Fakturatie problemen met A2F -> post HIER

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
whacker

Inderdaad te laat uw faktuur is shitty MAAR aan de andere kant uw faktuur is online beschikbaar (via statuspagina), en de post is nu ook nie de beste verzendingsmethode.

Dit is heel gemakkelijk na te kijken: vergelijk de datum op de poststempel (maand staat in romeinse cijfers) met de datum dat je de brief ontvangen hebt. Is dit meer dan 2 dagen verschil dan ligt de fout bij de post, indien niet dan bij A2F. Als dit meermaals gebeurt kan je de postmeester van je locale postverdeelcentrum op de hoogte stellen (vanwaar de facteurs vertrekken, niet noodzakelijk het dichtste postkantoor) en dan zal die er voor zorgen dat die persoon die de brieven laattijdig verdeelt of zelfs doet verdwijnen ontslagen wordt of toch op zen minst op zijn plichten gewezen. (Bij ons is er net nog iemand ontslagen omdat hij facturen van de electriciteit/gas te laat bracht). Normaal moet het altijd MAX 2 dagen zijn, anders is er echt iets mis.
en ja, ik werk bij de post, als jobstudent :p
Kijk dit eens na want ik kan me niet inbeelden dat een postmeester niet zou merken dat verschillende brieven te laat worden uitgereikt (vanaf er een klacht komt wordt da redelijk serieus onderzocht).
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Heeft er iemand dit ook voor, want Webvisie factureert mij gewoon 13 maanden voor een jaarabonnement ???

Ik ben aangesloten geweest half september 2003, en heb in de eerste periode een factuur ontvangen voor de maanden sept/okt/nov 2003, en recentelijk heb ik mijn laatste factuur ontvangen voor september 2004 ???!! Ik heb deze al betaald, want ik dacht dat het de factuur was van Aug...

Hoe zit dat nu ... moeten wij 13 maanden betalen om 12 maanden te surfen ... en krijg ik mijn geld ooit nog terug :???:
Er staat trouwens een TT open van 19/08, maar nog steeds geen reactie...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

September (ook al ben je de 30ste aangesloten) tot en "met" September zijn inderdaad 13 maanden voor A2F !

De vraag is nu waarschijnlijk of September nu eigenlijk een nieuw jaar voor je is, en je er wederom voor een jaartje aan vasthangt.
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:September (ook al ben je de 30ste aangesloten) tot en "met" September zijn inderdaad 13 maanden voor A2F !

De vraag is nu waarschijnlijk of September nu eigenlijk een nieuw jaar voor je is, en je er wederom voor een jaartje aan vasthangt.

Nog een jaartje, ugh no thx, opzeggingsbrief is reeds bevestigd! :twisted:
Dus het is normaal dat ik 13m betaal voor 12m internet ???
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Spacekiek schreef:Nog een jaartje, ugh no thx, opzeggingsbrief is reeds bevestigd! :twisted:
Dus het is normaal dat ik 13m betaal voor 12m internet ???

Nee... je hebt een jaar internet gehad op 31 augustus, en aangezien je hebt opgezegd diende je September van dit jaar niet meer te betalen.

Veel geluk dus met het terug vorderen van je centjes.
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ik heb een troubleticket aangemaakt om mijn contract optezeggen ticket closed. Schrijven jullie een brief of wat doen jullie eigenlijk? Misschien zou A2F daar eens uitleg over geven :?

Graag een beetje meer informatie van hoe je moet opzeggen?

Snakehit
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster

Snakehit schreef:ik heb een troubleticket aangemaakt om mijn contract optezeggen ticket closed. Schrijven jullie een brief of wat doen jullie eigenlijk? Misschien zou A2F daar eens uitleg over geven :?

Graag een beetje meer informatie van hoe je moet opzeggen?

Snakehit

Aangetekend je opzeggingsbrief versturen. En zeggen dat je je abonnement wil opzeggen NA het verstrijken van je jaartermijn of ze sluiten je nog meteen af na de ontvangst van je brief :?
Gast

Spacekiek - Dit is wat ik ondertussen 'meer' weet...
Ik heb speciaal voor u een extra ticket aangemaakt :-)

20/08/2004 14:43:19
Beste adsl2fit,

Gisteren belde ik met jullie diensten ivm een administratief probleem. De persoon kon mijn vragen niet beantwoorden maar beloofde me dat hij nog ging mailen met de 2 verantwoordelijken die met verlof zijn nu... Wat blijkt vandaag? Het 03 administratief nummer is plots niet meer beschikbaar en ik zou naar een 0900 nummer moeten bellen? Wat voor onzin is dit nu? Mijn vraag was: Wat gebeurd er met mensen die hun contract niet meer wensen te verlengen maar door jullie toedoen toch per ongeluk een maand te veel hebben betaald - zijnde 13 maanden. Hoe krijgen deze mensen dat bedrag terug, hoe gaan jullie te werk etc.

Alvast bedankt,
sparkiii

- - -
23/08/2004 10:09:44
Beste

Als inderdaad blijkt dat mensen een bedrag te veel hebben betaald wordt voor dit bedrag een creditnota gemaakt.

In de vakantieperiode zijn onze kantoren maandag niet bereikbaar.
Helpdesk is bereikbaar maandag vanaf 14u tot vrijdag 17u

Met vriendelijke groet.
A2F Info Team

- - -
Btw ik dacht dat de 20ste, de dag waarop ik dit ticket aangemaakt heb, een VRIJDAG was en geen MAANDAG :-)

Ik hoop dat je iets aan deze informatie hebt.
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster

Thx Sparkiiiiiiiiiii ! :-D
Heb net antwoord gekregen van Webvisie op mijn TT. Ze gaan het bedrag dat ik teveel betaald heb , terug storten.

Mvg,
Spacekiek - 35.36€ rijker :wink:
seppie
Starter
Starter

Je moet inderdaad goed kijken naar die facturen die Webvisie stuurt.

Vooral nu omdat ze het factuur van september al rond 23juli verzonden hadden.

Gelukkig heb ik dit factuur nog net op tijd laten tegenhouden voordat het betaald werd, ik was toch van plan om het contract op te zeggen.

Begin augustus op een donderdagnamiddag aangetekende brief gestuurd naar Webvisie, dinsdag erna al aangetekende brief teruggekregen van Webvisie dat ze mijn schrijven ontvangen hadden en dat het account zal vervallen op de einddatum van het contract, nu ben ik wel eens curieus of het op 1 september knip zal zijn of pas op 20 september (dag dat ik mijn aansluiting vorig jaar had)...
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

@Spacekiek: Bedankt voor je reactie.

Mijn aangetekende brief zal deze week verzonden worden.

Snakehit
Styx
Starter Plus
Starter Plus

Ik heb mijn abo bij A2F een 8 tal maand geleden al opgezegd (aangetekend en confirmatie gekregen van A2F), en om het minste zever te hebben, heb ik gewoon mijn facturen doorbetaald, maar nu is mijn jaar verstreken en krijg ik nog steeds facturen ???
Komaan zeg ... wat nu ?
Ik ga weer niet beginnen mailen en/of bellen hoor (waar je dan toch nooit antwoord op krijgt).
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster

Styx schreef:Ik heb mijn abo bij A2F een 8 tal maand geleden al opgezegd (aangetekend en confirmatie gekregen van A2F), en om het minste zever te hebben, heb ik gewoon mijn facturen doorbetaald, maar nu is mijn jaar verstreken en krijg ik nog steeds facturen ???
Komaan zeg ... wat nu ?
Ik ga weer niet beginnen mailen en/of bellen hoor (waar je dan toch nooit antwoord op krijgt).

Ik heb gisteren ook een 14° factuur ontvangen terwijl m'n abonnement reeds opgezegd én bevestigd werd door Webvisie. Vandaag heb ik daar wel een creditnota voor ontvangen, dus ik denk wel dat ze het facturatieprobleem door hebben.
Wat ik tot op heden NIET ontvangen heb is die 35.36€ van die 13° maand die ik betaald heb! (zie hier enkele berichten boven) :!: Gaan we ons geld nog terugzien ?
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

van ik is het ook zo aan het komen. Ik betaal die factuur niet van de 13de maand.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Kreeg vorige maand de 13e faktuur.
Heb opgebeld (niet het dure nummer) en kreeg meteen een vriendelijk persoon die toezegde dit te crediteren. Binnen 2 dagen had ik een creditfaktuur.
Voor maand 14 kreeg ik zojuist weer een faktuur.
Heb dit weekend daarover een troubleticket aangemaakt en weer een creditering gevraagd.
Ze waren wel op tijd om het signaal van de lijn te halen: 2.6 dagen te vroeg.

update 23:24
antwoord van A2F vandaag 17:55

Onze excuses.
Er zullen geen facturen meer uw kant uitkomen, enkel nog een creditnota voor de factuur dd 01/09

Met vriendelijke groeten
A2F Info Team
Laatst gewijzigd door Limburg 07 sep 2004, 23:26, in totaal 1 gewijzigd.
seppie
Starter
Starter

ik ook 13de faktuur ontvangen. Toch maar rare boel daar, had faktuur van 28juli (voor maand september) toen ook niet betaald omdat ik toch wist dat ik ging opzeggen. Opzegging al lang in orde. 1 september om 12:00:00u (zag het aan mijn logs) signaal weggehaald, ik hoopte op eerlijkheid van webvisie om signaal te laten tot 16 september (heb vorig jaar toen pas netwerkverbinding gehad) maja correctheid moet ge daar niet verwachten dat wisten we natuurlijk al lang. Factuur van vorige week in prullemand gekieperd natuurlijk niets meer mee te maken. Bij die kleine providerkes kunt ge beste zonder domiciliëring werken, blijkbaar zijn er teveel die dit te laat hebben gemerkt, nu blijven ze jullie nog maanden ambeteren na opzegging contract, van pech gesproken na hetgeen we allemaal met hun hebben meegemaakt bijven ze bij sommigen slaaploze nachten bezorgen...
Styx
Starter Plus
Starter Plus

Ok, maar moet ik deze nu betalen of negeren ?
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Als je een factuur niet aanklaagt wordt _jij_ in ongelijk gesteld, dus zeker en vast klagen en een credit nota eisen.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gastjuh

Toen ik men account had opgezegd in Maart via een aangetekend schrijven heb ik geen reactie gekregen maar ze bleven wel facturen sturen (die ik natuurlijk niet betaald heb).
Bij Telenet was da juist hetzelfde.....
Styx
Starter Plus
Starter Plus

Troubleticket geopend.
Ik betaal deze factuur niet, ik ben beginnen betalen vanaf 10/2003 (incl oktober 2003), en heb aangetekend opgezegd in april 2004, facturen betaald t/m 09/2004.
Eindelijk ervan verlost ...
biebel
Plus Member
Plus Member

Jaja ze kunnen er wat van bij a2f ...
Eind augustus sprong het verbruikte volume voor juli van 39.8 (goed opgelet om net niet over de 40 te gaan) gig naar 48 gig. En nu opeens durven ze die 8 gig nog aan te rekenen ook. Na 3 dagen nog geen reactie op troubleticket gehad. Tis echt erg ... ze rammele me u klote om te zien of ge der mee laat rammele. 't moe erg zijn voor a2f leden zonder assertiviteit.
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

@Biebel:
Maak u niet meer druk, ik heb het ook al moeten meemaken.
Is nu eenmaal zo, kunnen we nog weinig aan veranderen.
Afwachten tot contract verloopt en dan beslissen.
Nog 1jaartje of niet 8) :roll:
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

biebel schreef:Jaja ze kunnen er wat van bij a2f ...
Eind augustus sprong het verbruikte volume voor juli van 39.8 (goed opgelet om net niet over de 40 te gaan) gig naar 48 gig. En nu opeens durven ze die 8 gig nog aan te rekenen ook. Na 3 dagen nog geen reactie op troubleticket gehad. Tis echt erg ... ze rammele me u klote om te zien of ge der mee laat rammele. 't moe erg zijn voor a2f leden zonder assertiviteit.

Ook altijd eens bij jezelf kijken. Heb je draadloos internet? Ben je alleen thuis? Die factoren durven wel eens uw limiet te beïnvloeden (draadloos gekraakt, familielid dat veel download)...
Het is maar omdat iedereen de mensen van A2F hier als bijna schurken afschilderd, ik heb ze ontmoet en ze kwamen zo toch niet over hoor.
NuKeM
verdickt
Premium Member
Premium Member

biebel schreef:Jaja ze kunnen er wat van bij a2f ...

zijn jullie dan nieuwe klanten, van die 40 gig limiet heb ik namelijk nog niets gehoord.

Of hebben jullie een nieuw contract gekregen, wat ik raar zou vinden
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Wow .. dan hebt ge al serieus wat gemist hier.

Adsl2fit is al een tijd niet langer ongelimiteerd qua verbruik. ALLE gebruikers hebben sinds april/mei (ik wil het kwijt zijn) een limiet van 40Gb bij ondertekening van een nieuw contract. Al diegenen die voor die datum hadden ingeschreven/aangesloten blijven hun ongelimiteerdheid behouden tot einde van hun huidig contractjaar. Daarna ook 40Gb limiet.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
biebel
Plus Member
Plus Member

Nukem, het gaat erom dat die teller van juli begin augustus op 39.8 gig stond en pas de laatste week van augustus ofzo opeens op 48 stond. Ik kan allerlei dingen, maar in het verleden leechen gaat men petje te boven. Het heeft wsl iets met verandering van hun trafficteller te maken.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

biebel schreef:Nukem, het gaat erom dat die teller van juli begin augustus op 39.8 gig stond en pas de laatste week van augustus ofzo opeens op 48 stond. Ik kan allerlei dingen, maar in het verleden leechen gaat men petje te boven. Het heeft wsl iets met verandering van hun trafficteller te maken.

Ah ok, sorry
NuKeM
Styx
Starter Plus
Starter Plus

TT geopend vorige week, maar nog altijd geen antwoord (over 13e factuur)...
Normaal zeker ?
jefke123

@biebel:

ik heb net hetzelfde probleem al jij maar nog net iets erger ;)
mijn teller voor juli is tot de 2de augustus blijven doortellen en toen stond ik op 8€ aan trafiek teveel. Toen (2/08/2004 4:27:32) heb ik dus een trouble ticket aangemaakt waarin ik zei dat mijn teller bleef doortellen bij juli en het al de 2de augustus was, krijg ik als antwoord (op 2/08/2004 22:50:08) dat alles in orde zou moeten zijn.
Begin deze maand (3/09/2004 12:26:25) krijg ik een rekening waarbij ik voor juli 20€ aan extra trafiek moet betalen en meld ik in een troubleticket dat dit niet kan kloppen omdat er tot de 2de augustus zelfs maar 8gb extra trafiek aangerekend was.
Natuurlijk hoop je dan dat je zo snel mogelijk een antwoord krijgt maar dat mag je pas verwachten als A2F klant op 8/09/2004 om 17:02:39 waarin je dan nog een te horen krijgt dat hun onfeilbare teller correct is en jij als klant (met al je bewijzen) fout bent.
8/09/2004 22:20:02 mijn antwoord terug met nogmaals vermelding dat ik op 2 augustus nog maar op 8€ extra moest betalen (voor trafiek die bleef doortellen van juli)
9/09/2004 8:51:42 hun antwoord dat ze onfeilbare tellers hebben en ik fout ben.
9/09/2004 22:01:38 ik open opnieuw een troubleticket (want het vorige hebben ze zelf gesloten) waarin ik mij volledig bereid stel om de 8€ extra trafiek die mij tot 2 augustus is aangerekend voor juli te betalen.
en ik ben dus nog altijd aan het wachten op antwoord...
hun helpdesk is zelden te bereiken en door mijn student-zijn moet ik mij al heel hard forceren om voor 16u te kunnen bellen (kan ik enkel op woensdag eigenlijk, maar aangezien ik hier zelden tijd voor heb moet ik op hun trouble ticket systeem vertrouwen)

hulp met mijn (en blijkbaar ook biebel zijn) probleem is altijd welkom.
biebel
Plus Member
Plus Member

Zucht. Een tt chatsessie is zich aan het ontwikkelen. Ik weet niet meer of ik hierop verder moet gaan. Ik begin het aardig beu te worden.
Geachte a2f medewerker,

Zopas heb ik een nieuw factuur gekregen waarop buiten de 1 gigabyte extra die ik in augustus verbruikt hebben ook 8 gigabyte voor juli staat gefactureerd.

Tot een week geleden stond het datavolume voor juli op 39,8 gigabyte. Aangezien ik op geen enkele mogelijke manier kon weten dat wij over de 40 gigabyte limiet waren gegaan in juli, de teller stond immers op 39.8 tot +- 1 week geleden, en ik ook niet op smalband terecht ben gekomen die maand lijkt het mij niet erg correct om deze opeens te gaan factureren.

Met vriendelijke groet
Keith

beste,

enkel oververbruik wordt aangerekend, u kan steeds uw smallbandlimiet aanpassen op de statuspagina.

met vriendleijke groeten,
het A2F infoteam

Dat is het punt niet. Het gaat erom dat het verbruikte volume voor de periode juli eind augustus opeens werd vermeerderd met 8 gigabyte. Er heeft zo een goede 3 weken 39.8 gestaan en dan werd dat opeens 48. Ik vind zulks erg vreemd.

Bij nazicht van de programmatie ifv de facturatie begin september werd geconstateerd dat de traffiek van sessies afgesloten binnen de 2 laatste uren van de maand niet in rekening gebracht werden bij de juiste maand. Dit werd globaal rechtgezet. Indien u wenst kunnen we u een volledige historiek van deze maand bezorgen.

Het gaat om de maand juli. Het oververbruik voor augustus staat niet ter discusie. Voor augustus heb ik immers zelf de smalband limiet tijdig naar 41 gigabyte verzet teneinde niet op smalband gezet te worden. Ik heb inderdaad gemerkt dat het verbruikte volume voor de eerste uren van september bij dat van augustus werd geteld, maar dat was al gedurende de dag van 1 september gecorrigeerd.

Voor de periode juli (waarin ik niet op smalband gezet ben noch mijn smalband limiet heb aangepast) is twee tot drie weken nadat deze periode was afgesloten mijn verbruikt volume voor die periode (juli) van 39.8 gigabyte naar 48.5 gigabyte versprongen .

Die twee uur waar in uw antwoord sprake van is lijkt me daar niets mee te maken te hebben. Een simpel rekensommetje leert me dat teneinde 8 gigabyte op 2 uur te kunnen downloaden ik zou moeten beschikken over een 10 megabit verbinding. Om verder te gaan op die 2 uur, als die dan inderdaad bij de verkeerde maand werd aangerekend zou er mijns inziens bij een andere maand 8 gigabyte moeten worden afgetrokken. Dit heb ik evenwel nergens zien gebeuren.

Kort samengevat: Van 1/8 tot +- 20/8 stond bij het verbruikte volume voor juli 39.8 gigabyte. Daarna stond daar tot mijn verbazing opeens 48.5 gigabyte. Ik heb nog steeds geen degelijke verklaring gehad ivm deze 8 gigabyte. Aangezien jullie teller voor mij de enige manier is om mijn verbruik in het oog te houden en dus onder de 40 gigabyte te blijven of tijdig volume bij te kopen lijkt het mij niet correct om weken na het verlopen van een periode het verbruikte volume aan te passen en te factureren.

U heeft duidelijk niet begrepen wat in de vorige reactie geschreven werd, het handelde zich niet over de hoeveelheid data in de periode van de 2 uur, maar wel over de sessie die ten einde liep in die periode. Deze sessie kan dus gerust over meerdere dagen gelopen hebben.

Als ik het goed begrepen heb nu, in september hebben jullie gemerkt dat jullie teller niet helemaal correct werkte en verbruikt volume bij de verkeerde maand geteld werd. Deze situatie is vervolgens zonder enige vorm van communicatie van jullie uit gecorrigeerd. Mooi zo. Aan het totaal verbruikte volume is dus niet geraakt. Dan wil ik toch nog enkele dingen weten :
1) waar is die 8 gygabyte dan in vermindering bracht?
2) Jullie geven toe dat door een fout in julie tellingsysteem, wij als gebruiker geen correcte weergave van het verbruikte volume kregen. Het onmoedwillig oververbruik ontstaan door een fout bij jullie rekenen jullie evenwel toch door aan de verbruiker?
3)U zou het dus ook maar normaal vinden dat als u zou beschikken over een tankkaart van uw bedrijf tot 100 liter per maand waarvan u voor zover uzelf weet 99,8 liter gebruikt hebt u 3 weken later toch nog een rekening gepresenteerd krijgt omdat het tankstation heeft gemerkt dat zijn tellers niet werkte zoals ze zouden hebben moeten werken?

Excuseert u mij dat ik dit een vreemde gang van zaken vind.

Laatste antwoord heb ik net geschreven dus nog geen antwoord op ntl.

Ben ik nu aant doordrammen of ben ik terrecht verontwaardigd?

Ik vind het al vreemd dat het niet ann men intern netwerk ligt ;)
sander

ze hebben gelijk hoor...

je werkt per SESSIE ginder, als jij nu bv den 20ste 38 gb hebt en de volgende sessie is van 20ste tot 2uur van den 1ste augustus dus voor een termijn van 11 dagen dat jij die 8gb nog had gedownload...

Dit staat dan idd niet op die traffic teller maar WEL als u sessie verbroken wordt...

dus 20ste sessie disconnect jij hebt 38gb, nieuwe sessie start en deze verbreekt pas den 1ste (2uur) dus de traffic van heel die sessie 11dagen komt erbij => 8gb ...
My_download
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 22 keer

Sander,

Dan vrees ik toch dat ook jij de vorige post niet goed gelezen hebt.

OK, jouw technisch verhaal klopt wel en oa ook Skynet werkt op die manier : de traffiek van de sessie die gestart werd op de laatste dag van de maand wordt volledig bij het verbruik van die maand geteld. Die gegevens zie je "normaal" gesproken onmiddellijk in je teller verschijnen zodra je een nieuwe sessie start in die nieuwe maand (na de eerste disconnect dus).

Laat nu nog dat ze daar een dag of wat langer over doen, dan nog moet je teller van bv Juli op het eind van de eerste week van Augustus al lang op je eindtotaal inclusief die laatste sessie staan.

Al de rest is een fout van de ISP, en ja dat zijn ook maar mensen en die kunnen dus ook wel eens een foutje maken. Normaal gezien stuur je dan echter géén faktuur, zeker niet als je als IPS zélf de fout hebt gemaakt en je users dat op géén enkele manier konden zien.

Ook het tweede deel van biebels redenering klopt : Als het ADSL2Fit verhaal waar is, dan werd eerst die 8 Gb foutief bij het volume van Augustus geteld en hebben zij dat achteraf gecorrigeerd én gefaktureerd. In dat geval zou er dus ook een aanpassing van de traffiek van Augustus én een creditnota voor die maand moeten komen en daar is blijkbaar ook geen sprake van.

Last but not least, als ze bij ADSL2fit zouden narekenen wat dit soort poespas aan manuren kost ten opzichte van die paar euro's dat het in het laatje brengt zou je denken dat ze hun tijd wel beter kunnen besteden...
inter
Pro Member
Pro Member

Een simpele oplossing voor deze problematiek bestaat erin alle bestaande connecties op het einde van de maand te verbreken (lees bv 1 hr voor middernacht) door de provider. Daar er bij Webvisie geen vaste disconnect is krijgen ze enkel gegevens binnen over de periode dat je ingelogd was. Werk je met een router die automatisch verbinding maakt kan dit dus bv twee weken zijn. Wanneer bv deze tweede week in een nieuwe maand valt krijg je dus alle trafiek (twee weken) op die maand als ik me niet vergis. Goede raad : doe zelf een disconnect de laatste dag van de maand !

@Biebel : ik snap je ergernis over die acht gb maar zij kunnen je niet zeggen WAT die acht gb voorstelt of is. Het is een kwestie van vertrouwen in je provider dat zijn teller juist gaat. En neen, jij als klant hebt geen enkele argumentatie als zij afkomen met andere resultaten dan de jouwe.

Inter
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Inter dat is het juist, die maandelijkse disconnect gebeurt nu, rond 12 u de laatste dag van de maand. dus die sessie kan moeilijk over verschillende maanden lopen :/
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
jefke123

@biebel : Ik heb net hetzelfde aan de hand gehad maar dan met 20gb. Toen ik belde naar A2F is mij hetzelfde verhaal over sessies verteld geweest als hier ook al staat. Mijn raar is niet de laatste dag van de maand maar de eerste dag van de maand te disconnecten, anders start je op die laatste dag van de maand een hele nieuwe sessie en ga je weer hetzelfde aan de hand hebben (volgens mij toch, ik laat nog wel iets weten hoe het hiermee zit)
------
@My_download : Tijdens mijn half uur durend telefoontje naar A2F heb ik ook vermeld dat als ik had geweten dat de sessie nog liep ik deze wel zelf gestopt had en dat ze toch tenminste ergens een vermelding hiervan moeten maken maar als klant wordt je dan gezegd dat je pech hebt en je factuur moet betalen want eigenlijk is er geen fout gemaakt.
------
Ook heb ik gemerkt dat de smalband van A2F niet werkt, ik heb deze op 39gb ingesteld en nu zit ik al aan 42gb en nog altijd geen smalband in zicht, tenzij 300kb/s smalband is...
-------
UPDATE: tijdens het typen van dit bericht is het middernacht geworden en is mijn verbinding weggevallen. ondertussen is het 0:05 en is mijn verbinding terug, mijn limiet voor september is op 41,03 blijven steken maar voor oktober staat er nog niets (zelfs geen 0) dus dit zal nog wel stijgen als ik straks de modem even uittrek.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Let wel: voor zover ik weet is dat het factuur voor juli. Bij ons gesprek is ons toen verteld dat Webvisie pas afsluit (en wettelijk MAG afsluiten trouwens) van zodra de periode ingaat waarvoor niet betaald is.

bij zelfs een week te vroeg ! ze moesten hun eigen toch indenken eh ah ja
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”