Wanneer krijgt basic internet meer volume?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Slafes schreef:Ik blijf bij Basic omdat ik geen 14 euro bij wil betalen voor... Hetzelfde.
Het is niet hetzelfde... de snelheid is anders (ook al is dat voor jou geen argument, maar het is iets anders).
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Het is inderdaad niet (helemaal) hetzelfde product. En als je al helemaal op de details gaat letten is whop helemaal niet te vergelijken want whop is namelijk niet alleen een internetproduct maar ook telefonie en digitale TV zitten hierin, zoniet is het internet 60.

Juust is juust hé! :wink:
froggy1
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 jan 2010, 17:38
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Wel, ik was tot voor kort bij Basic. Zoals ik zei een aantal posten terug, ik moest 40GB volume per maand bijkopen omdat ik niet toekwam. In totaal betaalde ik dus 46€/maand voor 140GB, 30Mbps down en 3Mbps up. Door 10 euro meer te betalen, heb ik nu 500GB/maand, 80Mbps down en 6Mbps up. Dit lijk me een goed deal en is ook goedkooper als men ziet hoeveen Telenet vraagd voor extra volume (40GB = 20€). Was ik bij Basic gebleven, om tot de prijs van Bizz 80 te komen (56€) had ik dus 60GB moeten bijkopen voor in totaal 160GB/maand. Bizz geeft me 500GB and ook nog sneller down/upload, voor maar 10 euro extra.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Je kan bij Basic internet ook tv nemen, en zelfs dan is de kost nog 14 euro lager dan wat Whop me zou kosten, wederom, voor... hetzelfde internet product. Op de snelheid na is dat product in principe precies hetzelfde product als Basic internet, op enkele details na, en wie heeft telefonie eigenlijk nog nodig (om om de haverklap gestoord te worden door zagemensen die iets willen verkopen?) Nogmaals, Telenet heeft geen echt tussen abo. Veel basic internetters zitten in dezelfde situatie als froggy. Ze houden zich in, want willen geen 50% meer betalen om naar Whoppa over te schakelen omdat ze eigenlijk maar net iets meer dan 100 GB zouden gebruiken of ze willen geen extra kost betalen om extra te betalen voor opties die ze niet willen. Als Telenet deze klanten wil extra kunnen overzetten naar Whop moeten ze vooral hun telefonie niet proberen aan te prijzen, wel hun internet product.

In dat optiek waren de pack waaruit je vroeger kon kiezen veel interessanter en duidelijker. Telenet heeft echter een andere strategie aangeboord.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Slafes schreef:voor... hetzelfde internet product. Op de snelheid na is dat product in principe precies hetzelfde
Waarom blijf je vertellen dat Basic en Whop hetzelfde is... om het dan zelf te ontkennen.

Misschien is snelheid voor jou niet belangrijk, maar voor anderen wel (anders zou trouwens iedereen BGC hebben).
Slafes schreef:Nogmaals, Telenet heeft geen echt tussen abo.
Volledig akkoord (maar blijf dan ook m'n vorige quote niet herhalen)... maar dat is hun keuze.

De visie van TN is eigenlijk dat Basic niet bestaat, en dat Whop het standaard product is waarbij men graag aan upselling doet... al is het dan niet logisch dat uiteindelijk iedereen hun "top" product heeft.
froggy1
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 jan 2010, 17:38
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Ik heb gelezen op de forum van Tik dat Telenet onlangs de limieten van Whoppa verhoogd heeft. Van wat ik gelezen heb, blijkt dat niet alleen de volume voor grootverbruikers omhoog is gegaan maar ook het down/upload snelheid.

Mijn vraag is: doen ze dat om de klanten te "bedanken" of is het een truc om niewe/bestaande klanten te lokken naar hun duurdere abbo, a la "kijk hoeveel je gaat krijgen als je overstand naar Woppa"?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

froggy1 schreef:Mijn vraag is: doen ze dat om de klanten te "bedanken" of is het een truc om niewe/bestaande klanten te lokken
Maakt het uit... het is aan jou om te kijken wat je noden zijn en hoe je hier best aan voldoet (zowel qua formule als provider).

Als je louter de marketing strategie van een bedrijf volgt ben je altijd gezien...
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

r2504 schreef:
Slafes schreef:voor... hetzelfde internet product. Op de snelheid na is dat product in principe precies hetzelfde
Waarom blijf je vertellen dat Basic en Whop hetzelfde is... om het dan zelf te ontkennen.
Zucht, om voor de 1153e aan te tonen dat Telenet GEEN echt tussen abo heeft... Aub he, dat is echt spijkers op laag water zoeken. Snap ook niet waarom je het zelf nog eens moet aanhalen, als ik het zelf zeg, maar bon.

Het verschil tussen het internet gedeelte van Basic en Whop is enkel en alleen het verschil in snelheid.

Ik zal het ook nog eens voor de 2248e keer zeggen. Mijn Basic internet is gekomen van hetzelfde product als waar Whop naar gegroeid is, alleen heeft Telenet beslist dat de mensen met een 2P product gestraft werden, en dat mensen met een 3P product beloond werden met meer snelheid. Iets waar ik zelf GEEN keuze in had. Dus uiteindelijk is Whop hetzelfde als het pack Basic+TV dat ik oorspronkelijk had, alleen hebben ze er meer snelheid ingestopt, vermomd met toeters en bellen, gele olifanten, fietsende beren etc... Het blijft me dus storen dat mensen steeds het verwijt geven dat ik gekozen heb voor Basic internet, iets wat dus absoluut NIET zo is. Telenet heeft me daar in gedwongen en krijgt me daar ook niet uit zolang ze voor 14 euro extra enkel wat telefonie bij geven (wat ik zelf niet nodig heb) en meer snelheid, iets wat ik wel graag heb, maar wederom niet echt nodig heb.
froggy1
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 jan 2010, 17:38
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
froggy1 schreef:Mijn vraag is: doen ze dat om de klanten te "bedanken" of is het een truc om niewe/bestaande klanten te lokken
Maakt het uit... het is aan jou om te kijken wat je noden zijn en hoe je hier best aan voldoet (zowel qua formule als provider).

Als je louter de marketing strategie van een bedrijf volgt ben je altijd gezien...
Inderdaad, het maakt niet veel uit. Was gewoon nieuwsgierig :)
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Je kan het ook anders bekijken... misschien is 100GB voor basic wel relatief veel. Het is een (héél) goedkoop abonnement met een mooie snelheid (vergelijkbaar met de DSL-abonnementen voor wie te ver van de ROP woont) voor wie genoeg heeft aan een beperkt volume. Ik denk dat het aantal internetaansluitingen waar minder dan 50 GB per maand wordt verbruikt gigantisch is. Gemiddeld ligt dat verbruik echt niet zo hoog dan iedereen hier denkt.

Wat mij betreft is
Basic: 50GB
Internet 60: 100GB
Internet 120: vrij downloaden.

Zo heb je meteen weer wel een 'middenklasse' abonnement want de trappen zijn dan weer wat in evenwicht. Basic blijft heel voordelig, Internet 60 en 120 zijn eerder aan de dure kant maar dat zijn ze vandaag natuurlijk ook al.

Nu lijkt dit scenario mij niet reëel en zal Telenet eerder het volume van Internet 60 vermoedelijk lichtjes optrekken naar 150 GB één van de volgende maanden.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

Ik ben een Whopper en begin het laatste half jaar toch ook regelmatig de limieten op te zoeken.
Even schetsen : vrouw, 2 dochters (met hun vriendjes regelmatig hier), 1 zoon, allemaal tienerleeftijd.
Wii, PS3, 2 tablets, 2 laptops, 1 gaming en 1 TV PC, 5 (soms 7) Smartphones aangesloten.

De zoon is de actiefste, gamen, elke maand wel een nieuw spel proberen (downloaden via PC en/of PS3)
Veeel youtube op smartphones/tablets, (snap)chatten, facebook, hun leven speelt zich online af.
Ik denk dat je toch aan een middenklasse abo bij de grootste provider van het land genoeg zou moeten hebben dan ?

Blijkbaar niet : de laatste 5 maanden staat het internet hier de finale 17 tot 8 dagen van de maand altijd op slaksnelheid.
Gisterenavond weer de verwittiging van 100% verbruik gekregen, nog 10 dagen te gaan tot de reset...

Als ik het gezin daarmee confronteer : " jullie gebruiken het teveel" zeggen ze " daar dient het toch voor ?"
Om dan s'nachts downloads te plannen zijn ze veel te impulsief voor, daar zijn ze tieners voor denk ik dan...
Alleen tijdens de examenperiodes is het te doen (dan zet ik er zelf een harde cap op) + tijdens de chirokampen en het jaarlijkse gezinsverlof.

Whoppa vind ik te duur, VDSL is niet echt een optie hier (ooit gehad, veel disconnects, een gebruikersramp).
Wat nu ?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

jantje81 schreef:Ik denk dat je toch aan een middenklasse abo bij de grootste provider van het land genoeg zou moeten hebben dan ?
Aan wie zou Telenet dan wel zijn topabonnement moeten verkopen?
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

ahrand schreef:
Whoppa vind ik te duur, VDSL is niet echt een optie hier (ooit gehad, veel disconnects, een gebruikersramp).
Wat nu ?
Als je de jeugd tevreden wil houden, zal je toch een keuze moeten maken denk ik.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

@ ahrand: als VDSL2 technische problemen geeft, dan is een nieuwe aansluiting altijd de ideale moment om deze op te lossen. Maar test eerst eens op lijntest.be welk profiel je kan krijgen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

ahrand schreef:Ik denk dat je toch aan een middenklasse abo bij de grootste provider van het land genoeg zou moeten hebben dan ?
De grootste provider is meteen ook de arrogantste en wil zoveel mogelijk klanten naar het duurste abonnement duwen. En probeer niet tegen te stribbelen want dan krijg je gegarandeerd te horen dat je beter naar de concurrentie overstapt.
ahrand schreef:VDSL is niet echt een optie hier (ooit gehad, veel disconnects, een gebruikersramp).
Wat nu ?
Ben je 100% zeker dat het toen om het VDSL2-netwerk ging? Want spontane disconnects is iets wat ik associeer met het stokoude ADSL.
Of misschien had je last van een defecte modem? Want VDSL2 is de stabielste internetverbinding die ik totnogtoe gehad heb.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Zoals enkelen hier steeds verkondigen... Overstappen naar Whoppa want uw noden zijn eigenlijk al gericht op een veel verbruikersprofiel. Of overstappen naar VDSL en een onbeperkt abo nemen dat hetzelfde kost als Whop.

Terwijl ik denk/vind dat jij een gewone gebruiker bent zoals er veel families zijn die Telenet klant zijn en basic hebben (gedwongen wegens geen 3p shake te hebben vroeger) of Whop hebben (omdat ze een 3p shake al hadden).

Ik lees boven u ook nog een commerciële post alsof hij ven Telenet zelf zou kunnen komen. "gigantisch veel" klanten, "(héél) goedkoop" abo en die persoon wil de limieten ook nog eens verlagen om een tussenabo te maken. Die heeft zeker mijn post van daarboven niet gelezen over het feit dat veel basic internetters gewoon geen keuze hebben en in die groep gedwongen/geplaatst zijn terwijl zij daarvoor ook gewoon klanten waren die evenveel betaalde voor hun internet en tv als de Whop klanten, alleen namen ze er geen telefonie bij. Maw, Basic internet is niets anders dan een Whop, alleen betalen zij het telefoniegedeelte niet en worden daarvoor gestraft met minder snelheid. Telenet heeft dat dan opgelost door een los internet 60 duurder te maken zodat de klant verplicht wordt om 3P producten af te nemen om goedkoper uit te komen. Nu schiet men Basic internetters af die klagen.... :roll: Of hoe een provider er in slaagt om mensen tegen elkaar op te zetten.

Nu, voor de klanten die echt gigantisch weinig verbruiken was/is (?) er nog een goedkopere formule bij Telenet. Basicnet! 15GB per maand, 18,9 euro, 4Mbit down, 0,256Mbit up. Was enkel telefonisch te bestellen en de link was ook verborgen op de website. Is nu ook helemaal verdwenen dus geen idee of ze dat telefonisch nog aanbieden. Maar 18,9 is nog steeds een heel stuk goedkoper dan 26 euro.

Astrolon, ik denk dat er nog steeds veel klanten kicken op snelheid hoor. :) Ik lees het hier toch vaak anders, is steevast een argument om bij Telenet te gaan. :)
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

Astralon schreef:
jantje81 schreef:Ik denk dat je toch aan een middenklasse abo bij de grootste provider van het land genoeg zou moeten hebben dan ?
Aan wie zou Telenet dan wel zijn topabonnement moeten verkopen?
Aan film/serie downloaders/Netflixers/Linux goeroe's/semi-professionele gamers of mensen die teveel geld over hebben.
Niet aan het modale gezin (dus).
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

skipper schreef:
ahrand schreef:
Whoppa vind ik te duur, VDSL is niet echt een optie hier (ooit gehad, veel disconnects, een gebruikersramp).
Wat nu ?
Als je de jeugd tevreden wil houden, zal je toch een keuze moeten maken denk ik.
Dus het gemiddelde abo van Telenet is niet voor een gezin met jeugd ?
Als dat zo is zou ik graag dat de moderators op userbase hun campagne staken om het sub 100GB verbruik te verdedigen voor de gemiddelde mens :
Ikzelf ben een "gemiddelde" (niet professionele) gebruiker: PC staat gans de dag aan, surfen, UB modereren :), mailen, foto's versturen, smart TV, af en toe youtube ... Mijn vebruik ligt rond de 35 GB (29 GB down, 6 GB up).
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

@Slafes, iedereen vindt de dag van vandaag dat ze RECHT hebben op het duurste product maar dan wel aan de prijs van het goedkoopste product.
Dit economisch model hebben ze al eens geprobeerd in het voormalige oostblok en het was niet echt succesvol.

Het is de ziekte van deze tijd om alles te willen en er niets voor te willen betalen. Wel een smartphone willen maar niet willen betalen voor het verbruik.
Die redenering moet je eens doortrekken naar de aankoop van een auto, koelkast, enz...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik kan begrijpen dat mensen die schoolgaande jeugd hebben al heel wat andere kosten hebben boverop Internet. maar ik vrees zelf ook dat je ofwel je jeugd moet grenzen opleggen, ofwel toch dieper in de beugel zal moeten tasten, ofwel toch VDSL2 herproberen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Als je kinderen groeien en hun broeken worden te klein, koop je grotere broeken. Zo simpel is het.
Idem voor internetabonnementen. (Als de grotere Telenet-broek te duur is, koop je een goedkopere VDSL2-broek.)
Laatst gewijzigd door raf1 op 02 jun 2014, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

Als je kinderen groeien en hun broeken worden te klein, koop je grotere broeken. Zo simpel is.
Idem voor internetabonnementen. (Als de grotere Telenet-broek te duur is, koop je een goedkopere VDSL2-broek.)
Mijn broekenwinkel maakt geen onrealistische reclame voor broeken die niet passen, daar heb je maten voor.

Telenet probeert dat wel te doen :
Wat is mogelijk met Whop?
Thuis Whop
Hopla, al je toestellen in huis tegelijk op 't internet, zonder snelheidsverlies.

Whop, da's overal in huis én op elk scherm tegen dezelfde topsnelheid surfen, gamen, tv-kijken en mailen zonder enig kwaliteits- of snelheidsverlies. Plezant hé.

Word je Whop, dan verhogen we de snelheid van je internet immers automatisch tot 60 Mbps.

Dat betekent onbezorgd kijken en surfen op elk scherm tegelijk, zonder het minste snelheidsverlies, zelfs als het hele gezin tegelijk online is. Zet de tv, computer, smartphone, tablet en gameconsole maar aan!
Niet dus ... Niet plezant hé
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ahrand schreef:Dus het gemiddelde abo van Telenet is niet voor een gezin met jeugd ?
Een gezin met 3 kinderen dat regelmatig vriendjes over de vloer krijgt (die je dan ook nog jou verbinding laat gebruiken) en tot 7 smartphones online lijkt me niet een "gemiddeld gezin". Zoals andere reeds schreven vind ik het ook droevig dat er blijkbaar wel centen zijn voor de Wii, PS3, 2 tablets, 2 laptops, 1 gaming en 1 TV PC, 5 (soms 7) Smartphones, iedere maand games... maar niet voor een duurder internet abbo ?

Misschien is het tijd dat je eens gaat kiezen... leer je kinderen dat ze niet ALLES kunnen hebben of ze gaan nog veel teleurstellingen tegemoet in hun leven !
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Er zijn toch enkele alternatieven voor Telenet (vooral voor Whop dan) maar zorg er altijd eerst voor dat je je goed informeerd i.v.m. VDSL,de bereikbaarheid,en de afstand tot de ROP-kast,en de event. snelheid die men kan halen.
Voor TV bestaat (soms)de mogelijkheid om voor een schotel van TV Vlaanderen te kiezen.
Hou er ook rekening mee dat bij iedere mogelijkheid een voor-en nadeel is.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Astralon schreef:@Slafes, iedereen vindt de dag van vandaag dat ze RECHT hebben op het duurste product maar dan wel aan de prijs van het goedkoopste product.
Dit economisch model hebben ze al eens geprobeerd in het voormalige oostblok en het was niet echt succesvol.

Het is de ziekte van deze tijd om alles te willen en er niets voor te willen betalen. Wel een smartphone willen maar niet willen betalen voor het verbruik.
Die redenering moet je eens doortrekken naar de aankoop van een auto, koelkast, enz...
Dat is niet waar... Ik zit in basic omdat ik daar in geduwd wordt omdat ik weiger bij te betalen voor telefonie wat ik niet gebruik. Betaal jij graag voor dingen die je niet gebruikt? Niemand denk ik.

Uw vergelijking met de aankoop van de wagen en koelkast etc gaat ook niet op, het is helemaal niet hetzelfde...

Ik vind ook niet dat ik recht heb op het duurste product, waar lees je dat?

Waarom kunnen alternatieve providers wel wat Telenet niet kan?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
ahrand schreef:Dus het gemiddelde abo van Telenet is niet voor een gezin met jeugd ?
Een gezin met 3 kinderen dat regelmatig vriendjes over de vloer krijgt (die je dan ook nog jou verbinding laat gebruiken) en tot 7 smartphones online lijkt me niet een "gemiddeld gezin". Zoals andere reeds schreven vind ik het ook droevig dat er blijkbaar wel centen zijn voor de Wii, PS3, 2 tablets, 2 laptops, 1 gaming en 1 TV PC, 5 (soms 7) Smartphones, iedere maand games... maar niet voor een duurder internet abbo ?

Misschien is het tijd dat je eens gaat kiezen... leer je kinderen dat ze niet ALLES kunnen hebben of ze gaan nog veel teleurstellingen tegemoet in hun leven !
Goh, zo uitzonderlijk is een dergelijk samengesteld gezin ook niet hoor. 7 Smartphones lijkt me enkel het geval te zijn indien TS + vrouw + zoon + 2 dochters + vriendjes van 2 dochters tegelijk thuis zijn. En ik denk dat we stilaan mogen denken dat elk kind met een smartphone geboren word... Qua laptops en computers verschiet ik er ook niet van : in de huidige schoolcultuur moet je je huiswerk immers afleveren via sites als smartschool. Dus eigenlijk mag je al stellen dat elk "middelbaar school kind" zijn eigen laptop of pc heeft. Tablets worden langs alle kanten naar je hoofd geslingerd, soms zelfs for free (over de kwaliteit spreek ik mij niet uit). En games kosten (bvb via Steam) ook niet de wereld meer. Echter is €75 voor een whoppa (afgerond, i know, tis iets minder) niet bepaald weinig...

Het enige wat ik de TS kan aanraden is wat reeds is gezegd : doe een profielcheck op je adres en kijk uit naar een VDSL2 operator. Het zal trager gaan, maar het is wel onbeperkt internet tegen een goedkopere prijs. Aan jou de keus dus.

PS : Als je persé snel internet wilt, neem dan een Scarlet Trio voor 39 euro en als extra lijn een Belgacom Start voor 25 euro. Betaal je 64 euro (dus iets meer als met whop) en kan je perfect met bvb een routerboard gaan loadbalancen. Ver gezocht, akkoord, maar als snelheid belangrijk is, is dit misschien een optie...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Was hier nog even over aan het nadenken en wou mijn laatste post nog wijzigen... Krisken is me eigenlijk voor. Het gezin dat Ahrand voorstelde is niet zo abnormaal, en dan spreken we vaak nog niet over de nieuw samengestelde gezinnen waar ze dikwijls met 4 of meer zijn. Dan telt elke euro die je kan uitsparen op iets wel natuurlijk. Voor zo'n gezinnen is snelheid ondergeschikt op volume en is Telenet gewoon niet de juiste provider maar helaas gaat het niet altijd anders.

Tot voor kort kwam ik trouwens perfect toe met die 100GB, zelfs om aangekochte games te downloaden maar wou van de week eens Wolfenstein: The New Order downloaden via Steam en zag daar een game staan van 43 GB groot! Slik! Zelfs de update voor een beta spel dat ik test was 9 gig groot in totaal, en trust me, ik ben verre van een heavy gamer.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Slafes schreef:Dat is niet waar... Ik zit in basic omdat ik daar in geduwd wordt
Onmiddellijk aangifte doen bij de politie :cop:.

Slafes schreef:Betaal jij graag voor dingen die je niet gebruikt? Niemand denk ik.
Ik heb recht op 2TB per maand en verbruik vaak nog geen 100GB. Wordt mooi als ik dat ook mag terugvragen.
Slafes schreef:Uw vergelijking met de aankoop van de wagen en koelkast etc gaat ook niet op, het is helemaal niet hetzelfde...
Het is exact hetzelfde. Probeer maar eens te klagen bij Ferrari dat ze geen auto hebben die maar 6l/100km verbruikt.
De concurrentie heeft wel dat soort auto's.
Slafes schreef:Waarom kunnen alternatieve providers wel wat Telenet niet kan?
Zoals al 5000 keer gezegd. De productspecificaties en prijzen worden door Telenet bepaald. Niet tevreden: andere provider of verhuizen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Slafes schreef:Ik zit in basic omdat ik daar in geduwd wordt omdat ik weiger bij te betalen voor telefonie wat ik niet gebruik.
Nonsens, je zit in Basic omdat JIJ dat gekozen hebt... trouwens je kan perfect Internet 120 nemen als je geen telefonie wil.
krisken schreef:Goh, zo uitzonderlijk is een dergelijk samengesteld gezin ook niet hoor.
Het is niet omdat ze bestaan dat ze "gemiddeld" zijn.
Slafes schreef:gezinnen waar ze dikwijls met 4 of meer zijn. Dan telt elke euro die je kan uitsparen op iets wel natuurlijk.
Het is TN z'n schuld niet dat je zoveel kinderen hebt... kinderen opvoeden kost nu éénmaal centen !
Slafes schreef:Voor zo'n gezinnen is snelheid ondergeschikt op volume en is Telenet gewoon niet de juiste provider maar helaas gaat het niet altijd anders.
Dan moet je een product zoeken waar volume geen probleem is... en als VDSL2 geen optie is dan zou ik blij zijn dat TN een aanbod voor je heeft !
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

r2504 : even uit pure nieuwsgierigheid : wat versta jij dan onder gemiddeld gezin qua samenstelling en IT zaken in huis?

Gemiddeld brits gezin (http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Relati ... ruit.dhtml):
- bestaat uit twee kinderen
- staat op weekdagen op om 6.45u
- staat in het weekend op om 7.44u
- kinderen gaan slapen om 20.10u
- volwassenen gaan slapen om 22.23u
- kijkt per dag 5 uur en een kwart naar televisie
- kijkt vooral naar kinderprogramma's
- maakt vijf keer per dag ruzie, waarvan twee over tv en afstandsbediening
- geeft 81,92 pond per week uit aan eten
- eet vijf keer per week samen
- eet twee keer per maand een afhaalmaaltijd
- brengt elke dag 2 uur en 55 minuten quality time door
- plant elke maand een uitje
- sport twee keer per maand
- gaat één keer per maand naar de cinema
- gaat twee keer per maand op bezoek bij vrienden
- gaat één keer per maand samen fietsen
- heeft drie auto's, waarvan één blauwe Ford
- heeft drie mobiele telefoons
- heeft drie laptops, computers of tabletten
- heeft een inkomen van 39.223 pond

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

r2504 schreef:
ahrand schreef:Dus het gemiddelde abo van Telenet is niet voor een gezin met jeugd ?
Een gezin met 3 kinderen dat regelmatig vriendjes over de vloer krijgt (die je dan ook nog jou verbinding laat gebruiken) en tot 7 smartphones online lijkt me niet een "gemiddeld gezin". Zoals andere reeds schreven vind ik het ook droevig dat er blijkbaar wel centen zijn voor de Wii, PS3, 2 tablets, 2 laptops, 1 gaming en 1 TV PC, 5 (soms 7) Smartphones, iedere maand games... maar niet voor een duurder internet abbo ?

Misschien is het tijd dat je eens gaat kiezen... leer je kinderen dat ze niet ALLES kunnen hebben of ze gaan nog veel teleurstellingen tegemoet in hun leven !
Ze kiezen hoor, maak je geen zorgen,
ze kiezen de bovenstaande electronica als cadeautjes voor hun verjaardagen, kerstmis, sinterklaas (ja ik weet, het is dringend tijd om daarmee te stoppen als ze tiener zijn :wink: ), maar een Telenet abo kan ik niet als (tastbaar) cadeau geven.
Laatst gewijzigd door ahrand op 02 jun 2014, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

r2504 schreef:Het is TN z'n schuld niet dat je zoveel kinderen hebt... kinderen opvoeden kost nu éénmaal centen !
De kinderen zijn mijn 'schuld', dat klopt, het is wel Telenet's schuld dat ze laten uitschijnen dat we met een gemiddeld abonnement met heel het gezin 'plezant' op het internet kunnen zitten, want dat blijkt in de praktijk niet waar te zijn.
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

Slafes schreef:Tot voor kort kwam ik trouwens perfect toe met die 100GB, zelfs om aangekochte games te downloaden maar wou van de week eens Wolfenstein: The New Order downloaden via Steam en zag daar een game staan van 43 GB groot! Slik! Zelfs de update voor een beta spel dat ik test was 9 gig groot in totaal, en trust me, ik ben verre van een heavy gamer.
Nu je het zegt, mijn zoon zegt dikwijls ook iets over 'Steam', dat zal dan ook zoiets zijn.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ahrand : bekijk aub eens de tweede paragraaf : http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 97#p550490

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

krisken schreef:r2504 : even uit pure nieuwsgierigheid : wat versta jij dan onder gemiddeld gezin qua samenstelling en IT zaken in huis?
Er zijn genoeg oudere mensen die geen kinderen hebben (Basic), gezinnen zonder of met slechts één a twee kinderen (Whop) en de grotere gezinnen vanaf 2 of meer kinderen (Whoppa). Ik hoop dat je niet gaat beweren dat het voorbeeld gezin hierboven van 3 kinderen met vriendjes erbij een "gemiddeld" gezin is ?
krisken schreef:Gemiddeld brits gezin - heeft een inkomen van 39.223 pond
Wat betekend dat een Whoppa (wat naast internet ook nog telefonie en TV bevat) slechts 1% betekend van hun inkomen.
ahrand schreef:het is wel Telenet's schuld dat ze laten uitschijnen dat we met een gemiddeld abonnement met heel het gezin 'plezant' op het internet kunnen zitten, want dat blijkt in de praktijk niet waar te zijn.
Plezant heeft ook z'n grenzen...
ahrand schreef:maar een Telenet abo kan ik niet als (tastbaar) cadeau geven.
Net zoals electriciteit, verwarming, water, ... ook niet meteen "tastbaar" maar ook daar betaal je wat je verbruikt en beseffen je kinderen hopelijk ook dat bv. de verwarming op 23 graden zetten ipv 21 graden een serieus verschil is in jou portomonee op het einde van het jaar.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
krisken schreef:r2504 : even uit pure nieuwsgierigheid : wat versta jij dan onder gemiddeld gezin qua samenstelling en IT zaken in huis?
Er zijn genoeg oudere mensen die geen kinderen hebben (Basic), gezinnen zonder of met slechts één a twee kinderen (Whop) en de grotere gezinnen vanaf 2 of meer kinderen (Whoppa). Ik hoop dat je niet gaat beweren dat het voorbeeld gezin hierboven van 3 kinderen met vriendjes erbij een "gemiddeld" gezin is ?
Ik denk met de opkomst van samengestelde gezinnen dat dit gezin er niet zover af ligt. Het is natuurlijk giswerk nu, maar ik vermoed dat de vriendjes van de dochters eigenlijk er niet zoveel aan toe doen op dit moment als we spreken over dataverkeer. Die verbinden eens hun smartphone met de wifi om zo occassioneel te surfen vermoedelijk. Dus qua dataverkeer is dit nihil lijkt me? Dat is wat vergelijkbaar met mensen die op bezoek komen bij mij en even mijn wifi gebruiken. We spreken dan hooguit over 100MB/maand (als het zoveel is)... Is dan ook voornamelijk om foto's van de kinderen/kleinkinderen/reizen te tonen op hun laptop/tablet.

Uiteraard - en daar heb je gelijk in - zijn er ook alleenstaande mensen of gezinnen zonder kinderen welke ook tegen een betaalbaar bedrag internet/tv/telefoon moeten hebben.

Maar nu heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag : hoe zie jij een gemiddeld gezin qua samenstelling en IT zaken in huis?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

krisken schreef:Maar nu heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag : hoe zie jij een gemiddeld gezin qua samenstelling en IT zaken in huis?
Geen idee... ik ben geen demograaf... maar ik wil je eigen quote hierbij herhalen...
Uiteraard - en daar heb je gelijk in - zijn er ook alleenstaande mensen of gezinnen zonder kinderen welke ook tegen een betaalbaar bedrag internet/tv/telefoon moeten hebben.
Ik blijf trouwens de titel van dit topic fout vinden... Basic heeft voldoende volume denk ik... en ik ben ook akkoord dat het gemiddelde misschien voor een bepaalde groep te laag ligt maar ergens zal je altijd tegen de grens aanlopen met wat dan een top product is. Concreet, als Whop morgen 150 of 200 GB heeft zal dit voor sommige nog steeds te weinig zijn.

Ergens moet je dus toegeven dat je misschien beter een Whoppa neemt en die meerkost gewoon betalen (of gewoon VDSL2, maar dan niet zeuren dat het te traag is). Is het je dat niet waard dan denk ik dat je je kinderen beter wat echt sociaal contact laat maken... eens laat buiten komen om een balletje te stampen, te fietsen, zwemmen (wat evenveel kost bij ons in de gemeente als een Whoppa als die 3 kinderen dat 1x per week doen !), ...
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

r2504 schreef:Plezant heeft ook z'n grenzen...
Over die grenzen gaat deze topic dan ook, daar stoot ik nu tegenaan, maar bij Telenet is het gemiddelde abo (en dus voor het gemiddelde gezin) niet genoeg.
Of mag ik , omdat ik kinderen heb en ze wat electronica als cadeau geef, me niet meer als gemiddeld gezin beschouwen ?
r2504 schreef:Net zoals electriciteit, verwarming, water, ... ook niet meteen "tastbaar" maar ook daar betaal je wat je verbruikt en beseffen je kinderen hopelijk ook dat bv. de verwarming op 23 graden zetten ipv 21 graden een serieus verschil is in jou portomonee op het einde van het jaar.
Besefte jij dat op je 12j ?
En als jij 'snachts het licht van de WC vergat uit te doen, kreeg jullie gehele gezin dan de laatste dagen van de (verbruiks)maand maar 15W, wachtende tot de (verbruiks)maand over was ?
Laatst gewijzigd door ahrand op 02 jun 2014, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

r2504 schreef:Is het je dat niet waard dan denk ik dat je je kinderen beter wat echt sociaal contact laat maken... eens laat buiten komen om een balletje te stampen, te fietsen, zwemmen (wat evenveel kost bij ons in de gemeente als een Whoppa als die 3 kinderen dat 1x per week doen !), ...
Net door de vele fysieke contacten (chiro, boogschut, zangkoor, etc, etc, teveel om op te noemen ...) zetten ze dat online door.
Ik snap niet goed wat je punt is ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ahrand schreef:Besefte jij dat op je 12j ?
Zolang jij alles zal doen om ze nog meer volume te geven zullen ze dat nooit snappen.

Laat ze gewoon ondervinden dat het stopt... ze zullen wel leren er anders mee om te gaan (zo ging dat destijds met ons zakgeld ook).
ahrand schreef:Net door de vele fysieke contacten (chiro, boogschut, zangkoor, etc, etc, teveel om op te noemen ...) zetten ze dat online door.
Van het Facebooken gaan ze heus niet aan je limiet komen hoor !
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”