Windows 10 voorgesteld
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Dat schijnt een grap te zijn.
Maar bij Internet Explorer Versie 10 en ASP.NET(beiden van Microsoft) is dat wel degelijk een probleem geweest, waardoor IE10 niet werkte omdat ASP.NET dacht dat je met IE1 surfte.
Bron: http://blogs.msdn.com/b/ie/archive/2011 ... tring.aspx
Maar bij Internet Explorer Versie 10 en ASP.NET(beiden van Microsoft) is dat wel degelijk een probleem geweest, waardoor IE10 niet werkte omdat ASP.NET dacht dat je met IE1 surfte.
Bron: http://blogs.msdn.com/b/ie/archive/2011 ... tring.aspx
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Dat van die 9 weet ik zo niet, want meestal checken ze de NT nummer.
Daar was het, naar ik gehoord heb, wel het geval overigens, dat windows 7 als NT6.1 genummerd werd, omdat men bang was dat luie programmeurs voor vista een "if version == 6" hadden gezet, en er compatibiliteitsproblemen zouden optreden als win7 ook NT7 zou zijn.
Of mss wilden ze Duitse moppen a la "Windows? Nein." de pas afsnijden![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
[
Post made via mobile device ]
Daar was het, naar ik gehoord heb, wel het geval overigens, dat windows 7 als NT6.1 genummerd werd, omdat men bang was dat luie programmeurs voor vista een "if version == 6" hadden gezet, en er compatibiliteitsproblemen zouden optreden als win7 ook NT7 zou zijn.
Of mss wilden ze Duitse moppen a la "Windows? Nein." de pas afsnijden
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
- thomasv
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 52 keer
Het is misschien ook een psychologische keuze, ineens naar 2 cijfers gaan lijkt een hele revolutie.
10 kan ook duiden op 1 en 0.
Maar dit is allemaal puur gespeculeerd, ik denk niet dat we het ooit gaan weten![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
10 kan ook duiden op 1 en 0.
Maar dit is allemaal puur gespeculeerd, ik denk niet dat we het ooit gaan weten
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
iPhone 12 Pro — iPad (9th Gen) — Apple TV 4K (2nd Gen) — MacBook Pro
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 20 keer
Ik gok erop dat ze hun versienummer gelijk willen trekken met Apple's OS X, vooral nu ze ook een beetje in de hardwaremarkt gestapt zijn.
Zoals bv de Surface Pro, een dijk van een apparaat en die wordt in de markt gezet als directe concurrent van de MacBook Air met, jawel, OS X.
Sent from my iPad using Tapatalk
Zoals bv de Surface Pro, een dijk van een apparaat en die wordt in de markt gezet als directe concurrent van de MacBook Air met, jawel, OS X.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Dat is even geloofwaardig dan Apple die zijn versienummer gelijk wou trekken met WP8, want jawel, IOS8KerberosX schreef:Ik gok erop dat ze hun versienummer gelijk willen trekken met Apple's OS X, vooral nu ze ook een beetje in de hardwaremarkt gestapt zijn.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- thomasv
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 52 keer
Volop aan het kijken: http://news.microsoft.com/windows10story/
Momenteel gaat het over Xbox, wat ik minder interessant vind, maar er is toch al heel wat gezegd geweest dat leuk klinkt!![Beerchug :beerchug:](./images/smilies/icon_beerchug.gif)
Momenteel gaat het over Xbox, wat ik minder interessant vind, maar er is toch al heel wat gezegd geweest dat leuk klinkt!
![Beerchug :beerchug:](./images/smilies/icon_beerchug.gif)
iPhone 12 Pro — iPad (9th Gen) — Apple TV 4K (2nd Gen) — MacBook Pro
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Google Glass meets Oculus Rift meets Leap Motion.MClaeys schreef:Die hologrammen lijken me wel super handig.
Bij Apple-presentaties hoor je elke 5 slides een collectief orgasme in de zaal, hier was het muisstil. Was de aanwezige pers niet enthousiast te krijgen?
-
- Elite Poster
Leuk is dat het eerste jaar dat Windows 10 uitkomt je gratis kan upgraden van 7, 8 en 8.1.
[
[
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
-
- Elite Poster
Laat ons hopen dat dat betekent "gratis een upgrade iso downloaden die ook blanco kan installen, ook na dat eerste jaar", want de laatste tijd is dat een nachtmerrie voor ITers.
Verder is dat holoding wel interessant, altijd al graag een augmented reality gehad, zal wel ni goeiekoop zijn.
Momenteel is het natuurlijk een gimmick met onnozele animationkes, maar potentieel, zeker als meerdere mensen dezelfde holographische omgeving kunnen zien, elk vanaf hun eigen invalshoek.
En win10 als saas systeem, ik kan het me nu al voorstellen, de enterprises die hun updatecycle anaal beheren gaan ni content zijn, en de bedrijven waar s ochtends iets ni meer werkt dat de vorige dag nog wel werkte omdat win het goed vond nen update te pushen... Zucht...
Ze blijven ook inzetten op hunne store; wordt daar eigenlijk iets voor gemaakt, of blijven de meeste devs gewoon programmaatjes maken ipv apps?
[
Verder is dat holoding wel interessant, altijd al graag een augmented reality gehad, zal wel ni goeiekoop zijn.
Momenteel is het natuurlijk een gimmick met onnozele animationkes, maar potentieel, zeker als meerdere mensen dezelfde holographische omgeving kunnen zien, elk vanaf hun eigen invalshoek.
En win10 als saas systeem, ik kan het me nu al voorstellen, de enterprises die hun updatecycle anaal beheren gaan ni content zijn, en de bedrijven waar s ochtends iets ni meer werkt dat de vorige dag nog wel werkte omdat win het goed vond nen update te pushen... Zucht...
Ze blijven ook inzetten op hunne store; wordt daar eigenlijk iets voor gemaakt, of blijven de meeste devs gewoon programmaatjes maken ipv apps?
[
-
- Elite Poster
Daar betaalt Apple voor volgens mij want die collectieve orgasmes heb ik nooit begrepen.meon schreef:Google Glass meets Oculus Rift meets Leap Motion.MClaeys schreef:Die hologrammen lijken me wel super handig.
Bij Apple-presentaties hoor je elke 5 slides een collectief orgasme in de zaal, hier was het muisstil. Was de aanwezige pers niet enthousiast te krijgen?
De presentaties van Apple zijn ook totaal anders, daar slagen ze in de kleinste update te verkopen als een nieuwe uitvinding, dat heeft Microsoft nooit gekund eigenlijk.
En als Apple 3 bestaande concepten samensmijt is het een collectief orgasme, doet Microsoft dan krijg je "Google Glass meets Oculus Rift meets Leap Motion" (volgens mij is het eerder met Kinect). Moest het Apple geweest zijn kon ge er weken niet naast kijken in de krant en kon je hem al winnen op hln nog voor hij uit was. Dat is hun sterkte nu eenmaal.
Twee bedrijven die min of meer hetzelfde doen maar waar men met een totaal verschillende blik naar kijkt dus.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 22 keer
Plaatst Apple geen mensen in de zaal om applaus aan te wakkeren? Ik heb al keynotes gezien waarin een paar keer dezelfde mensen recht stonden om te applaudisseren en dan vervolgens teken doen naar de andere aanwezigen om lekker mee te doen.meon schreef: Google Glass meets Oculus Rift meets Leap Motion.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Apple was wel aanwezig:
http://m.hln.be/hln/m/nl/16556/Apple/ar ... s-10.dhtml
[
http://m.hln.be/hln/m/nl/16556/Apple/ar ... s-10.dhtml
[
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Als je uw upgrade aanvraagt, krijg je een nieuwe serial.ITnetadmin schreef:Laat ons hopen dat dat betekent "gratis een upgrade iso downloaden die ook blanco kan installen, ook na dat eerste jaar", want de laatste tijd is dat een nachtmerrie voor ITers.
Die serial moet je dan gebruiken in W10, en kan later - bij een re-install - dan ook gewoon gebruikt worden
Geen idee of de W7/W8 key obsolete wordt of niet.
Anders bieden ze hier gewoon een gratis W10 aan
-
- Elite Poster
Dat gaan ze bij mijn weten niet doen, het zal gewoon een upgrade medium blijven. Tot nu toe was daar wel altijd simpel rond te werken door een installatie zonder key te doen, in het register aan te passen dat het een upgrade was en dan de activatie herstarten met de key van de vorige Windows. Het is zoals je zegt, anders zouden ze gewoon gratis Windows 10 licenties uitgeven.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Hebben ze daar ook gezegd wanneer Windows 10 beschikbaar zal zijn?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Bij Win8 was dat toch echt niet geval. Ik kan me de details niet meer herinneren, maar had een viertal Upgrade keys gekocht en een tijd later eens een fresh install van Win8 gedaan met die Upgrade key en dat werkte gewoon zonder dat ik in de Registry moest gaan prutsen. 't Is echter wel zo dat dat met een nieuwe installer was die ik ergens van de site van Microsoft gehaald had, en dus niet met de originele Upgrade installer.MClaeys schreef:Dat gaan ze bij mijn weten niet doen, het zal gewoon een upgrade medium blijven. Tot nu toe was daar wel altijd simpel rond te werken door een installatie zonder key te doen, in het register aan te passen dat het een upgrade was en dan de activatie herstarten met de key van de vorige Windows. Het is zoals je zegt, anders zouden ze gewoon gratis Windows 10 licenties uitgeven.
-
- Elite Poster
En wat is daar verkeerd aan? Zo zou dat moeten gaan. Je moet kunnen blanco installen zonder veel trucjes, het gaat hem om de license uiteindelijk. Dat ze de win8 key checken samen met de w10 key for all I care. Zo kan je zo ook aan mekaar binden.MClaeys schreef:Dat gaan ze bij mijn weten niet doen, het zal gewoon een upgrade medium blijven. Tot nu toe was daar wel altijd simpel rond te werken door een installatie zonder key te doen, in het register aan te passen dat het een upgrade was en dan de activatie herstarten met de key van de vorige Windows. Het is zoals je zegt, anders zouden ze gewoon gratis Windows 10 licenties uitgeven.
Gewoon iso laten downloaden, installen, daarna bij de activatie om beide keys vragen. Zo van "oops, je hebt een upgrade key ingetikt, tik nog ns effe de oude key in van de license die je wil upgraden".
Of w10 keys laten genereren online bij het invullen van je w8 key (of w7).
Dat wordt binnenkort dus VMs installeren, want ik heb nog een w8 key of twee destijds gekocht toen het zo goedkoop was, en ik ga me daar dus niet de gratis w10 upgrade laten afsnoepen.
Het gaat dus weer een soep worden voor ITers om dat op een fatsoenlijke en verantwoorde manier te kunnen installen.
Net zoals toen je bij de w8 upgrade moest een clientje draaien zodat die kon detecteren welke versie je nodig had, ipv me dat zelf te laten kiezen. Zucht...
[
-
- Elite Poster
Er is een verschil tussen een clean install op een schijf waar al een Windows op staat en een waar nog geen Windows op staat overigens. Installeer ik Windows 8 met mijn upgrade key op een nieuwe harde schijf dan moet ik in het register een key aanpassen. Doe ik dat op een pc waar al een Windows op staat (7, 8 of 8.1) dan onthoud hij dat tijdens de installatie en gaat het zonder. Er zijn niet voor niks zoveel pagina's met de registertweak te vindenTomby schreef:Bij Win8 was dat toch echt niet geval. Ik kan me de details niet meer herinneren, maar had een viertal Upgrade keys gekocht en een tijd later eens een fresh install van Win8 gedaan met die Upgrade key en dat werkte gewoon zonder dat ik in de Registry moest gaan prutsen. 't Is echter wel zo dat dat met een nieuwe installer was die ik ergens van de site van Microsoft gehaald had, en dus niet met de originele Upgrade installer.MClaeys schreef:Dat gaan ze bij mijn weten niet doen, het zal gewoon een upgrade medium blijven. Tot nu toe was daar wel altijd simpel rond te werken door een installatie zonder key te doen, in het register aan te passen dat het een upgrade was en dan de activatie herstarten met de key van de vorige Windows. Het is zoals je zegt, anders zouden ze gewoon gratis Windows 10 licenties uitgeven.
Waar staat in mijn bericht dat ik dat dat de ideale methode is? Ik zeg gewoon dat ze het zo in het verleden deden en ik vrees dat ze dat niet zullen aanpassen voor Windows 10. Als IT-er werk je met images neem ik aan en niet gewoon met het downloadbestandje van hun consumententool (of misschien voor thuis, maar zelfs dan zou ik eerder voor een zelf gedownloade iso opteren. Ieder zijn ding weliswaar).ITnetadmin schreef: En wat is daar verkeerd aan? Zo zou dat moeten gaan. Je moet kunnen blanco installen zonder veel trucjes, het gaat hem om de license uiteindelijk. Dat ze de win8 key checken samen met de w10 key for all I care. Zo kan je zo ook aan mekaar binden.
Gewoon iso laten downloaden, installen, daarna bij de activatie om beide keys vragen. Zo van "oops, je hebt een upgrade key ingetikt, tik nog ns effe de oude key in van de license die je wil upgraden".
Of w10 keys laten genereren online bij het invullen van je w8 key (of w7).
-
- Elite Poster
Ik ook, maar je geraakt al bijna niet aan de iso zonder hun download software en andere bucht.
Voor opt werk valt dat nog mee, maar ik doe het thuis ook graag full manual, en op consumentenniveau is dat een ramp tegenwoordig.
En mijn punt is net dat ze het, weeral, op dezelfde manier gaan doen als win8, terwijl het zoveel beter kan voor ons system builders.
Ik zou, als betalende klant, graag eens behandeld worden als iemand die geen dief is, en gewoon krijgen waar ik voor betaal.
[
Voor opt werk valt dat nog mee, maar ik doe het thuis ook graag full manual, en op consumentenniveau is dat een ramp tegenwoordig.
En mijn punt is net dat ze het, weeral, op dezelfde manier gaan doen als win8, terwijl het zoveel beter kan voor ons system builders.
Ik zou, als betalende klant, graag eens behandeld worden als iemand die geen dief is, en gewoon krijgen waar ik voor betaal.
[
-
- Elite Poster
Dat is waar. De upgrade-tool had wel 1 voordeel, zelfs mijn zus kon zonder mijn hulp upgraden. Voor de niet systeembouwende consument werkt de aanpak dus wel, alleen laten ze jammer genoeg na de keuze te geven. Nu, voor Windows 10 is het nog niet geweten he, voor hetzelfde geld pakken ze het anders aan
.
-
- Elite Poster
Yup, voor consumenten is het schitterend. Alleen, net zoals apple ook bv, geven ze de advanced users weinig of geen alternatieven. Zodat wij altijd eindigen met hacks en andere constructies.
Bv om een win7 legit iso te downloaden zijn we aangewezen op forums die de links verzamelen van digitalriver.
Bij win8/8.1 weet ik zelfs niet of je zomaar een iso kan vinden, daar ben je denk ik aangewezen op een vm waar je die bucht van ms op installeert, die dan de files download en er een iso van maakt.
Bij de aanschaf van win8 destijds had ik enkel een oude win7 NL 32bit laptop, maar ik wou de license voor later, en de tool besliste eenzijdig dat een win8 pro NL 32bit was wat ik nodig had, terwijl ik een EN 64bit wou. Uiteindelijk via veel 5en en 6en de ms store gevonden waar ik een EN versie met zowel 32 als 64 bit media kon kopen, aan de dubbele prijs spijtig genoeg.
Dat was NA ik doorhad dat de normale upgrade geen keuze gaf, en ik al betaald had. Dus meer dan 1 key in huis, gelukkig dat de keys al niet language dependent zijn.
Noot: ik weet dat je de taal kan kiezen, maar als ITer weet ik ook dat in oudere versies bv, de groups niet mee vertalen. En naar domain policies toe is een poweruser group niet hetzelfde als een hoofdgebruiker groep (je zou denken dat ze die op sid zouden benaderen, nee dus), dus wil ik een EN versie om alle gezeik te vermijden.
[
Bv om een win7 legit iso te downloaden zijn we aangewezen op forums die de links verzamelen van digitalriver.
Bij win8/8.1 weet ik zelfs niet of je zomaar een iso kan vinden, daar ben je denk ik aangewezen op een vm waar je die bucht van ms op installeert, die dan de files download en er een iso van maakt.
Bij de aanschaf van win8 destijds had ik enkel een oude win7 NL 32bit laptop, maar ik wou de license voor later, en de tool besliste eenzijdig dat een win8 pro NL 32bit was wat ik nodig had, terwijl ik een EN 64bit wou. Uiteindelijk via veel 5en en 6en de ms store gevonden waar ik een EN versie met zowel 32 als 64 bit media kon kopen, aan de dubbele prijs spijtig genoeg.
Dat was NA ik doorhad dat de normale upgrade geen keuze gaf, en ik al betaald had. Dus meer dan 1 key in huis, gelukkig dat de keys al niet language dependent zijn.
Noot: ik weet dat je de taal kan kiezen, maar als ITer weet ik ook dat in oudere versies bv, de groups niet mee vertalen. En naar domain policies toe is een poweruser group niet hetzelfde als een hoofdgebruiker groep (je zou denken dat ze die op sid zouden benaderen, nee dus), dus wil ik een EN versie om alle gezeik te vermijden.
[
-
- Elite Poster
Zo leert een mens weer bij, dat laatste wist ik niet. Ik heb men iso file rechtstreeks van Microsoft, want dan was ik zeker dat ze echt waren (itt torrent). Puur geluk eigenlijk, anders ging ik het via vrienden op men oude school gedaan hebben. Bij Windows 7 was het eenvoudiger. Tegenwoordig heb je ook een tool die gewoon eender welke Iso van Microsoft haalt: http://www.redmondpie.com/download-wind ... oduct-key/.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Ik weet helaas niet meer hoe ik het juist gedaan heb, maar ik ben pertinent zeker dat ik destijds een SSD in mijn netbook gestoken heb en een cleane install gedaan heb vanaf externe DVD gewoon met mijn upgrade key. De eerste install met die key was welliswaar wel een echte upgrade van 7 naar 8, dus misschien houden ze dat online ergens bij en kun je vanaf dan de key wel gebruiken bij een cleane install.
Ik herinner me helaas ook niet meer hoe ik exact aan die DVD gekomen ben. Is overigens een 64b terwijl mijn oorspronkelijke upgrades 32b waren. Ik ben echter wel zeker dat het niet van een illegale of fishy bron was, dus wellicht ook gewoon een ISO ergens op een Microsoft site. EDIT: effen gecheckt gezien ik meestal downloads wel bewaar en is inderdaad een windows.iso file van ruim 2GB. Die staat wel in een folder 'Windows 8 Pro 64b Upgrade' dus die ISOs zijn precies wel als Upgrades gedownload geweest, maar volgens mij was het wel degelijk met die DVD dat ik een clean install deed.
EDIT2: mijn geheugen komt stilaan terug
. Wat ik me ook herinner was dat ik de activatie wel per telefoon moeten doen heb, maar dat kan ook te maken hebben met dat het dus al een tweede install was met die key. Fun process trouwens, Eerst 72 cijfers mogen intoetsen op je telefoon en dan 48 cijfers ingeven op je PC
.
Ik herinner me helaas ook niet meer hoe ik exact aan die DVD gekomen ben. Is overigens een 64b terwijl mijn oorspronkelijke upgrades 32b waren. Ik ben echter wel zeker dat het niet van een illegale of fishy bron was, dus wellicht ook gewoon een ISO ergens op een Microsoft site. EDIT: effen gecheckt gezien ik meestal downloads wel bewaar en is inderdaad een windows.iso file van ruim 2GB. Die staat wel in een folder 'Windows 8 Pro 64b Upgrade' dus die ISOs zijn precies wel als Upgrades gedownload geweest, maar volgens mij was het wel degelijk met die DVD dat ik een clean install deed.
EDIT2: mijn geheugen komt stilaan terug
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Laatst gewijzigd door Tomby 22 jan 2015, 23:02, in totaal 3 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Ja. Ik ben daar ook per ongeluk tegen gelopen, met een policy die ingesteld stond om users die in de power user group zaten (via een domain group) extra rechten te geven lokaal (weer zo'n oud programma dat moeilijk deed), en dat werkte dus niet in de nederlandse windows toestellen (de test environment was een engelse). Zo heb ik beseft dat ie die groepen echt op naam benaderd, en niet op sid. Dus taal verschil = extra regels in de policies steken.
Ik ben dus altijd bang dat de core (registry, groups en andere obscure behind the scenes toestanden) in een niet-EN versie niet vertaald worden, met alle risico vandien. Dus voor mij is het altijd EN versie en daarna language packs erover indien nodig.
@mclaeys: die link is nu exact wat ik fout vind. Ik wil een iso downloaden, geen exe die gaat runnen op mijn pc die dan een iso download, en intussen ikweetnietwatnog doet of achterlaat. Geen onnodige programmas op mijn pc.
[
Ik ben dus altijd bang dat de core (registry, groups en andere obscure behind the scenes toestanden) in een niet-EN versie niet vertaald worden, met alle risico vandien. Dus voor mij is het altijd EN versie en daarna language packs erover indien nodig.
@mclaeys: die link is nu exact wat ik fout vind. Ik wil een iso downloaden, geen exe die gaat runnen op mijn pc die dan een iso download, en intussen ikweetnietwatnog doet of achterlaat. Geen onnodige programmas op mijn pc.
[
-
- Elite Poster
Wie het nog niet wist, er is ook een technical preview van Windows Server 10.
http://www.microsoft.com/en-us/evalcent ... al-preview
Paar nieuwe functies:
http://www.petri.com/what-about-windows-server-10.htm
http://www.microsoft.com/en-us/evalcent ... al-preview
Paar nieuwe functies:
http://www.petri.com/what-about-windows-server-10.htm
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
-
- Elite Poster
Extra software wil niemand, maar het is wel al handiger dan hun eigen tool.ITnetadmin schreef:@mclaeys: die link is nu exact wat ik fout vind. Ik wil een iso downloaden, geen exe die gaat runnen op mijn pc die dan een iso download, en intussen ikweetnietwatnog doet of achterlaat. Geen onnodige programmas op mijn pc.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Microsoft publiceert de hashes van alle .iso's op hun MSDN site (eerst inloggen met hotmail/outlook/live/... account) waarmee je dan ook een "onofficiële download" kunt verifiëren.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
De ISO's kan je gewoon van usenet/torrent plukken.
Een legale key is dan wel vereist om het te doen werken, ik heb het niet over "unattended" ISO.
Zoek op "OEM" en je vindt de standaard images (eventueel geslipstreamd met updates) waar je - ik herhaal - enkel met een LEGALE key mee kan werken.
Heb ik zelf al meermaals gebruikt: laptop in de soep gedraaid (HDD kapot), geen recovery CD/DVD, maar wel een OEM sticker.
OEM ISO gedownload, key ingegeven en klaar.
Een legale key is dan wel vereist om het te doen werken, ik heb het niet over "unattended" ISO.
Zoek op "OEM" en je vindt de standaard images (eventueel geslipstreamd met updates) waar je - ik herhaal - enkel met een LEGALE key mee kan werken.
Heb ik zelf al meermaals gebruikt: laptop in de soep gedraaid (HDD kapot), geen recovery CD/DVD, maar wel een OEM sticker.
OEM ISO gedownload, key ingegeven en klaar.
-
- Elite Poster
Voor windows 8.1 zou je via onderstaande weg je iso kunnen maken:
http://windows.microsoft.com/nl-be/wind ... resh-media
EDIT: nu juist even geprobeerd, fantastisch, selecteer je taal, win 8.1 of 8.1 pro (of N) en 32 of 64 bit, maak hij of een iso of een USB stick![Banana :banana:](./images/smilies/icon_banana.gif)
http://windows.microsoft.com/nl-be/wind ... resh-media
EDIT: nu juist even geprobeerd, fantastisch, selecteer je taal, win 8.1 of 8.1 pro (of N) en 32 of 64 bit, maak hij of een iso of een USB stick
![Banana :banana:](./images/smilies/icon_banana.gif)
Laatst gewijzigd door Abusimbal 23 jan 2015, 21:41, in totaal 1 gewijzigd.
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Je hoeft zelfs niet eens in te loggen om de naam en checksum van die iso's daar te zien. Ik doe het al jaren zo. Microsoft maakt zelfs voor Windows 8.1 altijd nieuwe iso's klaar voor elke "Update" (nieuw woord voor Service Pack) die ze uitbrengen. Zoals je op onderstaande link kan zien bevatten de nieuwste builds Windows 8.1 Update 3.cptKangaroo schreef:Microsoft publiceert de hashes van alle .iso's op hun MSDN site (eerst inloggen met hotmail/outlook/live/... account) waarmee je dan ook een "onofficiële download" kunt verifiëren.
https://msdn.microsoft.com/subscription ... 0&FileId=0
En voor diegene die het horen donderen in Keulen als ik het over Update 3 heb:
http://www.winbeta.org/news/microsoft-h ... ber-update