Ben dan erg benieuwd wat jij doet om 24/7 bereikbaar te MOETEN zijn en hoe dat beschreven is in jouw contract als werknemer en het contract met de klant (SLA)?
Immediate response time ben ik in nog geen enkele SLA tegengekomen en heb er al heel wat onder ogen gehad en zelf uitgewerkt.
Klanten die zeuren heb je altijd en als je hun wijst op contractuele voorwaarden of een redelijke uitleg hebt, zijn er weinig die dat niet accepteren.
Van de overige moet je je dan misschien beter eens afvragen of je die klanten nog wilt behouden.
Ze zijn te veeleisend en verhogen je werkdruk dermate dat het erg ongezond voor het bedrijf en JE EIGEN wordt!
Enkel van de eerder vernoemde firma's zitten in de petrochemie, healthcare (medische apparatuur al dan niet kritisch), pharma, ...
Lijkt me toch als zij daar mensen van onder tot helemaal bovenaan de ladder kunnen opleggen om NIET te mogen bellen in de wagen, dat het voor andere sectoren zeker geen probleem mag zijn.
Productivity-reasons als excuus aanhalen is in grote mate ook al een non-issue.
Ik was het tot 5 jaar geleden helemaal met je eens dat overleggen in de wagen je heel wat tijd uitspaarde op 'het einde van de rit', maar heb mijn mening moeten herzien nadat ik zelf amper verschil zag in performance (en dat kan ik zelfs staven met data van field mensen in de healthcare, die werken met apparatuur waarvan uptime van
levensbelang is!)
Telefonisch troubleshooten in de wagen is
gegarandeerd afgeleid zijn van het verkeer rondom je!
Je hebt misschien het gevoel dat je beter voorbereid bent als je bij de klant bent, maar 'ontspannend' lijkt het me niet
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
En net op die momenten gebeuren dan de ongevallen...
Probleem is vooral dat mensen geen geduld meer hebben ... 15 minuten wachten op een telefoontje terug is toch geen ramp?
Op die 15 minuten kan je makkelijk ergens een veilig plaatsje langs de kant vinden om alles af te handelen.