Telenet SD digicorder einde

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

proximusboyke schreef:als het defect is binnen de 2 jaat zit ge daar wel zonder digicorder en moet je terug analoog kijken
Ik frons even mijn wenkbrauwen... Over wat heb je het nu?
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

proximusboyke schreef:als het defect is binnen de 2 jaat zit ge daar wel zonder digicorder en moet je terug analoog kijken
Als iets defect is binnen de twee jaar dan valt dit onder garantie en kan je gewoon een nieuwe/refurbished decoder gaan afhalen (net zoals wanneer je zou huren).

Gaat hij kapot na 2 jaar dan moet je inderdaad zelf een nieuw toestel kopen... maar aangezien je aankoop is afgeschreven na 2.5 jaar maak je enkel verlies als je toestel zou kapot gaan in de periode tussen 2 en 2.5 jaar na aankoop.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

apestaart schreef:
jackho schreef:'k heb het al begrepen je hebt die tijd niet meegemaakt en lag nog in de wieg :wink:
Ik lag inderdaad in de wieg, wie niet, maar dat was wel anno 1962 en in die tijd bestonden er geen computers met harde schijven zoals we die nu kennen, het waren eerder reuze computers die met ponskaarten werkten. :wink:
Dat waren dus de voorlopers van de huidige computers.
Ze bestonden al wel effe, maar nog lang niet overal in gebruik natuurlijk.

http://thenextweb.com/shareables/2011/1 ... -forklift/

http://en.wikipedia.org/wiki/History_of ... isk_drives

[Afbeelding Post made via mobile device ]
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

"Den Baron" die zonder scrupules heeft meegewerkt aan het failliet van België door de burgers hun geld af te troggelen bij Fortis / BNP Paribas (en zoveel andere bedrijven), heeft ook eens zijn mond opengedaan. Hij zal niet doodgaan van de huur van enkele digicorders. Hij kan dit betalen en dit mee met zoveel andere inwoners van de mondaine badstad. Er zijn ondertussen al veel andere mensen die zich de basis behoeften moeten ontzien door zijn geldgewin. Geen reden van klagen dus, een echte schande dat hij dit dus durft. Hopelijk houdt Telenet zijn been stijf en doen ze geen geste voor hem. Hij heeft toch geld genoeg.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Ze zullen hem wel een persoonlijk voorstel doen, zonder twijfel.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Straf dat hij zijn persoonlijke frustratie tegenover TN kracht bij zet met een dreiging dat de gemeente de contracten met TN gaat herzien en mogelijk overstappen naar BGC. Van chantage gesproken.
Aan de andere kant, hij heeft wel gelijk.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Heh, ne klassieke IT truc: wat ook het probleem is, zorgen dat de baas er ook last van ondervindt. Dat is het binnen de kortste keren opgelost :-)

Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

on4bam schreef:Straf dat hij zijn persoonlijke frustratie tegenover TN kracht bij zet met een dreiging dat de gemeente de contracten met TN gaat herzien en mogelijk overstappen naar BGC. Van chantage gesproken.
Inderdaad, volgens mij mag dit ook absoluut niet.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

on4bam schreef:Straf dat hij zijn persoonlijke frustratie tegenover TN kracht bij zet met een dreiging dat de gemeente de contracten met TN gaat herzien en mogelijk overstappen naar BGC. Van chantage gesproken.
Aan de andere kant, hij heeft wel gelijk.
Dat doen veel bekende(re) personen, denk ik. Als ze maar veel media-aandacht kunnen genereren.
Maar dat is evengoed het geval met Telenet-klanten die direct mailen naar Duco ipv eerst de andere mogelijkheden te gebruiken.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Mijnheer de baron is nog steeds een verkozen politicus, als z'n achterban dan klaagt over de commerciële truken van Telenet is hij vrij om dit in de pers te brengen of dit op de agenda van de gemeenteraad te zetten. Maar veel meer dan een abonnement opzeggen zal er niet gebeuren.
Misschien is Mijnheer de baron wat vergeetachtig en is hij vergeten dat hij het kabelnetwerk aan Telenet verkocht heeft en nu geen invloed meer kan uitoefenen...
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Invloed kan hij niet uitoefenen, maar een gemeente is wel net als particuliere klanten vrij in om contracten van een telecombedrijf op te zeggen en naar een andere telecombedrijf over te stappen, maar een burgemeester kan dat niet in zijn eentje doen, zoiets moet besproken worden op het schepencollege en zelfs in de gemeenteraad en als de gemeenteraad tegen een overstap stemt dan gaat het feest niet door.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Ik weet niet of het volgende te maken heeft met de zenders die van plaats zijn veranderd maar ik krijg nu Discovery Channel HD terwijl dat ik er vroeger extra voor moest bij betalen.

Ik heb wel alleen Digitale TV van Telenet. Ik weet dus niet of dat in de packs er wel bij zat.

+ Dolby surround bij Discovery Channel.

Ben content :-)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Mijn SD Digicorder werkt nog steeds, alle kanalen komen gewoon door !
marijke1968
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Klopt wel
Tussen 2 en 16 september worden de uitzendingen via je SD Digibox of SD Digicorder stopgezet.
Zie: http://klantenservice.telenet.be/conten ... topzetting
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Totaal offtopic, maar weet er iemand wanneer de pluspakketten gaan stopgezet worden en rex en rio volledig overneemt? Kvind het ni terug op die gigantisch behulpzame telenet site.

PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

vanaf december RIP prime
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

ITnetadmin schreef:Totaal offtopic, maar weet er iemand wanneer de pluspakketten gaan stopgezet worden en rex en rio volledig overneemt? Kvind het ni terug op die gigantisch behulpzame telenet site.
"In de loop van 2014 zal het Plus Pakket beëindigd worden. Daarover krijg je als Plus Pakket-abonnee op het gepaste moment meer info." stond vroeger op deze pagina (zie archief), maar dat heeft men weggehaald, dus misschien is men daar al op teruggekomen? Om alle zenders van het Plus Pakket (€ 14,26) te kunnen blijven ontvangen, zou je al moeten overschakelen naar Rio (€ 24,95) en niet Rex (€ 14,95) zoals Telenet beweert. Er is een tool om de zenderpakketten te vergelijken, maar die werkt niet eens meer.
PumbaaH schreef:vanaf december RIP prime
Bron?
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Er wordt idd geen woord meer gerept over de overgang, nog niks gehoord, en het pluspakket werkt nog bij mij.

Klopt als een bus overigens, ik ben eigenlijk enkel nog geinteresseerd in bbc 3 en 4, en eventueel de discoveries en natgeo; maar aangezien de bbcs op zich al in de dure rio zit, kunnen ze t schudden.

nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

De docu-zenders zitten ook in Rex. Voor BBC Three en BBC Four zou je eventueel een satellietantenne kunnen hangen. Deze worden samen met een heleboel andere Britse kanalen free-to-air uitgezonden via Astra 2 (28,2° O), zie List of free-to-air channels at 28°E. Je hebt dan zelfs alle zenders van de BBC in HD-kwaliteit, alsook Channel 4 HD en ITV HD.

Tegenwoordig hebben veel tv's een ingebouwde DVB-S2 tuner. Het enige wat je dan nog nodig hebt is een schotel en een LNB. Met een Triple LNB Quad kan je zelfs Astra 1 (19,2° O), Astra 2 (28,2° O) en Astra 3 (23,5° O) tegelijkertijd ontvangen en heb je dus nog veel meer free-to-air zenders. Een abonnement op TV Vlaanderen is daarvoor niet nodig.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Begin me er ni van, ik mag geen satelliet hangen, dus ben ik gekloot. Nu, mijn terras/balkon heeft een raam waar ik dat in kan hangen als de nood hoog is, een schotel op het terras zou wel veel plaats opnemen maar een flatantenne kan mss nog en valt minder op. Alleszins geen discussie om hier te voeren.

De discoveries zijn optioneel, overigens, en ga ik dat geld niet voor betalen. Het gaat hem over de bbcs (en eigenlijk had channel 4 en itv enzo ook al lang op de kabel moeten zitten hier).
En het gaat hem over het feit dat ik zou moeten bijbetalen om zenders te verliezen, met rex.

apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

ITV en Channel 4 zaten vroeger op de kabel weliswaar enkel in Oostende en Brugge en een deel van West-Vlaanderen, Channel 4 werd een 20 tal jaren geleden van de kabel gegooid en ITV werd 2 jaar geleden eveneens van de kabel gegooid en dat omdat beide zenders geen rechten meer hebben om nog langer op het vasteland uit te zenden.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”