beont schreef:Kan er iemand bij Userbase (of iemand die werkt bij Proximus) zien waar de rops staan?
Ik ben geen klant bij proximus, maar bljkbaar kon de persoon aan de telefoon die info niet geven...
Pak het fietsje en ga rondfietsen dan zie je ze ook
Er is ook een bepaalde (verouderde) site die ik hier niet mag delen denk ik. Met een beetje zoeken vindt je er wel aanwijzingen voor.
beont schreef:Kan er iemand bij Userbase (of iemand die werkt bij Proximus) zien waar de rops staan?
Ik ben geen klant bij proximus, maar bljkbaar kon de persoon aan de telefoon die info niet geven...
Pak het fietsje en ga rondfietsen dan zie je ze ook
Er is ook een bepaalde (verouderde) site die ik hier niet mag delen denk ik. Met een beetje zoeken vindt je er wel aanwijzingen voor.
Heb ik uiteraard al gedaan één op een kleine km, en dan 1 waar er niets op staat. Wellicht is het geen rop
In ieder geval heb ik de aanvraag gedaan bij Belgacom. Mocht blijken dat de snelheid/afstand niet aanvaardbaar is kan ik het nog altijd opzeggen binnen de 14 dagen.
In mijn vorige post heb ik een link gegeven dat je kan zien hoeveel snelheid haalbaar is op je thuis adres, waarom kijk je niet even en wat is de voorspelling ? !
Patje schreef:In mijn vorige post heb ik een link gegeven dat je kan zien hoeveel snelheid haalbaar is op je thuis adres, waarom kijk je niet even en wat is de voorspelling ? !
Heb ik gedaan, maar klopt niet volgens de werkelijkheid. (bv. buren als referentie)
Onlangs zou er gewerkt geweest zijn in de straat door Belgacom, vandaar dat ik graag de (nieuwe) plaats van de rop zou weten.
Dat kan ook dat je buren een andere lijnsnelheid hebben.
Ik heb hier onlangs nog in een post gezien dat er een tekening stond waar dit uitgelegd werd, in dit voorbeeld werd het uitgelegd met de overburen,
maar het komt er op neer dat het wel degelijk kan.
beont schreef:...
Onlangs zou er gewerkt geweest zijn in de straat door Belgacom, vandaar dat ik graag de (nieuwe) plaats van de rop zou weten.
De nieuwe plaats ? Een rop gaan ze niet verplaatsen hoor, er kan wel een rop bijgeplaatst worden een eindje verder in de straat of wijk.
Het kan wel zijn dat de dichtstbijzijnde rop vol zit en dat ze je op een andere aangesloten hebben en eindje verder.
Woon je in een drukke straat of staan er weinig rop's (zie kaartje uit mijn PB)
EdpNet XL 99/35 Mbps VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black RPi 2B + 3B +3B+ Kodi FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput Ubuntu Mate 18.04
beont schreef:
Heb ik gedaan, maar klopt niet volgens de werkelijkheid. (bv. buren als referentie)
En mogen wij dan weten wat de lijntest op jouw adres geeft en wat je buren als effectieve synchronisatiesnelheid halen?
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30) NL Ziet + VTM Go + VRT Nu Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data) OVH VOIP + EDPnet VOIP
Kleine update op dit topic, eindelijk is mijn ROP geupgrade (jeej) en de proximus site geeft 100 Mbit aan! 100/20 here I come!
Dat betekend dat we moeten gaan shoppen voor een nieuwe modem!
Omdat ik zelf Pfsense, met veel haat en liefde, gebruik heb ik voldoende aan het goedkoopste ding momenteel op de markt omdat ik toch de modem in bridge zet. Dus zou ik best ergens een bbox 3 halen me dunkt? Echter wil ik ook graag zien wat mijn sync is maar ik heb geen duidelijk beeld welke modem wat nu kan. Dan zijn er ook de frytzboxen die meer zouden kunnen? Het is me niet echt duidelijk, wie helpt
gunmaster schreef:Omdat ik zelf Pfsense gebruik heb ik voldoende aan het goedkoopste ding momenteel op de markt omdat ik toch de modem in bridge zet. Dus zou ik best ergens een bbox 3 halen me dunkt? Echter wil ik ook graag zien wat mijn sync is maar ik heb geen duidelijk beeld welke modem wat nu kan.
Dan zijn er ook de frytzboxen die meer zouden kunnen?
De FritzBoxen kunnen meer, véél meer. Maar je zegt zelf dat je dat allemaal niet nodig hebt, omdat je de modem in bridge zet.
Dus het goedkoopste is een B-box3 halen (gratis in bruikleen voor Proximus klanten).
Als je dan ook nog je lijnwaarden wil uitlezen, moet je kiezen voor de Sagem (b-box/3S).
Is mij ook gelukt, merci voor de tip
Gewoom om de sagemcom variant gevraagd en gekregen. De verkoopster vertelde dat de technicolor uit stock werd gehaald.
gunmaster schreef:Is mij ook gelukt, merci voor de tip
Gewoom om de sagemcom variant gevraagd en gekregen. De verkoopster vertelde dat de technicolor uit stock werd gehaald.
De technicolor uit stock? Ik dacht dat het net andersom was? Dat er wat ruzie tussen sagemcom en belgacom was en zodoende ze enkel nog met technicolor in zee gingen gaan voor de bbox3?
Of is de relatie tussen de 2 dan toch verbeterd uiteindelijk?
gunmaster schreef:Is mij ook gelukt, merci voor de tip
De technicolor uit stock? Ik dacht dat het net andersom was? Dat er wat ruzie tussen sagemcom en belgacom was en zodoende ze enkel nog met technicolor in zee gingen gaan voor de bbox3?
Of is de relatie tussen de 2 dan toch verbeterd uiteindelijk?
Awel ja dat dacht ik ook maar ze zei dat ze enkel nog sagemcom's binnenkreeg (was de winkel op de meir in Antwerpen)
Ik heb mijn BBox3 ook gekocht op de shop aan de meir begin vorig jaar. Was gewoon "ja ik kom voor een snelkoop" want er stond gigantisch veel volk.
Ik mocht daarom een hoop skippen :3. Toen daar niet veel van gehoord en gewoon technicolor meegekregen.
Maargoed, ik heb daar wel uitgelegd waarom ik die modem kocht, maar niet dat ik een sagemcom "wou". Mij maakte dat zoveel niet uit want gebruik het toch gewoon als dumb modem.
Mag ik blij zijn met onderstaande waarden?? De 'attainable throughput waardes veranderen om de zoveel seconden, maar blijven grofweg in dezelfde range hangen
EDPnet lijkt de databank voor de lijntest te hebben geupdate. Hoewel er aan mijn lijn niets veranderd is ben ik in de lijntest gestegen van 50/6 naar 100/20:
ADSL
9.77 Mbps
Max Upload 620 KbpsMax Download 8.7 Mbps
VDSL
100 Mbps
Max Upload 19.07 MbpsMax Download 93.7 Mbps
VDSLHU
16.5 Mbps
Max Upload 9.42 MbpsMax Download 15.27 Mbps
Ik haal in de praktijk trouwens al een hele tijd een sync van 100/15 bij Scarlet.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30) NL Ziet + VTM Go + VRT Nu Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data) OVH VOIP + EDPnet VOIP