Pagina 2 van 5
Geplaatst: 27 jun 2004, 10:42
door Snakehit
Er is vannacht opnieuw 20MB bijgekomen.
We zijn vandaag de 27ste dus de maand is bijna voorbij.
Ik mag nog 500MB downloaden en dan moet ik 8eur bijbetalen.
Als dit vandaag niet te veel stijgt loop ik er niet meer achter.
@A2F: Waarschijnlijk werken jullie vandaag niet want het is zondag. Kunnen jullie niet zien wat er zo gebeurt? Ik bedoel wat er binnenkomt en welke groottes enzo?
Geplaatst: 27 jun 2004, 11:09
door Seal
en als je nu eens de modem zou afzetten/uittrekken 's nachts?
dan kan der niets binnen en niets buiten.
't is maar een idee hé
Geplaatst: 27 jun 2004, 11:10
door Sasuke
Snakehit,
20Mb is normaal zene .. je kunt beter die firewall van je router eens terug opzetten denk ik. Want 20mb kunnen gewoon ping replies zijn van je router. Ik heb vannacht ping replies terug opgezet, en ik heb ongeveer iets van een 48mb aan data alleen op m'n router. Dit door attacks, echo replies e.d.
Een zeer goede techniek om dit tegen te gaan is als je router/firewall de optie 'Virtual DMZ' ondersteunt. Schakel deze functie in en zet dit naar een onbestaand IP op je interne netwerk. Hiermee worden alle "non-routed" packets verzonden naar je virtual DMZ. Maar aangezien er daar geen pc's zal deze ook niet antwoorden.
Maar 20mb/nacht is echt normaal .. ook al staat er geen pc aan. Spijtige is, bij andere ISP's speelt dit minder rol, maar bij a2f betaal je op smallband ook bij, en dat is natuurlijk minder ...
Grtz,
Sasuke
Geplaatst: 27 jun 2004, 11:28
door Snakehit
Ik heb me laten zeggen dat Virtueel DMZ alle poorten opzet en dat je dat beter niet kan doen. Om hackers tegen te gaan. IK weet dit niet zeker, dit hebben ze me verteld toen ik router kocht.
Geplaatst: 27 jun 2004, 11:42
door Arrigi
Snakehit schreef:Ik heb me laten zeggen dat Virtueel DMZ alle poorten opzet en dat je dat beter niet kan doen. Om hackers tegen te gaan. IK weet dit niet zeker, dit hebben ze me verteld toen ik router kocht.
Dat is ook zo, maar deze functie kan dat slecht bij 1 pc doen. Als je dus alles doorverwijst naar een pc die niet bestaat, kan die moeilijk gehackt worden
Geplaatst: 27 jun 2004, 11:58
door Sasuke
Snakehit schreef:Ik heb me laten zeggen dat Virtueel DMZ alle poorten opzet en dat je dat beter niet kan doen. Om hackers tegen te gaan. IK weet dit niet zeker, dit hebben ze me verteld toen ik router kocht.
Snakehit,
Goed lezen hé .. een DMZ zet inderdaad ALLE poorten die jij nog NIET hebt doorgemapped voor intern gebruikt (FTP, WEB ...) open naar het IP adres dat je opgeeft als DMZ. Zodoende gaan dus al die packetten naar een onbekend ip. Dit is een veel betere manier van anti-hacking dan gewoon een firewall opzetten. Een firewall kan omzeild worden, routing is nogal moeilijk(er)...
Grtz,
Sasuke
[mod] Bedankt seal, om me op m'n rare zinsbouw te wijzen
[/mod]
Geplaatst: 27 jun 2004, 12:07
door Seal
Sasuke schreef:Snakehit schreef:Ik heb me laten zeggen dat Virtueel DMZ alle poorten opzet en dat je dat beter niet kan doen. Om hackers tegen te gaan. IK weet dit niet zeker, dit hebben ze me verteld toen ik router kocht.
Snakehit,
Goed lezen hé .. een DMZ zet inderdaad ALLE poorten die jij nog NIET zijn doorgemapped open naar het IP adres dat je opgeeft als DMZ. Zodoende gaan dus al die packetten naar een onbekend ip. Dit is een veel betere manier van anti-hacking dan gewoon een firewall opzetten. Een firewall kan omzeild worden, routing is nogal moeilijk(er)...
Grtz,
Sasuke
Ja Sas, ik doe mijn best om die zin goe te lezen maar de logica ontbreekt mij toch een beetje.
Maar bon, 'k snap wel wa ge wilt zeggen.
Geplaatst: 27 jun 2004, 13:03
door Snakehit
Zo die DMZ is gecreerd. Mijn datavolume is opnieuw gestegen met 40MB. Terwijl ik heel de morgen weggeweest ben :s
Geplaatst: 27 jun 2004, 14:18
door Blue-Sky
Op zondag zou ik gewoon de connectie met de router verbreken en zien wat dit brengt aan informatie, als je later weer de stand van je verbruik controleerd.
Ik bedoel dus (modem of router ca. 3 uur van de lijn halen)
Men weet nooit eh
of hoe zegt men dat weeral,...never say, never
Grtz,
Geplaatst: 27 jun 2004, 15:00
door Seal
Of anders 's avonds je verbruik nakijken, router uittrekken gedurende een uur dat je zeker bent dat je verbruik van die dag meetelt, even terug aanloggen om je verbruik op te schrijven, terug uitzetten en pas 's morgends terug aanzetten en dan verifieren.
Wa ne zin seg.
Geplaatst: 27 jun 2004, 15:32
door Blue-Sky
Seal schreef:Wa ne zin seg.
Inderdaad een lange zin, misschien brengt dat de Kristallen bol?
Seal schreef:en als je nu eens de modem zou afzetten/uittrekken 's nachts?
dan kan der niets binnen en niets buiten.
't is maar een idee hé
Sorry, ik had je quote overzien, welke je al vroeger plaatste. (
Zo Jun 27, 2004 11:09 am )
Geplaatst: 27 jun 2004, 19:30
door Snakehit
Geplaatst: 27 jun 2004, 20:41
door A2F Staff
@snake - om maar ff te checken... je straat heeft iets met hondjes te maken?
Geplaatst: 27 jun 2004, 20:44
door Blue-Sky
Wie moet er nu actie ondernemen, de telefoon maatschappij Belgacom om je lijn na te zien, of heeft je ISP nu geen mogelijkheid dit te regelen.
Moeilijk om dit op zondag te regelen, in je plaatst zou ik snel iets ondernemen, want wat er nu gebeurd is dweilen met de kraan open wat betreft je verbruik aan volume. (en centen)
Volgens mijn overtuiging is je ISP nu wel gevraagd om in te grijpen, of zoals men dit onder schaakspelers zou zeggen.
Aan Zet
Hopelijk wordt dit snel geregeld en geeft A2F je een tegemoetkomen indien de fout aan de lijn zou liggen.
Waren er geen graafwerken in je buurt? (kabel beschadigd) Heb je geen geknister in je telefoon? stoorgeruis?
Abonnees van Skynet-Belgacom kunnen hun lijn laten uitmeten, wie doet dit voor
A2F ? ASAP lijn laten uitmeten.
Grtz,
Geplaatst: 27 jun 2004, 21:37
door Snakehit
@ A2F: 120-0000681-04
@ Bleu-Sky: Neen, nergens werken
@ Status:
Volume staat nu al op 47,70 Gb
2uur + 60MB
Zonder 1 iets te draaien :s
Mvg,
Snakehit
Geplaatst: 27 jun 2004, 21:49
door A2F
@ snake - session time : On-Line 01 d 12 u 35 m 08 s - je hebt je router dus volgens onze gegevens NIET afgezet!!!
Geplaatst: 27 jun 2004, 22:14
door Blue-Sky
@Snakehit,
Verbreek dan toch vanaf nu de verbinding van je router met je telefoonlijn.
Zodat enkel je telefoon nog werkt
Of is die vast aangesloten op je Telefoondoos, normaal moet dit toch te onderbreken zijn, met schroeverdraaier.
Maak dat je router fysisch los is van je lijn, als A2F dan nog zegt dat er trafiek is volgens hun, dan is er een graverende fout.
Als je dit gedaan hebt, router los van je lijn probeer dan een verbinding te maken met Internet, dat mag dan in geen geval lukken.
Komt men morgenvroeg weer terug van A2F dat er trafiek was op je lijn...ja...
Ik heb nog nooit ondervonden dat je verbruik aan volume kunt hebben met een losgekoppelde router of modem.
Of hangt er een onbekende parallel op uw lijn? Ergens ten velde...het zou niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurd. (gewoon diefstal)
Grtz,
Geplaatst: 27 jun 2004, 22:26
door Snakehit
Echt ik heb mijn router afgezet vanmiddag. Echt waar. Kijk ik schakel hem morgen ochtend tussen 8u00en 10u00 opnieuw uit. Moet dan efkes naar school om boeken binnen te leveren enzo.
@ Meon: Morgenochtend probeer ik het opnieuw.
@ Status: Data-Volume:47,72 Gb
20MB in uur
hmm ik begin iets te zien. ieder uur +/-20 MB
Als je vorige posts bekijkt. Kan dat wel zo zijn. Hmmmm.
We zien het morgen ochtend wel
het is nu 22u26 laten we zeggen 22u30
morgenochtend om 7u30 post ik hier opnieuw en dan zou mijn datavolume moeten 180MB gestegen zijn. tot +/-47,90GB
We zullen zien, wat het wordt. Router kan ik vannacht niet uittrekken. Doordat ik dan alles van mijn broers zijn kamer moet verzetten
Mvg,
Snakehit
P.S: Morgen zijn we de 28ste, JOEPIE nog 2 dagen en de maand is voorbij
Geplaatst: 27 jun 2004, 22:45
door Blue-Sky
Snakehit schreef: Router kan ik vannacht niet uittrekken. Doordat ik dan alles van mijn broers zijn kamer moet verzetten
Je inwendige bedrading nazien, je kan
hier eens zien. (Klik op die pagina op de loupe +) dan kan je de tekening vergroten.
Er mag geen enkele telefoon parallel op je lijn liggen zonder
splitter
Ik vrees dat er een probleem in je inwendige bedrading zit in je woning.
Grtz,
Geplaatst: 27 jun 2004, 22:49
door Snakehit
Ok, maar vroeger had ik dat wel niet toen ik skynet had. Want bij hen moest ik nog meer de data-volume in de gaten houden.
Ik heb geen veranderingen gedaan ofzo. En een draadloos heb ik niet bij mijn weten.
Ik heb vanmiddag al router uitgeschakeld en A2F zegt dat er toch nog contact was :S. Ik begrijp het echt niet meer. Morgen trek ik telefoon stekker ook uit
Mvg,
Snakehit
Geplaatst: 27 jun 2004, 22:54
door Tae
Volgens mij zijn ze u gewoon voor de maling aan het nemen
Altijd alles op de schuld van de klant schuiven veel zijn ze nog ni veranderd daar zo te zien
Geplaatst: 27 jun 2004, 23:04
door A2F
@Tae - als je niks constructiefs te zeggen hebt,... juist ja...
Geplaatst: 27 jun 2004, 23:09
door A2F
En ja... ik ben een arrogant bazeke, maar durf da gerust zeggen... Maar ik weet wel da'k ni alles weet, unlike some others die blijbaar de wijsheid in pacht hebben...
Misschien moeten we gewoon de rollen eens omdraaien en al diegenen die het dan toch zoveel beter weten eens een aantal weken laten "draaien" om zichzelf te laten bewijzen... Hopelijk zit er dan een stevige bodem in de spreekwoordelijke mand...
Geplaatst: 27 jun 2004, 23:16
door Tae
Zie maar eens dat wij eerst allemaal deftige speeds (na bijna een 5 mnd op smallband te zitten)krijgen om mee te werken dan zullen we verder praten
Geplaatst: 27 jun 2004, 23:18
door Sasuke
A2F schreef:En ja... ik ben een arrogant bazeke, maar durf da gerust zeggen... Maar ik weet wel da'k ni alles weet, unlike some others die blijbaar de wijsheid in pacht hebben...
Misschien moeten we gewoon de rollen eens omdraaien en al diegenen die het dan toch zoveel beter weten eens een aantal weken laten "draaien" om zichzelf te laten bewijzen... Hopelijk zit er dan een stevige bodem in de spreekwoordelijke mand...
Ok, ik moest deze week toch al eens langskomen bij jullie hé
Grtz,
Sasuke
Geplaatst: 27 jun 2004, 23:21
door A2F
@ tae - waarmee mijn stelling dus bevestigd is...
@ Sas - uitzonderingen bevestigen de regel he... enne let op mijn eerste regel
Geplaatst: 27 jun 2004, 23:21
door Sasuke
Blue-Sky schreef:Snakehit schreef: Router kan ik vannacht niet uittrekken. Doordat ik dan alles van mijn broers zijn kamer moet verzetten
Je inwendige bedrading nazien, je kan
hier eens zien. (Klik op die pagina op de loupe +) dan kan je de tekening vergroten.
Er mag geen enkele telefoon parallel op je lijn liggen zonder
splitter Ik vrees dat er een probleem in je inwendige bedrading zit in je woning.
Grtz,
Blue-Sky,
Met alle respect .. maar een inwendig kabelprobleem gaat niet voor een spookverbruik zorgen hé .. 't is maar om effe duidelijk te zijn.
Grtz,
Sasuke
Geplaatst: 27 jun 2004, 23:22
door Tae
btw is die statuspagina nu al online of moeten we daar ook nog maanden op zitten wachten ???
Geplaatst: 27 jun 2004, 23:24
door A2F
@ snakehit - voor zover ik't hier kan opvolgen, is de conclusie dat er geen disconnect is geweest (ook nu nog niet) sinds bijna 2 dagen en dat er effectief uitgaande en inkomende traffiek is... Toch nog ergens een pc die opstaat? (in de kelder of zo
)
Geplaatst: 27 jun 2004, 23:25
door Seal
Geplaatst: 27 jun 2004, 23:26
door Lukse
Tae schreef:btw is die statuspagina nu al online of moeten we daar ook nog maanden op zitten wachten ???
http://status.adsl2fit.be al eens geprobeerd?
Geplaatst: 27 jun 2004, 23:27
door A2F
@ tae - De statuspagina is NOG STEEDS online en perfect bereikbaar via
http://Status.adsl2fit.be - Lukt je dit niet, dan ben ik er quasi zeker van dat je met een lokaal probleem zit en ben je waarschijnlijk het slachtoffer van een browser-hijack of heb je last van een slecht verwijderde virusinfectie...
Geplaatst: 27 jun 2004, 23:32
door Tae
Het gaat hier niet over dat mijn pc dag en nacht opstaat maar dat die snelheid stabiel blijft dag en nacht.
Dan hoef ik niet mijn lijn continu open te zetten
thx de statuspagina werkte wel kon ze niet meer vinden na een tijdje niet meer gebruikt te hebben
en wat zien we weer
de snelheid gaat weer terug in stappen naar boven zelfs met al de brol aan
Resultaten van
http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Jun 27 2004 om 23:40:47 UTC+0200)
Download : 102.3 KByte/sec
Upload : 45.6 KByte/sec
en zo is elke dag spijtig dat ik morgen moet gaan werken anders had ik nog een paar snelheidstests gemaakt in de nacht.
Geplaatst: 28 jun 2004, 00:13
door Snakehit
A2F schreef:@ snakehit - voor zover ik't hier kan opvolgen, is de conclusie dat er geen disconnect is geweest (ook nu nog niet) sinds bijna 2 dagen en dat er effectief uitgaande en inkomende traffiek is... Toch nog ergens een pc die opstaat? (in de kelder of zo )
Was het maar zo dan wist ik tenminste waar het probleem zit maar nu. Ik betaal hier voor iets dat ik niet weet waar het vankomt. Ik bedoel, als ik muziek download dan weet ik tenminste wat ik binnen heb, maar mijn data-volume stijgt hier zonder dat ik hier nog maar iets doe
@Status: 47,76 Gb
Morgen smallband terug :s
Mvg,
Snakehit
Geplaatst: 28 jun 2004, 05:46
door Blue-Sky
De kans dat je een virus op je PC hebt bestaat ook. In dat geval kan je PC omgetoverd zijn tot spam server welke voortdurend spam verstuurd.
Zoek
hier in deze topic.
Daarom had ik je gevraagd je modem of router van de lijn te nemen.
Dat zou je best zo organiseren dat je op een paar seconden deze van de lijn kunt wegnemen (loskoppelen)
Geplaatst: 28 jun 2004, 07:10
door eapresley2
Geachte heren van Webvisie,
Waarom vandaag rond 7 uur weer geen verbinding mogelijk?
Waarom is de statuspagina alweer niet bereikbaar?
Geplaatst: 28 jun 2004, 07:26
door Gast
Ja , deze morgend 6uur geen verbinding mogelijk, ben nu op het werk en kan niet op de statuspagina inloggen.
Ik word jullie onprofessionalisme stilaan beu webvisie...
Geplaatst: 28 jun 2004, 07:48
door blux
Hoe zeg ik best mijn abonnement op?
Via aangetekende brief? Via email?
Geplaatst: 28 jun 2004, 08:44
door Sasuke
eapresley2 schreef:Geachte heren van Webvisie,
Waarom vandaag rond 7 uur weer geen verbinding mogelijk?
Waarom is de statuspagina alweer niet bereikbaar?
Mensen, mensen ... ok het komt meer voor bij WV dan bij andere isp's .. maar nu ook niet overdrijven hé. Alle isp's hebben het wel eens dat die er "soms" even uitligt. Dit kan te wijten zijn aan enorm veel factoren en hoeft niet persé aan onprofessionalisme te wijten zijn. Of het deze maal aan onprofessionalisme lag of iets anders laat ik in het midden. Me dunkt dat zulke vragen echt niet bijdragen tot het algemeen nut .. doe dat via een TT ofzo. En indien het er toch altijd even uitligt denk ik niet dat ze bij a2f liggen te luieren ofzo zene. Dan lossen ze dit zo snel mogelijk op.
Zij die nu zeggen dat ze het NOOIT voorgehad hebben bij een andere ISP zijn ofwel aan 't liegen of hadden dan beter bij die andere ISP gebleven.
Grtz,
Sasuke
PS: NEE, ik heb geen aandelen bij webvisie ofzo ... allez toch niet meer dan 35,36€/maand.
Geplaatst: 28 jun 2004, 08:47
door A2F Staff
Blijkbaar hebben een aantal mensen problemen om in te loggen - Alle systemen draaien normaal - de zaak wordt onderzocht