Pagina 2 van 5
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 23 apr 2014, 14:44
door powaq
Kan goed zijn. Het kon toen niet. De factuur met mijn btw nummer erop en hun btw nummer erop was gewoon "zonder btw". (terwijl er op een factuur normaal het bedrag excl btw en het btw bedrag apart vermeld moeten worden, anders kan je de btw niet terugvorderen, het was toen gewoon 20 euro rond. En geen 16,52 + 3,48 btw) Het kon niet anders volgens Proximus toen, het had iets te maken met de manier waarop betaalkaarten boekhoudkundig gezien werden. Zie dit bijvoorbeeld:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=77&t=32481 Het kwam er dus op naar dat het teveel gezeik en tijd en moeite was om gewoon een correcte factuur te krijgen.
Maar goed, niet relevant voor deze discussie
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 23 apr 2014, 16:10
door zapantenna
Ik hoop dat Generation Connect niet gelimiteerd zal worden tot 20 Mbps in snelheid binnen 2 maanden,
op dit moment staat GC nog niet in de lijst met abonnement/prepaidkaarten die de hoge snelheid behouden
Het zou echt jammer zijn dat de hoge snelheid ook voor GC klanten verdwijnt,
wij GC klanten zijn één van de pioniers wat 4G betreft, en daarnaast zou GC minder concurrentieel zijn tegenover MV en Internet on Mobile van Mobistar, die met prepaid ook 4G aan volle snelheid aanbieden
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 23 apr 2014, 16:21
door krisken
Alsof 20Mbps nog niet genoeg is...
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 23 apr 2014, 16:44
door zapantenna
Nu haal ik met GC makkelijk snelheden tot 80 Mbps, dus het verschil is erg groot als ze het naar 20 Mbps zouden limiteren.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 23 apr 2014, 16:46
door krisken
Vraag is of je 80Mbps wel nodig hebt met je GSM? Ik ben er praktisch zeker van dat als iedereen zijn speedtestje heeft gedaan, je zeker toekomt met 20Mbps.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 23 apr 2014, 19:52
door AndRo555
Niks is echt nodig, maar het is wel fijn als er een (youtube) video een stuk sneller buffert, daarmee ook sneller start, en sneller klaar is met bufferen, wat alleen maar de batterij ten goeden komt. Het rush-to-idle principe heb je veel meer aan bij 80Mbps dan bij 20Mbps. Buiten het feit dat er technisch geen reden is om de snelheid te cappen, marketing technisch natuurlijk wel.
20Mbps is natuurlijk genoeg, maar waarom de cap als het eigenlijk alleen meer geld oplevert voor de provider en een (kleine) deuk in de batterij van de gsm van de consumer.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 23 apr 2014, 20:00
door krisken
Allemaal goed en wel, maar wat mij verwonderd is dat 4G bezitters een zo snel mogelijke 4G willen, no mather what. Mocht telenet (of belgacom of wie dan ook) morgen hier staan met 10Gbps lijnen met een downloadlimiet van 100GB, dan zouden velen op hun achterpoten staan denk ik.
En we moeten ook realiseren dat Proximus de klanten liever op een abonnement ziet dan op een prepaid kaart...
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 23 apr 2014, 21:33
door iRockabizzydilly
Die cap is al bij al wat off topic, en vooral steeds minder waarschijnlijk gezien het feit dat zowel Base als Mobistar dit niet zullen doen, en dus Proximus eigenlijk beter het ook niet meer zou doen.
't Gaat vooral over prijzen, en daar smeek ik bijna om meer data roaming en hogere limiet tov de huidige 100MB.
En extra nationaal volume is mooi meegenomen, of zoals hier eerder al is gezegd een splitsing tussen 3G volume en 4G volume.
Dat zou gebruikers bewuster kunnen maken van hun dataverbruik en meer over 4G doen dan over 3G, wat de druk op het 3G netwerk mogelijks wat kan doen afnemen en overbrengen naar het netwerk dat er voor ontwikkeld was namelijk 4G, uiteraard.
Wat betreft liever abonnementen dan prepaidklanten, da's zo, maar wereldwijd moeten meer en meer operatoren hier van afstappen en lanceren er meer en meer operatoren ook prepaid tarieven waar er nog niet echt waren en of steeds interessantere prepaidtarieven. Zo ook in België waar MV en Internet on Mobile toch steeds meer concurrentiële kracht opbouwen.
En niet te vergeten, puur in cijfers brengt een prepaidklant meer op. Maar met minder zekerheid en minder klantenbinding op de traditionele manier.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 23 apr 2014, 21:36
door AndRo555
iRockabizzydilly schreef:Die cap is al bij al wat off topic, en vooral steeds minder waarschijnlijk gezien het feit dat zowel Base als Mobistar dit niet zullen doen, en dus Proximus eigenlijk beter het ook niet meer zou doen.
't Gaat vooral over prijzen, en daar smeek ik bijna om meer data roaming en hogere limiet tov de huidige 100MB.
En extra nationaal volume is mooi meegenomen, of zoals hier eerder al is gezegd een splitsing tussen 3G volume en 4G volume.
Dat zou gebruikers bewuster kunnen maken van hun dataverbruik en meer over 4G doen dan over 3G, wat de druk op het 3G netwerk mogelijks wat kan doen afnemen en overbrengen naar het netwerk dat er voor ontwikkeld was namelijk 4G, uiteraard.
Grotendeels akkoord, alleen zou ik de roaming geen hogere limiet geven maar een aparte bundel van maken (zoals de extra data bundels nu). Voor een aantal mensen is die roaming data totaal overbodig, maar voor andere mensen hebben dan weer wel nood aan meer roaming data. Dan is een aparte bundel aantrekkelijk voor beide gevallen.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 23 apr 2014, 21:40
door iRockabizzydilly
De mensen die het niet of zeer weinig gebruiken krijgen het nu ook al als ze herladen, en het moet maar eens voorvallen dat ze de grens overgaan en plots zich realiseren dat ze die roamingoptie altijd mogen aangevinkt laten en hun whatsapp, viber, imessage, hangouts, telegram, facebook, mails, push berichten en ga zo verder nog steeds blijven werken zoals thuis. 't Is een bevrijdend gevoel. Om niet te vergeten een pak goedkoper dan terug te moeten overschakelen op nu zelfs betalende sms'en of zitten zoeken naar wifi en op die plaats te moeten blijven om te kunnen communiceren via de kanalen die je anders de hele dag door gebruikt en kunt gebruiken.
En zeg nu zelf, de meeste mensen die Generation Connect hebben zullen wel datagebruikers zijn met hun smartphone hé
en aangezien de grenzen ook in de telecomwereld steeds meer vervagen...
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 23 apr 2014, 22:03
door krisken
Dat prepayklanten meer opbrengen zou ik durven betwijfelen eigenlijk. Zeker aangezien deze niet elke maand (moeten) herladen terwijl je bij een abonnement welke elke maand moet betalen, ook al heb je geen aangepast abonnement. Waarom denk je dat je niet meer gratis kan sms'en na een maand? Gewoon om je aan te sporen om elke maand te herladen, ook al heb je dat feitelijk niet nodig.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 23 apr 2014, 22:20
door philippe_d
De netto ARPU (= "average revenue per user) was voor Q4/2013:
- prepaid klanten: €12.6 per maand.
postpaid klanten: €25.4 per maand (€22.8 voor residentiële klanten, €28.4 voor business klanten).
Klantenbestand:
- prepaid: 1.64 miljoen.
postpaid: 3.56 miljoen (1.93 miljoen residentieel + 1.63 miljoen business klanten).
Bij de residentiële klanten is de verhouding dus bijna 50/50 (prepaid/postpaid).
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 23 apr 2014, 22:26
door Stroper
Na eens gespeeld te hebben met een testSIM van van Internet-on-Mobile kom ik tot de conclusie dat Mobistar zelfs 10GB kan geven zonder dat ik overweeg over te stappen naar hen.
Meer volume zou wel leuk zijn(zolang er geen verhoging in beltarief komt zoals bij Mobistar), maar voor mij is het in elk geval geen reden om te switchen.
Als ex-klant van Mobile Vikings was ik echter over alles tevreden behalve de netwerkdekking, dat zou nu naar het schijnt beter/vergelijkbaar met Proximus moeten zijn.
Binnenkort ga ik misschien nog eens een SIM bestellen om dat uit te testen.
En als die in orde is, zal ik een keuze moeten maken € 5 meer geven voor amper 100MB in het buitenland of voor het goedkoopste gaan.
Dus ofwel zou Proximus GC moeten verlagen naar € 15/herlaadbeurt, ofwel een pak meer MBs voor roaming geven.
En alhoewel een cap op 20MB niet onoverkomelijk is, is het niet verstandig om zoiets in te voeren als je directe concurrent (MV) die niet heeft.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 24 apr 2014, 08:43
door Zorba
GC krijgt ook de volle snelheid.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 24 apr 2014, 09:53
door mgo72
Euhm ........... Het grootste probleem komt hier niet aan bod!!!
4G voor IPhone!! En ja is niet louter GC gebaseerd. Maar wel de reden dat ik naar MV terug zal keren in mei.
Meer data en meer roaming zou mij helpen!
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 24 apr 2014, 10:29
door krisken
Stroper schreef:Na eens gespeeld te hebben met een testSIM van van Internet-on-Mobile kom ik tot de conclusie dat Mobistar zelfs 10GB kan geven zonder dat ik overweeg over te stappen naar hen.
10GB? Hoedatte
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 24 apr 2014, 13:19
door AndRo555
mgo72 schreef:Euhm ........... Het grootste probleem komt hier niet aan bod!!!
4G voor IPhone!! En ja is niet louter GC gebaseerd. Maar wel de reden dat ik naar MV terug zal keren in mei.
Meer data en meer roaming zou mij helpen!
Dat is eerder een probleem met het bedrijf waarvan je je telefoon hebt verkocht dan Proximus. Je kan toch niet verwachten dat Proximus gaat toegeven aan de wan-praktijken van Apple?
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 24 apr 2014, 13:25
door selder
Inderdaad, dat heeft meer met Apple en de relatie tussen Apple en Belgacom te maken dan met Belgacom op zich.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 24 apr 2014, 15:50
door mgo72
Beste, dat is een zinloze discussie. Ze moeten maar zien dat ze geregeld krijgen.
De vraag was wat kan beter en wordt doorgegeven. Niet wat kan er beter voor de androiders of de jailbreakers.
En velen zijn het beu dus zullen ze wel weggaan.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 24 apr 2014, 16:17
door BillyMobiel
mgo72 schreef:Beste, dat is een zinloze discussie. Ze moeten maar zien dat ze geregeld krijgen.
Ik ben het er niet mee eens dat Belgacom kost wat kost z'n problemen met Apple moet regelen.
Als Belgacom hier veel geld voor uitgeeft wordt de kost hiervan gedeeld over alle Belgacom klanten, dus ook niet-Apple gebruikers.
Stem met je portefeuille, en koop een ander toestel of ga bij een andere provider...
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 24 apr 2014, 16:18
door iRockabizzydilly
AndRo555 schreef:mgo72 schreef:Euhm ........... Het grootste probleem komt hier niet aan bod!!!
4G voor IPhone!! En ja is niet louter GC gebaseerd. Maar wel de reden dat ik naar MV terug zal keren in mei.
Meer data en meer roaming zou mij helpen!
Dat is eerder een probleem met het bedrijf waarvan je je telefoon hebt verkocht dan Proximus. Je kan toch niet verwachten dat Proximus gaat toegeven aan de wan-praktijken van Apple?
't Is off topic en wil er niet teveel discussie rond maken, maar Base kan dan blijkbaar meer omdat hun moederbedrijf een deal heeft, maar Belgacom is het moederbedrijf van Tango (Luxemburg) en die hebben wel een deal met Apple. Dus het is niet zo zwart wit als het leek blijkbaar.
Maar inderdaad, dit is geen discussiepunt ter verbetering van Generation Connect.
En in feite zijn de drie elementen hier al aangehaald; meer dataroaming, meer data nationaal (op welke manier ook ingevuld) en eventueel lagere prijs per minuut. Ook wordt er hier af en toe aangehaald om goedkoper te worden (15 EUR ipv 20) maar persoonlijk vind ik dat niet zo nodig. Proximus vraagt altijd al iets meer en zolang de kwaliteit er ook is is het nog iets om wat extra voor te betalen.
Wat ik nu net bedenk en hier nog niet heb zien passeren maar minstens even interessant kan zijn is voor 20/25 EUR ook minuten/smsen in het buitenland geven die opspaarbaar zijn en niet enkel (meer) data.
Mijn killer Generation Connect zou zijn:
25 EUR/maand:
- 3GB nationaal of een splitsing tussen 3G en 4G volumes
- 25 cent per minuut nationaal bellen
- onbeperkt sms'en in België
- 50MB per herlading dataroaming, opspaarbaar tot 500MB of zelfs onbeperkt (in volume, niet in tijd).
- 50 sms en/of belminuten roaming (liefst beide natuurlijk, maar ik blijf redelijk) opspaarbaar tot 500 of zelfs onbeperkt (in volume, niet in tijd) want tenslotte wordt er bij elke optelsom ook betaald voor de minuten/smsen die in het tarief zouden zitten.
En hierop dan een variant behouden voor 20 EUR/maand:
- 2 of 3GB nationaal of splitsing tussen 3G en 4G volumes
- 25 cent per minuut nationaal bellen
- onbeperkt sms'en in België
- 20MB per herlading dataroaming en ook opspaarbaar tot hogere limiet of onbeperkt in volume (niet in tijd opnieuw).
- 20 sms en/of belminuten roaming en ook opspaarbaar, zelfde verhaal.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 24 apr 2014, 16:53
door krisken
Indeed
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 24 apr 2014, 16:58
door selder
Maar die dataroaming is binnenkort toch verleden tijd? Dan is de prijs mer Megabyte of je nu roamt of niet toch gelijk? Of heb ik dat nu zo verkeerd begrepen?
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 24 apr 2014, 17:05
door iRockabizzydilly
Binnenkort? Eind 2015 als ze het niet nog verder uitstellen, en ik vermoed dat het niet op die manier zal lopen althans niet direct. Dus graag nu een dergelijk systeem en geen wachten op godot.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 24 apr 2014, 17:21
door bollewolle
En die dataroaming regelgeving zegt ook niet dat het dan in het buitenland van de binnenlandse data-limiet afgehouden moet worden eh. Ze moeten gewoon zorgen dat hun binnen- en buitenlandse prijs per MB hetzelfde blijft. Het moet dus eigenlijk gewoon dezelfde prijs zijn als wanneer nu je data pakket opgebruikt is. Ik vermoed dus ook dat dit gewoon buiten het data pakket gaat blijven.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 27 apr 2014, 15:39
door iRockabizzydilly
Inderdaad, nog even opletten dus en hoe dan ook mag er intussen een 'tussenoplossing' komen. Mobistar deed het recent, zij het met een duur abonnement (toch goedkoper dan de concurrentie in België).
In Frankrijk en andere landen kan je al even in je abonnement een vast aantal GB's krijgen binnen Europa, los van het volume dat je nationaal krijgt.
Generation connect doet al even iets op dat vlak, maar het wordt tijd dat het serieuzer wordt.
't Is ook ideale marketing; 't is toch zeker deels gericht op jongere mensen met uiteraard een smartphone en dus ook actief op internet met hun smartphone (niet altijd automatisch zo). Jongeren reizen in't algemeen behoorlijk veel; citytrips, erasmus, gewoon vakantie,... potentieel zat als je het mij vraagt.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 05 mei 2014, 09:16
door iRockabizzydilly
Is er ondertussen al meer nieuws, Lord?
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 05 mei 2014, 21:00
door MClaeys
Wat goedkoper mag wel als ze mee willen evolueren
qua opties zit het voor mij wel goed. En de optie om apps te kopen met belkrediet zoals bij sommige providers mogelijk is (WP en eventueel Android. Dunno of IOS dat kan).
Sent from my Surface with Windows RT using Tapatalk
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 05 mei 2014, 21:09
door nickz
Van mij zou vooral die maandelijkse "10 MB in Europa" mogen worden verhoogd en 'Europa' zou mogen worden uitgebreid naar "EU en topbestemmingen*" (zoals bij Daily Travel Passport). Van Proximus kan en mag je niet verwachten dat ze én het beste netwerk, én de laagste prijs (of een even lage prijs) hebben als de concurrentie. Dit zou niet eens worden toegestaan door het BIPT, aangezien ze op die manier misbruik zouden maken van hun dominante marktpositie, waardoor andere operatoren worden "kapot geconcurreerd".
* Topbestemmingen: Albanië, Australië, Canada, Egypte, Japan, Marokko, Nieuw-Zeeland, Tunesië, Turkije, Verenigde Staten en Zwitserland.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 06 mei 2014, 09:16
door BillyMobiel
nickz schreef:Van mij zou vooral die maandelijkse "10 MB in Europa" mogen worden verhoogd en 'Europa' zou mogen worden uitgebreid naar "EU en topbestemmingen*" (zoals bij Daily Travel Passport). Van Proximus kan en mag je niet verwachten dat ze én het beste netwerk, én de laagste prijs (of een even lage prijs) hebben als de concurrentie. Dit zou niet eens worden toegestaan door het BIPT, aangezien ze op die manier misbruik zouden maken van hun dominante marktpositie, waardoor andere operatoren worden "kapot geconcurreerd".
* Topbestemmingen: Albanië, Australië, Canada, Egypte, Japan, Marokko, Nieuw-Zeeland, Tunesië, Turkije, Verenigde Staten en Zwitserland.
Albanië...??
Daar stel ik me toch wel een paar vragen bij hoor!
Ten eerste: sinds wanneer ligt Albanië niet meer in Europa?? Of wordt Europa tegenwoordig gelijk geschakeld met Europese Unie??
Ten tweede: is er in héél de wereld geen enkel ander land (buiten je andere topbestemmingen) waar je eerder naar op reis zou gaan dan Albanië?? Mexico? Thailand? Brazilië? En ik kan er nog wel een paar andere bedenken (of googlen)
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 06 mei 2014, 09:26
door krisken
Hmmmm...Mexico....
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 06 mei 2014, 12:43
door nickz
Naar Albanië zou ik nooit op vakantie gaan (naar het hele Oostblok niet trouwens). Dat lijstje met zogenaamde "topbestemmingen" komt van
Daily Travel Passport. Als er staat "EU en topbestemmingen", dan slaat die EU inderdaad op Europese Unie, en daar maakt Albanië (gelukkig) geen deel van uit (alhoewel de Europese Commissie wel al de aanbeveling heeft gedaan om Albanië de status van kandidaat-lidstaat te verlenen...).
Ik heb trouwens het verkeerde lijstje genomen. Het hadden die van
Daily Travel Surf moeten zijn:
Europa : Alandseilanden (Finland), Andorra, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Dominica (Eiland), Duitsland, Estland, Faeröer, Finland, Frankrijk, Frans-Guyana, Frans-Polynesië, Gibraltar, Griekenland, Guadeloupe (Franse Antillen), Guernsey (Bailiwick Of), Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Jersey Kanaaleilanden, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Man (Eiland), Martinique (Franse Antillen), Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Reunion (La), Roemenië, Saint Barthélemy (Franse Antillen), San Marino, Sint Maarten (Franse Antillen), Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk en Zweden.
Europa+ : alle bovenstaande landen en ook Albanië, Australië, China (behalve Hongkong), Japan, Nieuw-Zeeland, de Verenigde Staten en Zwitserland.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 06 mei 2014, 18:40
door mgo72
Handig voor de Albanese topcrimineel die allemaal in de Begijnestraat in Antwerpen in den bak zitten.
Dien Connect is voor handboeien ?
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 21 mei 2014, 15:00
door mgo72
Enige feedback ?
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 21 mei 2014, 15:04
door iRockabizzydilly
Inderdaad, graag een update?
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 21 mei 2014, 15:07
door BillyMobiel
mgo72 schreef:Enige feedback ?
Vraag is amper een maand oud...
't Is wel over Proximus dat we hier spreken hé!!
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 22 mei 2014, 07:36
door Stroper
Net aan nog iets gedacht wat ik goed vond aan Mobile Vikings. Betalen met paypal, dan hoef ik mijn bankkastje niet bij te hebben. Al zal Proximus het waarschijnlijk niet doen wegens verkoop kaarten en aanbieden van automatische herlaadbeurten.
[ Post made via mobile device ]
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 22 mei 2014, 10:27
door bartman
waarom ook geen generation connect voor 10€/mnd
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 22 mei 2014, 10:34
door Stroper
Omdat GC een niche product is, voor € 10 kunnen ze geen 2GB geven, eventueel wel 500MB. Maar daar heeft Proximus dan weer andere Pay&Go kaarten voor.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 22 mei 2014, 10:34
door satsurfer
idd. vb. ipv 10.000 SMS'en
300 SMS
10' bellen
1 GB data