Het is geen kwestie van óf ze Nagravision gaan uitfaseren, maar wanneer. Het zou al heel wat zijn als ze voor één keer open kaart spelen.boulder schreef: Bij hen communiceren ze altijd op het allerlaatste moment.
De klant is altijd de laatste om het te weten.
Het oorspronkelijke bericht dat ze met die module gingen beginnen is al 1,5 jaar oud of zo.
Zij wisten dus wel waar ze naartoe gingen.
Maar het is altijd ontkennen tot het laatste moment, of minimaliseren.
"Neen, neen, 't is alleen voor nieuwe klanten.".
Als ik een beetje terugkeer in de tijd hebben ze in Nederland ook nog vele jaren de oude Irdeto2-codering blijven gebruiken naast Nagravision en Mediaguard, maar plots begint het hé: nieuwe zenders in alleen in Nagravision, later de codering wegnemen bij hun premium-zenders om te eindigen bij de belangrijkste 10 Nederlandse zenders. Cijfers bestaan er natuurlijk niet, maar ik denk dat de meesten braafjes via hun standaard M7-ontvangertje kijken, maar voor hobbyisten breken er onzekere tijden aan om grote investeringen te doen op satellietgebied.
Ik ben ondertussen TV Vlaanderen-klant sinds begin 2007 en continu met het duurste zenderpakket. De tevredenheid ging zacht gezegd met ups en downs, maar of ik klant zal blijven zal dit toch wel de doorslaggevende rol zijn. Door slechte voorzieningen qua DSL-verbinding op mijn woonplaats ben ik sowieso aan Telenet gebonden, waar 1 product afnemen soms duurder is dan een triple play-pakket, maar dat is een ander verhaal.

Ik ben niet iemand die ieder jaar een nieuwe receiver koopt, maar als ik er een koop doe ik graag mijn ding en kijk ik niet op 50 euro meer of minder, maar ik wil zeker zijn dat ik ten volle ervan kan genieten, en dat voor vele jaren.
In het beste geval gaan we op lange termijn met een CI+-module moeten werken als we nog enige vrije hardware-keuze willen hebben, zonder de garantie dat het blijft werken en sowieso met meer beperkingen.