Het is nu al enige tijd geleden en heb sinds dat ik pc en ipcams static gezet heb eigenlijk geen probleem meer gehad.
Dus bedankt voor de tip, heb eigenlijk ook liever ip reservatie doen op de DHCP, maar met die van telenet gaat dat dus niet.
Ben wel nog altijd zeer ontevreden over die TN HGW gewoon omdat ze de mensen weer forceren/voorkomen om hun eigen ding te doen.
En volgens mij zelfs niet wettelijk, telenets verantwoordelijkhijd is enkel ervoor zorgen dat hun diensten goed binnenkomen, al het geen dat daar niets mee te maken heeft hebben ze geen verantwoordelijkheid voor dat het werkt of niet, dus mogen ze er ook geen beperkingen op zetten.
Als iemand een eigen dhcp wil instellen moet er de mogelijkheid zijn om die van hun uit te schakelen.
De interactieve functionaliteit van de digicorder moeten ze dan maar op een ander manier oplossen.
Echt? Denk je dat dat met die van mij mogelijk is? (Cisco SG 200-26P)Duurdere switches kunnen natuurlijk dhcp discover traffic weigeren vanop bepaalde poorten, maar dat is overkill in dit geval.