TV-Vlaanderen Basic Light wordt alweer duurder

Alles over TV via satelliet
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Werkt die telenet ci+ module eigenlijk op linuxboxen (zoals de vu+ solo2?)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

https://www.sat4all.com/forums/topic/33 ... rdsharing/

daarom verkopen ze ook extra kaarten en extra abbo's :-D

support vanuit tvv voor wan cardsharing en Linux decoders :-D ? :eek: Nee, ge krijgt een brief met melding 'zijn wij er achter gekomen dat uw smartcard voor cardsharing wordt gebruikt"
Dus blijkbaar maken ze geen onderscheid tussen LAN & WAN sharing en worden beiden illegaal beschouwd?

@Roygenz: uw vraag is aan het afwijken van het onderwerp van de thread :-D
Gebruikersavatar
frodo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 08 mar 2007, 14:48
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 16 keer

MarkDM schreef:Appels en peren. Home-cardsharing is perfect legaal en toegelaten. Waarom rakel jij dat weer op ? Er zijn daar al genoeg topics over geweest !
Dat wordt altijd altijd beweerd. Nochtans in de algemene voorwaarden staat:
2.2
Het is de Klant niet toegestaan om verveelvoudigingenen/of signalen - ongeacht de gebruikte techniek - van televisieprogramma’s die uit hoofde van een Abonnement worden
ontvangen, op welke wijze deze ook gemaakt zijn, op enigerleiwijze te bewerken (ook in de privésfeer binnenshuis), exploiteren, aan of met derden door te geven of te delen of in openbare gelegenheden te vertonen.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Altijd dat zelfde gezaag . Lees dit: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 00#p537326
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

satsurfer schreef:ok, je kan met linux ontvanger cardsharing gaan doen....maar je kan in ook met rode mazout rijden i.p.v. diesel in uw auto :-D
Veel heilige boontjes op dit forum blijkbaar, die altijd binnen de lijntjes kleuren. Die nog nooit een Euro in het zwart verdiend hebben of hebben laten verdienen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 mar 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

de linux boxen hebben GEEN CI+ aan boord, dus nee ze werken niet op deze boxen , wel op andere zonder linux met CI+
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Op de VU+ solo2 zit wel een CI+ slot hoor, maar heb het nog nooit gebruikt...

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Dat zal wel een CI slot zijn, en geen CI+.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Dat zou inderdaad wel kunnen...
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Mijn ouders kijken ook al heel wat jaren via de schotel, ik dacht vanaf 2009.
In de living staat een Vu+ Duo met 2 tuners in en op hun kamer staat er ook een Linux ontvanger, een azbox met 1 tuner.
Ze hebben het basic light abonnement en 's avonds kijken ze toch heel wat tv vooral in de winter.

Mijn moeder kijkt meestal in de living totdat haar programma's beginnen zoals "thuis" en dan gaat mijn vader op de slaapkamer kijken.
Met het cardsharen (intern) zijn er nog nooit problemen geweest en zoals gezegd je kan inderdaad wel maar 4 kanalen tegelijk decoderen.

Soms dan worden er ook 2 programma's opgenomen op de vu+ en 1 kijkt men, het hangt dan ook van de polarisatie af want je kan dan niet elke zender meer kijken op dezelfde decoder, dit kan je dan zien in de zenderlijst, de grijs geworden zenders zijn dan uitgeschakeld.

Elk systeem heeft zijn voor en nadelen en iedereen maakt voor zijn eigen uit wat het beste bij hem/haar past, maar waarom sommige mensen hier één of ander bedrijf zo enorm zitten te verdedigen vraag ik me toch af, elk bedrijf wil maar één ding en dat is je geld en hoe meer hoe liever.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Ik zit hier zeker niet om één bedrijf of product te verdedigen, ik wil alleen waarschuwen dat het niet is omdat iets vandaag werkt dat het morgen nog werkt.
Die Linux decoders worden min of meer getolereerd door TV Vlaanderen, maar het is zeker niet van harte.
Ik heb hier ook al dikwijls gezien dat bij vergelijkingen men de zaken nogal scheeftrekt.

Men zegt dan van "kijk, je hebt al een Linux toestel vanaf zoveel euro".
Maar als je dan gaat kijken, moet je er nog een harddisk bijkopen en insteken/aanhangen.
Tja, wat voor vergelijkingen zijn dat dan, hee.

Inderdaad, iedereen kiest het systeem dat best is voor zichzelf, maar het is toch goed dat te doen met verstand van zaken.
Hoewel men dat vaak zo laat uitschijnen (ook in de media) is hetgeen je krijgt qua zenders en mogelijkheden niet zomaar één op één te vergelijken.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Als men vergelijkingen doet moeten die inderdaad juist zijn.

Er is wel één zaak wat ik vreemd vind want het is nog een post van Boulder (daarom dat ik dat eens ben gaan opzoeken),
op de website van TVV staat dat je alleen de zenders van de openbare omroep krijgt in HD,
maar als ik dan bij mijn ouders kijk hebben die wel VTM HD , alsook een Discovery HD, NGG HD, en de 3 nederlandse zenders in HD.
En ja ze hebben basic Light. :?
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Misschien nog het vroegere basispakket? Heb ik hier ook nog en die zenders heb ik eveneens in HD

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ja dat moet het dan wel zijn.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

VTM HD zit wel degelijk in Basic Light, net zoals Vier HD en 2BE HD vanaf maart. (En inderdaad kan je als Basic Light-klant nog 4 andere HD-kanalen uit Basic+ ontvangen)
Wat boulder hier neerschrijft zijn veelal speculaties of verouderde info. Ik weet alleen dat satellietapparatuur steeds goedkoper wordt en Linux-ontvangers al bijna 9 jaar feilloos werken met TV Vlaanderen.

En dan hebben we het inderdaad nog niet gehad over het vrij te ontvangen tv-aanbod op satelliet en de opname- en streaming-mogelijkheden van vrij te kiezen hardware.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

raf1 schreef:En dan hebben we het inderdaad nog niet gehad over het vrij te ontvangen tv-aanbod op satelliet en de opname- en streaming-mogelijkheden van vrij te kiezen hardware.
Misschien belangrijk voor sommige... maar in realiteit ligt er haast niemand wakker van vrees ik.

Blijft daarbij dat een sat installatie altijd meer technische kennis vraagt en zeker niet goedkoper is.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Je kunt moeilijk spreken van speculaties of verzinsels als ik de info overneem die op de officiële site van TV Vlaanderen staat (http://www.tv-vlaanderen.be/digitale-tv ... light.aspx).
Je moet goed opletten met de inhoud van pakketten, het gebeurt dat TV Vlaanderen zenders verschuift naar een duurder pakket.
Vaak blijven de oude klanten dan die extra zenders nog ontvangen, maar nieuwe klanten krijgen ze niet meer in het goedkopere pakket.
En dan krijg je van die reacties, "ik heb maar Basic Light, en ik heb toch VTM HD."
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

r2504 schreef:Misschien belangrijk voor sommige... maar in realiteit ligt er haast niemand wakker van vrees ik.
De triple-PAY-klanten zullen inderdaad niet wakker liggen, gebrainwasht door de operatoren beseffen ze zelfs niet meer dat een multituner HD-recorder via satelliet dezelfde functionaliteit aanbiedt tegen een veel lagere prijs.
r2504 schreef:Blijft daarbij dat een sat installatie altijd meer technische kennis vraagt en zeker niet goedkoper is.
Wat een onzin. Alsof in heel Europa de 85 miljoen huishoudens hun schotel eigenhandig hebben geïnstalleerd. Schotelantenne-installateurs zijn geen sprookjesfiguren, ze bestaan écht en tonen na de installatie zelfs hoe de zapper werkt!
En als je het over goedkoper wil hebben moet je een vergelijkingspunt hebben. Het abonnement en energieverbruik is alvast goedkoper. De installatie is niet veel duurder dan een kabeltv-installatie.
boulder schreef:Je kunt moeilijk spreken van speculaties
Ik kan zéker spreken van speculaties, omdat jij uitspraken doet over de toekomst gebaseerd op verouderde informatie uit het verleden.
Over het huidige TV Vlaanderen-product ben je alvast compleet niet meer op de hoogte. VTM HD zit in Basic Light, ik ervaar het elke dag net als alle andere Basic Light-klanten
leohein
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 mei 2013, 19:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 11 keer

Er is echt wel een verschil tussen oude basic light (vroeger basispakket) klanten en het nieuwe basic light.
Zo heb ik nu dus officieel basic light, maar krijg wel enkele zenders meer als het huidige basic light.
Bijvoorbeeld "Fox live" en de HD's voor discovery, ngc en vtm

Anderzijds, krijg ik disney channel niet. Ook al zit disney channel in basic light.

Conclusie: voor nieuwe klanten niet kijken wat hier in het forum staat, maar op de website van tvvlaanderen zelf gaan zien wat je krijgt voor je geld.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Precies zoals ik zei, dus.
Alles hangt af van hoe het abonnement was toen je ingestapt bent.
Het is overigens straf dat Raf1 spreekt van verouderde informatie, terwijl ik gewoon verwijs naar de huidige pagina's van TV Vlaanderen.
En ik speculeer niet over de toekomst, het gaat over het huidige aanbod.
Het is nu net speculeren als je ervan uitgaat dat die 2 zenders erbij komen, en de rest allemaal gelijk blijft.
Hoeveel keer hebben TVV klanten geen nieuwsbrief gekregen met goed nieuws, een zender erbij, en in kleine lettertjes, deze andere zender verdwijnt.

Ik hoop voor jou dat het dus gewoon netto 2 extra zenders zijn, voor die 1€/maand extra.
En misschien dan op een dag nog eens VijfTV HD.

Maar ik ben toch blij dat ik geen 3 jaar moet wachten om een zender te krijgen die de andere aanbieders hebben.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

leohein
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 mei 2013, 19:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 11 keer

Ja Iceke, klopt, maar enkel voor de nieuwe klanten !

Ikzelf betaal de prijs van Basic Light, maar heb wel in vergelijking met je PDF :
- Discover Hd showcase (normaal basic+)
- Foxlive (normaal basic)
- NPO1HD(normaal basic+)
- NPO2HD(normaal basic+)
- NPO3HD(normaal basic+)

Maar geen
- Disney channel, ook alzit dit normaal bij basic light.

Ik heb eens ooit gebeld met de helpdesk (hele ervaring !), als ik disney channel wil moet ik switchen naar de "nieuwe" basic light en vervallen dus mijn HD zenders.

Al heb je natuurlijk gelijk dat TVV zichzelf tegenspreekt ivm VTM HD :-D
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Yep, op hun ene pagina zeggen ze het zo, op een andere zeggen ze het anders.
Nochtans worden beide pagina's regelmatig bijgewerkt.
Je weet dus niet eens waarop je intekent, want er is wel degelijk een tijd geweest dat Basic Light wel een VTM HD icoontje staan had.
Vraag is waarom ze het dan weggedaan hebben.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

raf1 schreef:Wat een onzin. Alsof in heel Europa de 85 miljoen huishoudens hun schotel eigenhandig hebben geïnstalleerd. Schotelantenne-installateurs zijn geen sprookjesfiguren, ze bestaan écht en tonen na de installatie zelfs hoe de zapper werkt!
En die komen dat natuurlijk gratis doen... de goed geinformeerde mensen zoals jij weten wat ze moeten kopen... andere personen waarvan ik weet dat ze in het verleden een sat installatie hebben gekocht was het ofwel een dom TVV setje (vergeet opnames delen maar) of anders gewoon een overpriced installatie (waar je vaak zelfs 3 Digicorders van kon kopen). En met 16 euro (TVV Basic) versus 15.35 euro (Telenet) kan je ze moeilijk "goedkoper" noemen.

Kortom... voor de man in de straat is het zelden interessant... voor Tweakers is het een ander verhaal. Spijtig genoeg slaag je er nooit in dingen objectief te benaderen, maar is het steeds vanuit je haat tegenover een andere provider dat je dingen hemels wil voorstellen (en dat zijn ze zeker niet).
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

keuze laten tussen een dom setje en een overpriced installatie is evenmin objectief lijkt mij :nono:
Bovendien was basic 11,90 €!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Wij hebben deze zomer TVV buiten gekegeld. Een Internet+TV pakket was goedkoper geworden, maar de grote meerwaarde is TV Overal gratis inbegrepen op 5 toestellen. Met een Chromecast ben je dus geholpen. Technisch kan je dat met satelliet ook bereiken, maar waarom zelf zitten prutsen als het bij een ander goedkoper is? Die satelliet ontvangers zijn allemaal wel leuk voor de geeks, maar de techniek staat daar ook niet stil, wat wil zeggen dat je toch ook om de x aantal jaar veel zin hebt om een nieuwere decoder aan te schaffen. Er zal altijd wel een reden zijn...
Afbeelding
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Het is niet omdat je om de zoveel jaar zin hebt om een nieuwe decoder te kopen dat je die ook effectief moet kopen. Ik snap totaal niet waarom je om de zoveel jaar een nieuwe ontvanger zou moeten kopen. Mijn dreambox 800 gaat ondertussen al een jaar of 8 mee en ik heb helemaal geen behoefte om een nieuwe te kopen daar de huidige ontvanger nog altijd doet wat hij moet doen. Je kan de freak uithangen en elk jaar een nieuwe sat receiver gaan kopen net zoals sommigen een nieuwe gsm kopen telkens er een nieuw model op de markt verschijnt. Ik vraag mij af wat de meerwaarde is van dergelijk koop gedrag.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Laten we even uitgaan van je DM800... kost vandaag zo'n 400 euro... en dan hebben we nog geen HDD, schotel en LNB's... stel dus minimaal 600 euro (als je ermee komt). Voor die prijs kan Jan met de Pet twee TN Digicorders aankopen (huren is hij over 8 jaar duurder uit)... en heeft hij verder geen zorgen.

Dus tenzij je echt niet tevreden bent met het kabelaanbod (al is het Sat aanbod aan Vlaamse zenders ook achtergesteld geweest) of echt de nood heeft om iets op te nemen dan zie ik weinig redenen om voor dergelijk installatie te kiezen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

die dreamboxen zijn al lang geen hot item meer, dus je rekening klopt langs geen kanten :nono:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

wied schreef:die dreamboxen zijn al lang geen hot item meer, dus je rekening klopt langs geen kanten :nono:
Acht jaar geleden denk ik niet dat je toekwam met 400 euro voor een DM800... ze klopt dus maar al te goed.

Op het einde van de rit is het altijd makkelijk praten en vergelijken... maar menig sat bezitter heeft een veel duurdere rekening over 8 jaar gezien.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

ja, dat is dan jouw mening 8)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
leohein
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 mei 2013, 19:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 11 keer

Voor de meeste mensen lijkt me telenet gewoon de beste keus, je moet nu zeker geen dure sat receiver meer kopen als je het meeste naar de vlaamse zenders kijkt. Het prijsverschil is niet de moeite om op te wegen tegen de hoge investeringskosten.

Maar voor diegene die graag naar de vele duitse en engelse zenders kijkt is een schotel met goede sat recorder leuk speelgoed. Je moet er ook graag mee prullen. Tvvlaanderen erbij nemen kan dan handig zijn om de vlaamse zenders te hebben.
Een vergelijking met telenet vind ik dus onzin.

Dus, het hangt allemaal af van je situatie :-D

Als tvvlaanderen in de toekomst nog veel duurder gaat worden, of teveel beperkingen gaat leggen aan de linux recorders dan vliegt TVvlaanderen hier ook buiten (en telenet erin), maar.....de schotel en sat recorder zal blijven voor de vele FTA-zenders.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Mijn dreambox heb ik iets van een 350 Euro betaald. Neem daarbij een tweedehands schotel van 20Euro en 10 Euro voor 1 LNB (ik heb er 4). Wat kost een harde schijf van 500 giga? Ook niet zo veel. En tegenwoordig ben je beter af met een Vu+. Een pak goedkoper dan dreambox en met een veel vluggere processor.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

r2504 schreef:
raf1 schreef:Wat een onzin. Alsof in heel Europa de 85 miljoen huishoudens hun schotel eigenhandig hebben geïnstalleerd. Schotelantenne-installateurs zijn geen sprookjesfiguren, ze bestaan écht en tonen na de installatie zelfs hoe de zapper werkt!
En die komen dat natuurlijk gratis doen... de goed geinformeerde mensen zoals jij weten wat ze moeten kopen...
Daar moet nog aan toegevoegd worden dat veel satellietproviders in Europa ook met eigen opgelegde apparatuur werken.
Sky UK heeft bakjes die zeer eenvoudig op te zetten zijn.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Jack Daniels schreef:Het is niet omdat je om de zoveel jaar zin hebt om een nieuwe decoder te kopen dat je die ook effectief moet kopen. Ik snap totaal niet waarom je om de zoveel jaar een nieuwe ontvanger zou moeten kopen. Mijn dreambox 800 gaat ondertussen al een jaar of 8 mee en ik heb helemaal geen behoefte om een nieuwe te kopen daar de huidige ontvanger nog altijd doet wat hij moet doen.
Aha, en de technische evoluties dan ?
HD, H.264 (MPEG4) en DVB-S2 waren nog je van het toen de 800 uitkwam, ondertussen is dit gewoon de standaard.
De standaard was toen immers MPEG2, DVB-S en SD, en voor HD betaalde je een pak meer.
Maar ondertussen is er al 4K, DVB-S2X, en HVEC.
Je bent inderdaad nog niet verplicht om een nieuwe te kopen, maar vroeg of laat zul je toch wel moeten upgraden.
TV Vlaanderen heeft bijv. alle MPEG2 omgezet naar H.264 en DVB-S naar DVB-S2, ook voor hun SD zenders.
Je hebt lang kunnen doen met je 800, maar dat komt omdat je er extra veel voor betaald hebt, omdat het toen top of the range technologie was.
Indertijd kostte dat tegen de 500€, zonder harddisk.
Het eerste model had overigens hitteproblemen, en dat werd echt pas opgelost met... nieuwe hardware : de 800 SE (Second Edition).
Je zou het kunnen vergelijken met iemand die nu een ontvanger koop die 4K aankan, DVB-S2X en HVEC.
Ze zijn dun gezaaid, en zullen een aardige duit kosten.

Uiteindelijk is er geen tovermiddel.
Wie indertijd nog een MPEG2 model gekocht heeft, heeft die rapper moeten vervangen, maar hij kostte dan ook een pak minder, en tegen dat hij moest vervangen was de prijs van de HD ontvangers ook al een pak gedaald.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

En alle telenet en belgacom hardware is wel voorzien op alle nieuwe technologische evoluties zonder dat je die ooit moet vervangen? Los hiervan: wat is de meerwaarde van 4k televisie vergeleken met HD tv? Een beduidend hoger verbruik van bandbreedte voor een, optisch gezien, zo goed als verwaarloosbaar resultaat. Ik ken trouwens iemand die al ruim 50 jaar wacht om een radiotoestel te kopen gezien de constante evolutie.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Dat maakt uiteindelijk niet uit, Jack Daniels.
TV Vlaanderen gebruikt nu ook H.264 en DVB-S2 voor de SD zenders, en veel SD zenders gaan nu verdwijnen, om alleen nog de HD variant over te laten, ook al zijn er velen die HD niet nodig vinden.
Zo zal het op termijn ook zijn met 4K, DVB-S2X en HVEC.
Desnoods krijg je dan een transponder met allemaal SD zenders, maar dan wel met DVB-S2X en HVEC.
Dan heb je toch zo'n nieuwe ontvanger nodig.
Dus of jij die nieuwe technieken nodig hebt, maakt uiteindelijk niet uit, het is de leverancier die het voor jou beslist.

En natuurlijk moet je bij TN en BGC ook wel eens een nieuwe decoder nemen (kopen of huren), ik wil je gewoon erop wijzen dat men hier zich vaak rijk rekent.
Men vergelijkt de prijs van HD ontvangers van nu met die van 8 jaar geleden, alsof je hem toen voor die prijs had.
Men "vergeet" een harddisk bij te rekenen.
Men vergelijkt single tuner ontvangers als de DM800 HD met de digicorders, die wel dual of tegenwoordig zelfs triple tuner zijn.

Ik heb zelf een Dreambox 8000 (4 tuners) en ben daar zeer tevreden over, maar om nu te zeggen dat dat goedkoper was dan gewoon een digicorder huren of kopen, neen, natuurlijk niet.
Het toestel kostte al 1000€ met maar 2 tuners, en er moesten nog 2 tuners extra bij en een harddisk.
Die harddisk is na een aantal jaar gesneuveld, en is al eens vervangen.
Jawel, ook bij vrije hardware kan er iets defect gaan.
Ik heb natuurlijk wel bijtijds mijn opnames kunnen overzetten zonder verlies, dat is een voordeel waar ik graag van profiteer.
Die 2 extra tuners zijn DVB-C tuners, dus alles wat ik opnieuw van onversleutelde zenders (bij mij vooral één HD, Canvas HD en TVEi) neem ik met die Dreambox op, zodat ik de opnames kan inkorten, overzetten, enz.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

15 jaar geleden kocht ik mijn eerste setje voor ca 100 € bij de gamma. 6 jaar geleden kocht ik een comag SL100HD/PVR voor 120 €. Ongecodeerd opnemen, knippen, plakken, etc. het werkt allemaal zonder problemen. Goedkoop gaat dus ook :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Dus in die 15 jaar is je totale hardware kost 220 euro... of vergeet je nog het één en ander ?

En in die 15 jaar heb je zonder problemen simultaan twee programma's kunnen opnemen van éénder welke twee zenders ?

Of vergeet je daar ook bewust nog wat ?

Trouwens wel grappig dat mensen soms TN hardware bashen maar dan wel sat tuners promoten van 120 euro.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

ja, natuurlijk vermeld ik hier niet alles. En ja, gecodeerde zenders worden niet-gecodeerd opgenomen. Nee, TN hardware bashen doe ik niet, so what :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”