Alternatief voor Baahlu

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Nee, geen virtuele provider, of toch niet helemaal. Eerder een speciaal geval.
Chello heeft destijds het studentennet van de KUL mogen uitbreiden en beheren, dat is dan via UPC in handen van Telenet gekomen.
Telenet beheert nog altijd kotnet, maar een aantal activiteiten zijn dan weer verplaatst (bv helpdesk).
Het is dus "een specialleke", en aangezien, iirc, telenet nog altijd de facturatie doet, had deze persoon begrijpelijk verwacht dat zijn IP als telenet herkend zou worden.

Zwijg me verder van schotel beperkingen, ik mag er als huurder uiteraard geen plaatsen zomaar. Die platte, daar geraak je mss nog mee weg, zo tussen 2 bloembakken :-)
Dat zijn trouwens gewoon LNB koppen, maar dan zonder de schotel die focust. Daarom dat ze zo groot zijn.


[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

ITnetadmin, ja, het is een speciaal geval hier, uiteindelijk zijn we Telenet, en toch ook weer niet. Vermits een student of werknemer thuis wel degelijk klant kan zijn van Telenet en dus legitiem naar Yelo zou kunnen kijken lukt dat hier dus niet. Ik gok dat het op andere universiteiten niet anders is dan dat zij onder de categorie speciaaltjes vallen. Bhaalu was dus de oplossing, nu is er niets waar de student op zijn pc kan mee kijken tenzij illegale streams. Stievie blijft maar slabakken dus ja... Een alternatief is er dus niet.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Tja, kotnet is dan ook goedkoper ;-)
Aan de andere kant, iirc kunnen KUL ips voorbij de paywalls van krantensites enzo, dus dat krijg je dan wel weer cadeau :-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”