Belgische telco Mobistar gaat nog dit jaar digitale kabel-tv

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
marcedin
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 okt 2014, 14:52
Bedankt: 12 keer

Verwacht er dit jaar maar niet te veel meer van.
Ik wil hun prijzen wel eens eerst zien.Ze klagen nu al over hun groothandelstarieven.
Concureren met Telenet zal niet makkelijk worden.
Afbeelding
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

op snelheid gaan ze niet echt moeten concurreren? nu al 160/10 voor whoppa.

Als ze nu een Whop à la mobistar zouden aanbieden mét onbeperkt internet zoals bij meeste VDSL operatoren.

Of een Cable DSL abbo only (unlimited) 100 DL/20 UL :-D

Soit, ik denk wel dat het eerder een flauw afkooksel zal zijn van 'the original'...als je ziet hoe klein de marges zijn....

zo slecht geprijsd is whoppa nu toch niet...
http://www.voo.be/nl/pack/trio/
Dan moet mobistar hieronder duiken?

Maar ik ben nog maar 4 maand bij Telenet, en zal normaal niet als kamikazepiloot overschakelen....Hun helpdesk/dienst-na-verkoop is nu ook niet om naar huis te schrijven.
geen zin om van het kastje naar de muur gestuurd te worden, en proefkonijn te spelen.

10 jaar terug meegemaakt toen ik bij Euphony (partner van Mobistar, en zij op hun beurt adsl leverancier) tevergeefs internet probeerde af te nemen :-(

http://www.zdnet.be/article/158729/regu ... -mobistar/

http://www.zdnet.be/nieuws/158242/is-te ... te-kopen-/
Is Telenet van plan om Mobistar over te kopen?

Als dat zo zou zijn, tja....dan zit je bij de Telenet 'Light' versie....of wat Scarlet voor Belgacom betekent.... :cry:
tommydnp
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jun 2010, 21:30
Bedankt: 6 keer

De vraag is of het er ooit komt. ING schat de kans dat Telenet Mobistar overneemt op korte termijn in op 50%. Voor de consument is dat dan wel minder goed nieuws.
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 25 keer

Is er al meer info bekend hieromtrent?
the_unlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Waar ze zich van telenet zouden kunnen onderscheiden is door de eerste 1024 poorten inkomend niet te blokkeren...
Mochten ze dat doen heb ik eindelijk een degelijk atlernatief voor mijn achterlijk ADSL lijntje van 6Mbps...
Ik heb al meerdere keren bij Belgacom geïnformeerd wanneer VDSL eindelijk langskomt bij ons, maar ze blijven het maar achteruitschuiven. 't Was eerst oktober 2013, 't is nu al juni 2015, dus heb ik alle hoop op VDSL laten varen. Enige alternatief is dus kabel, maar ik heb de eerste 1024 poorten nodig, en bij mijn weten is telenet ook in 2014 nog steeds zo achterlijk dat te blijven doorduwen, dus... Stuck between a rock and a hard place heet dat dan, zeker?
Heb het al eens aan de helpdesk van mobistar gevraagd, maar uiteraard nooit antwoord op gekregen.
VoIQ: I think before I talk
Gebruikersavatar
xplorr
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 29 jul 2013, 18:38
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 61 keer

Mobistar zou tegen einde dit jaar (2014) ook met breedband diensten op de kabel van Telenet starten (Internet? en tv?).
Hoever staat het met die plannen?
Hoeveel zal de prijs bedragen voor Internet?
Welke snelheid?
Welke datalimiet?
Hoeveel zal de modem kosten? Welke modem?
Zal het een zelfinstallatiepakket zijn?
Is er ook een combinatiepakket internet/tv? Hoeveel zal die prijs bedragen?
Zal er extra moeten betaald worden voor het kabelabonnement van Telenet? Voor de auteursrechten (zoals Telenet dat doet)?

[Mod Edit] bericht verplaatst naar bestaande topic
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Naar aanleiding van de "definitieve beslissing van het Hof van beroep ten gunste van de invoering van de regulering van het Telenet kabelnetwerk" (12-11-2014) heeft Mobistar het volgende gezegd in een persmededeling:
De technische aspecten van de beslissingen laten de ontwikkeling van competitieve en hoge kwaliteit TV- en internet-diensten toe. De financiële condities en bepaalde operationele voorwaarden zijn echter nog onvoldoende om toe te laten dat marktintrede op een winstgevende basis mogelijk is (één van de voorwaarden van de Europese Commissie) en om aantrekkelijke tarieven aan de consumenten aan te bieden. Mobistar herhaalt dan ook haar vraag aan de regulatoren om ervoor te zorgen dat deze voorwaarden op korte termijn verbeterd worden.
Als ik tussen de lijnen lees, dan is mijn interpretatie dat Mobistar geen initiatief zal nemen om op de kabel te komen, tot de regulator de condities hiervoor verbetert, dat zijn zowel operationele (technisch) als financiële (groothandelstarieven) condities. Dus vergeet maar dat er een Mobistar kabelaanbod komt dit jaar.
Laat staan dat we nu al kunnen weten wat de prijzen gaan zijn, snelheden, limieten, modems, packs, etc ...
xplorr schreef:Zal er extra moeten betaald worden voor het kabelabonnement van Telenet? Voor de auteursrechten (zoals Telenet dat doet)?
Natuurlijk niet. Als Mobistar (of gelijk welke andere ISP) op de kabel komt, zal de consument de (all-in) rekening krijgen van zijn ISP.
Kabelkosten en auteursrechten zijn nu ook niet verschuldigd als je alleen Internet of Telefonie afneemt bij Telenet ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Mja hier krijg je dus weer een tijdgerek van Telenet, dat nu weer zwaar adverteert met hun Grote Netwerf. Dan als excuus hiervoor een prijsstijging doorvoert en klanten die een kabelaansluiting willen bij een eventuele derde partij nog langer op hun honger laat zitten. Zolang er geen alternatief is kan de prijs blijven stijgen zonder dat er een haan naar kraait...

Let op mijn woorden, van zodra het te heet onder hun voeten wordt en de condities door de regulatoren wordt geregeld voor een marktconform reseller pack wordt Mobistar overgenomen door je weet wel... de Amerikanen... Jammer dat de EU dit allemaal zomaar toelaat :(
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

the_unlord schreef:Waar ze zich van telenet zouden kunnen onderscheiden is door de eerste 1024 poorten inkomend niet te blokkeren...
Mochten ze dat doen heb ik eindelijk een degelijk atlernatief voor mijn achterlijk ADSL lijntje van 6Mbps...
Ik heb al meerdere keren bij Belgacom geïnformeerd wanneer VDSL eindelijk langskomt bij ons, maar ze blijven het maar achteruitschuiven. 't Was eerst oktober 2013, 't is nu al juni 2015, dus heb ik alle hoop op VDSL laten varen. Enige alternatief is dus kabel, maar ik heb de eerste 1024 poorten nodig, en bij mijn weten is telenet ook in 2014 nog steeds zo achterlijk dat te blijven doorduwen, dus... Stuck between a rock and a hard place heet dat dan, zeker?
Heb het al eens aan de helpdesk van mobistar gevraagd, maar uiteraard nooit antwoord op gekregen.
Intussen heeft telenet de blokkade van de meeste poorten <1024 opgeheven, met uizondering van een aantal poorten voor spam en virusbescherming (bv poort 25 blijft geblokkeerd).
De feitelijke invoering was vorige week, onofficieel bericht hebben we eind vorige week gekregen, en sinds vandaag is het officieel en aangekondigd op hun site.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Het ziet er dus naar uit dat dit jaar er niets meer te gebeuren staat op de kabel.Ik hoop toch dat Mobistar volgend jaar kan starten met bijv. een pack zoals Snow bijv. Dit zou al een hele verandering zijn voor mensen die niet anders kunnen dan de kabel te nemen.
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 25 keer

Hey ik weet van iemand van mobistar dat ze begin volgend jaar met digitale tv op de kabel komen dus nog even geduld :)

Meer specificaties weet ik ook niet
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Als mobistar aan de personen van de groepsaankoop al een vroegtijdig aanbod zou doen, hebben ze in één klap al direct 50.000 klanten. Want ik neem aan dat de modem mag behouden worden en enkel de digicorder omgewisseld moet worden. Makkelijk voor de klant en goedkoop voor mobistar (geen technieker noodzakelijk). Maar ik gok dat ze het op een of andere manier weer weten te verknoeien en er een flop van maken zoals hun vorig avontuur.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

daydreamke schreef:Hey ik weet van iemand van mobistar dat ze begin volgend jaar met digitale tv op de kabel komen dus nog even geduld :)

Meer specificaties weet ik ook niet
Alleen digitale tv? Ik hoop dat ze ook met internet en vaste telefonie beginnen ;)
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Op facebook zegt Mobistar, internet, telefoon en tv.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Zou er al beweging zijn(of komen) in de groothandelstarieven? volgens mij was dit nog een punt waar Mobistar nog op wou wachten,op een aanpassing daarvan.
Toch wil ik er even op wijzen dat de beurskoers v/h aandeel Mobistar hard gestegen is.Eerst schommelde dit tussen een 14-15€,en nu reeds een 20-21€,dit zou kunnen betekenen dat beleggers er een overname in zien.(laat ons hopen dat dit niet zo is).De prijsverhogingen van Telenet,en de 1000den ontevreden klanten zou ook een rol kunnen spelen,Mobistar wil mss voordeel proberen te halen uit deze situatie.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

http://www.tijd.be/ondernemen/telecom/M ... 1-3128.art

Telecombedrijf Mobistar start met tests van zijn nieuwe tv-aanbod, dat het via het kabelnetwerk wil aanbieden. Klanten in Charleroi kunnen als eerste het nieuwe aanbod uitproberen. Een datum voor de commerciële lancering is er nog niet.



Meer dan dit kan ik niet meer lezen van het artikel...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Kort: eerst konden medewerkers hun aanbod testen, nu dus uitbreiding naar externe klanten in Charleroi maar andere steden zullen volgen. Het zal nog even duren eer Mobistar met een volledig aanbod komt en verwijst daarvoor naar de (te) hoge vergoeding die het moet betalen om de capaciteit op de kabel te gebruiken.

''Mobistar herhaalt en benadrukt tegenover de regulatoren dat deze voorwaarden snel moeten verbeterd worden opdat een nieuwe speler de markt kan betreden op een winstgevende manier en ten voordele van de consument', klinkt het in een persbericht.'
beont
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 jan 2011, 10:06
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 4 keer

ik mag wellicht niet het ganse artikel copy pasten, maar ik denk dat dit genoeg zegt:
Mobistar is niet te spreken over de tarieven die het opgelegd krijgt om netwerkcapaciteit van Telenet te gebruiken.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Hier staat hetzelfde artikel : http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20141217_01434092

Kortom we gaan testen maar het is te duur ( de wholesale prijzen van voo / telenet ).
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Mobistar vind duidelijk dat er eerst nog iets moet gebeuren m.b.t. de groothandelstarieven,anders zal men wrsl de off. lancering nog uitstellen denk ik.Testen doen ze nu in elk geval wel,ook wel een beetje om de druk op de ketel te houden.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Ik vraag me af of we nu op de een of andere manier iets van 'review' gaan zien van die tests, hoe de UI is en beeldkwaliteit bijvoorbeeld, wat voor digicorders er worden gebruikt, ...
Iemand connecties in Charleroi? :P
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Het platform wordt geleverd / beheerd door alphanetworks dezelfde partij die dat voor base / snow deed.

http://alphanetworks.be/newsfeed/38-mobistar
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Weet iemand of er ook vaste telefonie is of alleen internet en TV bij Mobistar ???
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Vanaf 22 mei zet Mobistar (voorlopig) een punt achter de verkoop van internet, vaste telefonie en televisie voor nieuwe residentiële klanten, en spitst het haar portfolio voor vaste lijn-producten toe op de professionele markt.

Ik denk mensen die het hadden kunnen het verder gebruilken maa geen nieuwe klanten meer tenzij je met pro abo werkt.

euphony bood dat wel nog aan (werkte voor mobistar) maar is intussen failliet.

https://euphony.be/site/nl/vastelijn/va ... es.php?id= (weet niet of dit nog oude site is of hebben ze een doorstart genomen)
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

fluppie schreef:Mobistar vind duidelijk dat er eerst nog iets moet gebeuren m.b.t. de groothandelstarieven,anders zal men wrsl de off. lancering nog uitstellen denk ik.
Inderdaad, als je de krant leest, weet je dat het BIPT zich niet gaat haasten om duidelijkheid te verschaffen over de groothandelstarieven. Ergens in het tweede kwartaal van 2015 "zou" Mobistar dan duidelijkheid krijgen.

Het duopolie zal in 2015 dus nog sterker worden. Want het is zelfs niet helemaal zeker dat Mobistar in september 2015 nog zal bestaan, als het van Telenet/Liberty Global afhangt.

De feiten spreken voor zich, het BIPT is sinds de aanstelling van Jack Hamande eind 2013 een andere koers gaan varen. De openstelling van de kabel is op de lange baan geschoven, of misschien nog erger.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

U heeft gelijk,vrees ik.In ieder geval,ik denk dat Mobistar de provider is,die nog een offerte wil uitbrengen op die Telenet klanten,die zgz. willen vertrekken.Men mag de namen van die alternatieve providers niet vrijgeven(van TV Vlaanderen weet men het al),maar ik denk dat Mobistar deze gebeurtenis wil gebruiken om er wat druk achter te zetten.
Een event. overname door Telenet zou ook wel kunnen.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Het zou alleszins een heel slimme zet zijn en elimineert de potentiële technische problemen bij aansluitingen want Mobistar zou nu ook via hetzelfde netwerk werken als de klant al heeft.
Jozs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 jan 2015, 21:10
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

TV-plannen van Mobistar nog ongewis
maandag 19 januari 2015 | 11:43 CET | Nieuws

Mobistar moet de lancering van televisiediensten op de Telenet-kabel mogelijk uitstellen tot na de zomer, meldt De Tijd. Mobistar stelt dat de wholesale-tarieven nu nog te hoog zijn. Het BIPT werkt aan een herziening van die tarieven, maar dat ontwerpbesluit is er op zijn vroegst in juni. Dan verstrijken er nog enkele maanden tot het tariefbesluit definitief is.

Zowel Belgacom als Telenet is verplicht om wederverkoop mogelijk te maken, maar concreet zijn er nog geen afnemers. Het BIPT heeft deze maand tarieven vastgesteld voor bitstream access en het tv-platform voor Belgacom. Base stelt echter in reactie daarop dat die tarieven te hoog zijn om toetreders een succesvolle entree te geven.

De KPN dochter heeft via een eigen niet-gereguleerde overeenkomst met Belgacom een tv-product gehad, Snow. Dit wordt wegens gebrek aan klanten uitgeschakeld en een rentree lijkt niet aanstaande.
Waarom moet dat toch altijd allemaal zolang duren in België :roll:

[Afbeelding Post made via mobile device ]
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

In België maakt men de mensen graag moeilijk. :x
Wat Mobistar betreft: ik zie die dit jaar niet komen eigenlijk begin ik zelfs te vrezen dat Mobistar nooit op de kabel zal komen. :-(
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Jozs schreef:
Waarom moet dat toch altijd allemaal zolang duren in België :roll:

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Geld, geld, geld en monopolies zowel op de kabel als op het koper. Proximus en Telenet zijn oppermachtig en geen enkele instantie heeft het lef om er tegen in te gaan, in dit land. Het BIPT is een klucht op zijn Belgisch. Volgens mij is het een doelbewuste strategie van het BIPT de tarieven zo hoog te houden om zowel Proximus als Telenet een hand boven hun hoofd te houden. Op die manier weet men op voorhand dat geen enkele speler zal slagen. De CEO's zitten nu lekker met een dikke sigaar en een goed glas whisky het gepeupel uit te lachen. Want ze zijn opnieuw geslaagd in hun opzet. Alle concurrentie buiten de deur houden. Ondertussen kunnen ze op hun gemak verder de tarieven opdrijven (zie wat Telenet op dit moment doet).
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

De CEO's zitten nu lekker met een dikke sigaar en een goed glas whisky het gepeupel uit te lachen.

Mevrouw Leroy, met een dikke sigaar? Dat geloof je toch zelf niet 8)
Voor de rest klopt je verhaal natuurlijk wel (+1 dus hiervoor)...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Laten we hopen dat dit effectief gebeurd en niet dat er nog uitstel komt. Ik zit hier echt wel op hun aanbod te wachten met grote nieuwsgierigheid ;)
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
beont
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 jan 2011, 10:06
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 4 keer

Telenet maakt gebruik van het mobistar netwerk voor hun mobiele klanten. (tegen een veel te lage marge wellicht door de grote concurrentie)
Mobistar wil gebruik maken van telenet hun netwerk voor vaste verbindingen. (tegen een veel te hoge marge wellicht)

Ik heb zo het gevoel dat Mobistar de dupe is van heel die samenwerking met telenet... :-)
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Als Mobistar tegen de zomer niet wordt overgenomen door Liberty Global: http://www.orangeinfo.fr/30436-belgique ... range.html
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 82 keer

Naar mijn gevoel kan Mobistar al lang niet meer zonder Telenet => zie nieuwsberichten over "leegloop klanten" bij mobistar laatste x-jaar + succes telenet mobile.

IMHO doet Mobistar's management , in opdracht van zijn aandeelhouders, enkel wat "moeilijk" inzake openstelling kabel/prijs ervan zodat Telenet gedwongen word tot een iets betere overnameprijs in zijn geheel en/of iets betere onderhandelingspositie bij het volgende contract inzake gebruik mobilie telefonie Mobistar door Telenet.

Gerommel in de marge => Niemand gelooft dat het BIPT hard genoeg zijn voet kan en zal neerzetten in dit dossier zodat een ander bedrijf verleid kan worden tot een serieus concurrentieel aanbod.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Vandaag beweert iemand op Tweakers dat hij reclame gekregen heeft van Mobistar dat ze op 1 juli met een aanbod starten... Heb hem even gevraagd of hij dat kan bewijzen... Iemand die hier meer weet of dit kan kloppen?
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

antwoord gekregen:
Ik heb laatst een Mobistar Consulent over de vloer gehad, toen ik op zoek was naar een nieuwe provider (heb zowat verschillende providers gecontacteerd, en gezegd van: overtuig me. Mobistar heeft als enige de moeite gedaan om iemand te sturen).

Deze persoon heeft me dit nieuws toen ook al gezegd, en al een folder nagelaten.
Daarin stond er dat Mobistar alvast TV en Telefonie zou aanbieden via het kabelnetwerk, voor 8 euro de maand (basis).

Als ik online iets zou terugvinden, stuur ik het zeker door. :-)
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
bartd
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 aug 2010, 11:50
Bedankt: 6 keer

raf1 schreef:
fluppie schreef:Mobistar vind duidelijk dat er eerst nog iets moet gebeuren m.b.t. de groothandelstarieven,anders zal men wrsl de off. lancering nog uitstellen denk ik.
Inderdaad, als je de krant leest, weet je dat het BIPT zich niet gaat haasten om duidelijkheid te verschaffen over de groothandelstarieven. Ergens in het tweede kwartaal van 2015 "zou" Mobistar dan duidelijkheid krijgen.

Het duopolie zal in 2015 dus nog sterker worden. Want het is zelfs niet helemaal zeker dat Mobistar in september 2015 nog zal bestaan, als het van Telenet/Liberty Global afhangt.

De feiten spreken voor zich, het BIPT is sinds de aanstelling van Jack Hamande eind 2013 een andere koers gaan varen. De openstelling van de kabel is op de lange baan geschoven, of misschien nog erger.
Mobistar krijgt nu toch een grotere korting op groothandelstarief: 19,7 euro voor pakket vergelijkbaar met whop.
http://www.tijd.be/ondernemen/telecom/T ... 1432743416
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Aha! Er komt schot in de zaak!
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”