EDPnet

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
riji
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 05 maa 2007, 18:11
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

Een Fritz box 7490 kost 225 euro,
een FRITZ!Box 7360 nog 165 euro,
een B-Box 3 is maar 99 euro...
In heb een Apple Airport extreme router met AC-wifi.
Ik heb een Gigaset C470ip, dan kan de telefoon ook geen probleem zijn met de B-box 3?
Een B-box 3 kan ik nog meenemen als ik ooit zou overstappen op Proximus (EDPnet geen TV).
Dan is een B-box 3 toch de interessantste keuze of niet?
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

riji schreef:Een Fritz box 7490 kost 225 euro,
een B-Box 3 is maar 99 euro...

Dan is een B-box 3 toch de interessantste keuze of niet?
Ik beweer nergens dat je een FB moet kopen :wink:
Als EDP klant kost de 7490 "maar" €175 trouwens en mijn keuze had vooral met andere functies te maken die hier niet ter zake doen.

Het ging om vectoring en de Sagem en dat je profiel dus niet gaat stijgen tenzij met een approved modem en dat zijn maar enkele modellen (Box3 en 2 FB-en).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
riji
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 05 maa 2007, 18:11
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

Ik beweer nergens dat je een FB moet kopen :wink:
Sorry, nu ik mijn reactie herlees, komt het inderdaad wel zo over.
Ik was gewoon geschrokken van de prijs en daarom de nadruk op de goedkopere b-box.

Ik zie nu dat als klant van EDP-net de FRITZ!Box 7360 ook 99 euro kost (met verzendingskosten 106 euro).

Blijft de vraag of de b-box geen betere optie is ivm eventuele latere overstap naar Proximus,
waar de b-box allicht verplicht zal zijn.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Je kan een Fritzbox ook prima gebruiken bij Proximus, ook voor televisie.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
riji
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 05 maa 2007, 18:11
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

OK, maar welk van beide nu kiezen?
Ik heb deze discussie doorgenomen: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=42237
Ik heb maar eenvoudige behoeften en een Airport Extreme voor router en wifi; dan zou ik denken als de b-box met een Gigaset goed functioneert, dan haal ik de b-box in een Proximus winkel en dan kan ik er daar desnoods ook makkelijk mee terug als er iets mis gaat.
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

BBox3 dan uiteraard, zie dat je wel de AC kan vastkrijgen.
riji
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 05 maa 2007, 18:11
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb gelezen dat er bbox3 zijn van 2 constructeurs: Sagemcom en Technicolor (Thomson),
waarbij je ze visueel kan herkennen aan de plaatsing van de ethernetpoorten:
Sagem per 2 gesplitst, Technicolor alle 4 naast elkaar.
Welk moet in dan hebben voor wifi-ac?
....
Heb nog even verder gezocht:
TG589Bvac
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Waarom kiezen voor een BBox3 als je met Edpnet in zee gaat? Zij ondersteunen de Fritzdozen 7360 en 7490. Ik heb geen ervaring met de bbox3, maar wel met de Sagem Racer (lees bbox2) en dat was echt brak.

Gelukkig heb ik die naar Bidonville gestuurd en heb mij toen een internationale Fritz 7360 aangeschaft die ondertussen op de whitelist is gekomen van Proximus.
riji
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 05 maa 2007, 18:11
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

Ik gebruik de Sagem Fast alle vele jaren en heb daar geen problemen mee.
Ik gebruik hem nu al een tijdje in bridge mode met een Airport extreme router.
Het probleem is vooral dat ik niet zeker ben hoe lang ik nog bij EDPnet ga blijven, dit omdat zij geen TV kunnen aanbieden.
Ik ben een voetbalfan en dit kan TV-VL niet bieden en overigens ben ik niet gelukkig met deze satelliet-TV aanbieder.
Vandaar denk ik eerder aan de box-3 van Proximus.
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Heb ook al jaren die sagem fast, als je dat ding in bridge zet heb je nergens last van. Er is er 1 stuk gegaan na 4 jaar maar dat was ook alles...

Ga ik straks over naar een vectoring compatibel apparaat, mocht dit actief worden in mijn straat, dan gaat de voorkeur uit naar de goedkoopste. Al die bellen en lampjes regelt mijn router wel :-)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

riji schreef:
Ik beweer nergens dat je een FB moet kopen :wink:
Sorry, nu ik mijn reactie herlees, komt het inderdaad wel zo over.
Ik was gewoon geschrokken van de prijs en daarom de nadruk op de goedkopere b-box.

Ik zie nu dat als klant van EDP-net de FRITZ!Box 7360 ook 99 euro kost (met verzendingskosten 106 euro).

Blijft de vraag of de b-box geen betere optie is ivm eventuele latere overstap naar Proximus,
waar de b-box allicht verplicht zal zijn.
Ik heb 35€ betaald voor mijn Fritzbox 7360 (tweedehands).
Fritzbox heeft enkele (belangrijke) voordelen.
riji
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 05 maa 2007, 18:11
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb 35€ betaald voor mijn Fritzbox 7360 (tweedehands).
Fritzbox heeft enkele (belangrijke) voordelen.
Ben je bij tweedehands wel altijd zeker dat het toestel niet moet teruggegeven worden aan Proximus?
Ik ken de praktijk niet, maar vraag me of er ook een mogelijkheid bestaat dat je het toestel huurt/krijgt van Proximus als nieuwe klant?
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Een Fritzbox moet absoluut niet worden teruggeven aan Proximus, want Proximus 'verhuurt' deze niet aan haar klanten en dus zijn ze niet van hen afkomstig.
riji
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 05 maa 2007, 18:11
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

Ik bedoelde een b-box 3.
Laatst gewijzigd door riji 07 aug 2015, 13:15, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

riji schreef:Het probleem is vooral dat ik niet zeker ben hoe lang ik nog bij EDPnet ga blijven, dit omdat zij geen TV kunnen aanbieden.
Ik ben een voetbalfan en dit kan TV-VL niet bieden en overigens ben ik niet gelukkig met deze satelliet-TV aanbieder.
Dat is dan een probleem dat je zelf zal moeten oplossen. Hak gewoon die knoop door als je toch graag die voetbal wil zien en stap over naar Proximus. Je hebt dan gelijk die bbox3 die je blijkbaar toch prefereert.

Wat betreft TVV heb je gelijk. Het is een rotslechte aanbieder qua klantenservice en de gekende problemen dit voorjaar... Maar dat hoort in een ander forum.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Afhankelijk van je behoeften hoeft Proximus ook niet noodzakelijk duurder te zijn.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
riji
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 05 maa 2007, 18:11
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

Ik kan een b-box 3 tweedehands kopen, maar ik vraag mij af of dit reglementair is?
Als je zo'n toestel gratis kreeg als nieuwe klant bij Proximus, mag je het dan later door verkopen?
Ga ik het reglementair kunnen gebruiken bij EDPnet?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Als de verkoper de rechtmatige eigenaar is - dus een gekocht toestel - dan mag hij dit doorverkopen.
Als het een huurtoestel betreft (gratis bruikleen), moet de klant de modem terugbezorgen op het einde van de overeenkomst.

Bij de lancering van de b-box3, was deze te koop.
Een 2de handse B-box3 kan perfect gebruikt worden voor EDPNet.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
riji
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 05 maa 2007, 18:11
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

Dit is duidelijk.
Ik zal de aankoopfactuur vragen.
....

10/8 blijkbaar was er geen factuur...

Na deze nuttige raad:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=44&t=45498

heb ik de FB7490 besteld bij EDPnet.
riji
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 05 maa 2007, 18:11
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb nu een paar dagen een Fritzbox 7490, gekocht bij EDPnet.

Ik ben er heel tevreden mee:
- met deze wizard van EDPnet:
http://www.edpnet.be/nl/support/install ... reren.html
verliep de installatie vlot (EDP-net kon meteen als provider gekozen worden en zo werden de instellingen, ook voor VoIP, meteen juist ingesteld; overigens zag ik dat ook BC met en zonder TV kon gekozen worden); ik kon op het net zonder zelf een wachtwoord in te geven
- mijn Gigaset C470ip werd makkelijk als DECT telefoon herkend (basisstation van Gigaset niet meer nodig)
- ik kon ook 2 switchen verwijderen
Het ziet er dan ook heel wat netter uit wat toestellen en kabels betreft.
- ik kon het standaard adres 192.168.178.1 makkelijk veranderen naar 192.168.1.1 en zo mijn toestellen met vast IP-adres ongewijzigd inschakelen.
- ik heb mijn vorige router Apple Airport Extreme in brugmodus gezet en met een kabel van de FB naar de WAN-poort van de AE verbonden zodat die nu als switch functioneert en als wifi toegangspunt.
- de internetsnelheid is ongewijzigd 30/10 (wachten op vectoring 12/2015)
- ik heb nu ook meer en makkelijker toegankelijke informatie met de FB.
Kortom: een aanrader (althans na een paar dagen gebruik).
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

riji schreef:Ik heb nu een paar dagen een Fritzbox 7490..
Goeie keuze :beerchug:
Gebruikersavatar
capman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 sep 2014, 08:49
Locatie: Beveren-waas
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Heb net een ticket aangemaakt bij edpnet. Ik zit namelijk op een 70/10 profiel, maar als ik een lijntest uitvoer
zit ik op 50/10. Waarschijnlijk door beperking op de LEX , zoals ik in het begin van dit forum las.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

En? Verbetering ondertussen ?
Gebruikersavatar
capman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 sep 2014, 08:49
Locatie: Beveren-waas
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

En? Verbetering ondertussen ?
Tot nu toe nog niet. Edpnet was zeer vlug wat betreft de lijntest. Ze zeiden: "Wij hebben uw lijn uitgemeten en stellen het volgende vast: Modem synchroniseert aan 70/10 profiel, maar ondervindt veel korte sessies.
Wij verzoeken u hiervoor grondig de bekabeling die van en naar de modem loopt na te kijken en indien dit niet help uw modem resetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw te configureren.
Er is inderdaad een VLAN cap op uw lijn. Wij zullen hiervoor een upgrade vragen eens het probleem met de korte sessies van de baan is.
Graag ontvangen wij uw feedback eens u de binnen installatie hebt nagekeken."

Wat ik dan ook gedaan heb , >>> "Bedankt voor de snelle support. Ik heb mijn bekabeling nagekeken en ‘denk’ dat deze in orde is. Telefoonkabel komt aan de wandcontact doos (TF2007). Aansluiting is gebeurd aan zwarte aansluiting. In de wandcontactdoos zit een splitter van waaruit ik vertrek met jullie Y-kabel naar fritzbox7490 voor internet en telefonie. Lan kabel van fritzbox naar switch , en zo verdeelt over de verschillende utp wandcontactdozen in huis (utp kabels zijn cat6) . Ik heb nu wel een vast telefoontoestel afgesloten dat via kroonsteentje (lusterklem :? ) was verbonden.

Hopend dat de lijn nu beter is ivm de korte sessies. Mocht dit niet het geval zijn dan zal ik mijn fritzbox moeten resetten :? . Doe dit liever niet omdat ik nogal veel poorten forward van mijn NAS. Maar als het niet anders kan…"

Edpnet heeft daarop terug een lijntest uitgevoerd met dit als resultaat , >>> "Wij stellen vast dat de situatie op uw lijn verbeterd is. Uw modem heeft terug stabiele sessies.
Wij zullen proberen om de cap te verhogen. "

Dit was van gisteren, dus we wachten af :-) . Ik moet wel verkondigen dat Edpnet zeer snel was in hun support en in communicatie. Zaterdag 9u34 de mail verstuurd dat ik alles had nagezien en om 10u18 al lijntest met antwoord. Dit verdient een dik applaus :thumbs:
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

In mijn ervaring heb je een paar dagen na hun belofte de snelheid :)
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Inderdaad, binnen enkele dagen zal je wel de volle snelheid hebben.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
capman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 sep 2014, 08:49
Locatie: Beveren-waas
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Jaaa, vandaag de cap weg genomen op mijn VDSL lijn , en bereik ik mijn werkelijke snelheid. :banana: :banana: :banana:
Bedankt EDpnet
rasman
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 25 apr 2007, 16:17
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

Hallo,

Ik overweeg van Proximus naar EDPnet over te stappen. Maar ik vind hun site niet al te duidelijk waardoor ik nog met een paar vragen zit.

1) hun telefonie (10€) naar wie en wanneer kan ik exact gratis bellen (hebben ze ook een soort Happytime als BGC ?)
2) aangezien deze vorm van telefonie VOIP is, heeft er iemand ervaring mee ? geen happeringen wanneer er veel internet verbruik is ?
3) het internet: ben ik dan verondersteld zelf die modem aan te kopen ? Is er echt geen downloadlimiet ?
snelheidstest geeft : 66,36 down en 8,62up over VDSL. Klopt dit ? dus geen 100/10 voor mij?
Is er iemand hier die toevallig in Bredene woont ?

Alvast bedankt voor jullie feedback
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Goeie keuze :)

Ivm telefonie: ik vermoed dat enkel de gesprekken naar edpnetklanten gratis zijn, de rest is betalend, maar wel goedkoper dan andere belgische operatoren dacht ik (zelf gebruik ik freevoipdeal ipv de telefonie van EDPNet). Alle info mbt telefonie staat hier: http://www.edpnet.be/nl/thuis/bellen.html
Haperingen heb ik nog niet ondervonden, alles blijft stabiel werken (via een fritzbox 7490)

Ivm internet is er idd echt geen datalimiet :) De modem (fritzbox) kan je via EDPnet aankopen. Als je al een Bbox 2/3 hebt kan je die ook gebruiken voor EDPnet (voor internet, voor telefonie heb ik geen idee of je dat kan instellen op een bbox)

Check sowieso eens op http://www.proximus.be/internetsnelheid welke snelheid je kan krijgen. De downloadsnelheid die je daar ziet als maximum zal je kunnen krijgen. De uploadsnelheid is altijd het maximum (dus bij een 70/10 profiel zal je sowieso +- 9.5Mbps upload hebben). EDPnet doet geen snelheidslimitering (capping) aan hun zijde.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
rasman
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 25 apr 2007, 16:17
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

Dit is wat zou halen, ik heb trouwen momenteel ook 60/5. Hou zou dat dan bij EDP zijn ? welke snelheids profielen hanteren ze ?
Bijlagen
proximus.jpg
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

In principe hanteren ze dezelfde profielen als proximus, met dat verschil dat er geen snelheidscaps toegepast worden
Je zal dus 70/6 kunnen krijgen (dus in de praktijk 5.5Mbps upload & 66Mbps download ongeveer). Eenmaal je kast aangepast wordt naar vectoring zal 70/10 en waarschijnlijk 100/10 kunnen
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
rasman
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 25 apr 2007, 16:17
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

Nice, dus dan blijft alleen nog de aankoop van die Fritzbox een grote kost die andere providers op zich nemen.

Ik zou 15€ per maand winnen, maar die Fritzbox haal ik er dus pas na 6 maand uit.

Tenzij ik beslis om geen telefonie te nemen, maar kweet eigenlijk niet wat er met mijn bbox2 gebeurd als ik het contract stop zet.



Bedankt voor de nuttige info.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Geen probleem :)

Met die fritzbox kan je natuurlijk wel nog een pak meer dan met de bbox2 of bbox3 hé :), maar je moet 'm dus inderdaad wel aankopen.
Ivm de bbox2: ik vermoed niet dat je die terug zal moeten inleveren, dus je kan die eigenlijk nog altijd verder gebruiken, ook met EDPnet. Enkel telefonie zou je eens moeten opzoeken of je (EDPnet) VOIP hierop kan activeren (ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat dit wel mogelijk was, maar ik heb 't zelf nog nooit geprobeerd)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Hou er rekening mee dat als je niet voor telefonie kiest bij Edpnet, de huur van de raw copper lijn van Proximus erbij komt en dat komt op zo'n 12,5 euro per maand. Je bent dus duurder af zonder telefonie dan met. Je nummer kan perfect overgedragen worden.

Wat betreft de bbox2, daar kan je perfect voip op gebruiken, mits je een voip telefoon aanschaft. Maar ik zou toch voor de Fritzbox gaan, gezien je daar een gewone dect in kunt steken (spaart je de kosten van een voip telefoon) en die is full vectored. Vanaf het moment je lijn op vectoring gezet word, zal je bbox2 hier niet van kunnen profiteren. Daarvoor heb je een bbox3 of fritzbox nodig.
rasman
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 25 apr 2007, 16:17
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

ah dat wist ik niet van die raw copper, best dat je dat zegt. Amai dat mag EDPnet ook wel eens duidelijk vermelden op hun site dan.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Dit is in de algemene voorwaarden onder punt 7.6 te vinden. Mocht je bv je telefonie bij Proximus behouden (dat kan dus ook) betaal je die huur uiteraard niet. Het is hetgeen dat Proximus door rekent aan Edpnet, mocht er geen vaste lijn actief zijn. Ook bij een bestelling zonder telefonie van je xDSL-aansluiting komt de huur van het vrije koperpaar te staan.

Maar het is waar, vroeger stond het duidelijker vermeld op de website.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

rasman schreef:ah dat wist ik niet van die raw copper, best dat je dat zegt. Amai dat mag EDPnet ook wel eens duidelijk vermelden op hun site dan.
Hoe duidelijk wil je het?
http://edpnet.be/nl/support/bestellen/i ... ement.html

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

krisken schreef:Hoe duidelijk wil je het?
http://edpnet.be/nl/support/bestellen/i ... ement.html
Je hebt gelijk. Het staat er duidelijk. Maar ze zouden het wel mogen terug vermelden bij het aanbieden van hun producten. Nu is het wel een beetje "sneaky" weg gestopt onder support.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Neen absoluut niet. Het is één linkje verder.
Ga naar EDPnet.be, klik op thuis en daarna op surfen (http://edpnet.be/nl/thuis/surfen.html).
Scroll door de pagina, tot je de kop "Wat heb ik nodig?" ziet.

Daar zie je volgende tekst
Je hebt een aansluiting op het telefoonnetwerk in jouw huis nodig: dat kan nog een actieve telefoonlijn zijn, maar edpnet kan je ook aansluiten op het kopernetwerk zelf, zolang dit ergens in jouw huis binnenkomt. Er is ook een fysiek intropunt nodig, daar waar de telefoonlijn jouw huis binnenkomt (opgelet, soms worden dergelijke punten weggewerkt bij verbouwingswerken).

Een overzicht van de verschillende activatiemogelijkheden met bijhorende kost, kan je hier terugvinden

Wat als je geen aansluiting hebt of je hebt een nieuwbouw? Dan vind je hier meer informatie

Je hebt uiteraard ook een modem nodig. Je kan kiezen voor een FRITZ!Box 7360 modem (€99) of een FRITZ!Box 7490 modem (€179).
Wil je het bereik van uw draadloos netwerk vergroten, bestel dan een FRITZ!WLAN Repeater 450E (€69) of een FRITZ!WLAN 1750E Repeater (€89)
Die "kan je hier terugvinden" (welke ik in het vet heb gezet" is de link naar bovenstaande pagina

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

In de huidige realiteit zouden DSL providers en kabelproviders wel met een all in prijs moeten adverteren, en eventueel in kleine lettertjes de korting zetten in geval van een shared lijn. Want eerlijk gezegd hoeveel mensen nemen tegenwoordig nog een losse vaste lijn, ze worden zeldzaam hoor.

Maar soit er zijn een aantal mensen die nooit naar de totaalfactuur zullen kijken en denken dat ze een super deal hebben, maar soit dit is absoluut niet naar Edpnet toe want alle alternatieve operatoren doen het gelijkaardig.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”