) + italk voor 32,95euro/maand gehad maar die tijden zijn lang vervlogen.
Ze zullen hun prijzen en formules al lang klaar hebben me dunkt, maar als we toch speculeren:

Voor een pack internet + TV:
VOO Duo "Wahou": 54,95€/maand (100mbit + digitale TV) (prijzen en formules 2 maand geleden aangepast)
Proximus comfort Pack Net + TV: 54,95€/maand (100mbit + digitale TV) (vanaf 1 januari 2016)

Dat zijn de prijsconcurrenten voor Mobistar, ik zou mijn service introduceren aan +/-10% goedkoper (49,95€) dan heb je al een zeer scherpe prijs.

Telenet biedt geen 100mbit "duo" oplossing aan, je zit dan ofwel met een achterhaalde 30mbit verbinding, ofwel met een WHOP aan 65,49€/maand!
De Telenetklant die vnl. met een gsm belt (waarschijnlijk prepaid ook nog) kan je als verkoper "gemakkelijk" overhalen om dezelfde Telenet-kwaliteit maar dan goedkoper door de "nutteloze extra's" achterwege te laten. Als provider zou ikzelf mij dan ook tegen Telenet positioneren in de Telfort stijl (cfr. Nederland).
Ook Scarlet capped op 30mbit dus dat is totaal andere koek en totaal geen concurrent. Proximus klanten pik je "gemakkelijk" doordat slechts een minderheid daadwerkelijk aan de nieuwe caps (100/6) zal geraken. In Wallonië is het een ander verhaal, behalve met een lagere prijs zie ik geen added value in Mobistar tov. VOO.

Er komen heus ook packs met internet + TV + mobiel, je zou dezelfde denkoefening kunnen doen. Daar zal Mobistar trouwens wel een beentje voor hebben op VOO.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

road rebel schreef:Ik denk dat je het aanbod best vergelijkt met huidige concurrerende aanbiedingen en niet de -historische- korting die je al dan niet hebt kunnen bekomen.
zo historisch zijn die niet, zijn kortingen van dit jaar, en rond januari kan je wss weer intekenen op die kortingen (de link passeert hier wel weer ergens op het forum dan :) )

en je "zoals telfort tegen telenet positioneren" is dan toch ook grotendeels op prijs?
ze bieden int(80/8)+tel+tv aan voor 43 euro / maand... ziggo is 40/4 voor 45 (of 120/12 voor 59)... dus: meer, voor minder.
telfort hun alles-in-1 aan 39 euro geeft je 40/4, oftewel iets van een 13% goedkoper - terwijl nederland zowiezo al goedkoper is als belgie (whop is 20 euro duurder, maar wel sneller)

trek ik je vergelijking dan door naar het internet + tv pack, dan krijg je:

ziggo 40/4 int + tv aan 44.5 vs telfort 40/4 int + tv aan 36.5 = dik 19% goedkoper.
dus pxm int + tv aan 54.95 19% goedkoper maken = 45 euro ongeveer.

en dan zit je ongeveer waar ik zat met mijn 100/10, limiet van 250 a 500 en eventueel fix telefonie (wat dus niet hoeft, of wat extra mag kosten) aan 45.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

We geraken hier wel wat off-topic maar inderdaad: Telfort is dezelfde kwaliteit, minder extra's (ook al zeggen ze zelf meer) dus een lagere prijs. Een Telfort all-in-one is 39€ vs. 45€ voor een gelijkaardige pack bij KPN. Ziggo heeft een iets andere positionering (beter qua TV aanbod en minder voor internet) aan 45,95€.

Ik heb het toch vermeld omdat je wel paralellen kan trekken in marketingtechnieken in buurlanden en in België.
Mobistar zou dus hetzelfde kunnen doen in vergelijking met Voo of Telenet. Met het voordeel dat Telenet geen echte DUO aanbod meer heeft.
Behalve +/- hetzelfde aan te bieden kunnen ze een product op de markt zetten die een deel van de gebruikers zal aanspreken en waarbij de "balast" eruit gehaald is. Vandaar mijn vergelijking met telfort die ook zo begon in vergelijking met KPN.

[compleet off topic] zoveel goedkoper is Nederland nu ook weer niet hoor, alleen hebben ze technisch 7jaar voorsprong dankzij hun FTTH verhaal.
Zeg nu zelf: een all-in-one bij KPN met 60/6 verbinding kost je 60€/maand,, bij PX kost je +/- hetzelfde (met een hogere cap) 3euro meer...


Persoonlijk zit ik meer te wachten op een internet-only aanbod, zoals waarschijnlijk het merendeel van de "internet generatie".
bernie1
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 dec 2015, 15:32
Bedankt: 1 keer

Installatie nu 2 weken achter de rug.
Zeer vlotte en gemakkelijke installatie - vooral indien voordien Telenet TV en Internet.
Zit nu met 2 systemen naast elkaar en ik kan vlot overschakelen van Telenet naar Mobistar.
Internet speed identiek als bij Telenet (97down en 6up) en is 100% operationeel

In feite zijn beide systemen echt met elkaar te vergelijken.

Waar zit er wel een verschil ?

- Geen teletekst bij Mobistar
- Geen vaste telefoon lijn mogelijk (is dit nog nodig ?)
- Geen vergelijkbare YELO dienst
- Momenteel maar 67 posten bij Mobistar - maar wie hoeft er meer ?
- In het begin is het wel wat aanpassen aan de nieuwe gebruikersinterface - maar na een tijdje gaat dit ook vlot
- Ook een HD van 500GB
- Ook 2 opnames terzelfder tijd mogelijk - terwijl kijkend naar 3de programma
- Geen zendernummer zichtbaar op decoder - soms wel hinderlijk
- Geen media-bibliotheken beschikbaar
- TV en Internet zijn nog nooit uitgevallen tijdens de beta-test

Besluit na 2 weken testen :
De Mobistar oplossing heeft zeker en vast een grote toekomst indien de prijs correct gezet wordt !
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

road rebel schreef: Ook Scarlet capped op 30mbit dus dat is totaal andere koek en totaal geen concurrent.
Scarlet capt niet op 30 Mbit maar op 50/4 voor Trio en 70/8 voor VDSL only. Ze adverteren hun minimum als maximumsnelheid. Het is inderdaad een vreemd businessmodel maar het zorgt waarschijnlijk voor minder klachten achteraf.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

jantje81 schreef:
road rebel schreef: Ook Scarlet capped op 30mbit dus dat is totaal andere koek en totaal geen concurrent.
Scarlet capt niet op 30 Mbit maar op 50/4 voor Trio en 70/8 voor VDSL only. Ze adverteren hun minimum als maximumsnelheid. Het is inderdaad een vreemd businessmodel maar het zorgt waarschijnlijk voor minder klachten achteraf.
Dat is geen minimum :p
Afbeelding
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Dus cap op 50/4? Interessant en dank je voor de correctie! Verandert dat ook na 1 januari?
OUSooner
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 nov 2015, 19:34
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb mij gisteren ook ingeschreven voor de test. Kreeg een mail terug dat ik binnen de 2 weken gecontacteerd zal worden. Ik ben benieuwd :-)
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Blijkbaar een behoorlijke uitrol van Internet en TV naar klanten die een gsm abo hebben bij Mobistar. 6 maanden gratis als aanbod.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

lanadekat schreef:
jantje81 schreef:
road rebel schreef: Ook Scarlet capped op 30mbit dus dat is totaal andere koek en totaal geen concurrent.
Scarlet capt niet op 30 Mbit maar op 50/4 voor Trio en 70/8 voor VDSL only. Ze adverteren hun minimum als maximumsnelheid. Het is inderdaad een vreemd businessmodel maar het zorgt waarschijnlijk voor minder klachten achteraf.
Dat is geen minimum :p
Afbeelding
Het gemiddelde over alle VDSL lijnen is 49Mbps (2015 Q3), dus heel courant is het blijkbaar ook niet meer.
wittmann
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 dec 2014, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Daarnet eens de coax van de decoder uitgetrokken en de tv blijft gewoon spelen. Zouden ze hiervoor dan wifi gebruiken?
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

AndRo555 schreef: Ook Scarlet capped op 30mbit dus dat is totaal andere koek en totaal geen concurrent.
Scarlet capt niet op 30 Mbit maar op 50/4 voor Trio en 70/8 voor VDSL only. Ze adverteren hun minimum als maximumsnelheid. Het is inderdaad een vreemd businessmodel maar het zorgt waarschijnlijk voor minder klachten achteraf.

Dat is geen minimum :p
Afbeelding

Het gemiddelde over alle VDSL lijnen is 49Mbps (2015 Q3), dus heel courant is het blijkbaar ook niet meer.
Dan heb ik toch wel echt pech op 2 plekken een aansluiting en beiden 16.5/2 op de ene een paar maanden geleden 30/3 gehad maar door onbekende redenen is dat blijkbaar niet meer haalbaar ( lijnwaarden zien er opeens slechter uit en Proximus heeft pas alles nagekeken en ze zeggen dat alles goed is )
Laatst gewijzigd door lanadekat 12 dec 2015, 20:17, in totaal 3 gewijzigd.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

bernie1 schreef:Installatie nu 2 weken achter de rug.
Zeer vlotte en gemakkelijke installatie - vooral indien voordien Telenet TV en Internet.
Zit nu met 2 systemen naast elkaar en ik kan vlot overschakelen van Telenet naar Mobistar.
Internet speed identiek als bij Telenet (97down en 6up) en is 100% operationeel

In feite zijn beide systemen echt met elkaar te vergelijken.

Waar zit er wel een verschil ?

- Geen teletekst bij Mobistar
- Geen vaste telefoon lijn mogelijk (is dit nog nodig ?)
- Geen vergelijkbare YELO dienst
- Momenteel maar 67 posten bij Mobistar - maar wie hoeft er meer ?
- In het begin is het wel wat aanpassen aan de nieuwe gebruikersinterface - maar na een tijdje gaat dit ook vlot
- Ook een HD van 500GB
- Ook 2 opnames terzelfder tijd mogelijk - terwijl kijkend naar 3de programma
- Geen zendernummer zichtbaar op decoder - soms wel hinderlijk
- Geen media-bibliotheken beschikbaar
- TV en Internet zijn nog nooit uitgevallen tijdens de beta-test

Besluit na 2 weken testen :
De Mobistar oplossing heeft zeker en vast een grote toekomst indien de prijs correct gezet wordt !
Wat betaal je per maand daarvoor? ( internet en tv ) of zijn ze echt zo gek om het gratis te geven aan testers?
Zou ook een gsm abbo bij Mobistar willen nemen om van hun internet en tv te kunnen genieten :)
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Zou zo'n Kangoeroe-abonnement van € 8 / m genoeg zijn daarvoor? Zou wel interessant zijn anders. :P
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

dean3009 schreef:Zou zo'n Kangoeroe-abonnement van € 8 / m genoeg zijn daarvoor? Zou wel interessant zijn anders. :P
Als ik hun site mag geloven zou elk abbo goed genoeg moeten zijn. Daarom vroeg ik me af wat internet en tv kosten ;)
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 565
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 71 keer

Ik heb hun een tweet gestuurd met deze vraag, ik hou jullie op de hoogte als ik antwoord krijg..
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding + Afbeelding + Afbeelding
OUSooner
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 nov 2015, 19:34
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb Dolfijn 12. Dus ik denk dat eender welk abonnement in aanmerking komt. Misschien hangt het ook af van je woonplaats en hoeveel testers men daar al heeft?
bernie1
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 dec 2015, 15:32
Bedankt: 1 keer

lanadekat schreef:
bernie1 schreef:Installatie nu 2 weken achter de rug.
Zeer vlotte en gemakkelijke installatie - vooral indien voordien Telenet TV en Internet.
Zit nu met 2 systemen naast elkaar en ik kan vlot overschakelen van Telenet naar Mobistar.
Internet speed identiek als bij Telenet (97down en 6up) en is 100% operationeel

In feite zijn beide systemen echt met elkaar te vergelijken.

Waar zit er wel een verschil ?

- Geen teletekst bij Mobistar
- Geen vaste telefoon lijn mogelijk (is dit nog nodig ?)
- Geen vergelijkbare YELO dienst
- Momenteel maar 67 posten bij Mobistar - maar wie hoeft er meer ?
- In het begin is het wel wat aanpassen aan de nieuwe gebruikersinterface - maar na een tijdje gaat dit ook vlot
- Ook een HD van 500GB
- Ook 2 opnames terzelfder tijd mogelijk - terwijl kijkend naar 3de programma
- Geen zendernummer zichtbaar op decoder - soms wel hinderlijk
- Geen media-bibliotheken beschikbaar
- TV en Internet zijn nog nooit uitgevallen tijdens de beta-test

Besluit na 2 weken testen :
De Mobistar oplossing heeft zeker en vast een grote toekomst indien de prijs correct gezet wordt !
Wat betaal je per maand daarvoor? ( internet en tv ) of zijn ze echt zo gek om het gratis te geven aan testers?
Zou ook een gsm abbo bij Mobistar willen nemen om van hun internet en tv te kunnen genieten :)
Deze beta test is volledig gratis qua installatie en gebruik. Mobistar heeft mij zelf gecontacteerd, ik was wel onlangs met 2 smartphones overgeschakeld van Telenet naar Mobistar.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

lanadekat schreef: Wat betaal je per maand daarvoor? ( internet en tv ) of zijn ze echt zo gek om het gratis te geven aan testers?
Zou ook een gsm abbo bij Mobistar willen nemen om van hun internet en tv te kunnen genieten :)
Blijkbaar is het zes maanden gratis en kan je vrijblijvend opzeggen na die zes maanden. Prijzen zijn op dit moment nog niet bekend. Ik vermoed toch wel dat men tegen de zomer (of september) van 2016 van start zal gaan voor de commerciële lancering. tegen dan lopen die zes maanden ongeveer af, zou toch ridicuul zijn dat men de volledige installatie terug ontmanteld bij de beta-testers om dan drie maanden later opnieuw langs te komen om identiek hetzelfde terug te installeren. Welke reclame is nu beter, dan die van beta-testers (allé als die content zijn natuurlijk). Hun manier van werken (reeds Mobistar klant zijn) lijkt ook wel een slimme zet. Eerst in eigen vijver vissen om later uit te breiden. Vermoedelijk zullen ze een triple-pack op de markt zetten (internet + tv + mobiel). Kan ook inhouden dat ze de mobiele klanten in de watten willen leggen op deze manier. Daar er straks een miljoen mobiele klanten verhuizen van hun netwerk naar het Base netwerk (vertrek van Telenet naar Base wegens overname). Telenet zal dan wel een efforke doen om zoveel mogelijk klanten te behouden (eigen als oorspronkelijke Base klanten). Daarnaast zullen waarschijnlijk een aantal van de vele aanbieders die op het Base netwerk zitten overspringen naar Proximus of Mobistar met hun diensten. Die versnippering lijkt mij niet echt te passen in de Telenet strategie.

Dus gewoon doen, testen die handel.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

Muziekbos schreef:
lanadekat schreef: Wat betaal je per maand daarvoor? ( internet en tv ) of zijn ze echt zo gek om het gratis te geven aan testers?
Zou ook een gsm abbo bij Mobistar willen nemen om van hun internet en tv te kunnen genieten :)
Blijkbaar is het zes maanden gratis en kan je vrijblijvend opzeggen na die zes maanden. Prijzen zijn op dit moment nog niet bekend. Ik vermoed toch wel dat men tegen de zomer (of september) van 2016 van start zal gaan voor de commerciële lancering. tegen dan lopen die zes maanden ongeveer af, zou toch ridicuul zijn dat men de volledige installatie terug ontmanteld bij de beta-testers om dan drie maanden later opnieuw langs te komen om identiek hetzelfde terug te installeren. Welke reclame is nu beter, dan die van beta-testers (allé als die content zijn natuurlijk). Hun manier van werken (reeds Mobistar klant zijn) lijkt ook wel een slimme zet. Eerst in eigen vijver vissen om later uit te breiden. Vermoedelijk zullen ze een triple-pack op de markt zetten (internet + tv + mobiel). Kan ook inhouden dat ze de mobiele klanten in de watten willen leggen op deze manier. Daar er straks een miljoen mobiele klanten verhuizen van hun netwerk naar het Base netwerk (vertrek van Telenet naar Base wegens overname). Telenet zal dan wel een efforke doen om zoveel mogelijk klanten te behouden (eigen als oorspronkelijke Base klanten). Daarnaast zullen waarschijnlijk een aantal van de vele aanbieders die op het Base netwerk zitten overspringen naar Proximus of Mobistar met hun diensten. Die versnippering lijkt mij niet echt te passen in de Telenet strategie.

Dus gewoon doen, testen die handel.
Ondertussen zelf al gevonden door een gsm nummer te stelen van google ;)
Maandag eens langsgaan bij een Mobistar winkel en kabelwinkel om coaxkabel te trekken xD
Afbeelding
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Zou je een tweede decoder kunnen verkrijgen? Ik heb Dolfijn 12 met nummeroverdracht besteld. Kreeg nog steeds dezelfde melding dat het beschikbaar was, maar enkel voor Mobistar-abonnees. Even afwachten waarschijnlijk.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

lanadekat schreef:Ondertussen zelf al gevonden door een gsm nummer te stelen van google ;)
Kan je eens wat duidelijker zijn? En waar heb je deze screenshot gehaald? :-o
Gesloten

Terug naar “Orange (Mobistar)”