iPhone (6) gekte?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Voor een aantal onder hen zal dit wel meespelen: Zich rijker voordoen dan ze zijn, om de illusie te wekken dat ze "meekunnen".
[
Post made via mobile device ]
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Dat is niet exclusief iPhone(of zelfs smartphone)
Waarom een dure Audi kopen, als je ook een VW of zelfs een Skoda kan kopen, buiten de luxueuzere afwerking, is het toch grotendeels hetzelfde.
Ik heb een Credit Card, maar wel een waarmee ik op het eind van de maand alles terugbetaal.
Voor de rest hoef ik niet elk jaar het nieuwste gadget te hebben, maar als IT'er vind ik het toch wel leuk om af en toe eens met iets nieuws te kunnen spelen.
Waarom een dure Audi kopen, als je ook een VW of zelfs een Skoda kan kopen, buiten de luxueuzere afwerking, is het toch grotendeels hetzelfde.
Ik heb een Credit Card, maar wel een waarmee ik op het eind van de maand alles terugbetaal.
Voor de rest hoef ik niet elk jaar het nieuwste gadget te hebben, maar als IT'er vind ik het toch wel leuk om af en toe eens met iets nieuws te kunnen spelen.
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
De meest steek houdende, rationele uitleg om een iphone te verkiezen.ITnetadmin schreef:Het "leuke" (in dit geval) aan apple producten is de relatief hoge tweedehandswaarde. Dus als je jaarlijks wil wisselen, en je draagt goed zorg voor je toestel, dan kan je "bijblijven" voor een relatief goeie prijs.
[Post made via mobile device ]
Al is de onderliggende oorzaak van die hogere restwaarde dezelfde als de die van de hype.
Om dezelfde reden, met omgekeerde logica weliswaar koop ik net niet een iphone.
Alle smartphones hebben hun tijd en kunnen makkelijk stuk.
Die dingen kunnen 10x vallen bij manier van spreken en net als je denkt wow wat een robuust toestel tik je er ergens mee tegen en is het scherm stuk.
Heb er zo al 2 versleten op die manier. De ene een tik tegen de rugsteun van een stoel, de andere vallen van een goeie halve meter.
Beide toestellen hadden wel al meer meegemaakt dan dat.
Is zo'n 800€ toestel dan zoveel robuuster?
Zoniet blijf ik gewoon goedkopere "wegwerp" toestellen kopen.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Elite Poster
Een andere, mindere aantrekking, is wss dat zelfs tweedehands, de meeste toestellen nog een paar jaar software updates krijgen. Bij android toestellen, voor zover het een issue is, is meestal de regel "what it came with is what it stays with". Uitgezonderd de nexussen, en bepaalde flagships zoals de galaxy reeks.
Een appstore die, tot nader order, nog altijd de "first target" is voor developers (met android apps "als we even tijd hebben", en windows phone nog niet eens echt aan de orde is vaak) helpt ook om mensen aan te trekken.
Maar apple is nog altijd een marketing machine als geen ander, met jobs vroeger aan het hoofd, die zelf hard en software maken en de volledige supply chain in handen hebben. Totale controle waarmee ze erin slagen om de mensen het hoofd op hol te brengen.
En ja, er zijn ook mensen die graag met audi rijden. Nu rijdt audi wel stukken beter dan sommige andere merken, maar persoonlijk prefereer ik een kleinere autoklasse met meer opties dan een grote wagen die ik in basisversie moet kopen om te kunnen betalen. Spijtig dat, als gadget fan, de leukere opties meestal ook enkel op de duurdere modellen verkrijgbaar zijn.
Dit soort gedrag is dus van alle tijden. Kijk maar naar de Beatles, Bieber, One Direction, de metallica fans die op werchter ooit de backstage poort afgebroken hebben omdat er een vrachtwagen effe voor moest parkeren en ze dachten dat hun zicht expres ontnomen werd (van het afladen van het materiaal de nacht voor, in godsnaam), harry potter fans die in rijen aanschuiven, of gta5 fans, of ...
[
Post made via mobile device ]
Een appstore die, tot nader order, nog altijd de "first target" is voor developers (met android apps "als we even tijd hebben", en windows phone nog niet eens echt aan de orde is vaak) helpt ook om mensen aan te trekken.
Maar apple is nog altijd een marketing machine als geen ander, met jobs vroeger aan het hoofd, die zelf hard en software maken en de volledige supply chain in handen hebben. Totale controle waarmee ze erin slagen om de mensen het hoofd op hol te brengen.
En ja, er zijn ook mensen die graag met audi rijden. Nu rijdt audi wel stukken beter dan sommige andere merken, maar persoonlijk prefereer ik een kleinere autoklasse met meer opties dan een grote wagen die ik in basisversie moet kopen om te kunnen betalen. Spijtig dat, als gadget fan, de leukere opties meestal ook enkel op de duurdere modellen verkrijgbaar zijn.
Dit soort gedrag is dus van alle tijden. Kijk maar naar de Beatles, Bieber, One Direction, de metallica fans die op werchter ooit de backstage poort afgebroken hebben omdat er een vrachtwagen effe voor moest parkeren en ze dachten dat hun zicht expres ontnomen werd (van het afladen van het materiaal de nacht voor, in godsnaam), harry potter fans die in rijen aanschuiven, of gta5 fans, of ...
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Naast het feit dat ik ios/osx een kinderachtig en veel te beperkt systeem vind, heb ik niks tegen iphones/apple producten op zich. Op gebied van hardware is het niet te ontkennen dat ze deftig gerief maken. Het zijn dure producten, maar ge moet iemand anders zijn rekening niet gaan maken.
Waar ik mij wel aan erger is het imago dat Apple aan zijn producten probeert te binden en het bijhorende kuddegedrag. Zo vind ik het bijvoorbeeld helemaal belachelijk dat iphone hoesjes een cutout hebben speciaal voor het Apple logo
. Ok, die hoesjes worden niet door Apple zelf gemaakt, maar het spreekt wel boekdelen. Dat de producten hun verkoopwaarde blijven behouden is ook puur artificieel en te danken aan marketing. Er is geen reden waarom een iphone tweedehands meer waard is dan een andere high-end telefoon. Iphones mogen dan wel updates blijven krijgen, binnen een jaar of twee komt Apple met iets nieuws en forceren ze de mensen bijna een nieuwe te kopen door een update uit te brengen die het oude toestel zo traag als iets maakt. Daar sta je dan met je updates.
Waar ik mij wel aan erger is het imago dat Apple aan zijn producten probeert te binden en het bijhorende kuddegedrag. Zo vind ik het bijvoorbeeld helemaal belachelijk dat iphone hoesjes een cutout hebben speciaal voor het Apple logo
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Zelfs dat is een non-argument... Apple hardware is niet beter of kwalitatiever... hun toestellen buigen zelfsStroper schreef:Waarom een dure Audi kopen, als je ook een VW of zelfs een Skoda kan kopen, buiten de luxueuzere afwerking, is het toch grotendeels hetzelfde.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ook qua afmetingen zat je volledig vast... de enige optie was een vergrootglas erbij te kopen tot voor kort.
Als er dus argumenten zijn dan is het wel de software... en daar moet ik toegeven dat ze nog steeds sterk staan qua apps (de vraag blijft echter of je daarvoor dubbel zoveel wil betalen, of je liever uitkijkt naar alternatieven)
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Hmzz... draai eens een iphone open & een galaxy s5... de nieuwe 6 heb ik nog niet open gehad, maar intern zijn die appel dingen steeds een evolutie, wat je van bv. Samsung niet echt kan zeggen.
Los daarvan, een Apple kopen voor de apps ? dan heb je de laatste tijd nog niet met Android gewerkt denk ik.
Wat mij vooral tegensteekt is 1. prijskaartje(ik geef echt geen 600+€ aan een smartphone) 2. hun os (google staat op dat punt mijlen ver vooruit) 3. geen keuze
Los daarvan, een Apple kopen voor de apps ? dan heb je de laatste tijd nog niet met Android gewerkt denk ik.
![Angel :angel:](./images/smilies/icon_angel.gif)
Wat mij vooral tegensteekt is 1. prijskaartje(ik geef echt geen 600+€ aan een smartphone) 2. hun os (google staat op dat punt mijlen ver vooruit) 3. geen keuze
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
Waarom blijft iedereen trouwens zeggen dat Apple een "Hardware" + "Software" bedrijf is?
Ik heb toch een andere definitie van een "Hardware" bedrijf.
Schermen: vroeger Samsung, nu LG
CPU: TSMC (Taiwan Semiconductor Manufacturing Co) vroeger Samsung
Camera (iSight): Sony
...
Apple koopt of laat hardware maken bij bedrijven en zorgt ervoor dat hun Software enkel op die specifieke hardware werkt daar waar Android/Windows veel meer ondersteuning moet bieden voor bijna eindeloze hardware ondersteuning.
Ik heb toch een andere definitie van een "Hardware" bedrijf.
...
Apple koopt of laat hardware maken bij bedrijven en zorgt ervoor dat hun Software enkel op die specifieke hardware werkt daar waar Android/Windows veel meer ondersteuning moet bieden voor bijna eindeloze hardware ondersteuning.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Apple "ontwerpt" de hardware ... die manufacturers maken die onderdelen precies op maat voor Apple. Nu, dat zijn niet de meest belangrijke dingen, er zit daar nog wel een beetje evolutie in, het laatste écht onderscheidende eigenschap was de héle hoge DPI op schermen bijvoorbeeld (waarna zo goed als alle fabrikanten erop gesprongen zijn). Maar voor de rest zijn die dingen redelijk algemeen. Apple maakt het design gewoon zo dat het perfect aansluit op wat hun software kan - dat is de kracht van Apple.
Maar Apple was wel eerst met hun 64bit SOC, waar ze zelfs de grote producenten à la Qualcomm in hun hemd gezet hebben. Heel dat ontwerp is uiteraard gebaseerd op bestaande specificaties, maar Apple heeft het wel helemaal naar hun eigen wensen aangepast. Dat kan je van een Samsung/Google combinatie veel minder zeggen.
Maar Apple was wel eerst met hun 64bit SOC, waar ze zelfs de grote producenten à la Qualcomm in hun hemd gezet hebben. Heel dat ontwerp is uiteraard gebaseerd op bestaande specificaties, maar Apple heeft het wel helemaal naar hun eigen wensen aangepast. Dat kan je van een Samsung/Google combinatie veel minder zeggen.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Men koopt het bekendste merk om erbij te horen. Net zoals lagere schoolkinderen allemaal één specifiek merk pennenzak of boekentas willen hebben. En de kredietformules van providers, supermarkten en uiteindelijk OCMW's zorgen dat iedereen een iPhone kan hebben.jos123 schreef:Waarom gaan er sommige mensen spullen kopen die ze geen geld ervoor hebben? Waarom kunnen ze zich niet een goedkopere smartphone aanschaffen?
Zucht, op het veel duurdere 64bit overschakelen zonder praktisch nut en vandaar ook door de chipbakkers ontvangen als een "verrassende" keuze.selder schreef:Maar Apple was wel eerst met hun 64bit SOC, waar ze zelfs de grote producenten à la Qualcomm in hun hemd gezet hebben.
Het is niet omdat je met een driewieler rijdt dat je daarom alle coureurs in hun hemd zet hé.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
- Bedankt: 25 keer
- Contacteer:
De vragen 1) en 2) van de OP hebben op zich helemaal niks met Iphones te maken... Waarom die gekte? Waarom diezelfde gekte voor een nieuwe star wars film? Voor een nieuwe album release van een pop artiest? Voor een nieuwe game console? ...
De mensen houden van het product en willen het onmiddelijk, noem het "ongeduldigheid" of wat dan ook...
Misschien hebben sommige er het geld niet voor, juist zoals ze het geld niet hebben voor hun nieuwe mercedes of hun nieuwe merkkledij of whatever...
Wat ik niet begrijp is waarom sommige mensen ze gefocust zijn op Apple? En in die mate dat ze het via omwegen toch maar weer over Apple kunnen hebben...?
Een mogelijke verklaring:
Misschien verlangen ze heimelijk gewoon zelf naar de Apple producten die ze zo luid mogelijk bekritiseren?
(Dat is althans de indruk die ik krijg als ik zo'n topics lees...)
De mensen houden van het product en willen het onmiddelijk, noem het "ongeduldigheid" of wat dan ook...
Misschien hebben sommige er het geld niet voor, juist zoals ze het geld niet hebben voor hun nieuwe mercedes of hun nieuwe merkkledij of whatever...
Wat ik niet begrijp is waarom sommige mensen ze gefocust zijn op Apple? En in die mate dat ze het via omwegen toch maar weer over Apple kunnen hebben...?
Een mogelijke verklaring:
Misschien verlangen ze heimelijk gewoon zelf naar de Apple producten die ze zo luid mogelijk bekritiseren?
(Dat is althans de indruk die ik krijg als ik zo'n topics lees...)
- selder
- Moderator
Die "64bit" is maar een verzamelnaam voor die nieuwe architectuur, er is wel héél veel meer veranderd onder de motorkap van alleen maar "we kunnen nu veel meer geheugen adresseren". Als een OS of een app op een smartphone meer dan 4GB nodig heeft, dan euh .. ik weet niet, dan zijn ze verkeerd bezig denk ikraf1 schreef:Zucht, op het veel duurdere 64bit overschakelen zonder praktisch nut en vandaar ook door de chipbakkers ontvangen als een "verrassende" keuze.
Het is niet omdat je met een driewieler rijdt dat je daarom alle coureurs in hun hemd zet hé.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Laat ik het anders stellen, ik durf ook al eens een nieuwe vinylplaat pre-orderen bij bol.com maar geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om daar ergens van de avond van tevoren te gaan aanschuiven. En het is, denk ik, die 'gekte' waar het over gaat hier.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Denk jij dat de zetels, ruiten, elektronica, etc... in een Audi ook bij Audi gemaakt worden dan ?FunkStar schreef: Ik heb toch een andere definitie van een "Hardware" bedrijf.
...
Dell ga je toch ook een hardware-bedrijf noemen, of niet soms ? Zit nochtans geen Dell CPU, wifi-adaptor, harddisk, etc... in hun computers.
- selder
- Moderator
Apple dat werkt als een rode lap op al diegenen die geen Apple hebbenldw schreef:Misschien verlangen ze heimelijk gewoon zelf naar de Apple producten die ze zo luid mogelijk bekritiseren?
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
De TS doet mee aan deze hype ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Waarom er anders een topic aan wijden op een forum? Laat mensen toch doen? Als iemand 800€ aan een smartphone wil geven, en daarvoor 10u in een rij wil staan, ga jij daarvan minder eten of slapen?
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Waarom er anders een topic aan wijden op een forum? Laat mensen toch doen? Als iemand 800€ aan een smartphone wil geven, en daarvoor 10u in een rij wil staan, ga jij daarvan minder eten of slapen?
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Neen, maar wat is er mis met proberen uw medemens te verstaan ?
Ik heb ook nog geen enkele Iphone addict horen uitleggen waarom ge uren in de rij gaat staan voor een overpriced telefoon terwijl je oude nog in orde is ...
J.
Ik heb ook nog geen enkele Iphone addict horen uitleggen waarom ge uren in de rij gaat staan voor een overpriced telefoon terwijl je oude nog in orde is ...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- selder
- Moderator
Over hoeveel mensen die in een rij gaan staan praten we eigelijk? Wereldwijd? Een paar honderd - misschien duizend man? Hoeveel iPhones zijn er verkocht wereldwijd? Ik denk niet dat wij met z'n allen iemand kennen hier in België die als een idioot in een rijd zit aan te schuiven?
Mijn mening: mensen die een half jaar op voorhand al kamperen voor een Apple Store ... 5 minute fame mensen, niet echt iets waar ik van opkijk![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mijn mening: mensen die een half jaar op voorhand al kamperen voor een Apple Store ... 5 minute fame mensen, niet echt iets waar ik van opkijk
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Sommige dingen zijn nu éénmaal niet te begrijpen... die moet je gewoon aanvaardenJoe de Mannen schreef:Neen, maar wat is er mis met proberen uw medemens te verstaan ?
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ik denk dat iedereen inderdaad wel een voorliefde heeft voor een toestel/merk in welk segment dan ook (hoeft zeker geen smartphone te zijn) maar da's nog iets helemaal anders dan echt uren in de rij te gaan staan.Joe de Mannen schreef:waarom ge uren in de rij gaat staan
- iceke
- Elite Poster
Die is makkelijk, in tegenstelling tot bv. een Ferrari is Apple wel gewoon een massaproduct, de premium die je betaald is zit hem helemaal niet in de r&d maar in de marketing. Ge kun imho een Apple veel beter vergelijken met een Saab of een B&O of zelfs een Bose.Wat ik niet begrijp is waarom sommige mensen ze gefocust zijn op Apple? En in die mate dat ze het via omwegen toch maar weer over Apple kunnen hebben...?
Een "Normaal" mens koopt dat niet, 1. Er zijn betere toestellen op de markt & 2. Er zijn een pak goedkopere toestellen op de markt die net hetzelfde doen.
't is maw dus makkelijk afgeven op een product waar meer tijd gestoken is in Design & Marketting dan in innovatie of prijs/kwaliteit.
-
- Premium Member
- Twitter: ttown2
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 22 keer
Ga je nu ook iedereen veroordelen die een Xbox of PS om middernacht gaat kopen, of er zelfs voor naar Duitsland rijdt? Er zijn tig voorbeelden van mensen die graag hun nieuwe speelgoed als eerste in handen hebben. Zie ook: middernachtfilm, illegaal downloaden, ...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 34 keer
Als dat voor een concert, een voetbalwedstrijd of een andere gekte gebeurt, vraag ik me ook altijd af waarom al die mensen plots aan massa hysterie leiden. Het antwoord is simpel: passie. En passie in groep versterkt zichzelf. De serotonine productie gaat meetbaar de hoogte in en iedereen komt in een roes. Bij voetbal vind men dat "normaal".Joe de Mannen schreef:Ik heb ook nog geen enkele Iphone addict horen uitleggen waarom ge uren in de rij gaat staan voor een overpriced telefoon terwijl je oude nog in orde is ...
In hoeverre die passie bestuurd wordt door slimme marketeers, hangt er van af hoeveel TV je kijkt. Je kan geen uren TV kijken per dag zonder door reclame geïndoctrineerd te worden. Bij de ene is dat CD's, bij de andere auto's...
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Een concert is iets anders, als je daar geen kaartje hebt is het gedaan en kan je niet binnen. Als er vraag is zal Apple echt wel meer produceren hoor.
J.
J.
-
- Pro Member
Maar dat duurt even. En wachten kunnen we al lang niet meer...Joe de Mannen schreef:Een concert is iets anders, als je daar geen kaartje hebt is het gedaan en kan je niet binnen. Als er vraag is zal Apple echt wel meer produceren hoor.
J.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
zou dat de verklaring zijn ? de 'instant-generatie' ?
J.
J.
- selder
- Moderator
Voor mij persoonlijk is die instant gratification ook wel belangrijk, en ik heb daar al een paar keer gewoon méér geld voor betaald dan te wachten totdat het op een tragere manier gekocht kan worden ... (express delivery vs afhalen in een shop ver weg)
Maar om daar nu voor in de rij te gaan staan, hoh. Ik sta alleen maar in de rij in Berghain en nergens anders![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Maar om daar nu voor in de rij te gaan staan, hoh. Ik sta alleen maar in de rij in Berghain en nergens anders
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik ga geen vier pagina's lezen aan meningen, maar gewoon my 2 cents neerpennen...
Zoals bij alle hypes heb je mensen die zo gek zijn om iets "als eerste" te hebben of die extra geld overhebben om "on the first row" te zitten. Denk maar aan spelconsoles, dvd's, games, ... Het verschil tussen Android en Apple is dat er talloze Androidsmaken bestaan (elk merk heeft er wel één of meerdere versies van) terwijl iOS gewoon iets is dat werkt op een iPhone (tablets etc even zo gelaten). Als morgen er maar één Androidmerk bestaat dat slechts één toestel uitbrengt zou dit misschien identiek hetzelfde zijn?
In elk geval : iedereen moet zich uiteraard moeien met zijn portefeuille en zijn wensen. Ik heb onlangs een Huawei P7 gekocht : €300 voor een toestel dat doet wat het moet doen en waar ik zeer tevreden van ben. De broer van een vriendin heeft inmiddels ook al een iPhone 6 gekocht aan een goede €750. Vraag mij dikwijls af wat hij met een toestel dat dat meer dan het dubbele van het mijne kost![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Zoals bij alle hypes heb je mensen die zo gek zijn om iets "als eerste" te hebben of die extra geld overhebben om "on the first row" te zitten. Denk maar aan spelconsoles, dvd's, games, ... Het verschil tussen Android en Apple is dat er talloze Androidsmaken bestaan (elk merk heeft er wel één of meerdere versies van) terwijl iOS gewoon iets is dat werkt op een iPhone (tablets etc even zo gelaten). Als morgen er maar één Androidmerk bestaat dat slechts één toestel uitbrengt zou dit misschien identiek hetzelfde zijn?
In elk geval : iedereen moet zich uiteraard moeien met zijn portefeuille en zijn wensen. Ik heb onlangs een Huawei P7 gekocht : €300 voor een toestel dat doet wat het moet doen en waar ik zeer tevreden van ben. De broer van een vriendin heeft inmiddels ook al een iPhone 6 gekocht aan een goede €750. Vraag mij dikwijls af wat hij met een toestel dat dat meer dan het dubbele van het mijne kost
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Pro Member
Kijk, daar heb je 't voorbeeld. Tecno is 't enige waar je passie voor toont. En dan sta je met plezier in de rij.selder schreef:Ik sta alleen maar in de rij in Berghain en nergens anders
Het is alleen het onvermogen van velen om in de passie van anderen in te komen, die me verbaast.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
passie kan ik begrijpen, passie voor een telefoon daar heb ik dan weer ietske meer last mee
maar 't is wel de eerste keer in deze hele discussie dat dat woord valt (of ik moet iets gemist hebben). En als het een passie is, dan zou ik toch wel meer vuur verwacht hebben in het proberen uit te leggen ervan ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Maar ik concludeer even: het is passie voor nieuwe telefoons gemengd met het niet kunnen wachten van de instant generatie.
Spreek me tegen als ik iets mis, ik probeer het ook maar te begrijpen.
J.
Maar ik concludeer even: het is passie voor nieuwe telefoons gemengd met het niet kunnen wachten van de instant generatie.
Spreek me tegen als ik iets mis, ik probeer het ook maar te begrijpen.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
J.
- selder
- Moderator
cyrano schreef:[...] Techno [...]
Maar wie zou in deze thread dan die passie moeten uitleggen? Van de userbasers is er niemand in die rij voor een iPhone gaan staan hoor
- Joe de Mannen
- Elite Poster
ik dacht effe dat het hierom ging :
![Afbeelding](http://www.tecno.be/assets/img/logo_top.gif)
J.
![Afbeelding](http://www.tecno.be/assets/img/logo_top.gif)
![Banana :banana:](./images/smilies/icon_banana.gif)
J.
Blijkbaar ben ik dan niet technisch genoeg omdat ik een iPhone prefereer ? Niet elke techneut heeft goesting om na een lange dag nog bezig te zijn met zijn smartphone te tweaken. Op dat vlak heb ik gewoon graag iets wat out of the box goed werkt. Waar ik niet constant een gevecht moet leveren met third party hardware en de hele ervaring zo frictieloos mogelijk moet zijn. Koop ik bvb een versterker met air play dan kan ik vijf minuten later aan de slag. En ja dat is mij die premium meer dan waard, zeker als ik het mij kan permitteren. Waarom zou ik het niet doen ?
Dat een ander daar graag zijn tijd investeert (geloof mij heb die periode ook nog gehad) is zijn zaak en dat hij dat de kost niet waard vind is iets anders, maar dat heeft niets te maken met hypes, mode of een gebrek aan technisch vernuft. Ik heb altijd het gevoel dat Android gebruikers leven in de waas dat zij de superieure gebruikersgroep zijn - is trouwens te wijten aan In-group favoritism, cynisch genoeg hetzelfde waar fervente apple gebruikers aan lijden - en voor het superieure platform hebben gekozen, maar de waarheid zal eerder in het midden liggen.
Ontwikkel eens 2 jaar lang Android apps en ik ben dan eens benieuwd of je het nog zo superieur zal vinden. Persoonlijk heb ik al betere platformen gezien en draai al een tijdje mee. Je beseft toch dat het gros van dat technisch vernuft als doel heeft om gebreken aan dat platform te maskeren. Dat men op die platformen niet meedoet met het technische opbod heeft veelal te maken met dat er ook op technisch vlak geen noodzaak aan is.
Het eerste wat ik heb gedaan toen ik van dev job veranderde - waar ik vordien o.a. Android apps ontwikkelde - is mijn hw matige superieure Nexus 4 ingewisseld voor een iPhone. Zelf voor een ouder model die qua technische specificaties nog verder er vanaf staat. En heb mij dat nog geen moment beklaagd.
Trouwens welke hype of mode ? Ben je al eens buiten geweest ? Veel mensen lopen met zo'n ding rond en dat is tamelijk nefast voor iemand die een pure fashion statement wil maken hoor.
Doet mij een beetje denken aan die uitspraak die ik vaak hoor van geen enkele "echte" OSS gebruiker gebruikt een Macbook, terwijl ik dan op vele conferenties inzake OSS producten iets anders zie. Trouwens ik zie ook veel iPhones dus ik ben allesbehalve daar in uniek. Mensen zijn veel pragmatischer en intelligenter dan dat men ze soms krediet wil geven. Dat niet willen inzien vind ik ergens zelf een vorm van domheid. Boekentip: the inmates are running the asylum.
Laatst gewijzigd door Silence 29 sep 2014, 18:09, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Effe een offtopic linkje om dat wat te verduidelijken:
http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/M ... gTheAsylum
Opgepast: bij tvtropes hoort volgende waarschuwing: http://xkcd.com/609/
http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/M ... gTheAsylum
Opgepast: bij tvtropes hoort volgende waarschuwing: http://xkcd.com/609/
- iceke
- Elite Poster
Ge kiest maw een iphone omdat apps ontwikkelen voor ios makkelijker is dan voor android ? Of zie ik dat nu verkeerd
Ik denk niet dat er ook maar 1 gebruiker wakker ligt over hoe hard jij moet zweten op een app.
Ik denk niet dat er ook maar 1 gebruiker wakker ligt over hoe hard jij moet zweten op een app.
-
- Elite Poster
Ik denk dat die gebruikers daar mogelijk wel van wakker liggen wanneer een app eerst geschreven wordt in ios, als het makkelijk schrijven is.
- Sylvester
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 182 keer
Waarom een iPhone? Waarom een Macbook Pro....? enz...
Alles heeft zijn voor- en nadelen, Android, IOS, Windows, Mac OS X, ...
Maar ik denk dat het merendeel van de UB'ers die hier hun beklag doen over Apple producten (uitzonderingen bevestigen de regel), geen iPhone of Apple product heeft, of zelfs nooit gebruikt.
Eigenlijk heb je dan niet eens het recht om een mening te vormen, enkel en alleen op basis van wat je leest in de media en ziet in de straat.
Het zit hem vooral in de 'look and feel'.
Ik werk met alle toestellen, Android, IOS, Windows, Mac..., ik kan ze vergelijken. En ik kan je verzekeren dat ik toch altijd blij ben als ik terug voor mijn Mac kan zitten, of naar mijn iPhone kan grijpen.
Jobs ging ver, heel ver, tot in het absurde, om een afgewerkt product te brengen.
Er zijn ooit Macs geweest waar men aan de binnenkant van de behuizingen handtekeningen plaatste van degenen die dat toestel hadden ontworpen.
Heb jij ooit één PC bak gezien waarin men met trots de handtekening van de maker zou kunnen graveren? Ik niet.
Ik heb heel wat PC's en Macs van binnen gezien.
Een Macbook Pro alsook een iPhone is aan de binnenkant een juweeltje, gewoon af. Als echte techneut kan je van zoiets echt genieten.
Nu kan je zeggen : "Wat moet ik met de binnenkant ?"
In feite niets. Maar dit is een pure reflectie van de afwerking aan de buitenkant, of andersom. Dit is een reflectie die zich niet alleen tot de hardware beperkt, maar tot het volledige concept : de 'look and feel' van hardware tot software. Het zijn die kleine dingen die deze producten zo groot maken.
Ik werk al meer dan 25 jaar met alles, en toch kom ik elke dag nog dingen tegen die mij verrassen, dingen die mij eraan laten herinneren waarom ik zo graag met een Mac werk.
Een klein grapje dat feit en realiteit is :
Hoe sluit je Windows af? Door op de start-knop te klikken.
Wie gaat er nu op 'start' klikken om iets te 'stoppen'.
Ah ja, je moet het stoppen starten onder de startknop.
Het is gewoon heerlijk om mee te werken. Het doet wat het moet doen, niet meer en niet minder. Android en Windows doen dat ook, maar helaas niet altijd, of doen soms meer dan nodig.
Alles heeft zijn voor- en nadelen, Android, IOS, Windows, Mac OS X, ...
Maar ik denk dat het merendeel van de UB'ers die hier hun beklag doen over Apple producten (uitzonderingen bevestigen de regel), geen iPhone of Apple product heeft, of zelfs nooit gebruikt.
Eigenlijk heb je dan niet eens het recht om een mening te vormen, enkel en alleen op basis van wat je leest in de media en ziet in de straat.
Het zit hem vooral in de 'look and feel'.
Ik werk met alle toestellen, Android, IOS, Windows, Mac..., ik kan ze vergelijken. En ik kan je verzekeren dat ik toch altijd blij ben als ik terug voor mijn Mac kan zitten, of naar mijn iPhone kan grijpen.
Jobs ging ver, heel ver, tot in het absurde, om een afgewerkt product te brengen.
Er zijn ooit Macs geweest waar men aan de binnenkant van de behuizingen handtekeningen plaatste van degenen die dat toestel hadden ontworpen.
Heb jij ooit één PC bak gezien waarin men met trots de handtekening van de maker zou kunnen graveren? Ik niet.
Ik heb heel wat PC's en Macs van binnen gezien.
Een Macbook Pro alsook een iPhone is aan de binnenkant een juweeltje, gewoon af. Als echte techneut kan je van zoiets echt genieten.
Nu kan je zeggen : "Wat moet ik met de binnenkant ?"
In feite niets. Maar dit is een pure reflectie van de afwerking aan de buitenkant, of andersom. Dit is een reflectie die zich niet alleen tot de hardware beperkt, maar tot het volledige concept : de 'look and feel' van hardware tot software. Het zijn die kleine dingen die deze producten zo groot maken.
Ik werk al meer dan 25 jaar met alles, en toch kom ik elke dag nog dingen tegen die mij verrassen, dingen die mij eraan laten herinneren waarom ik zo graag met een Mac werk.
Een klein grapje dat feit en realiteit is :
Hoe sluit je Windows af? Door op de start-knop te klikken.
Wie gaat er nu op 'start' klikken om iets te 'stoppen'.
Ah ja, je moet het stoppen starten onder de startknop.
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
Het is gewoon heerlijk om mee te werken. Het doet wat het moet doen, niet meer en niet minder. Android en Windows doen dat ook, maar helaas niet altijd, of doen soms meer dan nodig.
Neen, ik moet in mijn huidige job (gelukkig) mij niet meer bezighouden met Android apps en dus was voor mij de keuze snel gemaakt om te swichen. Ondanks dat ik lange tijd in die wereld heb vertoefd en zelf mijn brood er een tijd mee heb verdient, vond ik het allesbehalve het walhalla die er velen van maken. Heb er zelf een degout van ontwikkeld.Ge kiest maw een iphone omdat apps ontwikkelen voor ios makkelijker is dan voor android ? Of zie ik dat nu verkeerd![]()
Heb trouwens in al die jaren al mijn resem Android toestellen gehad waaronder ook de befaamde Nexus devices. Waren zelf mijn reference - al zegt dat ook niet veel - devices om tegen te ontwikkelen.
Wel als het indirect de aanleiding is waarom sommige apps op vlak van features geen pariteit hebben met hun iOS broertjes. Vaak is het dan zogezegd de luiheid van de mobile developers, maar heel vaak is dat niet het probleem... .Ik denk niet dat er ook maar 1 gebruiker wakker ligt over hoe hard jij moet zweten op een app.
Maar bon is gelukkig niet meer mijn probleem
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- iceke
- Elite Poster
Dat een Iphone een pak beter afgewerkt is vanbinnen heb ik al een paar threads vroeger laten vallen, maar wat heb je daar aan als de software 2 jaar achter staat.Sylvester schreef: Een Macbook Pro alsook een iPhone is aan de binnenkant een juweeltje, gewoon af. Als echte techneut kan je van zoiets echt genieten.
Nu kan je zeggen : "Wat moet ik met de binnenkant ?
Waar ik van geniet is dat ik op de baan m'n adroid toestel gebruik met gmail/agenda/drive/keep^/maps & foto's en dat ik thuis dat ding niet hoef aan te raken om bij mijn data te kunnen. Al 20jaar heb ik de keuze gehad om met die dingen te werken en nooit heeft het me aangesproken, vroeger niet, nu niet & ze zullen sterk uit de hoek moeten komen om mij te overtuigen om dat in de toekomst wel te doen... heeft weinig met fanboy te maken, mijn desktop heeft w8, mijn tablet is een oude andoid, m'n smartphone heeft kitkat, m'n laptop heeft linux mint & mijn tweede smartphone is een windows phone. Elk platform heeft z'n voordelen & nadelen, 't is maar waar je je geld wil aan geven & waar je je goed bij voelt zeker ?