telenet whoppa, geen korting als je zelf digicorder bezit?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
Bedankt: 385 keer
Provider

vandaag heeft Telenet mij gebeld (51' :-D ). Ze hadden mij al 2 X proberen te contacteren tevergeefs.

Die mevrouw had mijn klacht gelezen en wilde een 'schikking' treffen. Ik heb dus Whoppa aangevraagd, en die 50,1 + 20 € online korting gekregen, zij het op een andere manier. Dit kon nl. niet zo.

Ze heeft voorgesteld 2 Maand gratis Whoppa te geven (- het kijk-en luistergeld à 3,7 € die daar inzit, ze zal wel auteursrechten bedoeld hebben) als compensatie. Dus in vervanging van die 6 maand 8,35 € + 20 € online korting.

voor 1 jaar is dat:
64,60 (-8,35 € gedurende 6 maand) = 56,25 € X 6= 337,5 + (6 X 64,60)= 725,1 - 20 € online korting= 705,1

Hun voorstel:
64,6-3,70 € auteursrechten) = 60,9 X 2 maand = 121,8 €.
(10X64,60) - 121,8= 646 € (1 jaar)

dus een 59 € compensatie.

Update: na een aantal vragen via é-mail belde ze mij terug en had ze via de online module zelf geprobeerd (wat niet lukte).
Ik zal blijkbaar dus 6 maand die 8.35 € toch krijgen, de online korting 20 € wss. niet, maar wel de 2 maand gratis whoppa (-auteursrechten).
56,25 € X 6= 337,5 + 258,4 + 3,7+3,7=603,3 € (= +/- 102 € korting + gratis inst. + activatie), komt op 50,25 €/maand. (quasi hetzelfde van 1 jaar snow + installatiekost) :-D
Mijn 2dehandse digicorder en tv met een kaartje zijn -met wat moeite- geregistreerd. Heb ook een modem only gevraagd (maar ze deed me twijfelen, daar je met die nieuwe ook de wifi kan uitzetten en een andere router op aansluiten....en ben er zelf nog niet zo uit....wil dus nog altijd voip incoming- en outgoing gebruiken)....

Ze gingen bekijken hoe het kwam dat je online niet kon registreren met een eigen decoder, alhoewel de huidige voorwaarden (huur digicorder is niet meer verplicht sinds de shake) dit toelaten. Er zal dus nog wat werk aan de winkel zijn....
zonet https://shop.telenet.be/shop/nl/index/a ... 10_atv_010

Error 503 Service Unavailable

Service Unavailable

Guru Meditation:

XID: 1684278561

Varnish cache server

Vroeg ook of zij werkte op de dienst van Ageet Van Tuinen :-D . Ze zei dat dit de big chief was, en of ik haar moest hebben....Ik zei nee hoor: heb gehoord dat het nogal een harde tante is die op alles nee zegt. Maar ik voelde mij gesteund door het vonnis van de JEP :-D

Normaal moeten jullie dit ook gekregen hebben....

Zij had dit blijkbaar niet gekregen (of Ageet heeft het achtergehouden :-D ). Ik heb het dan doorgestuurd :-D
was toch een adres tn_***@staff.telenet.be

Had toch het gevoel dat ze me over de ganse lijn gelijk gaven en niet moeilijk deden. Ik zei ook dat ze consequent moeten zijn en doen wat ze zeggen en zeggen wat ze doen. Dit was nu niet het geval met deze actie.
Laatst gewijzigd door satsurfer 21 jun 2014, 17:22, in totaal 5 gewijzigd.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 387 keer

is al voorgevallen dat van tuinen het overrulde wat kwaliteitsopvolging gaf.
Maar met jep zal ze dat wel niet doen :-D
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

satsurfer schreef:Hun voorstel:
64,6-3,70= 60,9 X 2= 121,8 € + (6X64,60)=
767,8 €
Volgens mij is je rekensom niet correct... 2 x 3.7 + 10 x 64.60 = 653.4 (geen idee hoe je aan je 767.8 euro komt) ?
satsurfer schreef:Heb ook een modem only gevraagd (maar ze deed me twijfelen, daar je met die nieuwe ook de wifi kan uitzetten en een andere router op aansluiten....)
Ze blijven mensen bij hun neus nemen hé... WIFI uitschakelen kon je vanaf dag één, alsook een router achter je router zetten (al heb je dan dubbele NAT). Met de nieuwe HGW kan je dus niet meer of minder dan met de eerste HGW.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Aan **********
E mail : [email protected]
Website : www.ombudsmantelecom.be

Brussel, 20/06/2014

Betreft : Mededeling standpunt Telenet

Geachte **************,

Naar aanleiding van uw klacht heeft de Ombudsdienst voor Telecommunicatie het standpunt opgevraagd van
Telenet. U vindt dit standpunt hierna:

Standpunt van Telenet:

Hiermee verwijzen wij naar uw e mail van 26 mei 2014, aangaande de klacht van mijnheer ******.

Wij hebben telefonisch contact opgenomen met mijnheer en voor hem de registratie van een nieuw Whoppa
abonnement ingeboekt.
Op 30 juni 2014 wordt bij hem de installatie in orde gebracht en zal de klant kunnen genieten van de
beloofde promoties.

Wij zullen pas ons volledig standpunt kunnen overmaken van het moment dat wij antwoord hebben van
onze juridische dienst.

Op dit ogenblik neemt de Ombudsdienst voor Telecommunicatie enkel akte van het standpunt van Telenet en neemt
zelf nog geen standpunt in.

Ik zou het echter ten zeerste op prijs stellen uw reactie op het standpunt van Telenet te mogen vernemen
voor 05/07/2014.

Indien ik voor de gestelde datum geen schriftelijke of telefonische reactie van u krijg, dan besluit ik daaruit dat u
genoegen neemt met de informatie, die wij u via onze bemiddeling hebben verschaft en zullen wij onze
bemiddelingsopdracht met een minnelijke schikking afsluiten.

U kan uw reactie overmaken aan uw dossierbeheerder **************************.

Wij herinneren er u aan dat de inningsprocedure voor eventuele betwiste kosten die het voorwerp vormen van de
klacht door de operator wordt opgeschort voor een periode van vier maanden vanaf het indienen van de klacht bij
de Ombudsdienst. Dit betekent dat alle niet betwiste kosten steeds tijdig moeten betaald worden.

Voor meer informatie kan u zich wenden tot ************************** op telefoonnummer 02 209 ** ** of via het
mailadres ******************@ombudsmantelecom.be.

Inmiddels verblijf ik,

Met de meeste hoogachting,

Ombudsman
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Klachtnummer : 2014/****
Dossierbeheerder : *** *** ****** ********

Aan *********************
E mail : [email protected]
Website : http://www.ombudsmantelecom.be

Brussel, 08/07/2014

Betreft : Mededeling standpunt Telenet

Geachte *******,

Naar aanleiding van uw klacht heeft de Ombudsdienst voor Telecommunicatie het standpunt opgevraagd van Telenet. U vindt dit standpunt hierna:

Standpunt van Telenet:

Hiermee verwijzen wij naar uw e mail van 26 mei 2014, aangaande de klacht van mijnheer **********.

De klant meldt dat hij online een Whoppa abonnement wenst te bestellen en dat het enkel mogelijk is om de keuze te maken tussen huur HD Digicorder/box of de aankoop van een nieuw toestel. Mijnheer heeft een eigen digitaal toestel en deze keuze is jammer genoeg niet mogelijk om te selecteren. Hierdoor kan hij niet genieten van onze online deal, namelijk 4 maanden €5 korting.

Wij hebben dit onderzocht en er is een bug in ons systeem waardoor het spijtig genoeg niet mogelijk is om een eigen toestel te selecteren. Dit is doorgegeven aan de juiste afdeling en zal zo snel mogelijk worden opgelost.

Het is jammer te moeten vernemen dat mijnheer niet werd verdergeholpen door onze helpdeskmedewerkers en bieden hiervoor onze oprechte excuses aan. Dankzij feedback van onze klanten kunnen wij onze dienstverlening en diensten continue evalueren en bijsturen waar nodig. Wij danken mijnheer dan ook om
ons dit te melden.

Ondertussen hebben wij telefonisch contact opgenomen met de klant en voor hem alles in orde gebracht. De installatie van zijn Whoppa abonnement is doorgegaan op 30 juni 2014. De klant heeft volgende promoties toegekend gekregen:
• Gratis installatie ter waarde van €85
• Gratis activatie ter waarde van €50
• €8.35 korting per maand gedurende 6 maanden op Whoppa
? Deze promotie is ook van toepassing voor klanten die geen HD Digicorder huren
• Online voordeel: €20 korting per maand gedurende 4 maanden

Telenet biedt als zuiver commerciële tegemoetkoming de klant 2 maanden gratis abonnement aan voor tv, internet en telefonie.

Op dit ogenblik neemt de Ombudsdienst voor Telecommunicatie enkel akte van het standpunt van Telenet en neemt zelf nog geen standpunt in.

Ik zou het echter ten zeerste op prijs stellen uw reactie op het standpunt van Telenet te mogen vernemen voor 23/07/2014.

Indien ik voor de gestelde datum geen schriftelijke of telefonische reactie van u krijg, dan besluit ik daaruit dat u genoegen neemt met de informatie, die wij u via onze bemiddeling hebben verschaft en zullen wij onze bemiddelingsopdracht met een minnelijke schikking afsluiten.

U kan uw reactie overmaken aan uw dossierbeheerder *** *** ****** ********

Wij herinneren er u aan dat de inningsprocedure voor eventuele betwiste kosten die het voorwerp vormen van de klacht door de operator wordt opgeschort voor een periode van vier maanden vanaf het indienen van de klacht bij de Ombudsdienst. Dit betekent dat alle niet betwiste kosten steeds tijdig moeten betaald worden.

Voor meer informatie kan u zich wenden tot v** d** B***** M******* op telefoonnummer 02 209 ** ** of via het mailadres **************.*************@ombudsmantelecom.be.

Inmiddels verblijf ik,

Met de meeste hoogachting,

Ombudsman

telenet is wel supervriendelijk bij deze klacht, zeker naar de ombudsdienst toe (schrik om evt. zware boete te moeten betalen die hen boven het hoofd hangt? :-o )
Warenhuizen betalen boete na misleidende promoties
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140703 ... 5213020320

update: tot op heden kan je nog altijd niet zelf online uw eigen digicorder kiezen om een abbo te bestellen. zelf eens getest. Moet dit 2 maand duren om een 'bug' aan te passen? :cry:
Laatst gewijzigd door satsurfer 06 jan 2015, 10:04, in totaal 1 gewijzigd.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

de beslissing van de JEP staat nu ook online
http://www.jep.be/nl/beslissingen-van-d ... ision=4113

volledig Word document (Frans/Nederlands) :P
https://app.box.com/s/mpviwzwk0s7feb6ue02f
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

eventjes melden dat je nog altijd niet een bestelling kan plaatsen met een eigen digicorder of een product van hen (tv met een kaartje) :evil:
De 'staff' van Telenet had in juli nochtans beloofd dit in orde te brengen. De desbetreffende dienst was op de hoogte gebracht.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”