Xerox kopieerpapier bij Action:echt of namaak ?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Dima_2005 schreef:Tjah, misschien moeten de mensen die er nadeel van ondervinden er iets aan doen?
Het spel ook oneerlijk spelen dan ?
Dima_2005 schreef:Ik koop ook enorm veel op Amazon(DE).
Je begrijpt het probleem niet... het gaat hier over twee winkels naast elkaar (waarbij één winkel via de officiële distributeur gaat en de andere "dubieuze" import doet).

Jij als klant koopt dus gewoon lokaal (dus niet lokaal versus online shop, da's namelijk appelen en peren vergelijken) in beide gevallen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Als mijn aankoop betaald is en geleverd, dan lig ik écht niet wakker van waar mijn geld terecht komt. Of dat nu in België is of in het buiteland. De enigen die in mijn geval verdienen aan de verkoop van sterke drank is (in beperkte mate) de drankenhandelaar en in grote mate de overheid. En als mijn sterke drank in het buitenland onderworpen is aan belachelijk lage accijnzen, dan kan ik niets anders doen dan dit toejuichen en daar kopen. En de producenten van die sterke drank zul je zeggen? Alle soorten gin die ik koop worden geproduceerd in de UK en alle soorten rum die ik koop zijn afkomstig uit Latijns-Amerika, het Caribisch gebied, Cuba... Dat zijn nu eenmaal dingen waarvoor je best te rade gaat bij producenten die hier kennis van zaken hebben en laten die zich nu toevallig allemaal in het buitenland bevinden. M.a.w. ik doe geen enkele Belgische producent (financieel) te kort.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 04 aug 2015, 13:47, in totaal 1 gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Je begrijpt het probleem niet... het gaat hier over twee winkels naast elkaar (waarbij één winkel via de officiële distributeur gaat en de andere "dubieuze" import doet).
"Dubieus" is wat jij er van maakt. Die import is perfect legaal, met dank aan een eengemaakt Europa.
Sinister
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Daar zal vroeg of laat ook wel wat aan veranderd worden Europees geregeld, net als voor brandstoffen, en tabakswaren.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Sinister schreef:Daar zal vroeg of laat ook wel wat aan veranderd worden Europees geregeld, net als voor brandstoffen, en tabakswaren.
Waarmee je onrechtstreeks te kennen geeft dat je voorstander bent van een prijsverhoging. Leuke ideeën hou je er op na.
Sinister
Premium Member
Premium Member

Neen een eengemaakte prijs voor heel europa van deze producten, en dan is dat inderdaad voor sommige landen goedkoper en sommige duurder.
Hoedanook heb ik inderdaad niets tegen prijsverhogingen van drank en tabak, of de dieselverhoging. Alles behalve levensnoodzakelijke middelen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Jack Daniels schreef:met dank aan een eengemaakt Europa.
Het probleem is dat er weinig "ééngemaakt" is aan Europa... behalve de euro.

Europa maakt zich dan van binnenuit ook gewoon kapot als je het mij vraagt.
Sinister
Premium Member
Premium Member

Ik zou hopen van niet of heb je liever een associaal egocentrisch landje dan waar je in leeft, ieder voor zich?
Onze rijkdom daar mag niemand anders van profiteren dus, de minderbedeelden moeten maar hun plan trekken, weg met Griekenland bv dus?
Modellen als de VS bewijzen dat het wel kan werken.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Sinister schreef:Neen een eengemaakte prijs voor heel europa van deze producten, en dan is dat inderdaad voor sommige landen goedkoper en sommige duurder.
Hoedanook heb ik inderdaad niets tegen prijsverhogingen van drank en tabak, of de dieselverhoging. Alles behalve levensnoodzakelijke middelen.
Als ik jouw redenering volg moeten producten overal in Europa aan dezelfde prijs verkocht worden? Ik neem bv. een televisietoestel van 800 Euro. Van Noord tot Zuid en van West tot Oost overal dezelfde prijs. Neem dan bv. het salaris van een Zweed, die grosso modo 4x meer verdient dan een Spanjaard. Ondanks dit gigantisch verschil in loon moeten inwoners van deze landen dezelfde prijs ophoesten voor hun televisietoestel? Ik hoop dat je zelf beseft dat je nu de grootste nonsens aan het verkondigen bent.
Sinister
Premium Member
Premium Member

Schrijf ik ergens alle producten dan? Ik heb het toch over alcohol tabak en brandstoffen :bang:
En ja als je naar een goed werkend systeem wilt gaan op termijn, maak je de lonen en levensstandaard over alle staten gelijk net als in de VS,
en uiteindelijk alle prijzen ook zoveel mogelijk gelijk per lidstaat.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Sinister schreef:Modellen als de VS bewijzen dat het wel kan werken.
Op naar de US of Europe. Als ik in de USA een paar 1000 km rijd, naar het noorden, zuiden, oosten of westen... dan kom ik altijd terecht in 1 en dezelfde taal. Als ik in de US of Europe 60 km zuidwaarts rijd (naar mijn werk)... dan moet ik Frans spreken. Rijd ik 25 km naar het westen, moet ik Frans spreken. Ga ik 200 km richting westen, dan kan ik mijn Duits bovenhalen. Ga ik 200km oostwaarts, dan kan ik mijn Engels bovenhalen. Heel erg eengemaakt als je het mij vraagt. Zoveel landen, zoveel talen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Sinister schreef:Schrijf ik ergens alle producten dan? Ik heb het toch over alcohol tabak en brandstoffen :bang:
En waarom alleen die 3? Dat slaat werkelijk nergens op.
Sinister
Premium Member
Premium Member

Wat heeft taal daar nu in godsnaam allemaal mee te maken, als jij dat al een beperkende factor vindt, ik zie niet in wat dit tegenhoudt dat iedereen een andere taal spreekt tov de prijzen die men hanteert in elk land.
Sinister
Premium Member
Premium Member

Jack Daniels schreef:
Sinister schreef:Schrijf ik ergens alle producten dan? Ik heb het toch over alcohol tabak en brandstoffen :bang:
En waarom alleen die 3? Dat slaat werkelijk nergens op.
Omdat dit luxeproducten waar extra belastingen op gehoffen worden, de eerste 2 omdat ze schadelijk zijn, en diesel om het benzine diesel beleid gelijk te trekken. En inderdaad zoals ik al schreef op termijn alles wat schadelijk is van mijn part mag dit allemaal geregeld worden door de overheid.
Laatst gewijzigd door Sinister 04 aug 2015, 14:37, in totaal 1 gewijzigd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
Jack Daniels schreef:met dank aan een eengemaakt Europa.
Het probleem is dat er weinig "ééngemaakt" is aan Europa... behalve de euro.
De Euro staat volledig los van (een eengemaakt) Europa.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Sinister schreef:Omdat dit luxeproducten waar extra belastingen op gehoffen worden, de eerste 2 omdat ze schadelijk zijn, en diesel om het benzine diesel beleid gelijk te trekken.
Suiker is ook schadelijk (cariës, obesitas,...).
Sinister
Premium Member
Premium Member

Inderdaad maar veel minder erg:
En inderdaad zoals ik al schreef op termijn alles wat schadelijk is van mijn part mag dit allemaal geregeld worden door de overheid.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Dan blijft er niet veel meer over... alles wat de mens doet is per definitie schadelijk.

Met z'n allen terug naar de oertijd lost het zelfs niet op want dan stoken we weer een vuurtje wat voor CO2 zorgt.

Maar los hiervan, een taks op frisdranken is absurd als in de rekken ernaast de chips en koekjes liggen... en wat doe je met je bezoekje aan de frituur ?
Sinister
Premium Member
Premium Member

Er zijn al landen genoeg met een suikertaks en vettaks ja.
Wat is er absurd aan, alles wat heel snel schadelijk is belast je het meeste, de mindere ergere zaken belast je minder.
Het is de taak van de overheid om zijn bevolking te beschermen, hadden ze beter in de VS al veel eerder ingevoerd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Sinister schreef:Er zijn al landen genoeg met een suikertaks en vettaks ja.
Wat is er absurd aan, alles wat heel snel schadelijk is belast je het meeste, de mindere ergere zaken belast je minder.
Het is de taak van de overheid om zijn bevolking te beschermen, hadden ze beter in de VS al veel eerder ingevoerd.
De bevolking is in jouw ogen dus dom en kan niet voor zichzelf opkomen? En waarom moeten schadelijke stoffen belast worden? Waarom niet simpelweg de zaken omdraaien en onschadelijke stoffen goedkoper maken? Je kan ook overwegen om naar bv. Noord-Korea te verhuizen. Daar wordt de bevolking volledig beschermd door de overheid. Misschien voor jou het paradijs?
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 04 aug 2015, 14:54, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Je weet toch dat net de lagere inkomens vaak grijpen naar de goedkopere ongezonde voeding ?

De overige mensen betalen gewoon de extra taks waarmee het dus maw. gewoon een verdoken nieuwe belasting is.

Light producten worden trouwens evenzeer getroffen door de taks.
BertG3
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Dit begint behoorlijk off-topic te gaan... Van kopieerpapier naar vettaks :-D

Misschien een apart topic over jullie vettaks en meningen over de overheid en Europa ? :roll:

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Sinister schreef:Inderdaad maar veel minder erg
Zou je echt denken dat suiker minder schadelijk is?
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/arti ... -dag.dhtml
Sinister
Premium Member
Premium Member

Dat maak jij er van ik zeg nergens dat de bevolking dom is, maar het is de taak van de overheid inderdaad om obesitas bij de bevolking tegen te gaan.
Of vind jij toestanden zoals in de VS normaal dan waar er zovele mensen ziek zijn door bucht te eten elke dag.

En serieus ga je nu die 28 blikjes red bull vergelijken met iemand dat 28 glazen bier zuipt of sterke drank :lol:

En inderdaad splits de topic maar op.
Laatst gewijzigd door Sinister 04 aug 2015, 15:01, in totaal 1 gewijzigd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Je weet toch dat net de lagere inkomens vaak grijpen naar de goedkopere ongezonde voeding ?
De USA waar Sinister zo graag mee dweept is hét schoolvoorbeeld van zo iets. Een junkfood maaltijd à la MacDonald is er stukken goedkoper dan zelf groenten, vlees en aardappelen in de winkel te kopen en klaar te maken.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Sinister schreef:Dat maak jij er van ik zeg nergens dat de bevolking dom is, maar het is de taak van de overheid inderdaad om obesitas bij de bevolking tegen te gaan.
Of vind jij toestanden zoals in de VS normaal dan waar er zovele mensen ziek zijn door bucht te eten elke dag.
Rare hersenkronkels hier. Natuurlijk is dat de taak van de overheid niet om obesitas bij de bevolking tegen te gaan. Waar haal je het in hemelsnaam uit??? Dat is iets wat het individu zelf onder controle moet houden. Je kan geen individueel gedrag in wetten of regeltjes gaan gieten.
Sinister
Premium Member
Premium Member

Je kan geen individueel gedrag in wetten of regeltjes gaan gieten.
Dit is geen individueel gedrag als er veel mensen obesitas krijgen zoals bij ons, waar het ook aan het stijgen is, door de fastfoodketens van de VS.
Ga je er niet mee akkoord so be it, maar het zal er toch aankomen op termijn. In Zweden, Noorwegen, Finland bestaat het al lang overigens, 3 toevallig welvarende landen :wink:
Er rijden zo ook veel mensen te hard, dat moet ook elk individu onder controle houden, hier zijn ook wetten voor om dit in te perken, en de overheid controleert hier volop in.
Laatst gewijzigd door Sinister 04 aug 2015, 15:06, in totaal 1 gewijzigd.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

r2504 schreef:Het probleem is dat er weinig "ééngemaakt" is aan Europa... behalve de euro.

Europa maakt zich dan van binnenuit ook gewoon kapot als je het mij vraagt.
Ideaal had men van de EU een land moeten maken en geen vereniging van landen. Dit met een centrale regering met eengemaakte wetten en een uniform belastingsregime. Zoals de US dus. De staten vallen allemaal onder dezelfde wetgeving maar hebben nog een (relatief klein) zelfbeschikkingsrecht. Naar handel, defensie, politiek zou het echter Europees moeten zijn.

Nu zit er een groep individuen bij elkaar en worden beslissingen uit eigenbelang niet genomen omdat het slecht is voor het "eigen" land. De heisa rond Griekenland bewijst al genoeg.. Niemand haalt het in zijn hoofd om bv. Limburg uit België te zetten omdat het economisch zwak staat. Men "leent" niet aan Limburg en stelt geen voorwaarden voor hulp omdat het nu eenmaal een deel van het land is. Europa zou eigenlijk hetzelfde moeten zijn.
Misschien had men het met de Benelux en later de EEG (met 6... >> 12) zou moeten doen en de nieuwelingen zich laten integreren in het bestaande land Europa...

Op het ogenblik dat lonen, prijzen en belastingen gelijk zijn voor de hele EU heeft over de grens (die er eigenlijk niet meer is) kopen geen nut meer.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Sinister schreef:Dit is geen individueel gedrag als er veel mensen obesitas krijgen zoals bij ons, waar het ook aan het stijgen is, door de fastfoodketens van de VS.
Ga je er niet mee akkoord so be it, maar het zal er toch aankomen op termijn. In Zweden, Noorwegen, Finland bestaat het al lang overigens, 3 toevallig welvarende landen :wink:
In Denemarken (ook welvarend en lid van de EU) is de vettaks alweer afgeschaft.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Sinister
Premium Member
Premium Member

Klopt maar mijn eerste betoog ging ook voornamelijk over drank tabak en brandstof, voor mijn part moet suiker en vet niet omdat dit minder drastisch is.
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Jack Daniels schreef: Als ik jouw redenering volg moeten producten overal in Europa aan dezelfde prijs verkocht worden? Ik neem bv. een televisietoestel van 800 Euro. Van Noord tot Zuid en van West tot Oost overal dezelfde prijs. Neem dan bv. het salaris van een Zweed, die grosso modo 4x meer verdient dan een Spanjaard. Ondanks dit gigantisch verschil in loon moeten inwoners van deze landen dezelfde prijs ophoesten voor hun televisietoestel? Ik hoop dat je zelf beseft dat je nu de grootste nonsens aan het verkondigen bent.

Nu spreek je jouw betoog over prijzen ook meteen tegen.
JIJ koopt in het buitenland omdat het daar goedkoper is.
De reden waarom product X in het buitenland goedkoper is haal je zelf aan (zie je salaris argument)

Vind je het dan zelf eerlijk dat jij in het buitenland koopt en dus hier de economie niet tot weinig steunt (taxen afdragen die eigen zijn aan het land waarin je gekozen hebt om daar te wonen...)
Ook een vreemde redenering van je, toch?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Tegenwoordig heb je de mogelijkheid om in het buitenland te kopen dankzij de aanwezigheid van het internet. Voor de komst van het internet had je die mogelijkheid zo goed als niet. Waarom zou je het dan niet doen? Toen wij als kind met onze ouders naar Spanje op reis gingen, toen kochten zij ginder steevast liters en liters sterke drank. Gewoon omdat het daar zoveel goedkoper was. In België werd er wel eens een fles sterke drank gekocht tijdens het jaar maar niet in dezelfde mate als dat wij die van Spanje meebrachten. Zowat iedereen bracht (sterke) drank van daar mee. Je moest alleen zien dat je niet gesnapt werd door de douane. Prijzen van producten zijn aan een land gebonden en zijn gebaseerd op veel factoren. Maar 20 of 25 jaar geleden zag ik mij geen spullen in het buitenland kopen omdat die mogelijkheid er niet was. Nu is ze er wel en maak ik er handig gebruik van.
En of het eerlijk is, laat ik in het midden. Organiseer eens een poll onder de UB gebruikers en vraag of ze aankopen doen in het buitenland (Amazon, DX, AliExpress...). Je zou versteld staan van het resultaat. Dus alle UB'ers die in het buitenland kopen zijn niet eerlijk bezig als ik jouw logica volg?
En je gaat mij voor de vaste waarheid vertellen dat je zelf nog nooit over de landsgrenzen heen hebt gekocht omdat het daar goedkoper is?
Los van het aspect "goedkoop" zijn er nog redenen om in het buitenland te kopen. Beschikbaarheid van producten is er eentje van. Aan huis bezorgd tot aan mijn voordeur, soms gratis, soms voor een zacht prijsje. Groot aanbod van producten die mij interesseren en die onder 1 dak zitten.
Misschien nog een reden om in het buitenland te kopen: ik heb thuis constant een serrano ham staan. Ik koop ze altijd in Spanje, online. Alleen mijn laatste 2 hammen heb ik in België gekocht: 1 online en 1 in een winkel, beide serrano hammen. Resultaat: ze waren beide goed voor de vuilnisbak. De ene zodanig zout dat ze niet te vreten was en de andere bleek vol mijten te zitten. Daar ging mijn 130 Euro (voor beide hammen). Gevolg: mijn volgende serrano ham komt weer rechtstreeks uit Spanje. En dan zou jij willen dat ik de lokale economie... euh... doorverkoper steun? Je zou ook staan te springen om nog een derde keer een serrano ham in België te bestellen.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 04 aug 2015, 17:23, in totaal 1 gewijzigd.
Sinister
Premium Member
Premium Member

Uiteraard doe ik dat, maar ook enkel het geen van de douane toegelaten is, dus max 4 sloffen sigaretten, ik betwijfel ten sterkste of jij je aan de max 10 liter sterke drank houdt ;)
Qua andere producten zijn die verschillen niet zo denderend veel, bv elektronica gaat niet maar de helft kosten in Polen als hier.
Laatst gewijzigd door Sinister 04 aug 2015, 17:24, in totaal 1 gewijzigd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Sinister schreef:Uiteraard doe ik dat, maar ook enkel het geen van de douane toegelaten is, dus max 4 sloffen sigaretten, ik betwijfel ten sterkste of jij je aan de max 10 liter sterke drank houdt ;)
Laatste order was voor 12 liter rum. Of ik nu 1 liter bestel of 12 liter, transportprijs blijft dezelfde.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 04 aug 2015, 17:25, in totaal 1 gewijzigd.
Sinister
Premium Member
Premium Member

Wel ja illegaal dus.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Daar is niks illegaal aan. Is een website die iedereen kan bezoeken. De site in kwestie exporteert ruim 70% van haar aanbod, over de hele wereld. Dus we zijn allemaal illegaal bezig?
Sinister
Premium Member
Premium Member

Het is niet omdat die dat uitvoert dat het niet illegaal is lol, ik kan ook geweren kopen via internet.
Vanaf 10 flessen is het illegaal en voor professionele doeleinden moet je de accijnzen en btw van België betalen dus maw ze aangeven.
http://www.euroreizen.be/nl/tips/douane.htm
http://europa.eu/youreurope/citizens/tr ... dex_nl.htm
Nog info nodig? Je hebt dus baat bij het feit dat er nauwelijks controles zijn en bent gewoon een belastingsontduiker.
Laatst gewijzigd door Sinister 04 aug 2015, 17:32, in totaal 2 gewijzigd.
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Jack Daniels schreef:Organiseer eens een poll onder de UB gebruikers en vraag of ze aankopen doen in het buitenland (Amazon, DX, AliExpress...). Je zou versteld staan van het resultaat. Dus alle UB'ers die in het buitenland kopen zijn niet eerlijk bezig als ik jouw logica volg?
En je gaat mij voor de vaste waarheid vertellen dat je zelf nog nooit over de landsgrenzen heen hebt gekocht omdat het daar goedkoper is?
Zal je me niet horen beweren... maar er is wel een verschil tussen mensen die iets legaal in het buitenland kopen en er netjes tax over betalen en degenen die maar allerlei manieren zoeken om toch maar taxen te moeten ontduiken (incorrecte invoice, andere hoeveelheden, leveren via een adres in het buitenland....) en er ook nog openlijk voor uitkomen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

axs schreef:maar er is wel een verschil tussen mensen die iets legaal in het buitenland kopen en er netjes tax over betalen en degenen die maar allerlei manieren zoeken om toch maar taxen te moeten ontduiken (incorrecte invoice, andere hoeveelheden, leveren via een adres in het buitenland....) en er ook nog openlijk voor uitkomen.
Jij beschuldigt mij van illegale praktijken? Waarop baseer je je dan?
Sinister
Premium Member
Premium Member

Lees de links de wet is duidelijk hierover.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”