Prijzen staan op hun website.
http://www.bandit.be/en/prices.html
Goedkoop is het niet maar wel doeltreffend.
Je kan zo een Bandit ook aan een bestaand alarmsysteem koppelen.
Zo een cartridge heeft een heel hoge druk, ik dacht op 300 bar.
Je kan zo een cartridge meerdere keren laten spuiten, afhankelijk hoe je het instelt in seconden.
Nog meer info: http://www.bandit.be/pdf/EN%20manual%20v3.pdf
welk alarm/camera systeem voor thuis?
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
Da's zo een beetje de hele (waan)gedachte achter dit topic.AnD schreef:Goedkoop is het niet maar wel doeltreffend.
Maar is dat écht zo of zit die doeltreffendheid alleen tussen de oren?
Met andere woorden, heeft er iemand ervaring met een inbraak waarbij dankzij de doeltreffendheid van het alarmsysteem er niets werd gestolen en de inbrekers door de politie konden gevat worden?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Als je alarm afgaat geeft dat meestal aan dat ze reeds binnen zijn... en daar storen ze zich niet echt meer aan tegenwoordig.
De beste beveiliging is deze waarbij je alarm niet hoeft af te gaan... maw. deze waarbij men niet binnen geraakt (goede sloten).
De beste beveiliging is deze waarbij je alarm niet hoeft af te gaan... maw. deze waarbij men niet binnen geraakt (goede sloten).
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Die die niet verlegen zijn om een alarm af te laten gaan zijn ook niet te verlegen om een ruitje in te slaan.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 68 keer
Volgens mij is het orientatievermogen verliezen(door de rook) toch wel heel erg,vooral als je in een ruimte bent waar je zelden of nooit geweest bent.Als je hoort van mensen die bij een brand in hun huis de uitgang,door de rook niet meer vinden dan kan je er wel iets bij voorstellen.
Ik vraag mij trouwens af of er geen alarmen bestaan die een zeker geluid produceren,waarvan men kan zeggen dat iedereen weg wil uit de woning.
Ik vraag mij trouwens af of er geen alarmen bestaan die een zeker geluid produceren,waarvan men kan zeggen dat iedereen weg wil uit de woning.
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
- Bedankt: 1450 keer
Ik ben het eens met één van de voorgaande opmerkingen: zolang het bij jou 5 minuten langer duurt om in te breken, of er wat meer risico is, dan bij je buur dan ben je goed bezig.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 428 keer
- Bedankt: 113 keer
Als je ook echt iets hebt wat waarde heeft of als je veel waarde aan iets hecht dan is het nuttig anders niet,
dat moet iedereen voor zijn eigen uitmaken.
Bij particulieren is het nog niet zo in trek, maar wel bij handelaars, zoals juweliers, tankstations etc.
dat moet iedereen voor zijn eigen uitmaken.
Bij particulieren is het nog niet zo in trek, maar wel bij handelaars, zoals juweliers, tankstations etc.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 53 keer
Ik denk dat het voor een aantal mensen ook gewoon een soort gemoedsrust brengt. Bij mij eigenlijk net zo:
Mijn alarm is vooral om 's nachts en bij thuiskomst te garanderen dat ik (of nog erger: mijn vrouw of één van de kinderen) niet oog in oog kom te staan met inbrekers. Ik zou op zijn minst willen weten als er iemand in huis is, zodat ik rustig de politie kan bellen. Ik heb dan ook een zelfgebouwd alarm: zelf bewegingsdetectoren gezet met een kleine binnensirene. Klinkt buiten niet zo luid dat de buren zullen komen kijken, maar wel luid genoeg om iedereen te laten weten als er iemand binnen zit. Het zal inbrekers niet buiten houden, maar als ze écht binnen willen, kan ik ze waarschijnlijk toch niet stoppen.
Het zal mij worst wezen wat er gestolen wordt: alles is vervangbaar. Alleen trauma's (zeker bij kinderen) zijn wat moeilijker op te lossen!
Mijn alarm is vooral om 's nachts en bij thuiskomst te garanderen dat ik (of nog erger: mijn vrouw of één van de kinderen) niet oog in oog kom te staan met inbrekers. Ik zou op zijn minst willen weten als er iemand in huis is, zodat ik rustig de politie kan bellen. Ik heb dan ook een zelfgebouwd alarm: zelf bewegingsdetectoren gezet met een kleine binnensirene. Klinkt buiten niet zo luid dat de buren zullen komen kijken, maar wel luid genoeg om iedereen te laten weten als er iemand binnen zit. Het zal inbrekers niet buiten houden, maar als ze écht binnen willen, kan ik ze waarschijnlijk toch niet stoppen.
Het zal mij worst wezen wat er gestolen wordt: alles is vervangbaar. Alleen trauma's (zeker bij kinderen) zijn wat moeilijker op te lossen!
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
- Bedankt: 157 keer
Eventjes terug een kick in het topic..
Ik ben me aan het verdiepen in alarmsystemen en dacht dit te laten doen door een firma.
Echter vooral omdat ik dan een premie van de verzekering zou kunnen krijgen, maar blijkbaar heb ik deze al, dus ik zie de meerwaarde er niet van in, tenzij eventueel de buitensirene die dan niet mag aangesloten worden (maar wie kijkt daar nog van op?)
Ik zou dus voor een Jablotron systeem willen gaan, met 7 magneet contacten, binnensirene, 3 rookmelders, keypad en centrale.
Welke componenten zijn hiervoor aan te raden? Het moet draadloos zijn, en ik wil contact met de iphone voor mij en de vrouw kunnen maken en een sim kaartje erin voor als er een alarm is, dat we ook een melding op de gsm krijgen.
Ik heb voor bovenstaande setup van 2 firma's telkens een soortgelijke offerte gekregen: +-2000€ excl. (zat ook nog buitensirene bij, en installatie was door mezelf, zij de configuratie). Maar je bent ook verplicht van een jaarlijks contract af te sluiten van tenminste 100€ en dat zie ik niet echt zitten. Ik zal zelf wel de batterijtjes nakijken hoor..
Is de installatieguide en configuratie een beetje duidelijk voor de huis-tuin doe-het-zelver?
Ik ben me aan het verdiepen in alarmsystemen en dacht dit te laten doen door een firma.
Echter vooral omdat ik dan een premie van de verzekering zou kunnen krijgen, maar blijkbaar heb ik deze al, dus ik zie de meerwaarde er niet van in, tenzij eventueel de buitensirene die dan niet mag aangesloten worden (maar wie kijkt daar nog van op?)
Ik zou dus voor een Jablotron systeem willen gaan, met 7 magneet contacten, binnensirene, 3 rookmelders, keypad en centrale.
Welke componenten zijn hiervoor aan te raden? Het moet draadloos zijn, en ik wil contact met de iphone voor mij en de vrouw kunnen maken en een sim kaartje erin voor als er een alarm is, dat we ook een melding op de gsm krijgen.
Ik heb voor bovenstaande setup van 2 firma's telkens een soortgelijke offerte gekregen: +-2000€ excl. (zat ook nog buitensirene bij, en installatie was door mezelf, zij de configuratie). Maar je bent ook verplicht van een jaarlijks contract af te sluiten van tenminste 100€ en dat zie ik niet echt zitten. Ik zal zelf wel de batterijtjes nakijken hoor..
Is de installatieguide en configuratie een beetje duidelijk voor de huis-tuin doe-het-zelver?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 67 keer
Hoi Dafke,
Binnen dit en 2 weken ga ik het Jablotron 100 systeem bij mijn schoonouders installeren.
Even uit mijn hoofd:
- 2 draadloze keypads
- 7 magneetcontacten
- 6 PIRS
- centrale met GSM en lan
- module met 8 IO lijnen
- binnensirene
- buitensirene
- paniekknop
- 2-weg RF remote
1800 euro excl btw.
Installatie is makkelijk zelf te doen, mits je de F-link software van je verkoper krijgt.
In principe mag je de buitensirene niet hangen als je geen gekeurd installateur bent, maar ... wie gaat dat controleren
EDIT: wat ik persoonlijk wel wat minder vindt aan dit alarm is dat je de code als volgt moet ingeven:
<gebruikersid>*<code>
Binnen dit en 2 weken ga ik het Jablotron 100 systeem bij mijn schoonouders installeren.
Even uit mijn hoofd:
- 2 draadloze keypads
- 7 magneetcontacten
- 6 PIRS
- centrale met GSM en lan
- module met 8 IO lijnen
- binnensirene
- buitensirene
- paniekknop
- 2-weg RF remote
1800 euro excl btw.
Installatie is makkelijk zelf te doen, mits je de F-link software van je verkoper krijgt.
In principe mag je de buitensirene niet hangen als je geen gekeurd installateur bent, maar ... wie gaat dat controleren

EDIT: wat ik persoonlijk wel wat minder vindt aan dit alarm is dat je de code als volgt moet ingeven:
<gebruikersid>*<code>
-
- Elite Poster
zie PM
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 598 keer
dat contract is eigenlijk enerzijds om de werking van je systeem na te kijken (en batterijtjes te vervangen, idd) alsook -in theorie- voor statistieken (hoevaak vals alarm en oorzaak ervan etc) en om "in orde" te zijn.Dafke schreef:Maar je bent ook verplicht van een jaarlijks contract af te sluiten van tenminste 100€ en dat zie ik niet echt zitten. Ik zal zelf wel de batterijtjes nakijken hoor..
echt moeilijk zal er niet gedaan worden als je het niet laat onderhouden (niemand controleert het, of het moet je verzekering zijn die dat vraagt)
let wel: als je een alarm hebt én je geeft het aan bij de verzekering (bv voor extra korting), dan krijg je vaak *niks* terug van de verzekering indien er een inbraak is geweest en blijkt dat het alarm niet correct functioneerde of niet aanstond.
hier : https://peeters.io/extra/jablotron/devastator schreef:Installatie is makkelijk zelf te doen, mits je de F-link software van je verkoper krijgt.
hoeft niet: in f-link kan je dit bij de installatie uitzettendevastator schreef:EDIT: wat ik persoonlijk wel wat minder vindt aan dit alarm is dat je de code als volgt moet ingeven:
<gebruikersid>*<code>

-
- Elite Poster
Dat zou super zijn ! Even uitzoeken hoe dat moet :-pSplitter schreef:hoeft niet: in f-link kan je dit bij de installatie uitzettendevastator schreef:EDIT: wat ik persoonlijk wel wat minder vindt aan dit alarm is dat je de code als volgt moet ingeven:
<gebruikersid>*<code>
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
Hallo,
even terugkomend op mijn topic.
Wij hebben 2 offerten gekregen nl
Jabotron 100 systeem die ongeveer op 3000€ komt
Risco lightsys systeem die ongeveer op 2500 komt
Beide met ongeveer zelfde aantal detectoren/rookmelders/raamcontacten enz
Welke van de 2 zouden jullie kiezen qua merk?
Alvast bedankt
even terugkomend op mijn topic.
Wij hebben 2 offerten gekregen nl
Jabotron 100 systeem die ongeveer op 3000€ komt
Risco lightsys systeem die ongeveer op 2500 komt
Beide met ongeveer zelfde aantal detectoren/rookmelders/raamcontacten enz
Welke van de 2 zouden jullie kiezen qua merk?
Alvast bedankt
-
- Pro Member
Beide zijn hybride systemen en kunnen dus zowel bedraad als draadloos geinstalleerd wordenpetzl schreef:geen 1 van de 2 omdat het draadloos is
een goede firma legt kabels en vaak zie je er totaal niets van als het geplaatst is.
- Splitter
- Elite Poster
petzl haat draadloos echt 
wat betreft de keuze: beide zijn vrij goede systemen *als* het over de nieuwe lightsys gaat en niet het model van vroeger
ook in gebruik en programmatie zijn beide vergelijkbaar vind ik, dus zit je vooral met de vraag van "hoe wil je dat het eruitziet",
en wat je van de installateur/verkoper denkt.

wat betreft de keuze: beide zijn vrij goede systemen *als* het over de nieuwe lightsys gaat en niet het model van vroeger
ook in gebruik en programmatie zijn beide vergelijkbaar vind ik, dus zit je vooral met de vraag van "hoe wil je dat het eruitziet",
-
- Pro Member
Splitter schreef:petzl haat draadloos echt
Met nieuwe lightsys bedoel je dan de lightsys 2? Eigenlijk kan ik niet zoveel info vinden over lightsys 1?
- Splitter
- Elite Poster
inderdaad, de 2.
ik denk niet dat de 1 nog courant is, maar je weet maar nooit wat sommige nog in hun stock hebben zitten hé.
maar als je voor risco gaat en toch (deels) bekabeld, kan je denk ik evengoed de prosys nemen tegenwoordig.
ik denk niet dat de 1 nog courant is, maar je weet maar nooit wat sommige nog in hun stock hebben zitten hé.
maar als je voor risco gaat en toch (deels) bekabeld, kan je denk ik evengoed de prosys nemen tegenwoordig.