Phising via de telefoon
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Gewoon opnemen en niks zeggen. De hoorn naast je telefoon leggen dus. Of gewoon totaal niet opnemen. Ze houden wel zo snel op dan.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 53 keer
Het kan nog erger! Ik schrijf u op enkele minuten een script dat uw telefoon elk moment van de dag laat overgaan. En ik pest u dag en nacht. Gewoon door de telefoon te laten rinkelen. Allee mannekes, ik bedoel maar, ik zou dat natuurlijk nooit doen, maar het systeem zit gewoon zo in elkaar.
Als iemand zonder nummerherkenning u belt, hoe kunt ge die dan blokkeren? Er is gewoon nooit grondig over nagedacht over het hele telefoniegebeuren. Vroeger was misschien de gedachte dat niemand dit ging doen omdat het teveel geld kost, maar nu, via VOIP? Zelfs MET telefoonnummerherkenning valt de zaak zo te programmeren dat er altijd een random nummer meekomt zodat ook nummerblokkages niet werken.
Voorlopig lijkt me inderdaad de enige optie een ander nummer te nemen als het te lang blijft duren.
Als iemand zonder nummerherkenning u belt, hoe kunt ge die dan blokkeren? Er is gewoon nooit grondig over nagedacht over het hele telefoniegebeuren. Vroeger was misschien de gedachte dat niemand dit ging doen omdat het teveel geld kost, maar nu, via VOIP? Zelfs MET telefoonnummerherkenning valt de zaak zo te programmeren dat er altijd een random nummer meekomt zodat ook nummerblokkages niet werken.
Voorlopig lijkt me inderdaad de enige optie een ander nummer te nemen als het te lang blijft duren.
-
- Moderator
- Contacteer:
Je kan ook alle telefoons zonder nummer volledig laten blocken
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Starter
gisteren was voor mij een ware hel. kijk vorige pagina. Tot wat die gasten in staat zijn, jfcwimpie3 schreef:Het kan nog erger! Ik schrijf u op enkele minuten een script dat uw telefoon elk moment van de dag laat overgaan. En ik pest u dag en nacht. Gewoon door de telefoon te laten rinkelen. Allee mannekes, ik bedoel maar, ik zou dat natuurlijk nooit doen, maar het systeem zit gewoon zo in elkaar.
-
- Starter
haalde bij mij gisteren echt niets maar dan ook niets uitkrisken schreef:Gewoon opnemen en niks zeggen. De hoorn naast je telefoon leggen dus. Of gewoon totaal niet opnemen. Ze houden wel zo snel op dan.
-
- Moderator
- Contacteer:
Enige wat ik je nog kan aanraden is geluid van toestel uitzetten of stekker uittrekken. Of overstappen naar VOIP en je hebt alle touwtjes in handen.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Starter
Done and done! Ik wacht nu op mijn nieuw nummer. Zolang ik dat niet heb gaat de telefoonstekker er niet meer in. Zo'n dag wil ik echt niet opnieuw beleven.
-
- Moderator
- Contacteer:
Mjah maar een nummer veranderen is geen optie voor mij : de kans dat ze vroeg of laat bij jou opnieuw langskomen is vrij groot.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Starter
Bij mij hebben ze er echt alle beveiliging opgezet. en bedankt, ik had een veilig gevoel nu is dat ook weer weg. Great, psycho die me opnieuw kan vinden
-
- Moderator
- Contacteer:
Alle beveiliging? Dan ben ik benieuwd wat die beveiliging inhoud hoor...
Eigenlijk moeten ze maar 2 dingen blocken voor die kerel:
1. alle anonieme oproepen
2. alle buitenlandse oproepen met de prefix (al kan dit natuurlijk enkel als je het telefoonnummer weet van degene die je belt)
2. alle buitenlandse oproepen met de prefix (al kan dit natuurlijk enkel als je het telefoonnummer weet van degene die je belt)
Telefonie = EDPnet + OVH
- xming
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 47 keer
Zelf een VoIP server opzetten, en blacklist/whitelist maken. Dan bv. alles wat geblacklist is naar een doolholf IVR sturen Of zoiets
http://www.dslreports.com/forum/r287154 ... oip.ms-IVR
-
- Starter
nergens mijn telefoonnummer gepubliceerd en als ik zelf bel, prive.krisken schreef:Alle beveiliging? Dan ben ik benieuwd wat die beveiliging inhoud hoor...
Ja maar "alle" buitenlandse oproepen er van uit gaande dat je dan wel geen vrienden hebt in het buitenland. En dat heb ik wel
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Of van zodra ge de nummers weet waarmee ze bellen deze laten doorschakelen naar de politie, eens zien of ze er dan op den duur nog steeds zo weinig tegen kunnen beginnenxming schreef:Zelf een VoIP server opzetten, en blacklist/whitelist maken. Dan bv. alles wat geblacklist is naar een doolholf IVR sturen Of zoiets
Ik geloof toch echt niet dat hier niks tegen te doen valt, een nummer dat men hiervoor rapporteert moet toch relatief snel te blokkeren zijn?
-
- Moderator
- Contacteer:
Je moet verder lezen hé : "met de prefix" (van het land waarvan ze bellen).midnightfantasy schreef:nergens mijn telefoonnummer gepubliceerd en als ik zelf bel, prive.krisken schreef:Alle beveiliging? Dan ben ik benieuwd wat die beveiliging inhoud hoor...
Ja maar "alle" buitenlandse oproepen er van uit gaande dat je dan wel geen vrienden hebt in het buitenland. En dat heb ik wel
Dus als je daar +44 ziet op komen als ze jou bellen (Duitsland in dit geval) bel je naar je provider om alles van Duitsland te blokkeren.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
Heb hier telefoons gehad van diverse landcodes, steevast rond 10u en 16u
0012173989544
002152496100
0016184658138
0012108240376
0015593869701
005124539341
007166899717
005162859894
006302131978
008172759369
006264459137
Is nu gelukkig gestopt nadat ik hun zelf 20 minuten aan de lijn heb gehouden.
Vragen eerst om op de '4 flags window key' te drukken.... maar die had ik 'toevallig' niet op mijn toetsenbord... HILARISCH!
Lower left corner Sir!
Nonono... only have I space... spatiebalk ... euh spacebalk?
Next to CEE TEE AR EL sir!
Nononono... only I have IEE EL TIE en spaciebalk!
Are you joking with me sir??
No no no...no joke key, only spacebalk!
I will transfer you to my supervisor sir!
Enzoverder.... Beiden personen waren wel erg opdringerig.
Uiteindelijk laten ze je surfen naar www.teamviewer.com (ook altijd leuk hoe ze het spellen letter voor letter, double Hoe, double Hoe, double Hoe...) en natuurlijk zat ik telkens mis.
Dan maar via www.logmein123.com ... en dan ik maar volhouden dat ik op google page kwam en daar las ik een hoop resultaten af .
Heb ze dan uiteindelijk toch via teamviewer een WORD document laten zien met niet zo een toffe tekst
F*CK YOU! You have wasted 20 minutes of your and my time.
Your phonenumber has been shared with the police and this conversation have been recorded.
GEWELDIG geamuseerd... geluk dat ik wel wat tijd had op dat moment
PS: +44 is UK, niet duitsland
+49 is duitsland
0012173989544
002152496100
0016184658138
0012108240376
0015593869701
005124539341
007166899717
005162859894
006302131978
008172759369
006264459137
Is nu gelukkig gestopt nadat ik hun zelf 20 minuten aan de lijn heb gehouden.
Vragen eerst om op de '4 flags window key' te drukken.... maar die had ik 'toevallig' niet op mijn toetsenbord... HILARISCH!
Lower left corner Sir!
Nonono... only have I space... spatiebalk ... euh spacebalk?
Next to CEE TEE AR EL sir!
Nononono... only I have IEE EL TIE en spaciebalk!
Are you joking with me sir??
No no no...no joke key, only spacebalk!
I will transfer you to my supervisor sir!
Enzoverder.... Beiden personen waren wel erg opdringerig.
Uiteindelijk laten ze je surfen naar www.teamviewer.com (ook altijd leuk hoe ze het spellen letter voor letter, double Hoe, double Hoe, double Hoe...) en natuurlijk zat ik telkens mis.
Dan maar via www.logmein123.com ... en dan ik maar volhouden dat ik op google page kwam en daar las ik een hoop resultaten af .
Heb ze dan uiteindelijk toch via teamviewer een WORD document laten zien met niet zo een toffe tekst
F*CK YOU! You have wasted 20 minutes of your and my time.
Your phonenumber has been shared with the police and this conversation have been recorded.
GEWELDIG geamuseerd... geluk dat ik wel wat tijd had op dat moment
PS: +44 is UK, niet duitsland
+49 is duitsland
-
- Moderator
- Contacteer:
oeps idd
Telefonie = EDPnet + OVH
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Hilarisch! Maar dat van die stalker, dat is natuurlijk wel heel wat minder . Ooit heeft mijn vrouw dat ook meegemaakt maar dat was iemand uit haar "vriendenkring". Belgacom heeft dan wel de betrokken persoon gecontacteerd en daarna was het opgelost. We zijn later via via te weten gekomen wie het was.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken