Pagina 2 van 3
Re: Wijziging PPP connectietijden Proximus
Geplaatst: 07 dec 2014, 09:45
door dejean
idem,
Mechanisch schakelklokje schakelt om +/- 4 h ( s' morgens ), en ik zie nu nog een change om 12.00 s'nachts
Afwachten dus
Re: Wijziging PPP connectietijden Proximus
Geplaatst: 07 dec 2014, 09:46
door Heronic
Daarom dat ik een backup van het internet heb, om die paar seconden te kunnen overbruggen!

Re: Wijziging PPP connectietijden Proximus
Geplaatst: 07 dec 2014, 10:28
door VTOLfreak
Ik heb al een paar mensen zien posten dat ze hun modem op een tijdklokje hebben hangen. Haal je hiermee DLM niet overhoop? Dat deze begint te denken dat de lijn niet stabiel is en je profiel verlaagt?
[
Post made via mobile device ]
Re: Wijziging PPP connectietijden Proximus
Geplaatst: 07 dec 2014, 10:36
door raf1
Neen, stroomonderbrekingen hebben geen invloed op DLM. Het zou bijvoorbeeld nogal stom zijn dat een kortsluiting in een wafelijzer je terug op lagere snelheid zou zetten.
Reboots en reconnects via de modemfirmware daarentegen, daar zou ik toch heel erg mee opletten.
Re: Wijziging PPP connectietijden Proximus
Geplaatst: 07 dec 2014, 11:31
door jackho
Bij het uitschakelen is het de inwendige voedingscapaciteit, die de spanning lang genoeg kan aanhouden,
zodat de bbox het kan melden " niets aan de hand ik wordt uitgeschakeld "
Re: Wijziging PPP connectietijden Proximus
Geplaatst: 07 dec 2014, 11:38
door VTOLfreak
Goed om te weten. Maar ik denk dat ik mijn UPS toch ga laten zitten.
[
Post made via mobile device ]
Re: Wijziging PPP connectietijden Proximus
Geplaatst: 07 dec 2014, 12:07
door ubremoved_15739
Sedert 26 november om de 24 uur een nieuwe PPPoE sessie.
Altijd op hetzelfde uur blijkbaar (wel 's nachts).
En nee, ik heb geen schakelklokje zitten.
Ik heb wel nog een Bbox2.
Misschien is het daarmee?
Re: Wijziging PPP connectietijden Proximus
Geplaatst: 07 dec 2014, 12:14
door VTOLfreak
De enige manier om problemen van jou kant uit te sluiten is om een andere modem te proberen. Je kan altijd naar de Proximus helpdesk bellen en proberen een bbox3 vast te krijgen. Maar ik weet niet of ze zomaar gratis jouw modem willen omruilen. Misschien dat andere forumleden hier ervaring mee hebben?
[
Post made via mobile device ]
Re: Wijziging PPP connectietijden Proximus
Geplaatst: 07 dec 2014, 12:24
door -KoeKe-
Hier ook vanaf 1 december om de 24 uur is er een nieuwe PPPoE sessie, ik heb ook de BBOX2.
Re: Wijziging PPP connectietijden Proximus
Geplaatst: 07 dec 2014, 12:37
door dupondje
De verbindingstijden op proximus geven 24u, maar mijn router zegt 1 dag & 7uur connected.
Dus lijkt me niet te kloppen met de realiteit.
Re: Wijziging PPP connectietijden Proximus
Geplaatst: 07 dec 2014, 12:42
door ubremoved_15739
Ik denk dat ik wat te snel geweest ben.
Via "MyProximus" zie ik blokken van exact 24 uur als "verbindingsduur".
Vroeger kwam de "verbindingsduur" overeen met een nieuwe PPPoE sessie (en dus een nieuw IP adres).
Indien ik nu in mijn logfiles ga kijken, heb ik
geen nieuw IP adres gekregen over de afgelopen dagen.
Dus ga ik ervan uit dat Proximus in "MyProximus" nu (minstens) om de 24 uur gaat weergeven wat de datatrafiek geweest is.
Maar dat dit niet noodzakelijk een nieuwe PPPoE sessie is!!
Wel indien men tussen de "24 uur rapportering" zelf een nieuwe PPPoE sessie initieert (bijvoorbeeld reboot, reset, ....) en dan zal dit allicht resulteren in een extra lijntje bij de "verbindingstijden" in "MyProximus".
Met andere woorden: de weergegeven "verbindingstijden" in MyProximus dekken de lading van het begrip niet meer...
Edit:
Even remote ingelogd op mijn Bbox2.
En jawel, de laatste vermelding van
"PPPOE: session established" op de Bbox2 dateert van 28 november jongstleden.
De voorlaatste vermelding (exact 96 uur daarvoor) dateert van 24 november jongstleden.
De per 24 uur wederkerende "verbindingstijden" op MyProximus zijn dus een rapportering van het verbruikte volume over de vermelde tijdsspanne.
Re: Wijziging PPP connectietijden Proximus
Geplaatst: 07 dec 2014, 18:03
door jackho
zou inderdaad straf geweest zijn nu ze beloofd hadden dat er geen reconnects meer gingen gebeuren
tegen het einde van het jaar, dus dat de 96u re-connecties gingen afgeschaft worden.
Re: Wijziging PPP connectietijden Proximus
Geplaatst: 07 dec 2014, 19:06
door Zorba
Hier ook 24u weergave op MyProximus maar geen nieuw IP

Re: Wijziging PPP connectietijden Proximus
Geplaatst: 07 dec 2014, 19:35
door Tomsworld
Ik kan het ook bevestigen net gekeken op een lijn waar de ppp 7 dagen up is en sinds 1 december als tijd altijd 24 uur staat. Waarschijnlijk kiest Proximus om de volume info eens per 24u te updaten, is een mooi alternatief, het is misschien een klein beetje verwarrend.
Re: Wijziging PPP connectietijden Proximus
Geplaatst: 14 dec 2014, 16:35
door ElCid
Ik bekijk mijn IP-cameras in real time via een browser (recentste Firefox) op een Nexus tablet. De cameras hebben een vast IP, jarenlang geen enkel probleem, maar sinds Proximus de PPP connectietijd op 24 uur heeft ingesteld verlies ik elke dag 1x het beeld. Dan moet ik handmatig de browser reloaden, niet echt een probleem maar ik zou wel graag begijpen waarom dit nu nodig is. Iemand ideeën?
Re: Wijziging PPP connectietijden Proximus
Geplaatst: 14 dec 2014, 16:46
door VTOLfreak
Ik ben deze thread nu al een tijdje aan het volgen en begin inmiddels te zuchten als iemand weer post dat Proximus dit met opzet doet. Als dit een nieuwe policy was zou IEDEREEN dit probleem hebben en dat is niet het geval. Ja, je zit met een probleem. Eerst eigen apparatuur uit sluiten als oorzaak, dan de helpdesk contacteren.
[
Post made via mobile device ]
Re: Wijziging PPP connectietijden Proximus
Geplaatst: 15 dec 2014, 00:47
door jantje81
De Belgacom VDSL2-verbinding van mijn werk (gewone Maxi) is nu al 9 dagen geconnecteerd. Geen disconnects meer dus om de 96u.
Re: Wijziging PPP connectietijden Proximus
Geplaatst: 15 dec 2014, 01:19
door Tomsworld
krisken schreef:Gent Kleindokkaai? 91GKK staat voor Gent Keizer Karel(straat) hoor

Ondertussen even gezocht en het volledige lijst opnieuw tegengekomen (komt uit publieke doc's).
Re: Wijziging PPP connectietijden Proximus
Geplaatst: 15 dec 2014, 03:42
door Kitt
hier ook al meer dan 6 dagen PPOE connected ..
Re: Wijziging PPP connectietijden Proximus
Geplaatst: 04 jan 2015, 22:54
door Goztow
Nu twijfel ik... ik had de tijdsklok zo ingesteld dat hij 's nachts een uur of 4-5 uit gaat, vooreerst om te reconnecten maar ook om wat elektriciteit te sparen. Nu is dit niet echt meer nodig voor de reconnect, maar wat zou dat kunnen sparen van elektriciteit?
Re: Wijziging PPP connectietijden Proximus
Geplaatst: 04 jan 2015, 23:58
door silencer
Ook bij olo's? Of bij Scarlet bvb?
Re: Wijziging PPP connectietijden Proximus
Geplaatst: 05 jan 2015, 00:05
door AndRo555
Goztow schreef:Nu twijfel ik... ik had de tijdsklok zo ingesteld dat hij 's nachts een uur of 4-5 uit gaat, vooreerst om te reconnecten maar ook om wat elektriciteit te sparen. Nu is dit niet echt meer nodig voor de reconnect, maar wat zou dat kunnen sparen van elektriciteit?
bbox2 doet 12-13 watt dus ruwweg 25 euro per jaar in elektriciteit. 5u =1/5 van een dag dus het spaart je 5 euro uit.
Re: Wijziging PPP connectietijden Proximus
Geplaatst: 05 jan 2015, 03:33
door cptKangaroo
Hier nog steeds 36uren reconnects (Scarlet) maar nog niet op gelet of het IP gelijk blijft.
Re: Wijziging PPP connectietijden Proximus
Geplaatst: 05 jan 2015, 07:04
door sddt
Hier ook nog 36 uren disconnect bij Scarlet en het ip blijft niet gelijk!
Re: Wijziging PPP connectietijden Proximus
Geplaatst: 05 jan 2015, 08:54
door MClaeys
Dit zal net als die 96 uur interval niet van toepassing zijn op Scarlet.
Re: Wijziging PPP connectietijden Proximus
Geplaatst: 05 jan 2015, 09:51
door Matthias
Ik heb daarover al gemailed naar Scarlet en ze zullen dit niet toepassen op hun netwerk.
Middeleeuwen

Re: Wijziging PPP connectietijden Proximus
Geplaatst: 06 jan 2015, 07:49
door MClaeys
Tja, het zijn allemaal voordelen die iemand van Scarlet naar Proximus kunnen trekken. Was dus te verwachten.
Re: Wijziging PPP connectietijden Proximus
Geplaatst: 06 jan 2015, 17:30
door TiTanium
Goztow schreef:Nu twijfel ik... ik had de tijdsklok zo ingesteld dat hij 's nachts een uur of 4-5 uit gaat, vooreerst om te reconnecten maar ook om wat elektriciteit te sparen. Nu is dit niet echt meer nodig voor de reconnect, maar wat zou dat kunnen sparen van elektriciteit?
5 x 365 x 0.015 = 27.4Kwh (afgerond) op jaarbasis. (verondersteld dat deze 15 Watt is.)
Re: Wijziging PPP connectietijden Proximus
Geplaatst: 11 jan 2015, 07:14
door GuntherDW
MClaeys schreef:Tja, het zijn allemaal voordelen die iemand van Scarlet naar Proximus kunnen trekken. Was dus te verwachten.
Bij dommel is het ook nog altijd net zo.
Heb voor nieuwjaar nog een mailtje gestuurd naar hun, maar ze zeiden "als BGC het doet, ziende dat wij hun hardware huren, zal het bij ons ook wel gebeuren...".
Nu net ongeveer 6 a 7u geleden is de connectie alsnog gewoon zoals altijd echter op 36u gedropped.
Ik heb echter wel een static IP bij dommel dus zoveel last heb ik er niet van, maar geen rare drops van een paar seconden elke 36u zou wel mooi meegenomen zijn.
Bij EDPnet was het echter wel meegenomen (de 96h connectietijd toch, geen idee of de unlimited er nu ook is)
(Wel heb ik echter sinds een week of 2 een BBox3 aangeschaft, vooral om klaar te zijn voor vectoring, maar dat doet niets aan de connectietijden. Al doe ik wel zelf m'n PPP sessie opstellen nog)
Re: Wijziging PPP connectietijden Proximus
Geplaatst: 13 jan 2015, 08:40
door cptKangaroo
Ik probeer er nu wat op te letten en nu zie ik hetzelfde IP na een 36uren reconnect.
Re: Wijziging PPP connectietijden Proximus
Geplaatst: 13 jan 2015, 09:27
door vverbeke
Hier nog steeds om de 24h een reconnect

PPP wordt wel door eigen router opgezet.
Re: Wijziging PPP connectietijden Proximus
Geplaatst: 13 jan 2015, 10:27
door jackho
Als ik ga kijken in "MyProximus/Mijn factuur & Verbruik/Verbindingstijden raadplegen" dan zie ik ook inderdaad dat het om de 24u gebeurt, maar IPadres niet.
Re: Wijziging PPP connectietijden Proximus
Geplaatst: 13 jan 2015, 12:43
door jantje81
Wat er in myProximus staat is niet meer de verbindingstijd maar het verbruik per dag (24 uur).
Re: Wijziging PPP connectietijden Proximus
Geplaatst: 13 jan 2015, 14:28
door jackho
je kan toch beide opvragen !
Enfin ik kan dat toch er staat ook trouwens duidelijk "Verbindingstijden raadplegen" vermeld waar je nog kunt kiezen uit alles, alleen internet, fon .....
Re: Wijziging PPP connectietijden Proximus
Geplaatst: 13 jan 2015, 14:57
door philippe_d
Wat er staat maakt niet uit, ze hebben gewoon de titel nog niet veranderd.
Maar het zijn geen echte "verbindingstijden" meer, alleen wordt om de 24uur wordt een verbruikspunt gemaakt.
Tenzij je zelf de sessie onderbreekt, dat zie je ook (dan is de "verbindingstijd" kleiner dan 24 uur).
Re: Wijziging PPP connectietijden Proximus
Geplaatst: 13 jan 2015, 17:23
door jackho
inderdaad ik ben er ingetrapt omdat er tijden tussen staan die korter zijn dan 24u , ik zet mijn bbox regelmatig af en op en het zijn alleen deze waar hij blijft opstaan dat er 24u te voorschijn komt.
Dan kan je dat niet meer zien zoals vroeger die echte reconnecties, als je de modem lang genoeg laat opstaan wel te verstaan,
vroeger kwam dit overeen met de log in de bbox, was al lang geleden dat ik dit nog gecontroleerd had via e-services (nu MyProximus)
Re: Wijziging PPP connectietijden Proximus
Geplaatst: 25 jan 2015, 23:58
door philippe_d
Al méér dan 1 maand (sedert 24-12-14) hetzelfde IP

Re: Wijziging PPP connectietijden Proximus
Geplaatst: 19 apr 2015, 00:33
door Tomsworld
Zou er een nieuwe wijziging zijn, ik heb een pppoe sessie die meer dan 96 uur op is, wel degelijk dezelfde sessie geen reconnect met hetzelfde ip.
Re: Wijziging PPP connectietijden Proximus
Geplaatst: 19 apr 2015, 08:51
door pufpufpuf
Hier bij scarlet krijg ik ongeveer 4 sessies hetzelfde ip adres om daarna een nieuw ip adres te krijgen.
Dus niet iedere ppp disconnect heeft een nieuw ip.
Re: Wijziging PPP connectietijden Proximus
Geplaatst: 19 apr 2015, 11:11
door philippe_d
Tomsworld schreef:Zou er een nieuwe wijziging zijn, ik heb een pppoe sessie die meer dan 96 uur op is, wel degelijk dezelfde sessie geen reconnect met hetzelfde ip.
Een
nieuwe wijziging?
De 96 uur is toch al lang afgeschaft (daar gaat deze topic juist over), toch bij Proximus!
Over welke provider heb je het?