Omdat der vergoeding niet eerlijk is (vermogen omvormer en niet op de realistische opbrengst) en de spelregels aangepast worden tijdens het spel. Logisch toch denk ik dat mensen dan protesteren?
De rechtszaak is nog lopende dus laten we niet op de feiten vooruit lopen. Nu betalen en later je centen terugkrijgen zonder intrest is OOK niet eerlijk... We zien wel. Hopelijk wordt deze vergoeding ook teruggefloten en hopelijk tovert men iets eerlijk op tafel.
Edit: ik lees net dat in Wallonië het prosumententarief werd vernietigd. Of dat iets wil zeggen voor Vlaanderen... Och ja, we zijn allemaal Belgen, maar financieel zijn we helaas niet gelijk. Verkeersbelasting is dan weer duurder in Wallonië bvb... Zucht.
Aantal nieuwe zonnepanelen dit jaar verdubbeld
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Men heeft ergens een basis moeten nemen die niet fraude gevoelig is... maar het kan inderdaad beter (met een slimme meter).Slafes schreef:Omdat der vergoeding niet eerlijk is (vermogen omvormer en niet op de realistische opbrengst)
Ik vrees echter dat je met een slimme meter nog slechter zal af zijn... maar dat weet je pas als je er één hebt.
Tja, ik moest plots ook meer belastingen betalen op m'n firmawagen... ik ga niet ontkennen dat ik er blij mee was maar we gaan met z'n allen meer moeten betalen en dit blijft voor mij een normale kost (je gebruikt het net wel degelijk... en die verhaaltjes van het gaat naar m'n buur doen hier niet ter zake). Er zijn trouwens 1001 dingen die vandaag duurder zijn dan een jaar geleden... moeten we daar ook allemaal voor naar de rechtbank stappen ?Slafes schreef:en de spelregels aangepast worden tijdens het spel.
Jazeker, maar wat ik hier lees gaat protesteren voorbij... precies of je wordt bestolen (en dat is het zeker niet).Slafes schreef:Logisch toch denk ik dat mensen dan protesteren?
Wat mij betreft is die rechtszaak erover... je kan discussieren over een correcte maatstaf (al dan niet via een slimme meter) maar niet over het gebruik van het net.Slafes schreef:De rechtszaak is nog lopende dus laten we niet op de feiten vooruit lopen.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 4 keer
Moet het 'eerstvolgend huis' (zonder ZP) dan ook minder netwerkkosten betalen?bruma schreef: En wat de netvergoeding betreft, dit is voor t gebruik van het net, vanaf de hoogspanningscabine tot en met de gebruiker.
Wel tijdens de zomer loopt de stroom vanaf het PV paneel tot het eerstvolgend huis dat stroom verbruikt.
Laatst gewijzigd door TiTanium 15 jul 2015, 18:09, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Quotenaam gecorrigeerd.
Reden: Quotenaam gecorrigeerd.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Ik weet nog dat er een tijdje geleden sprake was om de nutsvoorzieningen voor mensen op het platteland duurder te maken.
Omdat huizen op het platteland verder uit elkaar staan etc... da's dus juist dezelfde discussie...
Chance dat zo'n zever dus niet doorgegaan is.
Omdat huizen op het platteland verder uit elkaar staan etc... da's dus juist dezelfde discussie...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
Het eerstvolgend huis betaalt de volle pot, indien je de PV eigenaar bekijkt die de stroom levert, die betaalt de volle pot om de geleverde stroom op een ander moment te verbruiken, de volle pot aan nacht(if dal)distributuetarief.peve schreef:Moet het 'eerstvolgend huis' (zonder ZP) dan ook minder netwerkkosten betalen?r2504 schreef: bruma schreef:
En wat de netvergoeding betreft, dit is voor t gebruik van het net, vanaf de hoogspanningscabine tot en met de gebruiker.
Wel tijdens de zomer loopt de stroom vanaf het PV paneel tot het eerstvolgend huis dat stroom verbruikt.
En ik spreek van vanaf HS cabine, en niet van bv Doel, omdat deze laatste een productieeenheid is en tussen die HS cabine en de productie nog transport(kosten) zitten, uitgevoerd dooe Elia.
Mochten particulieren inderdaad zoveel produceren dan zou ook Elia een injectievergoeding kunnen vragen. Wat ergens toch aangeeft, los van de metingen, dat de stroom wel echt likaal verbruikt wordt.
Soit, voor diegene die zouden willen: je mag off grid gaan
http://www.egear.be/afkoppelen-net/
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
Waarom moet de bus van de lijn daar dan niet elk kwartier passeren?Nob schreef:Ik weet nog dat er een tijdje geleden sprake was om de nutsvoorzieningen voor mensen op het platteland duurder te maken.
En als we die juist vermelde gekheid van mij even relativeren, waarom krijgt de een een standaardprijs voor zijn aansluiting en zijn buur die iets meer kabel nodig heeft vanaf de rooilijn een grotere factuur?
Is het prijsverschil niet juist een drogreden, want blijkbaar trekken ze de lijn niet door.