iphone 6

AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Waardat een Nexus 5 eerder richting een iPhone neigt dan richting een Galaxy S2 op vlak van software, imho. (Buiten de basis verschillen iOS/Android)

Ik ben wel eens benieuwd hoe dat Apple Pay zich gaat laten uitspelen in Europa. Tegen 1 a 2 jaar zijn er weel zoveel miljoenen iPhones bij en is de incentive om het ook hier (grootschalig) in te voeren veel groter.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Vaganzza schreef:de iPhone 6 en 6 Plus: ga je deze draadloos kunnen opladen?
de nexus fhd van 9/2013 kon dit al, maar ik gebruik het niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

AndRo555 schreef:
jos123 schreef:Qua hardware is de iPhone 6 idd niet beter tegenover haar concurrenten en hun prijs ligt enorm hoog, maar softwarematig is de iPhone nog steeds beter met oa stabiliteit enz...
Dat is nu echt een argument dat totaal geen voet in aarde heeft. iOS is niet stabieler dan Android of Windows phone (of BB os?). Browser en app crashes komen minstens evenveel zo niet meer voor in iOS (alleen krijg je geen melding, je wordt gewoon naar het homescreen gesmeten).
Ik ga nu advocaat vd duivel spelen (hou nt van apple)
Bij android moet de appbouwer rekening houden met 100den verschillende devices met andere hardware. Vb bhaluu draait perfect op mijn nexus 7 en samsung tab s, maar niet op mijn note 3.

Apple zet apps maar in hun pay store als het degelijk werkt met al hun devices. Voor appbouwers is het dus veel makkelijker een app te bouwen dan via android met x aantal devices...

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

Nochtans blijkt dat apps over het algemeen stabieler zijn op Android als op iOS.

En ik had het over Android, niet echt over Touchwizz, wat eigenlijk niet echt meer Android/AOSP kan genoemd worden.
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

ik gebruik hier nog altijd m'n goeie oude iphone 4 (zonder s) en ipad 1.
denk er nu toch wel over om te upgraden naar de iphone 6. niet de + want die is mij veel te groot, zeker als je ook al een tablet hebt.
ik vind ios nog altijd het beste os voor smartphones en tablets maar dan wel na jailbreak.
ik heb me al aan uitstapjes gewaagd naar andoid en windows op smartphones, tablets en ook mediaspelers maar na enkele weken altijd weer verkocht. windows 8.1 op smartphone heb ik nog niet uitgebreid getest maar rond alles met android loop in nu in een grote boog. met of zonder root toegang en zowel originele stock als aangepaste versies, ik werd zot van al de crashes en veel te lange handelingen door menu's.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

AndRo555 schreef: iOS is niet stabieler dan Android of Windows phone (of BB os?). Browser en app crashes komen minstens evenveel zo niet meer voor in iOS (alleen krijg je geen melding, je wordt gewoon naar het homescreen gesmeten).
IOS is volgens mij wel stabieler omdat er alleen software van de Apple store toegelaten is (zonder jb) dus kunnen der geen crapy software geïnstalleerd worden.
Het is ook gebruiksvriendelijker/simpeler dan android want zelfs mijn grootmoeder kan met IOS omgaan.

Ik denk dat veel mensen een iPhone zouden kopen mocht die wat goedkoper zijn (399€)
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

Als je een app erop zet zonder via de Play Store te gaan en die app crashed vrij vaak, dan is dat nu niet echt omdat het OS minder stabiel is. De reeds aangehaalde cijfers zeggen bevestigen dat.
Safari op een iPad Air crashed af en toe nog wel eens (een keer per week) maar ik heb Chrome nog nooit weten hangen of crashen op mijn Nexus 5. Zelfde voor andere apps.
trikke2705
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

Na twee jaar intensief gebruik van mijn iphone 4S heb ik verleden week de 5S gekocht. Ik ben zelfs niet meer naar andere toestellen gaan kijken.....rare ommekeer want ik was anti al die i toestanden....nu weet ik wel beter :)
ldw
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 25 keer
Contacteer:

Vorige week? Ik hoop dat de prijs dan al gezakt was? (Want dacht dat dat pas na de aankondiging van nieuwe toestellen gebeurt...)
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

AndRo555 schreef:Nochtans blijkt dat apps over het algemeen stabieler zijn op Android als op iOS.
Ik heb die ervaring toch niet. Ik had een galaxy tab pro 8.4 omwille van de performantie. Maar sommige apps hadden regelmatig problemen en vielen uit of blokeerde. Zo is simpsons Tapped out veel stabieler en zijn de apps van mijn synology server een pak vlotter, overzichtelijker op mijn ipad mini met retina scherm.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Bleh.. Ik keek uit naar de Iphone 6, had verwacht dat er toch een aantal betere vernieuwingen waren.
Meer waterdicht, steviger scherm, .. meer toekomst gericht, meer vernieuwend... Spijtig.. Ik zit met een 4s, doe het nog goed doet.
Wss met iOS8 erop weer minder, dus.. twijfelen.
800€ voor een 32GB model waar eigenlijk tov mijn 4s niets wereldverschil in is (buiten het grotere scherm en snellere processor om eerlijk te zjin), is wel veel :/
Beetje teleurgesteld. Zeker als ik sommige mogelijkheden zie van mijn kameraad zijn Nexxus 5, maar ik geraak niet gewoon aan dat Android gedoe..
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

32GB bestaat niet meer, ''t is 16, 64 of 128.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Klopt, foutje van mij!
64GB.. Ben gewoon om over de 32 te praten (raar trouwens dat ze een 16 houden en de 32GB weg doen...?)
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer

Dafke schreef:raar trouwens dat ze een 16 houden en de 32GB weg doen...?
Sorry, maar heel dat iPhone 6 gedoe is raar bekijk eens onderstaande video (Reclame video hoe Apple andere smartphones belachelijk maakt met de iPhone 5):

"Dear Apple, you lost it completely"
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 25 keer

Dafke schreef:Klopt, foutje van mij!
64GB.. Ben gewoon om over de 32 te praten (raar trouwens dat ze een 16 houden en de 32GB weg doen...?)
Verkooptactiek. Kopers zullen nu zeggen: 4x zoveel geheugen voor maar 100€ meer, ik ga voor 64gb. Slim gezien ;). Langs de andere kant is de 64gb versie nu wel 100€ goedkoper geworden tov de 5s. Het is maar hoe je het bekijkt. :)
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

mailracer schreef:
AndRo555 schreef:Nochtans blijkt dat apps over het algemeen stabieler zijn op Android als op iOS.
Ik heb die ervaring toch niet. Ik had een galaxy tab pro 8.4 omwille van de performantie. Maar sommige apps hadden regelmatig problemen en vielen uit of blokeerde. Zo is simpsons Tapped out veel stabieler en zijn de apps van mijn synology server een pak vlotter, overzichtelijker op mijn ipad mini met retina scherm.
Daarom zei ik ook Android, niet Touchwizz specifiek. Dat samsung hun bloated software het gemiddelde naar beneden haalt is jammer.
selder
Moderator
Moderator

Belangrijk is dat een 32GB of een 64GB configuratie voor Apple ofwel hetzelfde kost, ofwel een paar dollarcentiemen meer. Voor de fabrikanten kost het in ieder geval niet "het dubbel" ofzo. Maar het is een manier om hun toestellen in de markt te zetten. En Apple is een commercieel bedrijf, dus dat moet een beetje naar de markt luisteren of ze een juiste prijszetting hanteren. En nu mag iemand opzoeken hoeveel iPhones er al verkocht zijn, en daaruit dan concluderen of dat Apple een juiste prijszetting hanteert. Haha :)

Punt is ... Waarom denk je dat de prijs van een BMW zo hoog is? Correct, omdat ze in dat deel van de markt willen zitten. Mij maak je niet wijs dat die bakken niet zo los 30% 40% goedkoper kunnen gemaakt worden.
jos123 schreef:"Dear Apple, you lost it completely"
Haha, dat heb ik ook al veel gedeeld dat filmpje. Maar op hun 4,7" en 5,5" scherm lost Apple het op met hun "reachability" optie. 2 maal tappen (dus niet induwen) op de home knop, dan schuift heel de UI voor 50% naar beneden, en kan je er dus alsnog met je duim aan. Mij lijkt het maar een lapmiddel wat niet goed in de praktijk werkt eerlijk gezegd...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

AndRo555 schreef:
mailracer schreef:
Daarom zei ik ook Android, niet Touchwizz specifiek. Dat samsung hun bloated software het gemiddelde naar beneden haalt is jammer.
Die touchwiz is toch maar een nieuwe GUI met wat extra beeldvulling. The coresoftware is android en vind ik minder stabiel dan ios, vooral de 4.4.2 versie. (my 2 cent) Maar ik ben omwille van het goedkope aspect wel fan geweest van android en samsung spul. Mijn S4 doet het trouwens wel goed, de batterij houdt het zelfs 2 dagen vol. :wink:
Mijn volgende telefoon zal misschien een apple worden, wanneer mijn S4 de geest geeft weliswaar. Maar het kan evengoed weer een android worden.

In het algemeen kunnen ze toch niet meer uitbreiden met de GSM produkten. Of het nu ios of android is, wat extraatje kunnen ze er nog aan toevoegen dan enkel maar hetgeen er al inzit te verbeteren ? Meestal zijn dit de processor, het beeldscherm en de megapixels van de camera die veranderen. Net wat met de iphone zes is gebeurd.

Wat software betreft kan ios beter om met zijn taken dan zijn android variant. Ik vind mijn dualcore ipad mini retina tabletje vlotter dat mijn quad core galaxy tap pro 8.4 tabletje. Een muziekbibliotheek welke met dezelfde app van synology ingelezen word is op de ipad vlotter. VLC om videos af te spelen is voor ios beschikbaar en werkt zonder haperen. VLC voor android is in betafase en speelt alles slecht af om een aantal voorbeelden te noemen.
trikke2705
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

ldw schreef:Vorige week? Ik hoop dat de prijs dan al gezakt was? (Want dacht dat dat pas na de aankondiging van nieuwe toestellen gebeurt...)
Ik heb die in een bundel gekocht met de smart +45.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

mailracer schreef: ...

Die touchwiz is toch maar een nieuwe GUI met wat extra beeldvulling. The coresoftware is android en vind ik minder stabiel dan ios, vooral de 4.4.2 versie. (my 2 cent) Maar ik ben omwille van het goedkope aspect wel fan geweest van android en samsung spul. Mijn S4 doet het trouwens wel goed, de batterij houdt het zelfs 2 dagen vol. :wink:
Ik vind het heel straf dat jij de core android kan oordelen op basis van gebruik van een S4 met Touchwizz. Touchwizz is net iets meer dan een GUI met wat extra beeldvulling.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

. Ik vind het heel straf dat jij de core android kan oordelen op basis van gebruik van een S4 met Touchwizz. Touchwizz is net iets meer dan een GUI met wat extra beeldvulling.

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/TouchWiz

Eigenlijk vergeleek ik het gebruik van een iPad met galaxy tab.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

http://tweakers.net/nieuws/98474/ontwik ... uiken.html

Man, dit houdt je niet voor mogelijk... :bang: En nog blijven de iSheep zoiets kopen.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

darkzero schreef:met of zonder root toegang en zowel originele stock als aangepaste versies, ik werd zot van al de crashes en veel te lange handelingen door menu's.
tgoh... welke toestellen heb je dan wel niet gehad en wat heb je ermee gedaan?

ik heb nog nooit, op eender welk van mijn toestellen, met uitzondering van jiayu crap, problemen gehad.
niet met de bijgeleverde roms, niet met de custom roms.
altijd vlot en geen crashes...

zit nu met de oneplus one, redelijk wat custom dingetjes, en heb nu in 2 maanden tijd (na rommelen dus) 1x een random reboot gehad.
(moet ik nog even kijken wat het onstabiele dingetje is)

maar ik heb een galaxy nexus gehad, een htc wildfire, een jiayu (3 en 4, beide crappy), een amoi, een xiaomi, een umi, en de oneplus,
en dus de enige uit dat rijtje waar ik niet tevreden over ben, waren de jiayu toestellen: heerlijke resolutie, crappy rest. (en de amoi was een traag toestel door de hardware, maar werkte vlot voor wat het was)

maar uiteindelijk zijn die software excuses niks anders als dat: excuses, en het draait al lang niet meer zo om de software imho,
maar ook gewoon de hele gebruikservaring.
bv: ik kan me niet voorstellen steeds met een iphone of ipad te werken, omdat je maar met 1 knop zit, en het is *voor mij* wat contra-intuitief,
waardat android dat dus niet is.
maar ik merk dat mijn moeder bv beter met de ipad kan werken dan met een android tablet of telefoon.

enige wat me stoort in het hele verhaal is hoe schandalig hoog de prijzen zijn, dat een bedrijf eigenlijk de ballen hebt om een telefoon (want dat is het uiteindelijk) in de markt te zetten van 1000 euro, wat voor sommigen zowat een maandloon is! (en dat er dan anderen dat kopen alsof het niets is)
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

bv: ik kan me niet voorstellen steeds met een iphone of ipad te werken, omdat je maar met 1 knop zit, en het is *voor mij* wat contra-intuitief,
waardat android dat dus niet is.
Ik heb voordien altijd android gehad en vond het idd goed werken met die drie toetsen onderaan. Maar mijn recente ipad met maar 1 toetsbediening moet op gebied van bedieningsgemak niet onderdoen. Het was even wennen, maar ik ben er vlot mee weg en vind het beter zo.
enige wat me stoort in het hele verhaal is hoe schandalig hoog de prijzen zijn,
Omdat android open-source is, is dit dus goedkoper. De software word ook op een andere manier getest en ontwikkeld. Bij apple zijn ze strikter in het toelaten van apps, terwijl bij android ze eigenlijk alles toelaten. Het testen van die software vraagt dan ook veel manuren. Of dit de hoge prijs verklaart weet ik niet, maar zolang de zot het eraan geeft is er een markt voor. En een iphone is meer een statusobject dan een telefoon geworden.
selder
Moderator
Moderator

Ik krijg daar dus hoorns van hé, van zo'n uitspraken en zo'n meningen. Ik zeg niet dat iedereen fout is, maar ik zeg dat jullie allemaal stuk voor stuk het groter plaatje missen. Ja, da's een beetje verkeerd verwoord als ik ook wil zeggen dat het niet persoonlijk bedoeld is, maar...

Als je een iPhone "apart" bekijkt zonder héél het Apple eco-system er rond, en als je de specificaties van de camera en de hoeveelheid RAM en whatnot zit te vergelijken met andere modellen van andere smartphone fabrikanten, duh, uiteraard "verliest" de iPhone dan. Dat is ook he-le-maal niet de insteek van Apple, om te wedijveren op specs, om overal de beste specs te hebben. Een iPhone heeft nog nooit killer specs gehad die het "winnen" van de andere smartphones die beschikbaar zijn. Wat wel is, is dat de software en de hardware van een iPhone véél beter toegespitst zijn op elkaar - het is namelijk hetzelfde bedrijf die ze allebei op de markt brengt. Of gaat iedereen hier Windows 8.1 aanprijzen dat die installatie tientallen gigabyte inneemt, maar als extra krijg je daarbij dat het verschrikkelijk compatibel is met vanalles en nog wat.

Nee, alle apparaten van Apple - en dat zijn er écht niet veel - moet je bekijken voorwat ze bedoelt zijn, en dat is namelijk héél het eco-systeem van Apple. Draai of keer het hoe je het wil, maar een iPhone, iPad en Macbook/iMac werkt gewoon echt vanuit de doos op allerlei niveaus véél beter samen dan een Android/WP8 smartphone tegenover een Windows/Linux PC/laptop.

Een paar klein voorbeelden:
Op m'n iPhone typ ik niet graag m'n e-mail adres van pakweg 20 karakters, dus heb ik daar een "shortcut aangemaakt van drie letters die dan vervangen wordt door m'n volledig e-mail adres. Op zich helemaal niks wereldschokkend, toch? Android en WP8 en m'n oude Nokia had dat ook al. Maar als je dan even later die drie letterige verkorte code intypt op je OSX, dan kent die dat ook al ineens! Dat is een hyper-klein ding, maar maakt mijn persoonlijk leven wel aangenamer.
Kan er mij iemand zeggen welke combinatie smartphone/laptop/desktop dat ook kan? Android op een windows PC, nee. Hell, zelfs WP8 op een Windows 8.1 doet dat nog niet.

Als er nog iemand een ander voorbeeld moet hebben, shoot, zo heb ik nog honderden kleine voorbeelden...

Andere fabrikanten hebben een insteek "hey we zetten gewoon efkes een 20 megapixel in onze volgende smartphone" terwijl dat Apple denkt "hoe kunnen we onze klanten nog betere foto's laten maken zonder maar mee te lopen met de megapixelrace". Of die TouchID van een iPhone5S. Heeft er al ooit iemand bij stilgestaan hoe goed dat dat werkt? Je duwt op de homeknop en laat je vinger er gewoon op rusten en je iPhone unlocked. Kan er iemand beschrijven hoe dat process op een Android/Samsung/Galaxy verloopt? Ik heb er nu geen bij de hand, maar volgens mij: duw op de knop, veeg je vinger er van boven naar onder over de scanner en je telefoon wordt unlocked. Kan er iemand dat met één hand? Dat is dus een héél klein "ding", maar als je ziet dat ik m'n iPhone (weet-ik-veel) 500 keer ontgrendel op een dag, dan is dat gewoon echt véél plezanter dat dat systeem goed uitgedokterd is, en dat dat aangenaam werkt.

En wat is dat over die prijs? Wat maakt dat uit hoeveel dat kost? Iedereen die een "mening" heeft over de prijs, zijn allemaal mensen die het apparaat TOCH niet gaan kopen - waarom moet je daar dan een mening over hebben? "De prijs is wat de gek ervoor geeft", toch? Als de prijs te hoog zou zijn, zou de iPhone6 dan al zoveel ge-pre-ordered zijn? Zijn dat allemaal isheep, die zomaar gewoon alles kopen wat apple uitbrengt?
Of hebben jullie allemaal een profiel op de forums waar het over supercars gaat? Zitten jullie daar ook threads te starten over de nieuwe F12 en maar mekkeren over de prijs, en maar aanhalen dat Peugeot een grotere koffer heeft ... ik snap dat echt he-le-maal niet, maar dat ligt 100% aan mij, dat heb ik al wel al lang door.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ik vraag me wel af hoeveel van die iPhone gebruikers er ook daadwerkelijk in het Apple eco-systeem werken. Volgens mij zijn er meer iPhone gebruikers die thuis allemaal Windows draaien dan OSX. Ik moet maar naar de living lopen om er een te vinden :D. Het is een feit dat het ook voor veel mensen gewoon een status-symbool is, en daardoor kan Apple ook hun prijzen hoog blijven houden. Je moet het hen anderzijds wel nageven dat ze er telkens blijven in slagen. De vorige iPhones vond ik bvb best wel knap qua design, maar als je dan ziet dat de 6, die in mijn ogen toch echt wel een design misbaksel is, nog eens pre-order records verbreekt, dan kan ik toch enkel concluderen dat er heel veel mensen een blinde Apple adoratie hebben.

Ik ben dan weer zelf in het Google eco-systeem, al gebruik ik het wellicht verre van optimaal. En ook daar vind je toch ook wel heel knappe dingen tussen al je devices heen (zelfs mijn iPad - ja, heb een IOS tablet :P). Neem bvb Chrome, waarbij je gewoon al je bookmarks, tabs, zelfs historiek gewoon over al je devices sharet.
Vraag me overigens wel af waar jij zo vaak je e-mail adres moet ingeven, behalve misschien als je ergens moet inloggen ? Wist zelfs niet dat Android dat had :D. Zal het eens moeten googlen :D.
selder
Moderator
Moderator

Dat van die shortcut is dus maar 1 voorbeeld ... zucht :)

Nog eentje: Ik join een WIFI netwerk met m'n iPhone, alles goed. Even later wil ik iets op een groter scherm laten zien aan een vriend, en neem m'n iPad erbij. Zonder iets te doen zit die op hetzelfde WIFI netwerk. Of als ik de volgende dag terugkom, en m'n Macbook heeft ondertussen via iCloud de boel kunnen syncen, dan kan die ook zonder poespas op hetzelfde WIFI netwerk. Zoiets is toch re-te-handig! Ziet niemand dat dan? Is dat een te kleine functie? Kijkt niemand voorbij de specs van alle apparaten, en blijft iedereen maar trappelen à la "jama, dienen heeft snellere wifi hé!"? Dat vind ik pas erg :)

Gaat er hier nu iemand beweren dat zijn Android apparaat dat ook zo synct met zijn laptop/desktop met een Windows of whatever OS op? Ik hoor het graag ...
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Wat die NFC betreft: het zal waarschijnlijk meer een verhaal worden in de aard van Touch ID. Die was in iOS 7 ook niet toegankelijk voor developers, maar vanaf iOS 8 zal deze wel gebruikt kunnen worden in apps.
Apple wou eerst een soort van grote 'field test' doen om te zien hoe die Touch ID in werkelijkheid presteert qua veiligheid etc. Ik vermoed dat de NFC-chip op termijn ook wel opengesteld zal worden.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

@selder: je staat niet alleen :-D . Hier ook een MacBook en een iPhone. Kijk bijvoorbeeld naar de (nog verbeterde) integratie tussen iOS 8 en OS X Yosemite. Welk systeem ondersteunt er out-of-the-box bellen en sms'en met de telefoon als gateway? Dergelijke dingen maken mijn leven ook écht makkelijker, wat ik belangrijker vind dan enkele gekke specs die geen praktisch inzetbaar nut hebben.

Er wordt ergens gepraat over de sync in Chrome van die tabbladen etc. Je haalt zelf aan dat je het knap vind. Bij iShizzle gebeurt dat, maar dan met alles. Gaande van e-mails tot documenten (hoe handig in Continuity?) tot welke wifi's je apparaten kennen. Ik verkies een dergelijke integratie direct boven een gigapixelcamera of 16 core CPU of whatever..

Ik heb hier ook een Android tablet liggen. Liggen. Toen ik hem kocht merkte ik al dat de animaties (bv door het menu swipen) maar moeizaam verliepen. Zoiets kan toch niet? Als je een apparaat koopt en de software die er stock opstaat blijkt al te zwaar te zijn voor de geleverde hardware? Het was weliswaar een (gekregen) budgetmodel, maar dan nog. Ondertussen heeft deze ook een update naar 4.4.2 gekregen en is de situatie er allesbehalve op vooruit gegaan.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik gebruik zowel ios als android.
Ik prefereer ios.

Tijdje geleden een refurbished nexus 7 gekocht, en gemerkt bij het downloaden van de eerste app dat ik nergens kon kiezen waar die app privacy gewijs wel en niet aan mocht komen. Bleek dat je bij android geen keuze hebt, tis alles of niks.
Dan vind ik dat bij ios veeeeeeel beter geregeld. Daar kan je in de privacy settings exact kiezen wie waar aan mag komen.

Die nexus ligt hier dus wreed weinig te doen, omdat zowat alle apps aan mijn gps data en contacts willen, ook de simpele video stream appjes enzo.
En als google dan een privacy control lekt, dan was het "per ongeluk" en is ie terug verdwenen met de volgende update.

Nu ben ik geen fan van het apple ecosysteem. Als ik een shortcut op een tablet maak hoeft die voor mij echt niet op de gsm ook terecht te komen. Ik gebruik dan ook geen icloud, en vermijd zoveel mogelijk het gebruik van itunes. Ik heb 3rd party software, zodat ik savegames enzo kan backuppen en dan de app deleten. Anders moet je toestel vol blijven staan, want de enige officiele manier is de app wissen en alles kwijt zijn.

Jailbreaken en rooten, tenslotte, doe ik niet aan mee. Teveel werk voor te kleine payoff, en bij elke update kan je opnieuw beginnen.

Om maar te zeggen dat geen van beide platformen perfect is, en het dus vaak schipperen is tussen de noden die je hebt en de eisen die je stelt. In mijn geval was de privacy functie zo doorslaggevend dat ik momenteel bij apple blijf.

mailracer
Elite Poster
Elite Poster

selder schreef: Gaat er hier nu iemand beweren dat zijn Android apparaat dat ook zo synct met zijn laptop/desktop met een Windows of whatever OS op? Ik hoor het graag ...
Als je bedoelt dat ook de SSID en paswoorden van netwerken worden gesynchroniseerd, dan niet. Maar een android of windows device onthoud wel zijn ssid connecties en maakt verbinden nadien wel eenvoudiger.

In het android kamp is het idd wel de trend van heb je de snelste processor ? dan werkt android ook vlotter. Maar ios heeft dit extra cpu vermogen niet nodig om vlot te werken.

En e-mailadressen worden in het woordenboek onthouden bij android, dus als je de eerste letters van je e-mail hebt ingegeven, dan hoef je het maar te tappen, dus een short-cut is niet nodig hiervoor
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

selder schreef:Dat van die shortcut is dus maar 1 voorbeeld ... zucht :)

Nog eentje: Ik join een WIFI netwerk met m'n iPhone, alles goed. Even later wil ik iets op een groter scherm laten zien aan een vriend, en neem m'n iPad erbij. Zonder iets te doen zit die op hetzelfde WIFI netwerk.
.....
Gaat er hier nu iemand beweren dat zijn Android apparaat dat ook zo synct met zijn laptop/desktop met een Windows of whatever OS op? Ik hoor het graag ...
ik geniet best van je posts lol :)
nu, die shortcut kan ook perfect door gewoon je accounts deftig te laten syncen (contacts op phone => google => (in mijn geval) thunderbird
en zo kan in principe alles wat iphone kan ook perfect met android.
heel vaak zelfs zonder veel moeite, maar mensen verdiepen zich er niet in - en dat telt voor zowel android als iphone gebruikers.

of denk je echt dat al de mensen alles weten hoe een iphone/ipad/... werkt? of dat een huishouden exclusief apple-stuff is?
meestal is het, zoals gezegd, een status symbool. of "omdat de verkoper het heeft aangeraden" in geval van ipad en imac enzo.
wél heb je gelijk dat het eigenlijk een zinloze discussie is, en eigenlijk zit iedereen een beetje in een ecosysteem vast van een of andere grote vis.

wat ik me afvraag - en das een oprechte vraag - hoe gaan je devices samen syncen zonder dat je ze instelt?
1) je moet het eerste device (zeg iphone) zowiezo MANUEEL intypen, want apple heeft besloten geen standaard te volgen (wps) ?
2) hoe gaat je ipad - die dus niet op een netwerk zit - weten dat je iphone op een bepaald netwerk zit? en dat dan syncen?

als je het hebt over dat settings bijgehouden worden, en je een EXTRA netwerk toevoegt, jah, ok, maar dat kan google in principe ook,
al geef ik toe dat de backup & restore van google nog niet echt, euh, "op punt" staat :) (al valt dat hier tegenwoordig ook verdomd goed mee)

en voor de rest syncen, tgoh jah, zowel ios als android kunnen veel syncen en op veel devices bereikbaar hebben etc etc etc,
maar of dat nu ideaal is....
ik hou liefst alles toch een beetje gescheiden ipv aan 1 ecosysteem vast te zitten
(android gsm, linux desktop, eigen homemade nas, plex, owncloud)

android heeft gewoon voornamelijk een slechte naam gekregen door dezelfde reden als dat het een fanbase heeft gekregen: het open-source aspect.
daardoor krijg je crappy android versies op waardeloze toestellen met een rot skin erover en onnodige software.
dat ding werkt dan voor geen meter, en dat is natuurlijk "de schuld van android van google", en dat heb je met iStuff niet...
maar goed, dat is -imho- bij véél mensen dus een resultaat van onwetendheid ipv kennis van de producten.

persoonlijk wil ik een android omdat ik weet dat je daarmee veel eenvoudiger kan "loskoppelen" van vendor-lockin dan een iphone, punt klaar.
(alsook wps ondersteuning, universele lader, ....)
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

ITnetadmin schreef: Jailbreaken en rooten, tenslotte, doe ik niet aan mee. Teveel werk voor te kleine payoff, en bij elke update kan je opnieuw beginnen.

Om maar te zeggen dat geen van beide platformen perfect is, en het dus vaak schipperen is tussen de noden die je hebt en de eisen die je stelt. In mijn geval was de privacy functie zo doorslaggevend dat ik momenteel bij apple blijf.
als privacy de doorslag is: root je toestel, installeer er xposed op (voor de vertaling) en LBE security (chinees)
ben je gelijk gesteld: élk deeltje kan je instellen, in die mate zelfs dat je apps die geen internet nodig hebben ook gewoon geen internet geeft,
en je dus ook geen ads hebt :)
(voor apps dat wel internet nodig hebben, blokkeert dat nog steeds een deel van de ads, maar niet 100%)
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer

selder schreef:Dat van die shortcut is dus maar 1 voorbeeld ... zucht :)

Nog eentje: Ik join een WIFI netwerk met m'n iPhone, alles goed. Even later wil ik iets op een groter scherm laten zien aan een vriend, en neem m'n iPad erbij. Zonder iets te doen zit die op hetzelfde WIFI netwerk. Of als ik de volgende dag terugkom, en m'n Macbook heeft ondertussen via iCloud de boel kunnen syncen, dan kan die ook zonder poespas op hetzelfde WIFI netwerk. Zoiets is toch re-te-handig! Ziet niemand dat dan? Is dat een te kleine functie? Kijkt niemand voorbij de specs van alle apparaten, en blijft iedereen maar trappelen à la "jama, dienen heeft snellere wifi hé!"? Dat vind ik pas erg :)

Dat van die wifi paswoorden syncen is inderdaad iets waanzinnig handig dat mij al meermaals goed van pas is gekomen. Ik sprong een gat in de lucht toen ik dat voor de eerste keer merkte haha.

De geweldige integratie is inderdaad selling point nummer 1 voor mij. Specs zeggen vandaag de dag niet veel meer, al die toestellen zijn krachtig. Verschil is wel dat iOS mooi geoptimaliseerd is voor de hardware waarop het draait. Android is allesbehalve geoptimaliseerd.
Heb android al meermaals geprobeerd maar ik kom toch nog altijd terug naar iOS. Het enige wat ik nu zeer spijtig vind is dat het kleinste scherm nu 4,7" gaat zijn. Ik begrijp die drang naar grote schermen totaal niet. Geen probleem als je een handtas hebt maar in een broek ziet het er belachelijker en belachelijker uit. En het is een feit dat het niet te doen is met 1 hand die grote schermen (zie die clunky feature op de iPhone 6 die de icoontjes opschuift.., het perfecte bewijs).
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Splitter schreef:
ITnetadmin schreef: Jailbreaken en rooten, tenslotte, doe ik niet aan mee. Teveel werk voor te kleine payoff, en bij elke update kan je opnieuw beginnen.

als privacy de doorslag is: root je toestel, installeer er xposed op (voor de vertaling) en LBE security (chinees)
ben je gelijk gesteld: élk deeltje kan je instellen, in die mate zelfs dat je apps die geen internet nodig hebben ook gewoon geen internet geeft,
en je dus ook geen ads hebt :)
(voor apps dat wel internet nodig hebben, blokkeert dat nog steeds een deel van de ads, maar niet 100%)

Welk deel van "doe ik niet aan mee" komt niet goed over? ;-)

Het gaat bij mij om het principe: een os die zich geen zak aantrek van privacy komt niet over de vloer. Dat moet out of the box werken, ik heb al last genoeg met IT op het werk om niet ook al mijn toestellen bij elke update te moeten gaan onderhouden
Ik vind dat jailbreaken en rooten trouwens niet nodig zou moeten zijn. Een eenvoudig instelbaar paswoord zou verplicht moeten gemaakt worden zodat je eigenaar kan worden van die toestellen die je gekocht hebt zonder te moeten inbreken in je eigendom.

Splitter
Elite Poster
Elite Poster

ik dacht dat je niet meedeed wegens de "te kleine payoff" voor het "vele werk", maar rooten is tegenwoordig amper nog iets van werk aan,
en de payoff van perfecte security lijkt me wel degelijk groot :)

het principe heb je echter gelijk in, google zou dit soort functies moeten integreren... en waarom precies ze het niet doen snap ik ook niet helemaal.
maar dan mag je dus alwéér niet gaan veralgemenen: xiaomi (mi) met hun miui versie van android en mi-reeks toestellen heeft dat allemaal weer wél.
ook cyanogenmod heeft privacy instellingen, net zoals zovele andere roms.
het is voornamelijk google + samsung + de grote merken die er niet veel van aantrekken (nsa wensje mss?)

zelfde voor root: er zijn toestellen die geroot verkocht worden, maar alweer een minderheid.
maar ik geef je zeker gelijk dat dit op een eenvoudigere manier zou moeten kunnen...
AAN DE ANDERE KANT: dan zou een hele grote groep "domme mensen" ongetwijfeld dingen stuk maken en de fabrikant (alweer) de schuld geven...

had google zich een regelrechte concurrent van apple gemaakt door enkel zelf android toestellen te maken, had het verhaal anders geweest.
maar dan zaten we veel minder ver op de smartphonemarkt. (al had nokia dan wel een betere overlevingskans gehad mss)
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

selder schreef:Ik krijg daar dus hoorns van hé, van zo'n uitspraken en zo'n meningen. Ik zeg niet dat iedereen fout is, maar ik zeg dat jullie allemaal stuk voor stuk het groter plaatje missen. Ja, da's een beetje verkeerd verwoord als ik ook wil zeggen dat het niet persoonlijk bedoeld is, maar...

Als je een iPhone "apart" bekijkt zonder héél het Apple eco-system er rond, en als je de specificaties van de camera en de hoeveelheid RAM en whatnot zit te vergelijken met andere modellen van andere smartphone fabrikanten, duh, uiteraard "verliest" de iPhone dan. Dat is ook he-le-maal niet de insteek van Apple, om te wedijveren op specs, om overal de beste specs te hebben. Een iPhone heeft nog nooit killer specs gehad die het "winnen" van de andere smartphones die beschikbaar zijn. Wat wel is, is dat de software en de hardware van een iPhone véél beter toegespitst zijn op elkaar - het is namelijk hetzelfde bedrijf die ze allebei op de markt brengt. Of gaat iedereen hier Windows 8.1 aanprijzen dat die installatie tientallen gigabyte inneemt, maar als extra krijg je daarbij dat het verschrikkelijk compatibel is met vanalles en nog wat.
Sidenote: Apple heeft hier en daar wel mooie staaltjes laten zien die beduidend beter waren dan concurrentie (iPhone 4 scherm?, dikte van telefoons is ook niet mis, A7 was/is een beest,) Alleen gaan ze er niet mee door tot het bittere einde om gewoon 2560x1440 (of iets anders) op de doos te kunnen schrijven.

Ze doen wel mee, alleen niet om de eerste plek te hebben, maar om gewoon bij te blijven. (met een paar uitzonderingen, zoals aangehaald)
selder schreef: Nee, alle apparaten van Apple - en dat zijn er écht niet veel - moet je bekijken voorwat ze bedoelt zijn, en dat is namelijk héél het eco-systeem van Apple. Draai of keer het hoe je het wil, maar een iPhone, iPad en Macbook/iMac werkt gewoon echt vanuit de doos op allerlei niveaus véél beter samen dan een Android/WP8 smartphone tegenover een Windows/Linux PC/laptop.
Al de andere voorbeelden die je aanhaalt zijn dan ook niet van dezelfde fabrikant, ook WP8 en Windows niet. (OEM's die WP*/Windows meeleveren op hun devices)

Bij Google heb je zowel Chromebooks als telefoons (Nexus) die van hun komen en ook nog mooi samen spelen. Van de rest kan je moeilijk verwachten dat het ook zo goed zou werken.

selder schreef:
Een paar klein voorbeelden:
Op m'n iPhone typ ik niet graag m'n e-mail adres van pakweg 20 karakters, dus heb ik daar een "shortcut aangemaakt van drie letters die dan vervangen wordt door m'n volledig e-mail adres. Op zich helemaal niks wereldschokkend, toch? Android en WP8 en m'n oude Nokia had dat ook al. Maar als je dan even later die drie letterige verkorte code intypt op je OSX, dan kent die dat ook al ineens! Dat is een hyper-klein ding, maar maakt mijn persoonlijk leven wel aangenamer.
Kan er mij iemand zeggen welke combinatie smartphone/laptop/desktop dat ook kan? Android op een windows PC, nee. Hell, zelfs WP8 op een Windows 8.1 doet dat nog niet.
Ik weet niet hoe het zit, maar als ik de eerste drie letters van een naam van iemand (mijzelf included) intik op mijn android of op mijn macbook dan komt er toch meestal 1 iemand (soms een paar) op waaruit ik kan kiezen. En dat is nota bene de Apple Mail app op een Macbook en de gmail app op een Android. Het is misschien een klein ding, maar het moet ook nog echt nut hebben tov een vergelijkbare feature die hetzelfde doet.
Ik geef toe sommige sync dingen zijn mooi. Maar een iPhone icm met een Macbook werkt lang niet zo efficient als een Android icm met een Macbook. ( voor mij dan toch) Waar je wat tijd moeite wint met die voordelen van 1 ecosysteem te hebben (met de leuke dingen die je al aanhaalde) verlies je zo weer doordat je (imho) met een niet echt efficient platform moet werken (iOS in mijn geval). En voor mij zijn die trade-offs gewoon te groot.

selder schreef: En wat is dat over die prijs? Wat maakt dat uit hoeveel dat kost? Iedereen die een "mening" heeft over de prijs, zijn allemaal mensen die het apparaat TOCH niet gaan kopen - waarom moet je daar dan een mening over hebben? "De prijs is wat de gek ervoor geeft", toch? Als de prijs te hoog zou zijn, zou de iPhone6 dan al zoveel ge-pre-ordered zijn? Zijn dat allemaal isheep, die zomaar gewoon alles kopen wat apple uitbrengt?
Of hebben jullie allemaal een profiel op de forums waar het over supercars gaat? Zitten jullie daar ook threads te starten over de nieuwe F12 en maar mekkeren over de prijs, en maar aanhalen dat Peugeot een grotere koffer heeft ... ik snap dat echt he-le-maal niet, maar dat ligt 100% aan mij, dat heb ik al wel al lang door.
Absoluut gezien blijft het gewoon erg duur. De waarde dat je er terug krijgt is persoonlijk. De waarde op vlak van hardware dat je er voor terugkrijgt is niet echt zo groot als de prijs doet vermoeden.
En lang niet al die verkopen zijn omdat het een "goed" device is. Samsungs Sx verkopen ook heel goed, terwijl een HTC One M7/M8 of een Sony Xperia Z2/Z3, een Nexus of iets anders gewoon veel beter is voor bepaalde personen. Reclame/publiciteit gaat ver, en Apple staat daar dik op nummer 1.

De vele verkopen voor dure telefoon => de telefoon is het waard is niet echt een argument dat helemaal opgaat.

TL;DR:
Je hebt een punt, al is het wel vrij Apple-minded, hun technische sync/snufjes wordt misschien als leuk aangenomen. Maar als je ziet waar je uiteindelijk je telefoon/gsm combo voor gebruikt is het misschien gewoon niet meer zo interessant om een iPhone en een Macbook te hebben.
Het grotere "wat wil je bereiken?" met Apple's oplossing? Sneller, efficienter werken? Dat kan misschien op andere manieren zonder die kleine dingen ook.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Iphone6 en IOS mega handig en goed uitgedacht ???

Ja, maar alleen als je alles "the Apple way" wil doen.
Als je een ios apparaat gebruikt zoals apple dat voorzien heeft, ja dan werkt het fantastisch en "gemakkelijk"

Als je iets wil doen op JOUW manier en niet the "apple" way dan is het dikke miserie ...

Ik geef enkele voorbeelden ...

- toestel aanzetten eerste maal : verplicht internet acces nodig en apple id aanmaken, anders start het ding gewoon NIET : huh ???
- ik wil een keyboard met pijltjestoetsen -> NIET mogelijk zonder jailbreak
- ik zou graag deze drie folders van mijn pc op mijn ios device zetten maar heb helaas geen internetverbinding : quasi onmogelijk
- geen sd kaart mogelijk
- geen wisselbare batterij

Dus ja, alle apple kopers zijn Isheep geworden die alles op the apple way doen en dat geaccepteerd hebben.
En dan is het natuurlijk handig en gemakkelijk dat al je toestellen met een I beginnen ...
En dan koop je die overpriced toestellen ...
selder
Moderator
Moderator

Even dat voorbeeldje van die shortcuts verduidelijken ... dat is dus niet alleen in het TO: field van een mail app op één of ander device, maar in ALLE toepassingen op ALLE devices, voor eender welke shortcut dat je configureert. Als ik hier nu in dit textvlak in Chrome op OSX die drie letterige shortcode typ, dan komt OSX vragen "hey, wil je dit typen?" Ik moet dan maar verder typen en het woordje wordt vervangen, wil ik het niet, typ ik ESC en ga verder met m'n text...
mailracer schreef:Als je bedoelt dat ook de SSID en paswoorden van netwerken worden gesynchroniseerd, dan niet. Maar een android of windows device onthoud wel zijn ssid connecties en maakt verbinden nadien wel eenvoudiger.
Splitter schreef:wat ik me afvraag - en das een oprechte vraag - hoe gaan je devices samen syncen zonder dat je ze instelt?
1) je moet het eerste device (zeg iphone) zowiezo MANUEEL intypen, want apple heeft besloten geen standaard te volgen (wps) ?
2) hoe gaat je ipad - die dus niet op een netwerk zit - weten dat je iphone op een bepaald netwerk zit? en dat dan syncen?
Ken jij dan één apparaat dat _niet_ onthoudt met welke WIFI netwerken hij voordien al verbonden is? :) Dat is het punt dus niet, het punt is dat m'n iPhone info van de netwerken waarmee ik join (op de iPhone dus) via iCloud synct tussen AL mijn Apple apparaten. Zet ik nadien m'n iPad aan, die ook via 2G/3G/4G aan icloud kan, dat die even later zonder dat ik er nog maar aankom ook joint met het WIFI netwerk waarvan de iPhone de info in iCloud gezet heeft.
powaq schreef:Het enige wat ik nu zeer spijtig vind is dat het kleinste scherm nu 4,7" gaat zijn. Ik begrijp die drang naar grote schermen totaal niet. Geen probleem als je een handtas hebt maar in een broek ziet het er belachelijker en belachelijker uit. En het is een feit dat het niet te doen is met 1 hand die grote schermen (zie die clunky feature op de iPhone 6 die de icoontjes opschuift.., het perfecte bewijs).
Ik ga mezelf niks wijsmaken en die iPhone6 4,7" ga ik ook gewoon halen, maar ik heb er idd wat schrik van. Dat double-tab dat dan de hele UI naar beneden schuift lijkt mij ook echt maar een lapmiddel te zijn, ik heb er schrik van dat dat in de praktijk niet goed gaat werken. Voor mij persoonlijk was 4" écht dé sweetspot, perfect bedienbaar met 1 hand. Spijtig dat Apple toch naar "de markt" moet luisteren met die grotere schermen, voor mij was het echt niet nodig.
AndRo555 schreef:Absoluut gezien blijft het gewoon erg duur.
Mij ga je niet horen zeggen dat het goedkoop is, en dat het voor de volle 100% zijn geld allemaal waard is. Maar als ik een lijst zou op zou moeten stellen met al die kleine dingen die op het eerste zicht niet opvallen maar nadien wel écht doorslaggevend worden (persoonlijke mening!) dan komt dat toch aardig in de buurt.

Gisteren nog gemerkt dat die MagSafe écht verschrikkelijk goed uitgedacht is, heeft een andere fabrikant dat? Je legt le laptop die aan de stroom hangt wat onhandig in de zetel omdat er iemand aanbelt, en ipv te verwringen of af te breken, nee, dat klikt gewoon mooi los! zonder schade! Nog zo'n hyper-hyper-klein punt, heeft er zich nog niemand geërgerd aan die dikke stroeve stijve stroomkabel die bij (windows- ) laptops geleverd wordt? De kabel van m'n MagSafe adapter die plooit zichzelf echt zo goed als letterlijk zélf op! Als de kwaliteit van de kabel al zo doordacht is, hoe daaruit blijkt dat de fabrikant daar al over nagedacht heeft, dan weet ik dat Apple gewoon mijn ding is. En dat heeft een prijs. En ik betaal die prijs daarvoor, en ik ben er KEI BLIJ mee :) En het kan aan m'n aars oxideren wat anderen daar van vinden :) :) :) :)

Apple heeft echt zelf al meermaals gezegd dat ze nergens de eerste willen in zijn.
Was de iPod de eerste MP3 speler? Bijlange niet, maar wel de eerste waar eerst over werd nagedacht "wat willen de mensen, en hoe maken we een apparaat dat perfect doet wat de mensen ermee willen doen.
Was de iPhone de eerste smartphone? Bijlange niet, maar wel de eerste die het zo aanpakte. En dat dat dé manier was, daar moet je niet lang over nadenken ... is er nadien nog een succesvol apparaat dat het anders heeft aangepakt dan een groot scherm en weinig hardware knoppen?
Was de iPhone4 de eerste iPhone met een héle hoge DPI? Misschien wel, dat weet ik niet, punt is wel dat ALLE fabrikanten nadien op die kar gesprongen zijn, en dat de iPhone nadien al lang niet meer de hoogste DPI had met z'n retina scherm. Maar het bewijst nog maar eens dat Apple nadenkt "hey, met welk aspect gaan we de mensen een leuker apparaat geven".

Android dat is gewoon de Windows van de draagbare apparaten. Verschrikkelijk breed maar helemaal niet diep. Verschrikkelijk compatibel en daarom veel overhead. Steek je snellere hardware onder je Android, dan draait je Android gewoon veel sneller. Dat is met Windows ook zo, zet er een snellere CPU of SSD in, en je Windows draait veel beter.

Apple is anders. Alle ontwerpt de hardware en de software tezamen. Hebben we 1 of 2GB ram nodig? We kunnen het zo regelen dat alles vlot draait met 1GB, dus voila. Als je dat uitgangspunt neemt, dan vind ik al die "spec" vergelijkingen echt lachwekkend :) Ik heb even rondgelopen met een Windows Phone 8, op papier heeft die betere specs dan een iPhone, en toch had ik het verschrikkelijk persoonlijke gevoel dat dat een pak minder vlot draaide dan iOS.

Maar dat uitgangspunt dat is niet zichtbaar voor de anti-apple mensen. (ik blijf het erbij zeggen: niks persoonlijk tegen niemand hier in deze thread) Die lopen te vallen over het aantal cores in hun telefoon ... Mijn mening is dat ik daar al lang voorbij ben, het begint me al maar matig te interesseren welk soort CPU of GPU er in de volgende iPhone zit. Waar ik wél zeker van zal zijn is dat het OS erop he-le-maal geoptimaliseerd zal zijn voor de hardware die erin zit. Hell, Apple heeft die A7 en die A8 ZELF ontworpen. Kan je nog geoptimaliseerder te werk gaan??
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

duizend schreef: - ik zou graag deze drie folders van mijn pc op mijn ios device zetten maar heb helaas geen internetverbinding : quasi onmogelijk
- geen sd kaart mogelijk
- geen wisselbare batterij
quasi = bijna, dus niet helemaal. Komt erop neer dat het WEL mogelijk is. Eigenlijk stom dat je dat dan vermeldt in jouw reactie
Geen sd kaart en geen verwisselbare batterij: er zijn tig merken met deze identieke symptomen. Ook weer stom dat je die vermeldt in jouw reactie. Of is het gewoon Apple bashing wat je doet?
Ik heb bv. een Sony Xperia SP: batterij kan niet verwisseld worden. Waarom vermeld je Sony dan niet?
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 16 sep 2014, 22:50, in totaal 1 gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”